CTEK multi xt 14000 sitten hankittu tänään... Toivottavasti voimme luottaa foorumin pyhään sanaan... Kun niin kaikki sitä kehuneet, meillä auto lähes aina lähtövalmiina piuhassa, ja starttiakut joka toinen vuosi uusittu, kun olleet "tavan" laturissa koko ajan kiinni.... ja tyhmyyttäni "kuivuneet"....? Nyt vielä "ohitusleikkaus" lämmitykseen, ettei moottori koko ajan käyntilämmössä... Alkaa aika paljon olla luvattomia asukkaita auton konehuoneessa....
Kaunis kiitos ei kaikelle valmiille, eli edulliselle...
niki-racing kirjoitti:CTEK multi xt 14000 sitten hankittu tänään... Toivottavasti voimme luottaa foorumin pyhään sanaan... Kun niin kaikki sitä kehuneet, meillä auto lähes aina lähtövalmiina piuhassa, ja starttiakut joka toinen vuosi uusittu, kun olleet "tavan" laturissa koko ajan kiinni.... ja tyhmyyttäni "kuivuneet"....? Nyt vielä "ohitusleikkaus" lämmitykseen, ettei moottori koko ajan käyntilämmössä... Alkaa aika paljon olla luvattomia asukkaita auton konehuoneessa....
Mihin ootte työntäny ne vanhat akut? Voisin olla kiinnostunu niistä. Ootkos muuten ajatellu/laskenu/mitannu paljo vie energiaa sen auton lämpimänä pito?
Parit akut on tallessa, oon yrittäny niitä "herätellä", mutta ei... saat kyllä ne hakupalkalla jos haluut. Lämmityskustannus on ollut 99cnt./h. Sen vuoksi pakko tehdä jotain.... Tulee "vierasmaja" liian kalliiksi. mutta jos haluat ne käytetyt akut, soita 0400-672888. Vien muuten ne hetipuoleen kierrätykseen... Ne on oikeesti ihan sököt....
Kaunis kiitos ei kaikelle valmiille, eli edulliselle...
MB1962 kirjoitti:jos Reddewil tarvit isoja akkuja mulle on tänätalvena kertyny nurkkiin useampi pari jolla vois kesällä kyllä pärjätä, kunhan viet pois.
No tuossa jo nicillekkin laitoin viestiä että täältä merikarvialta sinne on 600km/siivu, eli ei onnaa. Mutta jotenkin tuollaset "heti" kuolleet akut kiinostas, jos niistä sais jotain muuta kuin elotonta massaa bussiin =) Nyt saunan lattialla lämpee yksi volvoni 230Ah akku, josta pääsi kenno jäähän. Saa nähä tuleeko eläjää enää. Ctekillä 3,6Ah ajan sinne nyt kun on sulanu, ja jännite nousee ihmeen järkevästi, 12v oli tasan ennen latausta.
Hene kirjoitti:Ostin Motonetistä aluksi väärät pyyhkimensulat ja sitten kävin vaihtamassa, kuittiin jäi hyvitettävää välirahaa. Sillä otin tuommoisen CTek Multi XS 3600 mukaan.
Kysymys, onko kukaan sattunut lukemaan joltain foorumilta että jollain CTekin laite olisi iskenyt ylijännitettä järjestelmään? Voiko noihin luottaa...
Ei muuten mutta olen kuullut että auton oman laturisäätimen hajoaminen on aiheuttanut isoja laskuja autossa mihin ajattelin tuota käyttää. Tyyppivika kuulemma, tietokoneet on huonosti suojattu ylijännitteiltä. Vakuutus ei taitaisi korvata CTekin tuhoja...
Ei oo kantautunu korviin eikä silmiin. Paailman paras laturihan se on, itelläkin just tuo malli. Se että se isoin 12v malli olisi keitellyt akkuja on kaverin kokemaa, mutta silti epäilen sitäkin =)
Reddewil kirjoitti: Paailman paras laturihan se on, itelläkin just tuo malli.
Ihmetyttää vaan kun tuo maailman paras on muutaman kympin ja sitten ne 'huonommat' labrassa käytetyt 250 e ylöspäin. Jotain eroa täytyy olla
Ku ois scooppi niin vois mitata ripperit ja muut, mutta kun ei ole niin pakko luottaa mainokseen ja muiden kokemuksiin. Maksaahan se 60€? ja valmistusmäärät yli 500k kpl?
Labravehkeissä kai on kaikenmaailman sertit ja vakuuttelut sekä tietysti suojaukset kosmisilta säteilyiltä. Esim. hammasröntgenlaitteet maksaa enemmän kuin mansikat, mutta hinnalle selitystä en keksi, miksi kiinalainen ei voi tehä samaa tuotetta / laatua -80% hintaan. Mutta tässäkin tapauksessa tämä kotimainen laite on saanut statuksen ja ratsastaa nimellään. Toki onhan ne testattu täällä kotimaassa pakkasarkussa ja suolavesisuihkussa kuljetusta varten.
Reddewil kirjoitti: Paailman paras laturihan se on, itelläkin just tuo malli.
Ihmetyttää vaan kun tuo maailman paras on muutaman kympin ja sitten ne 'huonommat' labrassa käytetyt 250 e ylöspäin. Jotain eroa täytyy olla
Ku ois scooppi niin vois mitata ripperit ja muut, mutta kun ei ole niin pakko luottaa mainokseen ja muiden kokemuksiin. Maksaahan se 60€? ja valmistusmäärät yli 500k kpl?
Labravehkeissä kai on kaikenmaailman sertit ja vakuuttelut sekä tietysti suojaukset kosmisilta säteilyiltä. Esim. hammasröntgenlaitteet maksaa enemmän kuin mansikat, mutta hinnalle selitystä en keksi, miksi kiinalainen ei voi tehä samaa tuotetta / laatua -80% hintaan. Mutta tässäkin tapauksessa tämä kotimainen laite on saanut statuksen ja ratsastaa nimellään. Toki onhan ne testattu täällä kotimaassa pakkasarkussa ja suolavesisuihkussa kuljetusta varten.
Kuuluukos Merikarvia nykyään Ruotsiin? Ainkin omissa C-Tekeissä ilmoitetaan suunnittelupaikaksi ja firman kotipaikaksi Ruotsi, mutta tuotteet ovat made in China.
Reddewil kirjoitti: Paailman paras laturihan se on, itelläkin just tuo malli.
Ihmetyttää vaan kun tuo maailman paras on muutaman kympin ja sitten ne 'huonommat' labrassa käytetyt 250 e ylöspäin. Jotain eroa täytyy olla
Ku ois scooppi niin vois mitata ripperit ja muut, mutta kun ei ole niin pakko luottaa mainokseen ja muiden kokemuksiin. Maksaahan se 60€? ja valmistusmäärät yli 500k kpl?
Labravehkeissä kai on kaikenmaailman sertit ja vakuuttelut sekä tietysti suojaukset kosmisilta säteilyiltä. Esim. hammasröntgenlaitteet maksaa enemmän kuin mansikat, mutta hinnalle selitystä en keksi, miksi kiinalainen ei voi tehä samaa tuotetta / laatua -80% hintaan. Mutta tässäkin tapauksessa tämä kotimainen laite on saanut statuksen ja ratsastaa nimellään. Toki onhan ne testattu täällä kotimaassa pakkasarkussa ja suolavesisuihkussa kuljetusta varten.
Kuuluukos Merikarvia nykyään Ruotsiin? Ainkin omissa C-Tekeissä ilmoitetaan suunnittelupaikaksi ja firman kotipaikaksi Ruotsi, mutta tuotteet ovat made in China.[/quote]
Ehkä oli epäselvästi kirjoitettu, mutta puhe oli noista "labra" eli hammasröngteneistä, http://www.palodexgroup.com/ Tuusula... Ctek toki on kiinassa tehty, kuten moni kohtuuhintainen ja laadukas laite.
wanderfreund kirjoitti:mulla scaniassa 2 x 12V akut. Mikä ctek olis paras ratkaisu?
entäs kiinteä kykentä? jos niin onko väliä miten...
Joko kaksi Ctek XS7000 (yksi per akku) tai yksi Ctek XT14000 normaalisti akkujen kylkeen. Toki molemmat vaihtoehdot on liian pieniä muuhun kuin täydennyslataukseen parkissa, kun mitään virtaa kuluttavia laitteita ei ole käytössä.
wanderfreund kirjoitti:mulla scaniassa 2 x 12V akut. Mikä ctek olis paras ratkaisu?
entäs kiinteä kykentä? jos niin onko väliä miten...
Joko kaksi Ctek XS7000 (yksi per akku) tai yksi Ctek XT14000 normaalisti akkujen kylkeen. Toki molemmat vaihtoehdot on liian pieniä muuhun kuin täydennyslataukseen parkissa, kun mitään virtaa kuluttavia laitteita ei ole käytössä.
Kysymys: onko sinulla kaksi erillään olevaa akkua vaiko mielummin erillisillä akkulatureilla 2x12V=24V akku ilman väliulosottoja. erillisellä 24V laturilla esim. Ctek XT14000 joka antaa n. 14A latausvirran (300W)
Hieman negatiivinen havainto Ctek laturista
Jatkuvassa asumiskäytössä se ei lataa tarpeeksi suply asennossa. Koska minulla on jatkuva pohjakuorma 120W ja satunnaisesti valot lisäksi 3 - 40W jännite jää 27.3V vaikka piäisi olla vakio 27,6V eli 13,8 per akku.
Olen ratkaissut asian kääntämällä latauksen norm. asentoon välillä. Haitta tällä asennolla on etä tämä on niin tehokas että aurinkokennot eivät saa ollenkaan latausvuoroa.
Tuo on mainittu kyllä sen ohjekirjassa. Siinähän sanotaan, etteivät akut lataudu täyteen suply -tilassa. Se normaalilataustila on minusta juuri se tila, jota tulisi käyttää akkujen kanssa. Se ei keitä niitä, vaikka olisi kuinka pitkään latauksessa.
Oiskos tästä CTEKin kilpailijaksi Ainakaan ei ollut kallis ja monenlaista latausohjelmaa löytyy sekä supply-toiminto. Jopa muisti edellisiin asetuksiin. Akun lämpöä tämä ei mittaa. Tiiä sitten onko hyvä kun on B-Marketin vehkeitä. Ainakin kapasiteetti riittää nyt asumisenkin aikaiseen lataukseen ja ilmoittavat akun maksimikooksi 230Ah jollainen on nyt tuollaisen digitaalilaturin päässä. Kustansi 59,90e.
Viime reissussa tein sellaisen havainnon että melko pitkään pärjäilee latailematta puskaparkissa siten että laittaa 2x230Ah runkoakuilta invertterin päälle ja siitä virtaa 1x230Ah hupiakun verkkolaturille Käytännössä kolme päivää menee ihan hyvin vaikka käyttelee kahvinkeitintä ja mikroa normaalisti, ja hupipuolelta jääkaappia, vesipumppua ja sisävaloja.
Lahti32 kirjoitti:Oiskos tästä CTEKin kilpailijaksi Ainakaan ei ollut kallis ja monenlaista latausohjelmaa löytyy sekä supply-toiminto. Jopa muisti edellisiin asetuksiin. Akun lämpöä tämä ei mittaa. Tiiä sitten onko hyvä kun on B-Marketin vehkeitä. Ainakin kapasiteetti riittää nyt asumisenkin aikaiseen lataukseen ja ilmoittavat akun maksimikooksi 230Ah jollainen on nyt tuollaisen digitaalilaturin päässä. Kustansi 59,90e.
Viime reissussa tein sellaisen havainnon että melko pitkään pärjäilee latailematta puskaparkissa siten että laittaa 2x230Ah runkoakuilta invertterin päälle ja siitä virtaa 1x230Ah hupiakun verkkolaturille Käytännössä kolme päivää menee ihan hyvin vaikka käyttelee kahvinkeitintä ja mikroa normaalisti, ja hupipuolelta jääkaappia, vesipumppua ja sisävaloja.
Kuvassa kovin himmelit johdot. Paljonko luvataan latausvirraksi? Nyt on hyvin pärjätty kun on ollut tuo invertteri laturilla, ei ole vielä hupiakkuja tarvittu Toki ostin 2,3kw siniaaltoinvertteri aggregaatin, joka ei kyllä suostu yhteistyöhän tuon invertterin kanssa vielä... Agre kyykkää sen sen verran että invertteri nakkaa akkusähkölle ja taas kun aggregaatti herää niin kytkee sille kunnes koittaa kytkeä niin kyykkää ja oravanpyörä on valmis!
Minullla on Benton BX-2. Toimii sekä 12v ja 24v. Ohjekirjassa mainittiin, että suurin akkukoko olisi 100Ah. Kyllä tuo lataa Röllin 220Ah akut - aikaa menee, mutta täyteen tulevat.
Kovin ovat ohuet johdot tuossa BX.-2:ssakin. Toimiva peli - osaa jatkaa lataamista sähkökatkon jälkeen.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun