Wiima63
- wiima63
- Kansleri
- Viestit: 1167
- Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
- Truck: wiima ja Van Hool
- Location: Somero & Karkkila
- Member id: 155
Wiima63
Morjens kulkurit! Tähän ois tarkotus kerätä hieman juttua ja kuvia meidän kaveriporukan uusimmasta hankinnasta 1963 vuosimallin volvo wiima kulkurista. Auto on täysin kunnossa ja ajossa mutta tottahan toki pientä hifistelyä aina näistä löytyy. Viime viikonloppuna otettiin etutilan lattiat paljaaksi ja laitettiin äänieristeeksi bitumia ja solumuovia..oli meinaan ihan kohtuuton meteli hytissä kun ajeli..nyt hiljeni hyvin..vielä pitäs kuskin ja rahastajan luota lattia eristää bitumilla ja konekoppa kanssa..
auto on M1/HA ja 1 plus 8 rekisteröity.
autossa on tarroja eri reissuilta jo 70 luvun puolesta välistä että tällä lienee jo kohtuullisen pitkä kulkuri historia. ilmeisesti n 35 vuotta ollut jo kulkurina. Jos joku tietää auton historiasta enemmän ois kiva kuulla lisää!!!
talven aikana ois tarkotus nikkaroida sauna ja suihku ja asennella vähän lisää mukavuuksia autoon. Tällä hetkellä autossa on agrigaatti, 1000w 24v invertteri, jääkaappi, tv, digiboksi, ja soittimet ja vahvistin sekä markiisi. ohjaustehostin ei kuulu mukavuuksiin kun se puuttuu...=)
http://www.kylahullutkulkurit.fi/galler ... p?album=21
Tuolla on kuvia nyky hetkestä ja ois tarkotus lisäillä jatkossa lisää. mm noista äänieristyksistä ja saunan/suihkun rakenteluista. Ja ehkä jotain moottoripuolen viimeistelyjäkin voi olla tulossa.
auto on M1/HA ja 1 plus 8 rekisteröity.
autossa on tarroja eri reissuilta jo 70 luvun puolesta välistä että tällä lienee jo kohtuullisen pitkä kulkuri historia. ilmeisesti n 35 vuotta ollut jo kulkurina. Jos joku tietää auton historiasta enemmän ois kiva kuulla lisää!!!
talven aikana ois tarkotus nikkaroida sauna ja suihku ja asennella vähän lisää mukavuuksia autoon. Tällä hetkellä autossa on agrigaatti, 1000w 24v invertteri, jääkaappi, tv, digiboksi, ja soittimet ja vahvistin sekä markiisi. ohjaustehostin ei kuulu mukavuuksiin kun se puuttuu...=)
http://www.kylahullutkulkurit.fi/galler ... p?album=21
Tuolla on kuvia nyky hetkestä ja ois tarkotus lisäillä jatkossa lisää. mm noista äänieristyksistä ja saunan/suihkun rakenteluista. Ja ehkä jotain moottoripuolen viimeistelyjäkin voi olla tulossa.
Viimeksi muokannut wiima63, 19 Heinä 2013 21:26. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3659
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Wiima63
Hieno AUTO
Kunnon vanhanliiton koje, Respect

En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- Bussiton
- Vapaaherra
- Viestit: 2400
- Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
- Location: Jokela
- Member id: 015
- Paikkakunta: Jokela
Re: Wiima63
Hiano
On totta että noissa vanhemmissa on sitä jotain
........


Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 623
- Liittynyt: 25 Joulu 2006 22:33
- Truck: scania k114 carrus
- Location: uusimaa
Re: Wiima63
meinasitteko polttaa noin hienon auton??? jos ette, älkää laittako bitumia konekoppaan, eikä muutenkaan minkään "kuuman" lähelle. sitä kun turbon, pakosarjan jne päällä hehkuttaa, tulipalo on varma. jos hesassapäin pyörit, hae oikeat lääkkeet konekoppaan meluton oy:stä tai biltema, motonet, veneliikkeet... ei millään pahalla, sattu vaan silmään tuolta tekstistä...
- wiima63
- Kansleri
- Viestit: 1167
- Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
- Truck: wiima ja Van Hool
- Location: Somero & Karkkila
- Member id: 155
Re: Wiima63
Sisäpuolella konekoppaa on ihan asialliset äänieristeet. tohon vanerin päälle ulkopuolelle tulee bitumi verhous eli ei hätää paloriskin kanssa. Ainakin nuo pohjan vanerit tuo bitumi eristi tosi hienosti.
Tai eihän tuo nyt oikeeta äänieriste bitumia ole vaan ihan perus sokkelikaistaa mut hyvin se tuntuu tuokin toimivan ja maksaa 0.5m x 8m rulla 26e...
Tai eihän tuo nyt oikeeta äänieriste bitumia ole vaan ihan perus sokkelikaistaa mut hyvin se tuntuu tuokin toimivan ja maksaa 0.5m x 8m rulla 26e...
-
- Rattimajuri
- Viestit: 234
- Liittynyt: 21 Touko 2008 06:06
- Truck: MB 508
- Location: Rautavaara
Re: Wiima63
Onnea! Auto on todella hieno. Vanhassa on sitä jotakin mitä uusissa ei ole. Tehty raudasta eikä muovista. Ja saa vanha pitää vähän ääntäkin, missä on ääntä siellä on voimaa. Tollasen puikoissa tuntee tosiaan ajavansa autoa. Tsemppiä vaan projektille, ei pidä pienistä lannistua.
- SisuPussi
- Rattiamiraali
- Viestit: 373
- Liittynyt: 15 Elo 2005 10:22
- Truck: Sisu BK-84/Kiitokori
- Location: Tervakoski
- Member id: 039
- Viesti:
Re: Wiima63
Tuossa on otetta! Takavalot tosin pistää silmään, alkuperäisten löytäminen voi tosin olla haastavaa.. Laitelkaahan lisää tarinaa kun projekti etenee.
"SisuPussi" Vm.1973
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 597
- Liittynyt: 16 Helmi 2005 01:43
- Truck: Scania K112Superstar
- Location: Vantaa
Re: Wiima63
Jaa minäpä siitä Pitkäjärveltä ajelin ohi viime lauantaina ja tuon Volvon bongasin. Itsekin olen tuommoista joskus "koeajanut" ja isäni ajoi tuommoista 63-mallista työkseen. Oli hieno auto silloin! Ja on tietty vieläkin. Tuohan kulkee "siipiwiiman" nimellä johtuen niistä takapään valoista, jotka olivat vekkulisti vinottain erillisissä ulokkeissa. Olivat vaan alkujaan nuo ulokkeet peltiä ja ruostuivat varsin pian puhki. Sitten niihin tehtiin lasikuidusta uusia koteloita jotka taidettiin panna popniiteillä kiinni.Sellaiset jos jostai löytäisitte niin antaisi hienoa ilmettä tuolle takapäälle. Täytyykin ensi kerralla mökillä käydessä tulla katsomaan projektia tarkemminkin jos sopii. Mulla seisoo oma kulkuri tuosta muutaman kilometrin päässä Kärrintiellä.
- MB1962
- Rattiamiraali
- Viestit: 299
- Liittynyt: 21 Syys 2009 21:55
- Truck: MB-62ja63+Scania-87
- Location: Kuru
- Member id: 95
- Paikkakunta: Kuru
Re: Wiima63
Tyylikäs auto, kaverilla oli samanlainen retkiautona -80 luvun loppupuolella, kuva galleriassa. Nuo alkaa olla harvinaisuuksia pitäkää auto liikkeellä.
MB 1962 lahti laP6 x 2
Scania K112 kutter deca 360 1987
Scania K112 kutter deca 360 1987
- wiima63
- Kansleri
- Viestit: 1167
- Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
- Truck: wiima ja Van Hool
- Location: Somero & Karkkila
- Member id: 155
Re: Wiima63
Joo onhan nuo takavalot vähän tökeröt..ei ihan ajan hengen mukaiset...Mitä tässä on kuvia selaillu entisöidyistä autoista niin ei nuo valot näytä niin kummallisilta tehä näin jälkikäteenkään..ehkäpä jo ensi talvena..? Tutustumaan saa kuulemma tulla...itse kirjoittaja ei henkilökohtaisesti asu kyseisessä paikassa missä auto seisoo mutta tilan omistaja on kyllä myös auton osa omistaja ja autoharrastaja ja sanoi että tottahan toki voi tulla katselemaan ja jutuille jos kylillä liikkuu!Pilotti kirjoitti:Jaa minäpä siitä Pitkäjärveltä ajelin ohi viime lauantaina ja tuon Volvon bongasin. Itsekin olen tuommoista joskus "koeajanut" ja isäni ajoi tuommoista 63-mallista työkseen. Oli hieno auto silloin! Ja on tietty vieläkin. Tuohan kulkee "siipiwiiman" nimellä johtuen niistä takapään valoista, jotka olivat vekkulisti vinottain erillisissä ulokkeissa. Olivat vaan alkujaan nuo ulokkeet peltiä ja ruostuivat varsin pian puhki. Sitten niihin tehtiin lasikuidusta uusia koteloita jotka taidettiin panna popniiteillä kiinni.Sellaiset jos jostai löytäisitte niin antaisi hienoa ilmettä tuolle takapäälle. Täytyykin ensi kerralla mökillä käydessä tulla katsomaan projektia tarkemminkin jos sopii. Mulla seisoo oma kulkuri tuosta muutaman kilometrin päässä Kärrintiellä.
- wiima63
- Kansleri
- Viestit: 1167
- Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
- Truck: wiima ja Van Hool
- Location: Somero & Karkkila
- Member id: 155
Re: Wiima63
Noniin taas on vähän ajeltu. Alastarossa kiihdytyskisoissa pääs ihan majoituskäyttöön. Nyt on vähän vesivuotoja tilkitty ja pumpun ennakkoa säädetty niin sai ränränränit poies ja savutus vähän pieneni. Laatikko öljyt saatiin tarkastettua mut perän proppu on kyllä vedetty niin lujaa kiinni että joutuu jo miettimään miten sen saa auki..sekin on ihan kuiva ulkopuolelta niin varmaan tyhjä ku ei vuoda
4kpl löyty 22.5":ia tubeless vanteita tohon taakse..tulee 315/80/22.5 rengastus niin saa ehkä tota välitystä vähän pidennettyä...Nyt on 10x20 renkaat. Nyt mukava matkavauhti on n 75km/h sen jälkeen alkaa moottori huutamaan aika reilusti...Josko noi uudet renkaat vähän parantas tilannetta. Leimalle sais mennä 30.9 ja näin ois myös tarkotus et sais tuoreella leimalla lähtee päristelee ens kauteen. Lokakuussa menee seisontaan auto ja alkaa taakse saunan rakentaminen. Kuvia ei oo nyt valitettavasti tullu räpsittyä mutta pitääpä koittaa ottaa taas kun rakennellaan lissää...

4kpl löyty 22.5":ia tubeless vanteita tohon taakse..tulee 315/80/22.5 rengastus niin saa ehkä tota välitystä vähän pidennettyä...Nyt on 10x20 renkaat. Nyt mukava matkavauhti on n 75km/h sen jälkeen alkaa moottori huutamaan aika reilusti...Josko noi uudet renkaat vähän parantas tilannetta. Leimalle sais mennä 30.9 ja näin ois myös tarkotus et sais tuoreella leimalla lähtee päristelee ens kauteen. Lokakuussa menee seisontaan auto ja alkaa taakse saunan rakentaminen. Kuvia ei oo nyt valitettavasti tullu räpsittyä mutta pitääpä koittaa ottaa taas kun rakennellaan lissää...
- wiima63
- Kansleri
- Viestit: 1167
- Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
- Truck: wiima ja Van Hool
- Location: Somero & Karkkila
- Member id: 155
Re: Wiima63
Todiin..edellisestä on hetki..uusia kuvia ei valittetavasti ole vieläkään tarjolla..tekstiä kyllä vähäsen..
Nyt on wiima kuljettanut rytmiryhmää noin 1000km matkan ilman suuria murheita. alkaa jo löytymään luottoa tekniikkaa kohtaan ihan kivasti. ainoat kalustotappiot on olleet 24v invertteri mikä pamahti ja sit toinen akku otti kipeetä kun laitettiin siihen 12v invertteri kiinni..kyllähän me tiesimme että se akun tappaa mutta eipä uskottu että se tuho tulis ihan yhessä illassa..mutta minkäs teit..soittimet ja muut värkit piti tietenkin saada toimimaan ja kylille pyörimään ja hinausautohan se sitten sai tulla nakkikioskille antamaan apuvirtaa et lähti käyntiin. Nyt akut vesitetty uudestaan ja tuntus että alko taas virrat säilymään että ehkä selvittiin säikähdyksellä eikä tartte heti lähtee akkukauppaan. Kulutus on pysynyt tossa sekalaisessa matka ja kortterirallissa 22-24l/100km välillä eli varsin kohtuullisena. mahdollista vois olla päästä jopa alle 20l/100km maantiellä tolla 70-80km/h matkavauhdilla.
hieman historiaakin tuli selvitetttyä...uutena 3.9.1963 porvooseen Norrgård linjavaunu rekisterinumerolla UL-406 vuoteen 1968 asti. sitten auto siirtynyt kauhajoelle 1968 ja viettänyt siellä 1975 asti Päntänen Linjalla. Rekisterinumerolla YCV-91. Sieltä auto on siirtynyt yksityiselle henkilölle eli ilmeisesti tästä kohtaa alkaa kulkurihistoria.
Tässä kuussa ois sit tarkotus mennä hakemaan tuore leima ja alkaa rakentelemaan takaluukkuun sitä saunaa ja suihkua. Toivottavasti valmistuis kevääksi niin pääsis sit heti tekemään reissuja...
Nyt on wiima kuljettanut rytmiryhmää noin 1000km matkan ilman suuria murheita. alkaa jo löytymään luottoa tekniikkaa kohtaan ihan kivasti. ainoat kalustotappiot on olleet 24v invertteri mikä pamahti ja sit toinen akku otti kipeetä kun laitettiin siihen 12v invertteri kiinni..kyllähän me tiesimme että se akun tappaa mutta eipä uskottu että se tuho tulis ihan yhessä illassa..mutta minkäs teit..soittimet ja muut värkit piti tietenkin saada toimimaan ja kylille pyörimään ja hinausautohan se sitten sai tulla nakkikioskille antamaan apuvirtaa et lähti käyntiin. Nyt akut vesitetty uudestaan ja tuntus että alko taas virrat säilymään että ehkä selvittiin säikähdyksellä eikä tartte heti lähtee akkukauppaan. Kulutus on pysynyt tossa sekalaisessa matka ja kortterirallissa 22-24l/100km välillä eli varsin kohtuullisena. mahdollista vois olla päästä jopa alle 20l/100km maantiellä tolla 70-80km/h matkavauhdilla.
hieman historiaakin tuli selvitetttyä...uutena 3.9.1963 porvooseen Norrgård linjavaunu rekisterinumerolla UL-406 vuoteen 1968 asti. sitten auto siirtynyt kauhajoelle 1968 ja viettänyt siellä 1975 asti Päntänen Linjalla. Rekisterinumerolla YCV-91. Sieltä auto on siirtynyt yksityiselle henkilölle eli ilmeisesti tästä kohtaa alkaa kulkurihistoria.
Tässä kuussa ois sit tarkotus mennä hakemaan tuore leima ja alkaa rakentelemaan takaluukkuun sitä saunaa ja suihkua. Toivottavasti valmistuis kevääksi niin pääsis sit heti tekemään reissuja...
- wiima63
- Kansleri
- Viestit: 1167
- Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
- Truck: wiima ja Van Hool
- Location: Somero & Karkkila
- Member id: 155
Re: Wiima63
Wiima seisonnassa eikä oikeestaan mitään uutta maan ja taivaan välille..Marraskuussa tuli haettua sentään leima otteeseen. Yks palkki meni takaalta vaihtoon ja kuskinpuolen lokasuojaa joutu heftaamaan ihan urakalla. tuli käytännössä rakennettua se kokonaan uudestaan pellistä. Nyt myös etulattiat sai sokkelikaista bitumia osakseen ja taas hiljeni ihan reilusti..vai oisko reikien tukkimisella ollu osansa tiedä häntä...No leima kuitenkin tuli eikä muuta sanomista ollu kun noi pikku ruosteet mitkä sit tehtiin.Myös takapalkkeja vahvistettiin trailerin hinaamista silmällä pitäen..oli koukulla vähän heppoinen kiinnitys mutta nyt on asiallisesti hitsattu ja palkitettu. Kaikki muu toimi niinkun pitääkin..vesipumppu tosin alko vähän kiusottelemaan kun alkoi juuri ennen leimaa vuotamaan mutta saipa leiman sitten paperiin...
Sit marraskuussa vesipumppu sano lopullisesti sopimuksen irti..ruotsista sattu blocketista ihme ja kumma löytymään juuri tuohon D96 koneeseen sopiva. oli jostain metsäkoneesta? ilmeisesti se vesipumppu..löytymistä voi pitää pienenä ihmeenä...
Akutkin sit hajos kummatkin marraskuussa lopullisesti..nyt tossa oottelis kaks 230ah exiden heavy dutyä asennusta..nyt siellä on 55ah pikkuset akut niin on vähän tuo startin pyöritys heikkoa...no ehkä se siitä keväämmällä sitten..ei viitti uusia kantaa autoon jäätymään..
kohta puoleen ois tarkotus alottaa saunan rakentamisella. Sauna tulee taakse ja alas. ovi suoraan kyljestä ulos ja sit myös sisältä jonkunnäkönen käynti saunaan. Sauna tulee ihan alas ja saunan päälle ylös tulee sit nukkumaparvi..sitä en tiedä sit kuin lämmin siellä on unet ottaa...Myös täys öljynvaihto remontti ois varmaan syytä suorittaa ja vähän hihnoja kattella että missä kunnossa ovat...
eikai siinä tällä kertaa muuta ku kevättä ootellessa...
Sit marraskuussa vesipumppu sano lopullisesti sopimuksen irti..ruotsista sattu blocketista ihme ja kumma löytymään juuri tuohon D96 koneeseen sopiva. oli jostain metsäkoneesta? ilmeisesti se vesipumppu..löytymistä voi pitää pienenä ihmeenä...

Akutkin sit hajos kummatkin marraskuussa lopullisesti..nyt tossa oottelis kaks 230ah exiden heavy dutyä asennusta..nyt siellä on 55ah pikkuset akut niin on vähän tuo startin pyöritys heikkoa...no ehkä se siitä keväämmällä sitten..ei viitti uusia kantaa autoon jäätymään..
kohta puoleen ois tarkotus alottaa saunan rakentamisella. Sauna tulee taakse ja alas. ovi suoraan kyljestä ulos ja sit myös sisältä jonkunnäkönen käynti saunaan. Sauna tulee ihan alas ja saunan päälle ylös tulee sit nukkumaparvi..sitä en tiedä sit kuin lämmin siellä on unet ottaa...Myös täys öljynvaihto remontti ois varmaan syytä suorittaa ja vähän hihnoja kattella että missä kunnossa ovat...
eikai siinä tällä kertaa muuta ku kevättä ootellessa...
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 623
- Liittynyt: 25 Joulu 2006 22:33
- Truck: scania k114 carrus
- Location: uusimaa
Re: Wiima63
taitaa tulla aika matala parvi ja saunakin, jos kuvan autoon tekee. meinasin vararenkaan (n. 40cm) jättää saunan lattian alle eikä millään meinaa saada saunaan 190cm korkeutta. meidän kori on suurinpiirtein samankorkuinen, ajoasennossa 295cm kattopellin tasaan ja 310cm ilmanottotötteröiden yläpintaan.
Re: Wiima63
Tarviiko saada? Ohan tossa yhellä hullulla Volvo Duetissa sauna... tarvi vaan teettää speciaalikiuasmotoku kirjoitti:eikä millään meinaa saada saunaan 190cm korkeutta.

Scania R93m (makuuhytillinen kuorma-auto)
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
- wiima63
- Kansleri
- Viestit: 1167
- Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
- Truck: wiima ja Van Hool
- Location: Somero & Karkkila
- Member id: 155
Re: Wiima63
No voi yhren kerran..eihän tätä tänään pitänyt alkaa rakentamaan vaan vasta keväällä! No nyt tuli kuitenkin ahaa elämys että pakkohan se on alkaa jo rakentamaan että pääsee pääsiäisenä american car showssa käymään bussilla semmonen kesän kenraali harjotus..pitäähän nyt sit sauna olla eli siispä purkamaan!!!
Tämmönen näky meitä ootti ku mentii bussille..hangessahan se on..pitihän sitä ihan kiusallaan käyntiinkin kokeilla nyt ku oli nolla kelit..pikkusen pilottia ja nappistarttihan se oli kerrasta. Akkuina oli koko talven autossa talvehtineet 55ah biltemat. 2kpl..ihmeitten aika ei ole ohi...
Tuntu kaikki toimivan seisonnasta huolimatta ja tuli vähän ajettuu ees taas ja jarrua paineltua ettei mee paikat ihan jumiin...kyllähän tuli heti kesä mieleen ku diisseli tuoksahti....

tässä lähtökohta josta rakentaminen alkaa..eli tuohon siis tarttis sauna rakentaa...
[/img]
Purku jo aloitettu. vanhat "sohvat purettu. kaikki lähtee poies mitä löytyy ja kaikki tulee uutta...



Kuusimetsää..mahtanu joku joskus yrjötä tonne sikaosastolle taakse ku noin monta wuntsikkaa löyty ennenku oltii kunnolla ees purettu. purun yhteydessä niitä löyty vielä sen verran lisää että liki 20 niitä tais olla...ei ihme että vähä vanilja meinaa vieläkin tuoksuu autossa...

Kyllähän sieltä paskaa tuli ihan riittävästi etu ovesta ja takaluukusta...No keveneehän ainakin...=)
Ja kuten arvata saattaa ei tuntunu tulevan sopvian kokosta saunaa niin joutuu sänkyjä siirtämään eteenpäin..jääkaappi sijouttuu uudestaan kuskin taakse. tällä ratkasulla saa n 2 metriä leveän ja n 2.5m pitkän saunan.
Voi olla että tosta parvesta joudutaan luopumaan..ei oikeen tunnu korkeus riittävän ei sitten mitenkään...voi olla että sinne tulee vaan pieni tavaransäilytystila ton katon kaarevuuden takia..aika hankala paneloida ku katto on tommonen puolipallo...
Noh nyt luukku on tyhjä..vielä pitää toi sänkyjen siirto tehä niin sit pääsee tiputtaa ton takalattian kokonaisuudessaan alas...sit voiki ihan tosissaan alkaa keskittymään rakentamiseen...
tällästä tällä kertaa..päivitelläänpä lissää taas ku on jotain päiviteltävää....
kevättä ootellessa....
Tämmönen näky meitä ootti ku mentii bussille..hangessahan se on..pitihän sitä ihan kiusallaan käyntiinkin kokeilla nyt ku oli nolla kelit..pikkusen pilottia ja nappistarttihan se oli kerrasta. Akkuina oli koko talven autossa talvehtineet 55ah biltemat. 2kpl..ihmeitten aika ei ole ohi...



tässä lähtökohta josta rakentaminen alkaa..eli tuohon siis tarttis sauna rakentaa...
[/img]
Purku jo aloitettu. vanhat "sohvat purettu. kaikki lähtee poies mitä löytyy ja kaikki tulee uutta...



Kuusimetsää..mahtanu joku joskus yrjötä tonne sikaosastolle taakse ku noin monta wuntsikkaa löyty ennenku oltii kunnolla ees purettu. purun yhteydessä niitä löyty vielä sen verran lisää että liki 20 niitä tais olla...ei ihme että vähä vanilja meinaa vieläkin tuoksuu autossa...

Kyllähän sieltä paskaa tuli ihan riittävästi etu ovesta ja takaluukusta...No keveneehän ainakin...=)
Ja kuten arvata saattaa ei tuntunu tulevan sopvian kokosta saunaa niin joutuu sänkyjä siirtämään eteenpäin..jääkaappi sijouttuu uudestaan kuskin taakse. tällä ratkasulla saa n 2 metriä leveän ja n 2.5m pitkän saunan.
Voi olla että tosta parvesta joudutaan luopumaan..ei oikeen tunnu korkeus riittävän ei sitten mitenkään...voi olla että sinne tulee vaan pieni tavaransäilytystila ton katon kaarevuuden takia..aika hankala paneloida ku katto on tommonen puolipallo...
Noh nyt luukku on tyhjä..vielä pitää toi sänkyjen siirto tehä niin sit pääsee tiputtaa ton takalattian kokonaisuudessaan alas...sit voiki ihan tosissaan alkaa keskittymään rakentamiseen...
tällästä tällä kertaa..päivitelläänpä lissää taas ku on jotain päiviteltävää....

kevättä ootellessa....
Viimeksi muokannut wiima63, 05 Marras 2013 21:43. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Wiima63
Kevättä ilmassa!
Saa sen katon paneloitua ku pari ohuempaa foumia laittaa alle eristeeksi + alupaperi, rimat poikittain ja paneeli pitkittäin. Rimana voi käyttää vaikka 2x12mm vanerisuikaleita jos umpipuinen tuntuu ettei taivu.
Saa sen katon paneloitua ku pari ohuempaa foumia laittaa alle eristeeksi + alupaperi, rimat poikittain ja paneeli pitkittäin. Rimana voi käyttää vaikka 2x12mm vanerisuikaleita jos umpipuinen tuntuu ettei taivu.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4280
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Wiima63
tee neljän hengen sauna. On huomattu ettei 3 hengen saunassa läpimenoaika ole kovin hyvä kun kuitenkin on aina enempi porukkaa saunomassa.
Tulevaisuus on sähköinen
- wiima63
- Kansleri
- Viestit: 1167
- Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
- Truck: wiima ja Van Hool
- Location: Somero & Karkkila
- Member id: 155
Re: Wiima63
Sauna vielä vaiheessa mutta tulihan heräteltyä henkiin. Pistettii uudet peräöljyt sisälle ja käytiin vetäsemässä vajaa 100km lenkki. hienosti meni wiima -5c pakkasessa..
Vesipumpun rungosta alko vaan tihkumaan vettä. siinä on joku ihme reikä..liekö tarkotus et alkaa lorottelemaan sit ku tarttee rasvaa lisätä nipasta pumpun laakerille..kello oli jo sen verran paljon ku pistettiin parkkiin niin ei jaksanu enään alkaa syvällisemmin tutkimaan..
mut muuten ihan positiivinen kokemus..jos sit ens viikonloppuna huitasis helsinkiin american car showhun niin sais sit vajaa 300km maistalle pikitietä.
Vesipumpun rungosta alko vaan tihkumaan vettä. siinä on joku ihme reikä..liekö tarkotus et alkaa lorottelemaan sit ku tarttee rasvaa lisätä nipasta pumpun laakerille..kello oli jo sen verran paljon ku pistettiin parkkiin niin ei jaksanu enään alkaa syvällisemmin tutkimaan..
mut muuten ihan positiivinen kokemus..jos sit ens viikonloppuna huitasis helsinkiin american car showhun niin sais sit vajaa 300km maistalle pikitietä.
-
- Rattimajuri
- Viestit: 153
- Liittynyt: 03 Elo 2011 08:23
- Location: Janakkala
Re: Wiima63
Vesipumpun juorurei'än tarkoitus on nimensä mukaan juoruta, että sitä rasvaa olisi pitänyt pistää jo ajat sitten, mutta nyt kun pumpun (liuku)laakerit eivät ole vielä aivan finaalissa, on pikaisesti syytä ruveta suunnittelemaan matkaa vesipumppukauppaan...
- wiima63
- Kansleri
- Viestit: 1167
- Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
- Truck: wiima ja Van Hool
- Location: Somero & Karkkila
- Member id: 155
Re: Wiima63
Juorureikä on alhaalla. tämä reikä on nipan vastakkaisella puolella pumpun akseli kotelossa. prässilä ku pistää rasvaa se spruuttaa käsittääkseni sieltä pihalle sit ku on sopivasti. Ja näköjään alkaa myös sit sieltä reijästäkin viskelemään vettä sit ku ei oo rasvaa sopivasti.
Mielenkiintosia ratkasuita näis vanhemmissa..
Mielenkiintosia ratkasuita näis vanhemmissa..
- ansa
- Rattiamiraali
- Viestit: 320
- Liittynyt: 27 Marras 2009 04:48
- Truck: Scania K112 Vanhool
- Location: Laihia
- Member id: 106
- Paikkakunta: Laihia
Re: Wiima63
sen juorureiän tarkoitus on ilmoittaa siitä että vesitiiviste menetetty ja seuraavaksi vesi/neste aiheuttaa tuhoa laakereille ,sen pumpun rasvaus muuten kannattaa tehdä tosi varoen ,sillä rasvauksella on myös mahdollista rikkoa vesitiivisteet.wiima63 kirjoitti:Juorureikä on alhaalla. tämä reikä on nipan vastakkaisella puolella pumpun akseli kotelossa. prässilä ku pistää rasvaa se spruuttaa käsittääkseni sieltä pihalle sit ku on sopivasti. Ja näköjään alkaa myös sit sieltä reijästäkin viskelemään vettä sit ku ei oo rasvaa sopivasti.
Mielenkiintosia ratkasuita näis vanhemmissa..
- wiima63
- Kansleri
- Viestit: 1167
- Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
- Truck: wiima ja Van Hool
- Location: Somero & Karkkila
- Member id: 155
Re: Wiima63
Joo ja nyt ku siinä on se pieni reikä rasvalle mistä se pukkaa pihalle ei saa sinne varmaan niin kovaa painetta tehtyy että rikkos tivarit ku pukkaa siitä pihalle. mut pitääpä pistää varovasti rasvat eikä tol paineilma prässillä...
-
- Rattimajuri
- Viestit: 153
- Liittynyt: 03 Elo 2011 08:23
- Location: Janakkala
Re: Wiima63
Glykoli, kun sitä sinne laakerille jo pääsee, huuhtelee kyllä sen rasvan pois nopeasti. Koneen lämmettyä sillä glykolilla on jo jonkinlainen painekin...