motoku kirjoitti:rundimittari on joko ylä- tai alalaturin W-navasta. etukoneinen on meinaan lähes poikkeuksetta 2*55ah latureilla, joista toisen näät avaamalla konekopan, oikealla edessä ylhäällä, ja toinen lymyilee myös oikeassa reunassa koneen "alasivustalla".. mittaa OIKEA latausjännite. sillä tiedolla voit joko syyttää mittaristoa tai laturia. kummankin rotuisen ruotsalaisbussin mittaristo vanhemmiten äityy kertomaan satuja, joten suhtaudu niihin aina varauksella. kevyt koputus jännitemittariin saattaa rentouttaa neulan taas näyttämään oikeaa. kyllä meilläkin jännitemittari hyppää välillä kattoon ja viipyilee siellä epämääräisen ajan ellei anna tottelemattomalle pikku luunappia....
Kiitoksia tästä. Huomenna menen tutkimaan samalla kun vien yhen "uuden" akun autolle, mutta on sekin varmaan parempi ku toi toinen paikalla olevista on melko kuollu kone jaksaa suunnilleen sanoa wöy, jos jaksaa siitä yli mennä niin tietty laatulaitteena herää henkiin, ja ihan tyhjälläkin heräs kun annoin käyttösuburbanista virtaa huonompaan akkuun.
Mutta tosiaan huomenna tutkailemaan onko W-navan johto kiinni, jossei ole niin helppo vika, jos on niin vähän enemmän ettimistä.
Kaikkee pikku sähkövikaa, kun vanhasta kiekosta päätellen 2003 jälkeen ajettu peräti 1700km josta meikäläinen 350km viime viikolla, joten on vähän seisontakankeutta vielä, mm ikkunan vierus hallintapaneelin napeista joka toinen takertelee yms. pientä.
