
Mietiskelin tällaista että miksei bussin moottori voisi käynnistyä automaattisesti itse akkuja lataamaan jos jännite laskee määrättyyn arvoon. Olen pannut merkille että puskaparkeissa elämä pyörii akun jännitetiedon mukaan. Jos tekisi mieli nukkua aamulla pitkään niin viimeistään vaimo ilmoittaa että virta vähissä. Joudun nousemaan ylös ja täräyttää koneen tulille. Tuskin olisi ihme laitteisto tehdä itsekään. Karavaanaripuolella yhdellä on tällainen systeemi, ilmeisesti itse rakennettu. Kaupallisiakin tuotteita on mutta maksavat tykötarpeineen reippaasti yli tonnin.
Miten tuollainen jännitteentunnistus toimii ja miten sillä saadaan rele vetämään tai päästämään? Noissa erotusreleissähän on 12v-13,8v toiminnot, voisko noita hyödyntää. Oishan se luksusta ku Volvo latailis ite akkunsa tarpeen mukaan. Automaattiin se on helpompi tehdä niin ettei se lähde omin päin minnekkään kun kuski nukkuu
