Bedford -62

Kerro omasta projektistasi
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4445
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Bedford -62

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Nyt oon kuulema laittanu käden siihen ihteensä ja vielä syvälle, no saas nähä :lol: Commerin innoittamana...
Auto olisi jo pihassa, mutta vesiletku otti flektiin kiinni ja vedet tuli pihalle, syyläristäkin löyty reikä kun paineet laski. Syyläri korjattu ja letku lyhennetty. Enää puuttuu nouto kotipihaan, kahdella autolla on vaan tosi hankala yksin ajella.
Kelpo peli, 11tkm ajettu neliveto, 5l suora kutonen ja tietenkin bensakone! Projektia tässä on se että saatan sen rekisteriin taas, joten rekisteröintikatsastus olisi ekana, erikoisautotitteli tipahtaa pois, nyt olisi 10hlö rekisteröity erikoisauto 1500l säiliöllä ja pumpulla. Kuvat kertokoon loput: http://www.kylahullutkulkurit.fi/galler ... p?album=32
Kuva
-Koska sen voi tehdä myös itse-
KAJI
Tosi harrastaja
Viestit: 35
Liittynyt: 18 Touko 2008 18:05
Truck: Volvo B58 ja MB 406
Location: Mustasaari

Re: Bedford -62

Viesti Kirjoittaja KAJI »

Juu u kyl oot oikeella palstalla :lol:
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4445
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Bedford -62

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Hyvin se kulkee, mitä nyt viidellä käy ja paukuttaa, mutta eiköhän se saaha kaikillä käymään. Rekisteröintikatsastuksen jälkeen/aikana autosta tulee kuorma-auto, tai M1 mutta sillon tulee autovero vai mikä se nyt on?
Tarkotuksena tehä vihdoin sauna, muulla ei niin väliä! Katsastusmies vaan piti kuorma-autoa mahottomana kun ei kerta minkään kuljetukseen tule?!? No konttorin vaihto auttaa, onhan stadin maxi-taxitkin kuorma-autoja...
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4280
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Bedford -62

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Taisit pistää kisan pystyyn foorumin karuimmasta kulkurista. Kumpihan nyt sitten on rumempi, Bedford vai Commer. Perästä nuo on kyllä samanlaisia, keula kummassakin aivan käsittämättömän näköinen. Jotenkin muistuttaa uutta VW Crafteria joka sekin on hirveän näköinen :lol:
Tulevaisuus on sähköinen
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4445
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Bedford -62

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Joo, kauheus on katsojan silmissä, vai miten se meni. On se niin susiruma että ihan helvatan kaunis! En oo muuten ennen omistanu noin vähän ajettua autoo.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4280
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Bedford -62

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Olikos se sitten foorumin vähiten ajettu? Eniten ajettuja täällä on kyllä näkynyt
Tulevaisuus on sähköinen
Avatar
Tomppa
Kippari
Viestit: 57
Liittynyt: 16 Helmi 2012 21:11
Truck: Commer
Location: Pohjois-Karjala

Re: Bedford -62

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Näin sitä pittää!!! :lol:

Tämähä ei ees kallis ollu jos pyyntihinta piti?
Ja sama pumppu mitä meikäläisellä oli, näyttäs olevan...(+ venttiilit jne.)

Nappooha koneestaki kuva, onko petukka tehny omia bensakoneita?
Ja samaa vuosmalliahi vielä, myöhä joku kesä otetaa kisa kuha rikastuu bensojen suhteen :mrgreen:

Ja saakohan tuosta tuon nelikon pois päältä?
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4280
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Bedford -62

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Tuollahan olis hyvä hakea Venäjältä dieseliä. Nelivedolla pääsee huonompaakin ryslandian tietä ja 1500 litran tankillisella säästää jo melkoisesti ellei sitten tuo bensakutvonen syö kuormasta säästöjä :D
Tulevaisuus on sähköinen
Avatar
Tomppa
Kippari
Viestit: 57
Liittynyt: 16 Helmi 2012 21:11
Truck: Commer
Location: Pohjois-Karjala

Re: Bedford -62

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Lisätään vielä, että tuohon ei tarvii väliseinää eikä sidontapisteitä, mutta ei tullu kysyttyä siitä tavaratilasta..
Tämä auttaa monessa: http://www.trafi.fi/filebank/a/13251471 ... rsio20.pdf
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4445
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Bedford -62

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

No eihän sitä meinannu saaha ostettua ku myyjä mietti, oli niin rakas peli. Juu pumpputouhut näyttäs samalta, siks kyselin ;) Kyllä tuo manuaalin mukaan on bedfordin oma pata 133hv 371Nm, isoin ja vahvin! Enemmän vääntöö ku 5,8l tiisselissä.
Alusta on RLH, 396cm akseliväli, massat 7800/9800, manuaalissa kantavuus 6,6t.
Saa takavetoseksi, sillon on nopee "perä" suora. Nelikkona 2:1 kiipee vaikka puuhun, huipuista en tiijä mut mopot voi mennä ohi, ykönen ja kakkonen on ainakin niin hitaita että huh. Keppejä on kolme, voimanulosottoon vaikuttaa vaiheet myös?
Joo viivalle mennään jos tuut tänne =)
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
Tomppa
Kippari
Viestit: 57
Liittynyt: 16 Helmi 2012 21:11
Truck: Commer
Location: Pohjois-Karjala

Re: Bedford -62

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Prkl sulla taitaa hevosia olla enemmä, mie muistelin omaani 100 heppaseks... :oops:
Miull oli pumppu kardaanin välissä, pumpussa kiinni jakoloota missä keppi, yhessä asennossa meni voima läpi taakse, sitte tyhjä ja kolomas että pumppu pyöri ja perä ei.
Eli vaihteitten mukaan meni, mut tuossa lienee jakoloota jossahi välissä vielä? Vai onko jakolootassa voimanulosotto ja siinä pumppu?
Ja tuossahin näyttäs olevan Kulmalan kori, kojelaudasta ylöspäin ja jostakin kohin sivulta taakse, "made in Finland" :wink:

Kaasutin kiinnostaa myös hirveesti, silläkö lienee hevoset saatu :roll:

Ja vinkkinä, tuttu vihjasi, jos aivastelee lämpimänäkin ilman ryyppyä ja ei meinaa väännöt riittää alhaalla, niin isompaa suutinta.
Nykybensa semmosta ettei toimi samalla tavalla kuin 50v. sitten (ylläri?), -60 luvun Octavioissa samaa oiretta, pitää kokeilla itekkin kuhan saa aikaseks.
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4445
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Bedford -62

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Ahaa, ilman ryyppyä tosiaa aivastelee ja oikeestaan sammuu jos ei paina kaasua. -72 kusiainen kyllä pelaa nykypensalla. Jos tekis tuon betukan pelaamaan re85:lla!
Kyllä, Kulmalan kori, tarraki tallella ovessa.
En oo perehtyny tuohon jakolootaan, veikkaan että laatikossa on tuo ulosotto ja sitten sen perässä tuo vakoloota 2:1-neliveto tai suora perään. En oo alle kurkkinu mitä sitä syyläriä joutu ihmettelee. Vehkeessä vissiin + "maadoitus" eli + rungossa? Renkaat on hyvät, mut nastat pitää nyppiä eturinkuloista.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
housetruck
Rattimajuri
Viestit: 234
Liittynyt: 21 Touko 2008 06:06
Truck: MB 508
Location: Rautavaara

Re: Bedford -62

Viesti Kirjoittaja housetruck »

Saksassa ja Hollannissa ovat tehneet paljon retkiautoja vanhoista paloautoista, erityisesti 50-60 luvun Magirus-Deutz alustaisista. Suomessa vastaavia ei ole juuri vastaan tullut. Nurmeksessa katselin vanhaa Kontio-Sisun alustalle kiitokorin tekemää paloautoa sillä silmällä, että siitä olisi hyvä rakentaa talvilämmin retkiauto. Onnea vaan petteriprojektiin.
Avatar
Tomppa
Kippari
Viestit: 57
Liittynyt: 16 Helmi 2012 21:11
Truck: Commer
Location: Pohjois-Karjala

Re: Bedford -62

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

+ maadotus ei oo kummone ongelma, vaihtaa kaapelin kengät ja kiinni :mrgreen:

Startti toimii kuten ennenkin(ja samaan suuntaan) mutta tasavirtalaturista en mäne sanomaan mitä se sanoo, vaihoin omaani vaihtovirtalaturin samalla.
Avatar
65-14
Sponsori
Viestit: 92
Liittynyt: 25 Heinä 2009 22:19
Truck: Iveco Zeta 65-14 -85
Location: Turun seutu
Member id: 22

Re: Bedford -62

Viesti Kirjoittaja 65-14 »

Valtavan hieno!! Oikeastaan edes sanat eivät riitä... Se että on muhkeita ulkomuotoja hivelee silmää mojovasti! Tuonmuotoiset pitää tapaamisissa saada rinnakkain. :D
T:Masa
Avatar
Bussiton
Vapaaherra
Viestit: 2400
Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
Location: Jokela
Member id: 015
Paikkakunta: Jokela

Re: Bedford -62

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

Noi on kyllä mahtavia härpäkkeitä :lol:
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4445
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Bedford -62

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Kiitos kehuista, vieläkö olisi aikaa ja kaveri niin hakisin omaan pihaan, olis helpompi alottaa purkaminen.
Tuossa on vaihtovirtalaturi, manuaalista vaan luin tuon + maadoituksen, mutta mittarillahan tuo selviää ku pääsee raplaamaan.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3659
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Bedford -62

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Tolkuttoman nätti auto. Varsinkin tuo käyttöliittymä - bakeliittia ja ihan oikeita vipuja - no tuota ei hukkaa massaan marketin parkkiksella. Tuo jos hajoaa - ei ilmesty jakoavaimen kuvaa mittaristoon. Jakari ilmestyy omistajan käteen.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4445
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Bedford -62

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Joo ei mene linkutustilaan jos vähän viijellä pytyllä paukuttaa. Jakoavain on hyvä olla, kun mutterit on kuutioita ja tuumasia sellasia =) Oli siellä 8-kulmasiakin, mutta milliset avaimet passaa välttävästi.
Valot tulee päälle tuosta virta-avaimen ympäriltä, starttinappi on konekopassa, ei oo liikaa liikkuvia osia. Mutta kaihdin ja lisäkennot on lokasuojien sisällä sekä puhallin!
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4280
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Bedford -62

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Rosvolinna kirjoitti: Tuo jos hajoaa - ei ilmesty jakoavaimen kuvaa mittaristoon. Jakari ilmestyy omistajan käteen.
:D :D :D
Tulevaisuus on sähköinen
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4445
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Bedford -62

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Nyt ilmesty jakari käteen!
Jumaliste, betukka jäi tien varteen yöpymään kolmen tunnin rassuun jälkeen.
Kipinä hävis ns.täydestä laukasta. Ehkä hieman meinas röpeltää ja vedin pikkasen ryyppyä ja sitten kuin avaimesta olisi sammuttanut.
Toista puolaa kokeiltu jne. Kipinä tulee nätisti puolalta, ja jakajaan jää, eli tulpille ei tule mitään. On ihmetelty pyörijää ja jakajan kantta, pyörijä vissiin hipsiny vähän niihin nänneihin, latoin teippiä ja välillä alumiinia pyörijää jämäköimään kun kovin löysältä tuntuu akseliinsa.
Mutta arvon tietäjä, ei kai kesken mitään ilman "mitään" voi vaan hajota noin. Pyörijä johtaa, on koitettu tulpanjohtoon ja kipinä tuli tulpankin kanssa, keksijohto paikallaan, tulppa keskinapaan kannen sisään, tulee kipinä. Mutta kun kaikki on kasassa kipinää ei tule!
Usko loppu jumaliste, auttakee!
Mistä tuohon löytää uuden jakajan kannen ja pyörijän, ei mistään? Auto seisoo 50km kotoa...
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
Tomppa
Kippari
Viestit: 57
Liittynyt: 16 Helmi 2012 21:11
Truck: Commer
Location: Pohjois-Karjala

Re: Bedford -62

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Onko se hiili jotennii juminu sieltä jakajan kannesta? Tahi hävinny kokonaan...
En tiiä saisko mitään numeroa kannesta, niillä vois alkaa metättää?

Näissähä on kaikki herkut, Lucaksen sähköt ja Solexin kaasutin :mrgreen:
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4445
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Bedford -62

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Delco Remy U4 lukee kannessa ja Delco Remy 12A pyärijässä. Molemmat näyttää uusilta, on hiili ei voi jumia ku pyörijässä on joustava lirpake =/
Ei (kai) se voi olla niin ranttu jos pyörija vähän lonksuu ja miten se kipinä loppu ku seinään?! Luulis ees välillä vilahtavan, mutta ei! Kerran hörähti ku teippiä oli puörijän ja akselin välissä. Manuaalista katoin että huopanölli puuttuu akselin päästä, mutta ei se nyt kipinään vaikuta. En silti tiedä miks sitä huopaa pitäs rasvata ku on pyörijän sisällä piilossa...
Kuvia galtsussa http://www.kylahullutkulkurit.fi/galler ... p?album=34

edit, oliki
delco ku huomasin vasta kuvasta =)
Kuva
Kuva
Edit,edit Jos ois ollu WD40 tai edes CRC:tä niin sillähän se ois kumminki pelannu =) Nii ja + "maadotus" on ku mittasin.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
housetruck
Rattimajuri
Viestit: 234
Liittynyt: 21 Touko 2008 06:06
Truck: MB 508
Location: Rautavaara

Re: Bedford -62

Viesti Kirjoittaja housetruck »

Hiushalkeama jakajan kannessa, kondensaattori, klappia jakajan akselissa tai pyörijän kiinnityksessä... Konkan pimeneminen tekee yllättävän matkan katkeamisen. Kipinä saattaa näkyä kun tulppa irti mutta paikallaan ei paineen alla ei toimi... Tuo jakajan kansi on samannäköinen kuin meidän Jeepin kutosessa. Kansi mukaan ja us car partsiin tai johonkin muuhun jenkkiosafirmaan. Tuurillaan löytyy käypänen helposti. Tietty vois uusia koko sytkän kärjettömäksi. Tulis parempi kipinä ja toimintavarmuutta enempi.
Avatar
vanha vanaja
Rattiamiraali
Viestit: 369
Liittynyt: 01 Huhti 2011 19:04
Truck: Scania K112
Location: Vihti

Re: Bedford -62

Viesti Kirjoittaja vanha vanaja »

onko kipinä sininen vai sellanen punertava????
joku viisas aikoinaan sanoi että kipinä punertaa jos on heikko konkka....
tiedä sitte tää on sellasta Esson pöydässä kuultua :D
Jaahas ja taas on kädet mustana
Vastaa Viestiin