Bedford -62

Kerro omasta projektistasi
Avatar
Tomppa
Kippari
Viestit: 57
Liittynyt: 16 Helmi 2012 21:11
Truck: Commer
Location: Pohjois-Karjala

Re: Bedford -62

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Tietty jos pyörijä lonksuu niin tuo peltislipare heittää jo aika paljon..
Ja voinee kysyä myös varaosaliikkeestä, yleensä niillä on luettelot mistä näkyy vastaavat tarvikeosat jne.
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4445
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Bedford -62

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Täytyy kysyä varaosaliikkeestä. Nuin vanhoihin ei silti moni kirja yllä. Onko tuolla moottorilla joku muu merkki ku bedford ja 3 minkä manuaali ilmottaa, on tyyppinumerossa.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4445
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Bedford -62

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Pyörijän sain tilattua (tulee ehkä pe), kantta ei saa maahantuojalta.
Kolme tuntia tuli taas ihmeteltyä, ei tule kipinää niin ei tule. Erikoista on se että kun kaikki on läjässä ja irrottaa jakajankannen, kääntää sen selälleen, nakkaa pyörijän kanteen ja starttaan... Kappas, kipinä hyppää keskinastasta pyörijään ja siitä lähimpään tulpanjohdon nastaan! Ei ole todellista, sitten kun laitat pyörijän ja kannen paikolleen niin kipinä on ja pysyy piilossa!
Ei kellään olis tietoo Kankaanpäässä olevista laveteista ym. minkä kyytiin tuon vois vinssata ja sais kyydin kohtuu hintaan Merikarvialle. Hinurilla se onnistuu, mut ei maha paljoo saaha tonnista takasi...
Positiivista tässä on se että molempina päivinä 5v tyttäreni on ollut mukana mukisematta, istunut autossa ja välillä paloautossa =) Niin ja joku kryptinen akku, mikä Betukassa on, jaksaa vaan antaa virtaa vaikka oli täysin kuiva kun autoa menin eka kertaa kattoo. Mistähän nuita akkuja sais lisää =)
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4280
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Bedford -62

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Puolan johto poikki? Toimii jossain muussa asennossa muttei paikallaan. Ei kai tuo voi muusta enää johtua.
Tulevaisuus on sähköinen
AtAi
Rattiamiraali
Viestit: 280
Liittynyt: 04 Elo 2011 14:36
Location: Raisio

Re: Bedford -62

Viesti Kirjoittaja AtAi »

Reddewil kirjoitti: Ei kellään olis tietoo Kankaanpäässä olevista laveteista ym. minkä kyytiin tuon vois vinssata ja sais kyydin kohtuu hintaan Merikarvialle. H
Meet Tykistöprikaatista lainaan....

Ei vaineskaan, mutta eikö toi kulje ihan puomissakin niinku moni muukin laitos.
Scania R93m (makuuhytillinen kuorma-auto)
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4445
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Bedford -62

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Ei oo puolanjohto poikki, on meinaa kokeiltu toisellakin ja kipinä tulee aina siitä jos tulpalla koittaa tai edes roikottaa lähellä "maata". Ei tuossa yhtälössä ole kuin joku kuunkiertoon liittyvä vika jakajankannessa tai sitten tuossa pyörijässä. Mut kun se kulku loppu ku seinään, niin veikkaan pyörijää, kai siitä jakajankannesta joku pytty sais muuten kipunan? Kärkien välinkin säädin, oli pikkasen pieni, mutta kun muistetaan että puolalta tulee ja jakajankopasta ei tuu ulos niin...

Edit: kai tuo tulis melkeen köyvellä pikkupenarinki jälessä, 3t vaan ajopaino manuaalin mukaan, mitä nyt otteessa 7,8t mistä lie tuoki repästy... Ei vaan yksin ja varsinkaan 5v tytön kans tuo siirto ja kahen auton ajo samaan aikaan oo helpointa mitä oon tehny. No eiköhän tuohon joku keino keksitä, huomenna viimenen siirtolupapäivä ja taas saa hakee lisää :x
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
Tomppa
Kippari
Viestit: 57
Liittynyt: 16 Helmi 2012 21:11
Truck: Commer
Location: Pohjois-Karjala

Re: Bedford -62

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Onko muute virranjakajan kansi varmasti oikeassa asennossa?
Ettei jostain kantaisi ja jäisi liian ylös? ½ kierrosta kääntää, onko muutosta?
Tahi vääntää sitä sliparetta pyörijästä ylöspäin lisää?

Jotennii tuohon väliin viittaisi mitä tekstiäsi lukee..

En tiiä mite paloautossa painojen suhteen, onko säiliöt täynnä vai ei jne. :wink:

Ainiin ja sen huovan merkitys siellä pyörijän alla on vain tihkua öljyä akselille, ei kulu kärjistä se laahainosa niin nopsaan.
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4445
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Bedford -62

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Kyllä kansi on kiinni, ja just siinä missä kuuluu, on hahlo kohillaan ja puhudas kuten kuvista näkyy. Tänään "koputtelin" lisäksi niin että pala lensi irti, olisin koputellu niin että olis kolmessa osassa koko kansi, mutta tila ei riittäny.
Nuo peltikliput mitkä pitää kannen paikollaan ei anna käännellä kantta, on jämy, kuten kannen sovitus jakajaan. Istuu kuin äiti isin sylissä.
Ja edelleen taaraivossa on tuo tunne kun kutonen laulaa viijell ja välillä kuuvella ja hep, siihen loppu meno kuin avaimesta olisi sammuttanu. Kipuna jää jakajankannen sisään... Jos kiroilisin, niin sanosin että perkele!
Painosta sen verran että 1,5t l + pumppu ei selitä tuota eroa, eikä sekään että auto on rek.otteessa 2,4m leviä ku manuaalissa 2m. Puutahan tuossa on lattiatki ku alapuolelta katteloo. =)

Lisäksi oon koittanu selvittää että oisko jakaja voinu pyörähtää ajossa niin että nyt kipuna ei osu huonostikkaan kannen näpykän kohille? Silmallä ku tähtää kansi auki ja kärkien asentoo, niin pitäs täsmätä kyllä. Mutta pirullakos tuonkin pyörijän asennon varmistat. No rautalanka oli tulpanreijästä männän päällä ku ykk:ta selvitin ja siihen tuon pyörijän asento täsmäis jakajan kanteen myös...
-Koska sen voi tehdä myös itse-
housetruck
Rattimajuri
Viestit: 234
Liittynyt: 21 Touko 2008 06:06
Truck: MB 508
Location: Rautavaara

Re: Bedford -62

Viesti Kirjoittaja housetruck »

Hinuri maksaa maltaita. 50km ei kuitenkaan ole paha matka ainakaan itäsuomalaisesta näkökulmasta. Hommaat jostain nelivetotraktorin ja vedät sen köydellä kotiin. Pihassa mukavampi rassata kuin tien poskessa. Eiköhän se siitä.
Avatar
salminen
Kokenut kuljettaja
Viestit: 121
Liittynyt: 18 Huhti 2011 22:18
Truck: Ajokki Express
Location: Kalajoki

Re: Bedford -62

Viesti Kirjoittaja salminen »

Oisko pyörijä rikki? lyö kipinän jakajan akseliin. Näkyykö akselinpäässä tai pyörijän sisällä jälkiä et ois lyönyt kipinän läpi. Jos kokeilis vippaskonstina laittaa jakajan akselin ja pyörijän väliin eristettä.
Ajokki express Volvo B10 M -87
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4445
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Bedford -62

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Juu uus pyörijä tulee huomenna, sitten se selviää. Mielestäni tuo on käypänen selitys että se lyö akseliin (maihin) jos kansi vuotasi maihin niin jonkun pytyn nyt luulis köhivän.

MUTTA, Betukka on nyt pihassa!!!
Kiitos kuuluu Kankaanpään kylähullulle, nimimerkki? Tämä metsien mies luokkahitsasi I-palkista hinauspuomin, ja pimeyttä uhmaten istui itkoiden kiusattavana Betukkaa ohjastaen kun vedin Volvolla. Niin se vaan hulluus yllätti taas positiivisesti.
Iso Kiitos vielä kerran!
Liitteet
IMG_20120510_220700.jpg
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
vanha vanaja
Rattiamiraali
Viestit: 369
Liittynyt: 01 Huhti 2011 19:04
Truck: Scania K112
Location: Vihti

Re: Bedford -62

Viesti Kirjoittaja vanha vanaja »

hieno juttu että sait kotiin vehkeen ruuvattavaksi.
Jaahas ja taas on kädet mustana
Avatar
jamppa66
Rattimajuri
Viestit: 173
Liittynyt: 05 Maalis 2008 17:09
Truck: Sisu cummins 10l td
Location: pori

Re: Bedford -62

Viesti Kirjoittaja jamppa66 »

Ko on tarpeex ruma ni sehä o jo kaunis! Aika värkin oot hammannu, pitää tulla oikee paikanpäälle katsomaan.
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4445
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Bedford -62

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

jamppa66, niin vähän uumoilin notta tuut sillä semi tupperilla niin voijaan potkia toistemme renkaita =)
Betukka on kyllä niin ruma että en tiedä tuleeko siitä kaunis =)

Tänään tipahti sivuikkuna ja särky, aamulla katoin että ompa hilkulla ja vähän parantelin asemia, mut ois pitäny irrottaa kokonaan...
Eikä nyt helpota tää vesisade, alotan sit huomenna purkaa! Hmm... myyntiosastolla oli penkkejä kaupan, mut mullahan oman bussin penkkejä, eli niitä tulee Betuun.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
Tomppa
Kippari
Viestit: 57
Liittynyt: 16 Helmi 2012 21:11
Truck: Commer
Location: Pohjois-Karjala

Re: Bedford -62

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Ikkunat teetätin ihan ikkunalasista, sai uudet tiivisteet samalla.
Tietty jos ei kiire oo ja kehtaa sijoittaa karkaistuun lasiin niin aina parempi! Ei ole silti pakolliset.
Ja kannattaa vähän väljäksi teettää, vaikka 3-5mm kapeemmaks mitä aukko _tiivisteineen_, huom. mukavampi laittaa paikalleen :)

Yks tuommonen isompi akkuna ja yks pienempi tiivisteineen ekalla kerralla muistaakseni 75e
Seuraavalla kerralla pelkkä isompi ikkunalasi, kun edellinen särky, n.50e :shock:
Jotain kämmiä vissiin ekassa laskussa :D
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4445
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Bedford -62

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Kyl tuloo polykarponaatistaki halvemmaksi, ehkä. Normi lasia tuo oli, meni nätisti viiltäviksi osiksi. Voi olla että pellitän viimeset lasit ja sieltä sitten eteen. Mut takaaki on rikki yks lasi...
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
vanha vanaja
Rattiamiraali
Viestit: 369
Liittynyt: 01 Huhti 2011 19:04
Truck: Scania K112
Location: Vihti

Re: Bedford -62

Viesti Kirjoittaja vanha vanaja »

kyllä noo lasit kannattaa teettää vaikka laminoidusta lasista.pikkasen turvalisemmat.tavallisesta lasista kun tulee melkosia sapeleita kun ne hajoo.ja laminoitua lasiahan saa valmiiksi sävytettynä vaikka kuinka tummana :D
Jaahas ja taas on kädet mustana
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3659
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Bedford -62

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Polykarbonaattilevy naarmuuntuu melko helposti - ainakin se edullisempi perusversio. Sitä saa myös kovapintaisena. Neliöhinta on jotain 60eur - ei ihan ilmaista.

Lasit voi tehdä tavallisesta ikkunalasista ja laittaa kirkkaat kalvot, niin ei hajoa viiltäviksi palasiksi.

Aika pieneltä tuo Betukka näyttää linja-auton perässä, mutta on se söpö :)
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
AtAi
Rattiamiraali
Viestit: 280
Liittynyt: 04 Elo 2011 14:36
Location: Raisio

Re: Bedford -62

Viesti Kirjoittaja AtAi »

Tee semmonen keskieurooppalainen vetoverme millä vetävät pikkuautoja, ja betukka aina dösän perässä :lol:
Scania R93m (makuuhytillinen kuorma-auto)
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4445
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Bedford -62

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Betukka on melko läski, saa luvan kulkee omin voimin =)
Tänään oli west coastin mini kokoontuminen jamppa66:n kanssa, Betukka tutustu muihin kylähulluihin:
Liitteet
IMG_2224 (Small).JPG
IMG_2224 (Small).JPG (58.65 KiB) Katsottu 15585 kertaa
-Koska sen voi tehdä myös itse-
motoku
Ajoneuvos
Viestit: 623
Liittynyt: 25 Joulu 2006 22:33
Truck: scania k114 carrus
Location: uusimaa

Re: Bedford -62

Viesti Kirjoittaja motoku »

pölykarponaattia vaan. konneessa on sitä enkä muuten edes tietäs, mutta tuli pikku kämmi joka olis taatusti hajottanu oikean lasin. eikä ole naarmiintunu normaalikäytössä.
Avatar
jamppa66
Rattimajuri
Viestit: 173
Liittynyt: 05 Maalis 2008 17:09
Truck: Sisu cummins 10l td
Location: pori

Re: Bedford -62

Viesti Kirjoittaja jamppa66 »

Äkkiä se 6 tuntia vierähti ku fiilisteltiin betukkaa. Kyl yksinkertainen on kaunista! Kiitokset rupattelutuokiosta.
Avatar
Tomppa
Kippari
Viestit: 57
Liittynyt: 16 Helmi 2012 21:11
Truck: Commer
Location: Pohjois-Karjala

Re: Bedford -62

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Loppujaan sekin "pleksi" on kallista ja naarmuja tulee äkkiä.

En kysynyt silloin mitä se karkasu olisi maksanut (olisivat lähettäneen leikatut ikkunalasit karkasuun) ja ei se laminoitu lasikaan paljoa maksanut neliöltä, nyt en valehtele hintoja kun en muista..
Kantsii kysyä!
Wonderi
Ajoneuvos
Viestit: 922
Liittynyt: 28 Tammi 2009 00:05
Location: Nokia

Re: Bedford -62

Viesti Kirjoittaja Wonderi »

Muutama vuosi sitten menin lasiliikkeestä ostamaan n. neliömetrin palaa "pleksiä" kotiin baaritiskin alle. Lasiliikkeen myyjä sanoi ettei missään nimessä kannata, laminoidun karkaistun lasin saa paljon halvemmalla. Semmoinen tuli sitten.
AtAi
Rattiamiraali
Viestit: 280
Liittynyt: 04 Elo 2011 14:36
Location: Raisio

Re: Bedford -62

Viesti Kirjoittaja AtAi »

Wonderi kirjoitti:Muutama vuosi sitten menin lasiliikkeestä ostamaan n. neliömetrin palaa "pleksiä" kotiin baaritiskin alle. Lasiliikkeen myyjä sanoi ettei missään nimessä kannata, laminoidun karkaistun lasin saa paljon halvemmalla. Semmoinen tuli sitten.
Kai ne lasiliikkeessä sitä myy mistä saa parhaimman katteen, se on bisnestä.

2mm 950 * 1250mm Hinta: 46.9 €, ei mielestäni ole kovahinta. Muualta saa varmaan halvemmalla toi oli eka kun tuli mieleen.
Scania R93m (makuuhytillinen kuorma-auto)
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Vastaa Viestiin