
Vinkkejä saapi antaa, jos on kokemusta aiheesta. Eli kyseinen kulkuri sai vaihtomoottorin edellisen tilalle, mikä narahti aikalailla palasiksi öljypumpun käyttöakselin katkettua. Ja öljynpaineen merkkivaloahan tuolloin ei vielä ollut, vaan pelkkä mittari. No nyt on ja iso

Tuolla "uudella" ajeltiinkin jonkin aikaa, mutta yhden pidemmän reissun jälkeen se puhalsi valkoista putkesta, eli vettä meni ilmeisesti pyttyyn/pyttyihin ja kävi kuitenkin hyvin. Jonkun aikaa seisottua se pyöri kierroksen startilla, mutta löi jumiin. Itse lähdin autosta korjaamaan "sähkövikaa", kun ei startti kuulemma jaksanut pyörittää, mutta todellisuus oli taas kerran karumpi kuin arvasinkaan. Nestelukko sylinterissä kenties ja jotain muutakin ehkä hajonnut siinä sivussa.
Eli tilanne on se, että glykolia on ihan joka paikassa. Öljypohjassa, ennen ja jälkeen turbon, jokaisen venttiilikopan kannen alla ja niin edespäin. Mikä hemmetti voi noin levitä, että se puhaltaa sitä jäähdytysnestettä joka tuutin täyteen? Kansipahvista tuskin noin paljoa nestettä voi tulla, ellei se sitten puutu kokonaan joltain kulmalta. Lohko halki?
Onko tuossa moottorissa joku perusvika, mikä noita litkuja sotkee? Joka paikassa niitä tunnutaan kehuttavan ikuisiksi, mutta tää nyt on jo toinen, mikä kilahti muutaman tonnin ajon jälkeen.

Kiitoksia etukäteen vastauksista!