Meidän perhe on viimeset n~10v kiertänyt parin-kolmenviikon lenki eteläisessä läntisessä euroopassa. Välillä eri asuntoautoilla, välillä
maastureilla, yleensä 5000-8000km. mielessä mm. viimekesän Alppien seikkailu, jossa käytiin autolla usean kerran yli 2500m!
Aina kuitenkin ollut jotain vikaa kulkuneuvoissa. Liian vähän tilaa tehoa tai korkeutta tjms.
Viimeksi omistamamme asunto-Hymer joutui mm. yö- rosvoilun kohteeksi! Mä onneksi heräsin kattoluukusta pilkottavaan taskulamppuun
ja "hyökkäsin", lähin leipäveitsi kourassa ja munasiltani, ulos huutaen ku hyeena!

ku juoksultaan kerkisivät hengähtää. Tosin ei ois ollu hauskaa jos oisin nilkin saanu kiinni!

Tänä kesänä meidän perhe kuitenki päätti, että hommataan lisää tilaa ja korkeuden toumaa turvallisuutta, koska ikkunoista ei pääse "kurkkimaan"
sisälle ja katolle hankalampi kiivetä joitaki mainitakseni. Alko suuri etsintä, mikä vehe kelpaisi meidän "vaativille" tuomari-naisillemme(minä
olen sillon viisaasti hiljaa, vaan tekniset rajaviivat vedän mä).

Yhtenä keskiviikkoaamuna "silmille hyppäs" hyvin vähän ajettu, auto-laatikko kirjastoauto, joka vielä kaikenlisäks oli siisti kun kävimme sitä
kurkkaamassa. Meni hankintaan, pikku tinkauksen jälkeen.
Kiitos vielä Heikille hyvästä kulkurista!
Ostohetkellä jo tiesin, että jousipussit on kaikki sököjä, eli joutuisi vaihtamaan heti, eikä vasta Italian alpeilla tjms. "hauskassa" paikassa.
Auto huollettiin myös öljyjen vaihdolla ja nesteitten tarkastuksella jne.
Päätimme että vaimon Heinäkuussa alkavan loman alusta lähdetään ajelulle etelään!
Muokattuamme hiukan sisuksia heinäkuun ekan viikon tilasimme lauttamatkan viime perjantai-illalle ja lähdimme matkaan!
Hiukan ennen mootoritien loppua alkoi auto nykimään ja hyytyi. Luulin, että nafta loppui, koska mittari ei toimi. Kiireessä hommasin lisää
polttoainetta, mutta edelleen auto käyttäytyi samoin

ennen alkuaan...
Kotona selvittelin ajatuksiani ja selvis, että koska tankissa on tavaraa yli 120L ja ei löydy vuotoja sekä ilmaakin auto saa, niin jää jäljelle
(helposti tarkastettavista) polttoainesuodatin. Suodatin irti, ja sisällä löytyi sammakonkutua!! Eli kiirus vaihtaa ois ollu jo "vuosia"

La-puolenpäivän jälkeen kiiruusti kauppaan, vain yks auki Karkkilassa, ja suodatinta kysymään. Sain Mann Filtterin, joka heti kun sitä tiskillä
vilkasin, oli liian korkea. Myyjä lähes hermostu ja huus että; "se sopii sinne ku kirja niin sanoo!" Nooh, suodatin matkaa ja kotiin ajamaa.
Tänään aamulla vasta pääsin sitä paikoilleen laittamaan, EI SOVI EI!! Aivan liian pitkä ton auton "väleihi"! Ja tänään taida mistään enää filtterii
saada, vai??
(jatkuu...)