Meinaa mennä "vakionopeudensäädin" päälle ihan itsestään eli kaasu ei palauta kunnolla, kierrokset jää 1000 kieppeille ja laskee siitä tosi hitaasti alaspäin. Itse epäilisin kaasuvaijeria joka huutaa voitelua? Vai onko muita ehdotuksia?
Olisiko hyviä ideoita miten kaasuvaijerin saisi rasvattua, on muuten julmetun pitkä!
haaveilija kirjoitti:Meinaa mennä "vakionopeudensäädin" päälle ihan itsestään eli kaasu ei palauta kunnolla, kierrokset jää 1000 kieppeille ja laskee siitä tosi hitaasti alaspäin. Itse epäilisin kaasuvaijeria joka huutaa voitelua? Vai onko muita ehdotuksia?
Olisiko hyviä ideoita miten kaasuvaijerin saisi rasvattua, on muuten julmetun pitkä!
Jos kaasu jää päälle niin, että poljin nousee ihan ylös vasta hetken päästä. Uusi vaijjeri ei se rasvaamalla parane jos joku säijje alkaa harata vastaan. Veikkaan että uusimisen jälkeen kaasu tuntuu sutjakkalta . Tv. Ari
Kuivalta kuulostaa. Koita patentoida wd40 purkin pilli tiiviisti koneen päähän ja sitten vaan törppö evästä torveen. Vaikkaan kuivaa siellä koneen päässä jos kuori ei oo rikki jostain matkalta... Säikeitä ku katkee niin ei itekseen paljo palaudu, ja takertelee, toki tuolla jäykemmällä palautusjousella voi yrittää kans...
B9M kirjoitti:Jos kaasu jää päälle niin, että poljin nousee ihan ylös vasta hetken päästä. Uusi vaijjeri ei se rasvaamalla parane jos joku säijje alkaa harata vastaan. Veikkaan että uusimisen jälkeen kaasu tuntuu sutjakkalta . Tv. Ari
Onko kukaan vaihtanut itse vaijeria, pitääkö purkaa koko auto vai selviikö vain puoliksi purkamalla? Oma rasvamonttu kun on mallia nurmikko niin kovin suureen urakkaan ei viitsi alkaa...
Ainakaan meikäläisen vanhemmassa kaaniassa vaijeri ei ole yhtä alusta loppuun. Yksi liitos taisi olla etummaisen tavaratilan "kaapelitunnelissa" (pääsee käsiksi tavaratilasta). Ja olikohan peräti niin, ettei tavaratilan läpi kulkiessaan vaijerissa ole edes kuorta. Toinen liitos sitten saattoi olla vastaavastu viimeisessä tavaratilassa. Eli vaijereiden liitoskohdat siellä missä oikea runko liittyy tavaratilahimmelikköön. Tosin nämä liene asioita jotka ovat koritehtaan säätämiä, joten eroja varsin on. Jos liitoskohdat löytyy, niin liitos auki ja apukuski painelemaan pedaalia -> selviää mikä väli hiertää.
Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään..
- Scania K112 CLB 70 AA vm. -87 Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
Mulla ainekin vaijeri oli paljaana tavaratilas ja siin oli liitoskohtakin, tuli tutustuttua kun huomas et liitokset väljistynyt ja vaik pedaali oli pohjas ei syöttö ollut täysil. Vähän säätöä ja tehoa löytyi lisää.. =D