kirjastoauto
-
- Kuski
- Viestit: 20
- Liittynyt: 17 Joulu 2010 08:10
- Truck: chevrolet astro
- Location: jämsänkoski
- Member id: 119
kirjastoauto
elikkäs tämmöne putkahti pihaan. siis sania 92 turbolla + jakajalootalla ajettu 420000km ollu jollain sukellus yrityksellä konk. pesästä ostettu siirtokilvillä ajettu 3v sitten sisusta purettu . jarrut??? letkut ??? ym ?? mitä kaikkee pitää vaihtaa ??? kaikki letkut ym.: luultavasti m1 miten muilla. Mitat muuten p.12m L2.50m eli siis maksimit. Nii ja kuvat tulee perässä ko oppii laittaan. NIIN KYLLÄHÄNSA 7M RIITTÄÄ YHELLE TAHI KAHELLE MUTTA?????? AUTO TÄLLÄHETKELLÄ MUU KUORMA-AUTO ????
-
- Kuski
- Viestit: 20
- Liittynyt: 17 Joulu 2010 08:10
- Truck: chevrolet astro
- Location: jämsänkoski
- Member id: 119
Re: kirjastoauto
Eli oli alettu rakentaan edellisen omistajan toimesta uudelleen 40mm finnfoamit koolaukset ja koreapanelit. Nyt purettu toiselta puolen muut pois paitti eriste. Oli aikas ummettunu käry ja homeläikkää reilusti.Kattovuoto no ei muuta kun katolle ja pesu hommiin ja kas reunalistojen tiivistys pettäny / kylkilistoja lähes irti elikkäs tiivistemassaa ja poppareita ni eiköhän se siitä tokene.Ja sitä sähkövikaa piisaa hapettumat. mutta kesään on vielä piitkä aika!!!
- happa66
- Rattiamiraali
- Viestit: 391
- Liittynyt: 14 Kesä 2009 00:44
- Truck: MB-913
- Location: Nakkila
- Member id: 123
Re: kirjastoauto
Onnea hankinnan johdosta. Ei kait siinä muuta kun tuuletat kunnolla ja kattelet vuotaako mistään ja
ja ostat kassillisen vunderbaumeja
, eiköhän hajut lähde
. Ja eiköhän toi katastus mies kerro noista jarruista ja letkuista vaihtokohdat.
a-p



a-p
Runko MB 913,-76, Kori DB, kone 5,7l suora6. Cabby 472-76, Kafi 480 -82. Hobby Brestige 610 -86. Uusin tulokas Volvo B9M Vanhool 10 m pitkä -90.
-
- Kuski
- Viestit: 20
- Liittynyt: 17 Joulu 2010 08:10
- Truck: chevrolet astro
- Location: jämsänkoski
- Member id: 119
Re: kirjastoauto
Joo käryt vähenty puolella kun purkas rakenteita aivan mustaa vaneria koolauksissa lattianrajas ja tietty sokerimuurahais alivuokralaiset. No ne totteli kun anto niille pullollisen raiddii.Vielä pitäs purkaa takaa laverit moottorin päältä ja repsikanpuolen seinät. Millä eristeet kannataa kiinnittää sika vai urtsu kun tuntuu noi vanhat irtoovan suht helposti ?? oli jollain tiivistemassalla liimattu no etuhan siinä on että pääsee tarkkaileen niitä vuotoja.
- j0ri
- Rattiamiraali
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
- Truck: K112-Lahti 450 Eagle
- Location: Savonlinna
Re: kirjastoauto
Jep, minunkin puolesta onnittelut hankinnasta.
Alkoi vähän kiinnostamaan autosi seinän ja katon toteutus kun kuitenkin noin nopsaan päässyt homehtumaan. Tässä itsekkin on tullut turattua urtsin, finfoamin, solumuovin, puukoolausten ja vanerien kanssa ja pelko pershiishä tietysti siksi että onko tullut tehtyä joku moka, joka sitten kostautuu myöhemmin homeena.
Ymmärsinkö oikein, että katon fuskaus on päässyt homehduttamaan vanerit? Vai onko kosteus tullut myös metalliseinän "hikoiluna". En näistä varmaan riittävästi ymmärrä, mutta itse yritin laittaa foamit tiiviisti urtsilla ja sitten solumuovi eristämään koolauspalikat metallista ettei hikoilut ihan suoriltä pääse puuhun. Enpä tiiä tuliko tehtyä hyvin vai hyvin huonosti, mutta aika näyttää. Sisäseinät olen yrittänyt rakentaa niin, että aina ulkoseinän sisäpinnasta saa vanerin ruuvattua pois ilman suurempia purkamisia. Jos joskus sitten alkaa home haista, niin pienehköllä vaivalla saa seinät auki.
Kait sitä ilmanvaihtoa täytyy sitten laittaa riittävästi, vaikka ulkopinnalta ei kosteus pääsisi sisään, niin elämisestä sitä kuitenkin tulee (mm. hengitys, peseytyminen & ruuanlaitto).
Jos mahdollista niin pistä kuvaa toteutuksesta ja miksei projektista muutenkin.
Alkoi vähän kiinnostamaan autosi seinän ja katon toteutus kun kuitenkin noin nopsaan päässyt homehtumaan. Tässä itsekkin on tullut turattua urtsin, finfoamin, solumuovin, puukoolausten ja vanerien kanssa ja pelko pershiishä tietysti siksi että onko tullut tehtyä joku moka, joka sitten kostautuu myöhemmin homeena.
Ymmärsinkö oikein, että katon fuskaus on päässyt homehduttamaan vanerit? Vai onko kosteus tullut myös metalliseinän "hikoiluna". En näistä varmaan riittävästi ymmärrä, mutta itse yritin laittaa foamit tiiviisti urtsilla ja sitten solumuovi eristämään koolauspalikat metallista ettei hikoilut ihan suoriltä pääse puuhun. Enpä tiiä tuliko tehtyä hyvin vai hyvin huonosti, mutta aika näyttää. Sisäseinät olen yrittänyt rakentaa niin, että aina ulkoseinän sisäpinnasta saa vanerin ruuvattua pois ilman suurempia purkamisia. Jos joskus sitten alkaa home haista, niin pienehköllä vaivalla saa seinät auki.
Kait sitä ilmanvaihtoa täytyy sitten laittaa riittävästi, vaikka ulkopinnalta ei kosteus pääsisi sisään, niin elämisestä sitä kuitenkin tulee (mm. hengitys, peseytyminen & ruuanlaitto).
Jos mahdollista niin pistä kuvaa toteutuksesta ja miksei projektista muutenkin.

Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. 
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)

-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
-
- Kuski
- Viestit: 20
- Liittynyt: 17 Joulu 2010 08:10
- Truck: chevrolet astro
- Location: jämsänkoski
- Member id: 119
Re: kirjastoauto
Ei panikkia!! Elikkä ei hikoiluna vaan kulmalistat katon ylärajassa / kylkilistat ainaki vuotanu n:3v. Ajasta ei tarkkaa tietoo (ruuvit pettäny) Jännää muuten miten se vesi on päässy viiden eri liimauksen läpi pystysuorassa no kaikki eristeet puretaan ja irrotetaan vanhat liimaukset (lähtee vetämällä) ja kiinnitetään uudelleen mutta kehikko onneks ok kunnossa paitti mitä ny normaalii pintaruostetta.Että tässäkin rojektissa on lähetty se eellä puuhun.ILMEISESTI ERISTE LIIMATAAN SUORAAN KYLKIPELTIIN KIINNi???? Voi tätä ihanuutta.Mutta mitäpä sitä vapaalla muutakaan vois tehrä???
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3659
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: kirjastoauto
En usko, että kondenssikosteus pystyy vanereita homehduttamaan. Vuotokohdat on sitten eri asia. Ainakin tuo messumattopintainen havuvaneri imee kaiken ilmankosteuden sisäänsä ja haihduttaa sen kuivemmalla kelillä pois.
Noihin peltikohtiin suhautin hieman alustamassaa lieventämään kondenssia. Eristelevyjät liimasin ikkunoihin kiinni muutamalla urtsiliimakikkareella.
Noihin peltikohtiin suhautin hieman alustamassaa lieventämään kondenssia. Eristelevyjät liimasin ikkunoihin kiinni muutamalla urtsiliimakikkareella.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
-
- Kuski
- Viestit: 20
- Liittynyt: 17 Joulu 2010 08:10
- Truck: chevrolet astro
- Location: jämsänkoski
- Member id: 119
Re: kirjastoauto
Tänään irroteltu kylkilistoja ja huomattu että listan niitit poikki suurelta osalta.Onko mahdollista että kehikko elää/värisee niin paljon ettei niitit kestä ja pellitkin on irti listan alta ei oo kun iso reikä niitin kohdalla hapettumaa vai jotain muuta. Aikanaanhan tällä on koluteltu sorateitä.On ne vaan pitkiä noi listat.
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4280
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: kirjastoauto
Alumiininiitti rautaputkessa. Syntyy sellainen hapettumisen ja ruostumisen symbioosi jossa metalli yhtyy happeen ja antautuu lopulta
sama ilmiö löytyy sivuluukuista ja kylkipeltien alta 


Tulevaisuus on sähköinen
- Zyke64
- Rattiamiraali
- Viestit: 333
- Liittynyt: 20 Maalis 2010 16:49
- Truck: Volvo Carrus 502
- Location: Keminmaa
Re: kirjastoauto
Sama ilmiö löytyi omastakin ruuvien osalta; pintapelit on liimattu rosterirunkoon, mutta kylkisauman lista oli normiruuveilla kiinni rosterirungossa. Listat melkein putosivat, kun ruuvit olivat kadonneet lähes tyystin. Ja puhutaan 2001 vuosimallin korista

Onneksi selvisi pelkillä uusilla ruuveilla, tosin listojen puhdistus maalauksen aikana. Paikotellen oli jo alumiini listakin antautunut suolan ja hapen yhteisvaikutuksesta


Onneksi selvisi pelkillä uusilla ruuveilla, tosin listojen puhdistus maalauksen aikana. Paikotellen oli jo alumiini listakin antautunut suolan ja hapen yhteisvaikutuksesta

Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O
Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua
Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua

-
- Kuski
- Viestit: 20
- Liittynyt: 17 Joulu 2010 08:10
- Truck: chevrolet astro
- Location: jämsänkoski
- Member id: 119
Re: kirjastoauto
Tässä tapauksessa ehkä on tapahtunu varsinkin perässä missä moottori on värinää kylkipellinniitit aivan reunassa ja ruvennu elään siten että pellin alareunaan on muodustunut selvät piikit alaspäi mutta ei kaikissa rei-issä eli hapettumaakin on mutta niiteissä ei näy syöpymää. Kiitokori.
-
- Kuski
- Viestit: 20
- Liittynyt: 17 Joulu 2010 08:10
- Truck: chevrolet astro
- Location: jämsänkoski
- Member id: 119
Re: kirjastoauto
pieni päivitys: No tuurissahan sekin selvis että tämäkin auto oli jo ollu 06 kylähullun pihassa mutta lähteny maailmalle eli meikäläisen kotikonnuille ja nyt se on tulossa oikeen liikenteeseen ens kesänä jos luoja suo. Ajatuksia lattiasta ja seinästä. Mitä kokemuksia muovimatosta / vaneriseinästä ois tarkotus maalata vaaleella kuultomaalilla noi seinät puolihimmeen lakan kanssa ja laittaa tummat listat ja kaapistot tulis vanerista joissa puukehys joissa sama väri ku listoissa.