Meinasin Webastoa testata, ku talviki pukkaa päälle. Kesemmällä ei tullu kokkeiltua ko ei ollu pakkasta.
No, aluksi huomasin, että lämppäri on Srtoco ja käyttöpaneeli Webasto. Ja paneelille ei tule elämää sähköisessä muodossa. Ja Strocostakin puuttui puolalta polttimelle menevä "tulpan" johto, että saisi kipinän aikaan.
Sulakkeet katoin, että ne oli taululla ehjät, eli kadonneen virran metästys alkaa. Jos jollain on kokemusta Strocon lämppäreistä, esim vinkkejä huoltoon niin otetaan lämmöllä vastaan
Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua
Zyke64 kirjoitti:Meinasin Webastoa testata, ku talviki pukkaa päälle. Kesemmällä ei tullu kokkeiltua ko ei ollu pakkasta.
No, aluksi huomasin, että lämppäri on Srtoco ja käyttöpaneeli Webasto. Ja paneelille ei tule elämää sähköisessä muodossa. Ja Strocostakin puuttui puolalta polttimelle menevä "tulpan" johto, että saisi kipinän aikaan.
Sulakkeet katoin, että ne oli taululla ehjät, eli kadonneen virran metästys alkaa. Jos jollain on kokemusta Strocon lämppäreistä, esim vinkkejä huoltoon niin otetaan lämmöllä vastaan
toi on se kirosana ja webastosta ei saa puhua ollenkaan
Zyke64 kirjoitti:Meinasin Webastoa testata, ku talviki pukkaa päälle. Kesemmällä ei tullu kokkeiltua ko ei ollu pakkasta.
No, aluksi huomasin, että lämppäri on Srtoco ja käyttöpaneeli Webasto. Ja paneelille ei tule elämää sähköisessä muodossa. Ja Strocostakin puuttui puolalta polttimelle menevä "tulpan" johto, että saisi kipinän aikaan.
Sulakkeet katoin, että ne oli taululla ehjät, eli kadonneen virran metästys alkaa. Jos jollain on kokemusta Strocon lämppäreistä, esim vinkkejä huoltoon niin otetaan lämmöllä vastaan
toi on se kirosana ja webastosta ei saa puhua ollenkaan
Mikä se siitä sitten niin huonon tekee, eli mitkä ovat toiminnalliset huonoudet. Ihan vastaavat polttokammiot, sytkärit, kiertopumput puhaltimet ku "oikeissa" webastoissakin. Ja niiden normiongelmat; suuttimen puhtaus, sytkärin kärkiväli, syöttöpaine ym ongelmat on ihan samat molemmissa ilman huoltoa. Elektroniikkayksikkö on ainoa, minkä toiminta/ongelmat kiinnostavat.
Eli mielellään oikeita kokemuksia kaivataan, jos olette ko merkin kanssa puuhailleet.
Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua
Paikallinen huoltomies piti strocoa webaston veroisena, stroco kuulemma hiljaisempi. Ruotsissa ja tanskassa stroco tunnetumpi, kuin täällä. Thermo tecillä nastolassa ohjausboxin testauslaite yhden malliseen strocoon .
Koitahan saaha virrat sille ja tulpan johto paikolleen niin eiköhän ala pöhisee! Yksinkertasia kapistuksia tekniikaltaan ja iältään sen verran vanhoja että lapsuksia ei oikein ole.
Juurikin tällainen, hain jo netistä tän manuaalin englainninkielisenä
Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua
Stroco suorastaan kirosana.
Tuo kyseinenkin malli on kuin jostain 70 luvulta kyläsepän pajalla värkätty. Kaikki on niin alkeellista ja vaikeesti huollettavaa.
Esim. kaikki sähköliitokset on kertakaikkiaan alkeellista tekoa ja kytkennät on niin hankalasti laitettu että pitää purkaa puoli laitetta ennen kuin pääsee mihinkään käsiks.
Uutena laite pelaa melko luotettavasti , mutta tämän ikäiset laitteet on yhtä tuskaa.
Tämä kyseinen malli syö melko hanakasti ohjainbokseja, sekä puhallinmoottoreita tuntuu myös menevän.
Tuo vikadiagnostiikka kuitenkin toimii ihan ok, vikakoodit helpottaa vianhakua.
Käyntiääni noissa on mielyttävän pehmeää huminaa.
Ruotsissa käyttävät paljon strocoja, niihin saa kytkettyä sähkövastuksen melko helposti.
Joo, ei ole itselläkään kovin hyviä kokemuksia Strocoista. 80-luvulla noita asennettiin sen aikaisessa työpaikassa valitettavan moneen tilausajo- ja pitemmänmatkan vuoroautoihin. Eivät halunneet käynnistyä jos oli enemmän kuin 10 astetta pakkasta. Mutta jos sai moottorin käymään, eli akuissa virta riitti jopa B10M:n käynnistämiseen hehkutuksineen ja pitkine starttauksineen niin tuo Strocokin sitten käynnistyi aikanaan kun oli lämmennyt. Vähän väärä järjestys tosin... Webastolla olevat autot olivat huomattavasti helpompia tapauksia, ne kyllä lähtivät kylmässäkin toimimaan.Ja tietysti helpompi käynnistymään oli Scania. Tuo 11-litrainen turbolla tai ilman ei tarvi kuin pikku pyörähdyksen niin jo käy. Jos ei niin sitten on vikaa, eikä lähde "sahaamallakaan". Itsellä on Webasto, jolle ei valitettavasti ole tehty minkäänlaista huoltoa ainakaan seitsämään vuoteen. Vielä se kuitenkin toimii OK.
No aika näyttää, onhan tälläki jo rapiat 10v ikää (2001), ja autolla ensimmäinen milijoona pyörähti just täyteen. Tutkitaan ensin ja hutkitaan vasta sitten
Jos ois vähän kehityny 70-luvulta
Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua
Meillä -85 volvossa alkuperäinen stroco(en muista nyt tyyppiä, 30kW kuitenkin). Käytän sitä lähinnä talvella kylmäkäynnistyksissä, kun käyttelen moottoria muutaman kerran talven aikana. Kiertovesipumpun vaihdoin erillisen, koska tässä mallissa se on kiinteä ja siitä paloi laakerivian vuoksi moottori. Laakerit olisi pitänyt vaihtaa äänten perusteella, mut en saanut silloin aikaiseksi, ehti sitten hajota. Alkuperäinen pumppu olisi maksanut 500e, erilllisen uuden sai kolmanneksella hinnalla. Toinen juttu oli käynnistyshäiriö, lämmitin sijaitsee kuskin kohdalla lattian alkotelossa. Jos lämmitin ei älynnyt lähteä tulille, kolautti jalalla lattiaa, niin sitten käynnistyi. Ohjainlaitteeseen vaihdettiin muutaman euron kondensaattorit jolloin se vika poistui. Nyt savuttelee, ja menee usein häiriöön, arvelen siinä olevan ilmavuotoja pa-putkissa. Tarkoitus on kokeilla ottaa polttoaine suoraan kanisterista niin näkee et toimiiko sitten oikein. Stroco on ollut vähän ylimääräisenä varusteena koska primus hoitaa varsinaisen asumislämmityksen ja sähköllä saa moottorin lämpimäksi. Edellisessä Stroco-mallissa on ollut joku erikoinen jännitteenmuunnossysteemi, joka on ollut hankalampi tapaus?
Ex-Volvo B 10 M, Wiima 353 -85 M1
ex- MAN Ajokki -66 Fordson Super Major -61
Kokeilinkin heti strocoa ottamalla polttoaineen suoraan kanisterista. Savuttelut ja pöminät poistui, humisee niin tasaisesti... Ohessa huono kännykkävideo kokeilusta. Taidan laittaa löpökanisterin vaan tuohon lämmitinkoteloon.
Nonniin, sähköt löytyi kun laittoi pistokkeen kellolle paikoilleen Kokeeksi päälle ja sehän lähti pyörimään. Uusi tulpanjohto vielä puuttui ja sytystilanteessa siirtyi häiriötilaan aivan ohjekirjan mukaan. Vasta hankittu uusi puolanjohto paikoilleen ja uusi startti, ja pöhähti heti tulille ja on kyllä tosi hiljainen ja nättikäyntinen peli
Eli ei ainakaan tässä vaiheessa huonoa sanottavaa, katsotaan sit lisää ku käyttökokemusta kertyy
Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua
Lainasin joskus laittamastani Webaston korjauksesta : Tuolta löyty http://www.nettiosa.com/login.php koko uusi pumppu 183EUR lähipostiin toimitettuna. Saa sit nähdä kun tulee...kuvan perusteella presis samanlainen ja Webaston tyypillä.
Oli 23kW Webastossa, varmaan soveltuu Strocoonki...
UPDATE: eipä tuo linkki toiminu enää, tuossa toimiva
Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua