Sainpa tossa välipäivinä muuten ton pakkasnesteenkin päivitettyä, kun oli pakkasen kestävyys vain 15-astetta Laskin syyläristä veke ja lisäsin paisuntasäiliön kautta ja käytin webaston kanssa lämpöseksi, oli takana vessasakin patteri lämmin niin kierto varmaan riittävä?
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Eikö se koko ajan vähän vaihdu neste kun kovilla pakkasilla tiputtelee sieltä täältä maahan. Meillä on joka talvi pitäny 10 litraa lisätä. Kesällä sitten yritetään ettiä mistä vuotaa nii ei mistään
Tummoinen -15 astetta kestävä on ihan OK, jos ei autoa tarvitse käyttää paljon kylmemmillä keleillä. Tuo vain hyhmääntyy kylmemmässä, eli veden kierto voi häiriintyä. Mutta ei se umpijäähän mene, eli ei riko paikkoja. Kai...
Saman verran on lunta Rosvolinnan pihamaalla Vihdissä kuin Merikarvialla. Sadepilvi on ilmeisesti juuttunut Jokelan nurkille
Kaikki metalliesineet löytyy lumilingolla. Samalla tulee perehdyttyä kiinalaiseen perusmekaniikkaan, kun yrittää saada kirvestä muuttamaan takaisin liiteriin.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Rosvolinna kirjoitti:
Kaikki metalliesineet löytyy lumilingolla. Samalla tulee perehdyttyä kiinalaiseen perusmekaniikkaan, kun yrittää saada kirvestä muuttamaan takaisin liiteriin.
Rosvolinna kirjoitti:Saman verran on lunta Rosvolinnan pihamaalla Vihdissä kuin Merikarvialla. Sadepilvi on ilmeisesti juuttunut Jokelan nurkille
Kaikki metalliesineet löytyy lumilingolla. Samalla tulee perehdyttyä kiinalaiseen perusmekaniikkaan, kun yrittää saada kirvestä muuttamaan takaisin liiteriin.
Niissä on kuulema joku "sulake" siellä akselissa, ei kuulema kestä ajaa ku puolisen tuntia ku joutuu vaihtamaan?
Nyt on saatu auto jo palikoiden päälle vielä kun sais sen verran toimimaan ton korin noston ( putki/putket poikki tai katkaistu?) että sais pöngät rugon alle, niin pääsis ilmapussin vaihtoa alotteleen.
Liitteet
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Nyt sinne mahtuu tunkki. Nosta rungosta niin pyörät jää maahan ja sitten pukki alle, Pukin saanti sinne alle voi olla vaikeampi mutta Volvossa sekin onnistui.
korkeudensäätöventtiilistä tanko irti ja painat vipua ylöspäin kunnes säkit niin täynnä että riittää. sit vaan joko rungon ja akselin tai maan väliin tilkettä ja vedät vivusta alas jolloin säkit tyhjenee. ei se sen kummempaa ole. työtilaa pitäs tulla riittävästi säkin vaihtoon. ainakin tuossa scaniassa tankojen nivelet irtoaa ihan nykäsemällä.
motoku kirjoitti:korkeudensäätöventtiilistä tanko irti ja painat vipua ylöspäin kunnes säkit niin täynnä että riittää. sit vaan joko rungon ja akselin tai maan väliin tilkettä ja vedät vivusta alas jolloin säkit tyhjenee. ei se sen kummempaa ole. työtilaa pitäs tulla riittävästi säkin vaihtoon. ainakin tuossa scaniassa tankojen nivelet irtoaa ihan nykäsemällä.
Ei helevetissä! Tuo on erittäin vaarallinen ohje, jos mies menee makoilemaan auton alle ja pussi paukahtaa tai jokin muu menee pieleen.
Tunkilla korista tai rungosta niin ylös kuin suinkin saa ja sitten vielä pukit varmistamaan, jos siltä tuntuu.
Uusi jousipussi vaatii enemmän asennuskorkeutta verrattuna vanhaan, joten kannattaa tosiaan tunkata reilusti ylös.
motoku kirjoitti:korkeudensäätöventtiilistä tanko irti ja painat vipua ylöspäin kunnes säkit niin täynnä että riittää. sit vaan joko rungon ja akselin tai maan väliin tilkettä ja vedät vivusta alas jolloin säkit tyhjenee. ei se sen kummempaa ole. työtilaa pitäs tulla riittävästi säkin vaihtoon. ainakin tuossa scaniassa tankojen nivelet irtoaa ihan nykäsemällä.
Ei helevetissä! Tuo on erittäin vaarallinen ohje, jos mies menee makoilemaan auton alle ja pussi paukahtaa tai jokin muu menee pieleen.
Tunkilla korista tai rungosta niin ylös kuin suinkin saa ja sitten vielä pukit varmistamaan, jos siltä tuntuu.
Uusi jousipussi vaatii enemmän asennuskorkeutta verrattuna vanhaan, joten kannattaa tosiaan tunkata reilusti ylös.
PuuTiainen on oikeassa. jos ei tiedä, mitä tekee, ohjeeni on vaarallinen. anteeksi
Ihan ei huvita lähtee työntelee tota vipua kun näyttää toi pussikin olevan lähes vaihtokunnossa No sain toimimaan ovenpuoleisen nostosylinterin kun laitto letkun kiinni, eikä toi pussikaan räjähtäny Toinenpuoli ei halunnut lähtee ylös ja edestäkin kuului melkoinen suhina taitaa sieltäkin olla putki poikki. Otin jo noi takakaaretkin irti näkee vähän paremmin mitä aletaan uusimaan, ainakin kaksi (lue neljä) ilmapussia.
Liitteet
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Juu ei haittais toi pala on neljällä pultilla kiinni. Noi seuraavat onkin sit jo rokniiteillä ainakin pystypalkkien sivuilta, en tiedä miten sit tuolta yläreunasta, onkohan kukaan Royalin omistaja ottanut niitä irti ?
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95