Horror Lines
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines
Mistäs oot niitä sähköjä ottanu? Sulaketaulustako jostain, vai akulta?
Mulla on lattasulakkeilla kaikki. Ne mitä on posliineja, on jonkun muun laittamia.
N
Mulla on lattasulakkeilla kaikki. Ne mitä on posliineja, on jonkun muun laittamia.
N
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines
Katto hiottu, paklattu ja saumattu, nyt vain ootellaan että tulee se päivä kun sataa kunnolla, on siitepölyä ja männynsiementä tarpeeks ilmassa että pääsee telottaa polyuretaanimaalia pintaan.
Löyty seinästä 40cm pätkä pehmeetä faneeria. Oli tullu ikkunapilaria pitkin H2O.
Pikkusähköjä pikkusen viritelty. Isoja ei niinkään.
Löyty seinästä 40cm pätkä pehmeetä faneeria. Oli tullu ikkunapilaria pitkin H2O.
Pikkusähköjä pikkusen viritelty. Isoja ei niinkään.
-
- Rattimajuri
- Viestit: 203
- Liittynyt: 29 Loka 2011 22:03
- Truck: scania f82
- Location: juankoski
- Member id: 658
- Paikkakunta: juankoski
Re: Horror Lines
samaa puuhaa täällä myös lasikuitumattoo katon etureunaan,oli kuitu halki,paklausta ym maalaukseen liittyvää.
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines
Katto maalattu, kaunis on! Juuri sopivassa suhteessa maalia, siitepölyä ja ötököitä.
Eilen kävin Nurmijärvellä mutkan. Paska paikka! Älkää menkö! Nurmijärveläiset huijaa aina ostamaan älyttömästi kaikkee mitä ei ollu tarkotus ostaa, ja suggestio loppuu vasta jossain sadan kilsan päässä! Menin ihan vilpittömin aikein hakemaan paria penkin selkänojan kallistelupumppua, mutta kotona heräsin 3000W invertterin ja neljän 170Ah akun kanssa! Ihme touhuu.
Mut kiitos 'Berkhof':ille tuhannesti!!! Oli lystikäs kohtaaminen.
Tänään sit kiikutin loput rahani Paimelaan, Starkille, Biltemaan Byggmaxiin ja mäkkärille (no pitäähän mun syödä?!?).
Kohta alkaa hillitön hässäkkä. Kymmenen päivää lähtöön, josta kolmena on keikka jossain ihan muualla. Seittemän tehopäivää. Paitsi ainii huomennaki on keikka. Kuus. Hitsaus, pakoputki, jarrusovitus, katsastus on pakolliset. Jossain välissä pitäis se sisustaki saada asuttavaan kuntoon. Ja meikä vaa istuu mäkkärillä.
Eiköhän tää tästä. Ü
HA!!!
N
Eilen kävin Nurmijärvellä mutkan. Paska paikka! Älkää menkö! Nurmijärveläiset huijaa aina ostamaan älyttömästi kaikkee mitä ei ollu tarkotus ostaa, ja suggestio loppuu vasta jossain sadan kilsan päässä! Menin ihan vilpittömin aikein hakemaan paria penkin selkänojan kallistelupumppua, mutta kotona heräsin 3000W invertterin ja neljän 170Ah akun kanssa! Ihme touhuu.
Mut kiitos 'Berkhof':ille tuhannesti!!! Oli lystikäs kohtaaminen.
Tänään sit kiikutin loput rahani Paimelaan, Starkille, Biltemaan Byggmaxiin ja mäkkärille (no pitäähän mun syödä?!?).
Kohta alkaa hillitön hässäkkä. Kymmenen päivää lähtöön, josta kolmena on keikka jossain ihan muualla. Seittemän tehopäivää. Paitsi ainii huomennaki on keikka. Kuus. Hitsaus, pakoputki, jarrusovitus, katsastus on pakolliset. Jossain välissä pitäis se sisustaki saada asuttavaan kuntoon. Ja meikä vaa istuu mäkkärillä.
Eiköhän tää tästä. Ü
HA!!!
N
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines
Kerettiläisesti asensin Delta Starin kattokanavatuulettimien suojakotelot Berkhofin kattoon. Kattohommat muutenki nyt tehty.
Välttämättömät hitsaukset alkaa olee tehty ja uus reaktiotankoki on paikallaan. Jousen yläpään kiinnityslevy piti hakee Volvolta. Siis se mihin ylämalja tulee kii. Olis varmaan muutaman vuoden menny vielä, mut ku kerran oli irti ni miks ei ois vaihtanu, häh?
Akkupaketti rakennettu ja invertterin kompuranpyöritys- / latausominaisuudet testattu ja hyväksi havaittu.
Sisäkaton eristys valmis, so far, ja soveltuvin osin katto levytetty. Loppu saa jäädä jonnekin tulevaisuuteen.
Tavaratiloihin vähän faneeria, vähä jotain vessanseinää ja vesipumppua vielä paikalleen ja sit solis siinä.
N
Välttämättömät hitsaukset alkaa olee tehty ja uus reaktiotankoki on paikallaan. Jousen yläpään kiinnityslevy piti hakee Volvolta. Siis se mihin ylämalja tulee kii. Olis varmaan muutaman vuoden menny vielä, mut ku kerran oli irti ni miks ei ois vaihtanu, häh?
Akkupaketti rakennettu ja invertterin kompuranpyöritys- / latausominaisuudet testattu ja hyväksi havaittu.
Sisäkaton eristys valmis, so far, ja soveltuvin osin katto levytetty. Loppu saa jäädä jonnekin tulevaisuuteen.
Tavaratiloihin vähän faneeria, vähä jotain vessanseinää ja vesipumppua vielä paikalleen ja sit solis siinä.
N
- Bussiton
- Vapaaherra
- Viestit: 2400
- Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
- Location: Jokela
- Member id: 015
- Paikkakunta: Jokela
Re: Horror Lines
Ihan mielenkiinnosta: mitä kustanti jousen yläpään kiinnityslevy Volvolta (oliko muuten etupäähän) ?
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines
Takajousen takapää, reaktiotanko on sen yläpuolella kii.
Tuli sen ylämaljan (mikä se nyt sit onkaan nimeltään) kanssa täydellisenä, tai piti tulla täydellisenä mut pohjaanlyöntikumi piti kuitenki siirtää vanhasta, ja pyysivät jotain öö 240 tms (alv0%) mut älyttömän tinkaamisen jälkeen maksettavaa jäi joku 190 (sis alv!).
Tää päivähän meni soittohommissa, mut hitsaukset oli yllättäen valmistunu sinä aikana! Äijä poltti puikkoo kolme päivää ja pyys "bensarahat Helsinkiin" (sis tarvikkeet). Annoin vähä enemmin. Teinkö väärin? Ü
Faneerit hommasin tavaratiloihin.
N
Tuli sen ylämaljan (mikä se nyt sit onkaan nimeltään) kanssa täydellisenä, tai piti tulla täydellisenä mut pohjaanlyöntikumi piti kuitenki siirtää vanhasta, ja pyysivät jotain öö 240 tms (alv0%) mut älyttömän tinkaamisen jälkeen maksettavaa jäi joku 190 (sis alv!).
Tää päivähän meni soittohommissa, mut hitsaukset oli yllättäen valmistunu sinä aikana! Äijä poltti puikkoo kolme päivää ja pyys "bensarahat Helsinkiin" (sis tarvikkeet). Annoin vähä enemmin. Teinkö väärin? Ü
Faneerit hommasin tavaratiloihin.
N
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines
Perjantaina piti ehtii katsastaa, mut ei ehtiny. Pakoputki tietätti niin paljon töitä. Tiukille menee. Huomenaamulla oikeestaan ainoo mahis katsasteluhommille. Sit jos ei se onnaa, tarjoon just sulle oivallista kesälomaretkivaihtoehtoa! Lennät / liftaat heinäkuun alkupuolella Dresdenin hoodeille, käytät Horror Linesin katsastuksessa ja sit tuot sen takas. Must hyvä idea! Kulut tietenki korvataan (tuu liftaamalla) ja ylöspito Saksassa. Vaan eipä tähän tarvii mennä ku toihan menee katsastuxesta läpi huomautuksitta, että heilahtaa. Luulen että katsuri sanoo: "jaa se on Volvo! No ajeleppa hissuksiin tosta hallin läpi niin meen avaa toisesta päästä ovet ja printtaan sulle noi paperit."
Penkkiasennus completed (teetti seki vähän töitä ku kaikkee...) ja nyt alkaa siivous, sängytys, keittiötys, vessatus ja mitänäitänyton.
Tavaratilat vaneroitu.
On tää hauskaa, mut deadlinet on peeseestä! Toisaalta, itteni tuntien, toi makais kuus vuotta rangaks purettuna tossa pihassa ja päätyis lopulta paaliin, jos oisin ite saanu päättää aikataulusta, joten hyvä näin!
N
Penkkiasennus completed (teetti seki vähän töitä ku kaikkee...) ja nyt alkaa siivous, sängytys, keittiötys, vessatus ja mitänäitänyton.
Tavaratilat vaneroitu.
On tää hauskaa, mut deadlinet on peeseestä! Toisaalta, itteni tuntien, toi makais kuus vuotta rangaks purettuna tossa pihassa ja päätyis lopulta paaliin, jos oisin ite saanu päättää aikataulusta, joten hyvä näin!
N
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines
Tänään kävin katsastuksessa. Leima tuli että heilahti. Vähän kannettu kalusteita sisään ja jotain sipistelty.
Aamulla alkaa journey.
N
Edit: 6.10.-13 kuvia.
Sori ku täällä on vähän sotkusta. Takana parisänky, jonka päällä 90cm yläsänky. Kaikki sängyt on minuutissa ruuveilla ja kulmaraudoilla kasattu. Puretaan ku ehitään. Oven takapuolella kenkiä varten pämpärit. Naulakko sängyn päässä kii. Ikkunoiden edessä on joskusjostain pelastettua avaruuspeittoa. Paksuhkoa, takapuolella paperinomainen jutska (ulospäin) ja toisella puolella siis hopeapinta. Jesarilla seinissä kii. Takaoven etupuolella keittiö. Billnäsin vanha kirjoituspöytä (puuvajasta), johon kymmenen minuutin askartelulla tein jalkojen väliin hyllyt, hyllyillä mikro ja ruokamatskuja. Kakslevynen, uunillinen vanha hella keittelee nuudelit mukisematta. On siellä vedenkeitin ja jotain muutaki. Toi selällään oleva asuntovaunujääkaappi odottelee virtapiuhaa ja asennusratkaisua.
Aamulla alkaa journey.
N
Edit: 6.10.-13 kuvia.
Sori ku täällä on vähän sotkusta. Takana parisänky, jonka päällä 90cm yläsänky. Kaikki sängyt on minuutissa ruuveilla ja kulmaraudoilla kasattu. Puretaan ku ehitään. Oven takapuolella kenkiä varten pämpärit. Naulakko sängyn päässä kii. Ikkunoiden edessä on joskusjostain pelastettua avaruuspeittoa. Paksuhkoa, takapuolella paperinomainen jutska (ulospäin) ja toisella puolella siis hopeapinta. Jesarilla seinissä kii. Takaoven etupuolella keittiö. Billnäsin vanha kirjoituspöytä (puuvajasta), johon kymmenen minuutin askartelulla tein jalkojen väliin hyllyt, hyllyillä mikro ja ruokamatskuja. Kakslevynen, uunillinen vanha hella keittelee nuudelit mukisematta. On siellä vedenkeitin ja jotain muutaki. Toi selällään oleva asuntovaunujääkaappi odottelee virtapiuhaa ja asennusratkaisua.
Viimeksi muokannut neppi, 06 Loka 2013 23:39. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3659
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Horror Lines
Onnittelut leimasta. Pakko on paras kannuste...
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines
Edit:6.10.-13 kuvat
Nonni. Nyt on pari päivää matkaa taitettu, eka huitastiin Kausala-Tallinna-Sigulda ilman hätän hetkeä.
Marssinopeus 1700rpm, ajoneuvoväli 100m tuotti säälittävän kulutuslukeman. En voi sitä vielä julkaista ku siinä saattaa olla bugi. Katotaan seuraavalla tankkauksella.
Tie Siguldassa sijainneeseen leiriytymispaikkaan. Oikealla rotkon pohjalla virtaa Gauja. Kai. Aika hässäkkää oli valmistautuminen ja aamuseittemältä mätettiin pihalta omaisuutta kyytiin. Nyt tavaratilassa oottelee kylähullukulkineen lisäosia aika läjä. Osa jo pääty paikoilleen, osa tod näk ei ikinä. "Aika tavaran kaupittee", sano entinen tyttö ku… pöllö yössä. Kävi nimittäin niin että joskus kakskyt vuotta sit omistamani 99 Saabin lämmityslaitteen ilmakanavia löysin vajasta. Nappasin ohimennessäni kyytiin ne ku aattelin et jossain voi tarvita. Joku entisistä omistajista (siis Anderson) on laittanu tuulilasille kuskia varten semmosen Aurora-puhaltimen. Lämmityslaitteen kaksropellinen toho. Katossa roikkuu ja soittaa tuulilasiin suoraan. No, noi Saabin putket käy Aurooraan just. Vähän jesarilla tiivistelee ja vot! Tuuletuksen saa sillä sekä tuulilasille että omaan ja kaverin naamaan. Jea.
Eka yö autossa ja kaikki paitsi kuski oli aivan tyytyväisiä. Retkikunnan koosta ja käytettävissäolevasta makaamiskapasiteetista johtuen nukun alaetupenkkien (siis kuski ja opas) välissä olevassa "majassa" ( kaverin lapset nimes), ja siellä on kuuma! Pään alta alkaa motööritila ja vieressä tohisee jääkaapin kompura ja muu.
Kuljettajan nukkumakolo, joustopohja mallia "itse tein ja säästin!". Katotaas! Nyt nukun
Neb
Nonni. Nyt on pari päivää matkaa taitettu, eka huitastiin Kausala-Tallinna-Sigulda ilman hätän hetkeä.
Marssinopeus 1700rpm, ajoneuvoväli 100m tuotti säälittävän kulutuslukeman. En voi sitä vielä julkaista ku siinä saattaa olla bugi. Katotaan seuraavalla tankkauksella.
Tie Siguldassa sijainneeseen leiriytymispaikkaan. Oikealla rotkon pohjalla virtaa Gauja. Kai. Aika hässäkkää oli valmistautuminen ja aamuseittemältä mätettiin pihalta omaisuutta kyytiin. Nyt tavaratilassa oottelee kylähullukulkineen lisäosia aika läjä. Osa jo pääty paikoilleen, osa tod näk ei ikinä. "Aika tavaran kaupittee", sano entinen tyttö ku… pöllö yössä. Kävi nimittäin niin että joskus kakskyt vuotta sit omistamani 99 Saabin lämmityslaitteen ilmakanavia löysin vajasta. Nappasin ohimennessäni kyytiin ne ku aattelin et jossain voi tarvita. Joku entisistä omistajista (siis Anderson) on laittanu tuulilasille kuskia varten semmosen Aurora-puhaltimen. Lämmityslaitteen kaksropellinen toho. Katossa roikkuu ja soittaa tuulilasiin suoraan. No, noi Saabin putket käy Aurooraan just. Vähän jesarilla tiivistelee ja vot! Tuuletuksen saa sillä sekä tuulilasille että omaan ja kaverin naamaan. Jea.
Eka yö autossa ja kaikki paitsi kuski oli aivan tyytyväisiä. Retkikunnan koosta ja käytettävissäolevasta makaamiskapasiteetista johtuen nukun alaetupenkkien (siis kuski ja opas) välissä olevassa "majassa" ( kaverin lapset nimes), ja siellä on kuuma! Pään alta alkaa motööritila ja vieressä tohisee jääkaapin kompura ja muu.
Kuljettajan nukkumakolo, joustopohja mallia "itse tein ja säästin!". Katotaas! Nyt nukun
Neb
Viimeksi muokannut neppi, 07 Loka 2013 01:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines
Heräsin. Tää yö oli parempi. Jätin tavaratilan luukkuja auki niin et siellä on läpiveto. Ei ollu niin kuuma tässä, mut on tänne tuuletin tulossa. Näinkin sen jo jossain, mut nyt taas hukassa. Mulla tulee semmosia 12v 0,6A tietokonetuulettimia puhaltamaan ruumaan päin. Ne on vastusteltu siten et ne pyörii vähän hitaammin. Ei oo niin melu, eikä lähe sukat jalasta.
Sigulda oli hieno! Käykääs tsekkaa!
Eilen tultiin Sigulda-Kaunas. Kaunas City camping on kans mahtava. Aikalailla keskellä kaupunkia, aidattu iso asphalttiparkkis, reunoilla vähän nurtsii et saa teltan jos on. Fasiliteetit kunnossa. Siistit vessat, suihkut, vedet ja viemärit. Sähköbokseissa 3x10A sulakkeet.
Oli eilen kaupungissa jotku bileet. Ihan älyttömästi jengii, autoja kaikki paikat täys ja rouva teki pienen navigointivirheen. Ü
Käytiin siks Kaunasin vanhassa kaupungissa torin ympäri ajelee pilistä. Mahtu just.
Tänään mennään jonnekki. Mut eka käydään Prismassa.
Neppi
Sigulda oli hieno! Käykääs tsekkaa!
Eilen tultiin Sigulda-Kaunas. Kaunas City camping on kans mahtava. Aikalailla keskellä kaupunkia, aidattu iso asphalttiparkkis, reunoilla vähän nurtsii et saa teltan jos on. Fasiliteetit kunnossa. Siistit vessat, suihkut, vedet ja viemärit. Sähköbokseissa 3x10A sulakkeet.
Oli eilen kaupungissa jotku bileet. Ihan älyttömästi jengii, autoja kaikki paikat täys ja rouva teki pienen navigointivirheen. Ü
Käytiin siks Kaunasin vanhassa kaupungissa torin ympäri ajelee pilistä. Mahtu just.
Tänään mennään jonnekki. Mut eka käydään Prismassa.
Neppi
Viimeksi muokannut neppi, 06 Loka 2013 23:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Rattimajuri
- Viestit: 206
- Liittynyt: 07 Touko 2012 23:25
- Truck: Scania vabis -68
- Location: Eurajoki
- Member id: 154
Re: Horror Lines
Vinkkinä, älä tiivistele jesarilla, vaan käytä alumiiniteippiä tai leveetä sähköteippiä. Jesari kuivuu ja hilseilee ajan kanssa...
-Möhkö-
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines
Edit: 7.10.-13, linkki lisätty.
Noköeimullaoomuuta. Toi on itsesiassa semmosta mustaa, oikeeta roudariteippiä, mikä ei kyl hilseile ikinä, pitää ku hirvi mut lähtee kuitenki pois jälkiä jättämättä pitkienki aikojen päästä. Enkä sitä meinannut tohon pysyväks jättää (mut toisin yleensä käy), vaan keksii jonku hullunsiistin kutistesukkajutun tms siihe.
Nyt Puolassa, en kyl tiedä missä, mut älyttömän siisti järvenranta-camping tässä. Sähköjä ei täällä oo, paitsi mulla. Asiasta tiedustelin kolmen sanan puolantaidoillani (kiitos, päivää, anteeksi) ja samantien lähti äijä menee. Tuli älyttömän roikan kans takas ja veti mulle sähköt jostain, en tiedä mistä.
Käytiin muuten ihan todella absurdissa paikassa tänään. Liettuassa.
Muissa ex neuvostomaissa tuhottiin, raadeltiin tai muuten raiskattiin kaikki neuvosto muistomerkit ja patsaat sillo 1991. Liettuassa yks jamppa keräsi ne semmoseen järettömään puistoon ja nyt niitä saa siellä ihailla. Paikassa oli muutenki aitoneuvostoliettualainen tunnelma, -leikkipuisto ja muu. Mutta lisäks siellä oli eläinpuisto, jossa emuja, alpakoita, kenguruita ja kaikenmaailman einiinneuvostovenäläisiä elukoita.
http://www.grutoparkas.lt/?lang=gb
Tän tankkausvälin kulutus 23/100, sisältäen paljon älytöntä kaupunkipyöritystä ja hulluja mäkiä. Se eilinen piti paikkansa. Vajaa 18/100 ja oikeestaan pelkästään tasasta maastoo ja -vauhtii.
Neb
Noköeimullaoomuuta. Toi on itsesiassa semmosta mustaa, oikeeta roudariteippiä, mikä ei kyl hilseile ikinä, pitää ku hirvi mut lähtee kuitenki pois jälkiä jättämättä pitkienki aikojen päästä. Enkä sitä meinannut tohon pysyväks jättää (mut toisin yleensä käy), vaan keksii jonku hullunsiistin kutistesukkajutun tms siihe.
Nyt Puolassa, en kyl tiedä missä, mut älyttömän siisti järvenranta-camping tässä. Sähköjä ei täällä oo, paitsi mulla. Asiasta tiedustelin kolmen sanan puolantaidoillani (kiitos, päivää, anteeksi) ja samantien lähti äijä menee. Tuli älyttömän roikan kans takas ja veti mulle sähköt jostain, en tiedä mistä.
Käytiin muuten ihan todella absurdissa paikassa tänään. Liettuassa.
Muissa ex neuvostomaissa tuhottiin, raadeltiin tai muuten raiskattiin kaikki neuvosto muistomerkit ja patsaat sillo 1991. Liettuassa yks jamppa keräsi ne semmoseen järettömään puistoon ja nyt niitä saa siellä ihailla. Paikassa oli muutenki aitoneuvostoliettualainen tunnelma, -leikkipuisto ja muu. Mutta lisäks siellä oli eläinpuisto, jossa emuja, alpakoita, kenguruita ja kaikenmaailman einiinneuvostovenäläisiä elukoita.
http://www.grutoparkas.lt/?lang=gb
Tän tankkausvälin kulutus 23/100, sisältäen paljon älytöntä kaupunkipyöritystä ja hulluja mäkiä. Se eilinen piti paikkansa. Vajaa 18/100 ja oikeestaan pelkästään tasasta maastoo ja -vauhtii.
Neb
Viimeksi muokannut neppi, 07 Loka 2013 00:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Zyke64
- Rattiamiraali
- Viestit: 333
- Liittynyt: 20 Maalis 2010 16:49
- Truck: Volvo Carrus 502
- Location: Keminmaa
Re: Horror Lines
Prkl, sehän kulkeen naftan höyryillä



Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O
Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua
Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua

- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Horror Lines
Kiva lukee tätä matkakertomusta! Mut sun täytyy tehä tolle kulutukselle jotai, poraa vaikka paluuputkeen millinen reikä tai jotahi!
-Koska sen voi tehdä myös itse-
-
- Rattimajuri
- Viestit: 206
- Liittynyt: 07 Touko 2012 23:25
- Truck: Scania vabis -68
- Location: Eurajoki
- Member id: 154
Re: Horror Lines
Paa siitä millisestä reijästä pikku letku irto kannuun ja kiikuta yli jääneet löpöt vaikka mulle



-Möhkö-
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines
Nii tässähän puhutaan vain polttoaineenkulutuksesta. Öljynkulutushan on samaa luokkaa. Ainakin jos jälkijonoa kattelee. Ei tosin oo vielä tarvinu lisätä.
Tänään puoteltiin 680km eikä juuri museoita kierrelty. Viimeinen kolme tuntia "etittiin" leirintäaluetta, mut ku ei löytyny, ni rytkästiin huoltoaseman takapihalle rekkaparkkiin, paikassa jonka nimeä en osais tavata, vaik oisin syntyperänen Staniszlaw.
Huomenna vielä muutama satku ja perillä.
Latauksen erotusreleen asentelin aamulla, ja päivällä yhellä lakisääteisellä puskapissi / tortillatauolla käytin pyyhkijät irti ja käänsin parempaan asentoon. Nyt se ei tartu enää kii tohon klasin nurkkaan, niinku sillä oli välillä tapana.
Täältä tähän.
N
Tänään puoteltiin 680km eikä juuri museoita kierrelty. Viimeinen kolme tuntia "etittiin" leirintäaluetta, mut ku ei löytyny, ni rytkästiin huoltoaseman takapihalle rekkaparkkiin, paikassa jonka nimeä en osais tavata, vaik oisin syntyperänen Staniszlaw.
Huomenna vielä muutama satku ja perillä.
Latauksen erotusreleen asentelin aamulla, ja päivällä yhellä lakisääteisellä puskapissi / tortillatauolla käytin pyyhkijät irti ja käänsin parempaan asentoon. Nyt se ei tartu enää kii tohon klasin nurkkaan, niinku sillä oli välillä tapana.
Täältä tähän.
N
- KajNyy1
- Vapaaherra
- Viestit: 2415
- Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
- Truck: B10M, Ajokki 7000
- Location: (Algarve Portugal)talvella
- Member id: 061
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Horror Lines
Täällä Suomen puolella on matkaasi seurattu. Empä minäkään Puolassa leirintäalueita vaivanut kulkimellani. Huoltoasemien rekkaparkit kelpasivat minulle hyvin. Kirjotuksesi on mukavaa kerrontaa.
Kiitos tarinastasi
Kiitos tarinastasi
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
-
- Kippari
- Viestit: 58
- Liittynyt: 29 Elo 2010 12:18
- Truck: Volvo b10m Den oudst
- Location: Iitti
Re: Horror Lines
Nostan teille hattua! Sait projektin todellakin pikavauhtia kuntoon! Hieno saavutus, kun teilläkin on sitä jälkikasvua ymmärtääkseni ihan mukavasti. Vai ovatko jo sen ikäisiä, että ovat kovastikkin avuksi? Hyvää matkanjatkoa!
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines
Kaks viikkoo tasan. Ja valmishan se ei oo ens vuostuhannakaan.
Kiitos kiitos toivotuksista. Perillä Krögiksessä tänään 18:30 ( http://www.steiger.org/bases-and-minist ... er-kroegis ). Dresden oli ihan remontissa ja siellä oli joku kauhee kansanjuhla menossa. Koko kylä aivan tukossa, ja se tietöiden määrä! UUJEEE. Pahimmat paikat koko reissussa, so far. Lisäks Meißenin tie oliki yllättäen poikki (tulvahommelit) ja tein pelimiehen vedon ja annoin Volvolle tennaria oikein tosisti. Kurvasin nimittäin semmoselle, ehkä kuusnumeroiselle, pikkutielle, joka alko muutaman kilometrin 12% nousulla. Ei ees lämmöt noussu. Yhtään.
Puola, tuo keskinopeuksien luvattu maa ei sitten tuottanut pettymystä tälläkään kertaa. Ei varmaan neljänkympin päälle päästy mitenkään, on se semmosta touhuu. Toki motareita pitkin ois päässy liukkaasti vaik mihin, mut niiltä ku ei näe mitään.
Mun mielestä tommonen linja-autohörhöily pitää alkaa just näin. Vähän jotain roipetta kyytiin ja sit pitkälle. Kyllä tällä muutaman päivän kokemuksella jo pystyy sanoo et mikä toimii ja mikä ei, mitä tarvitaan ja mikä jätetään levähdysalueelle. Ja tota autoo parempaa aihioo en ois voinu saada. Se on meidän käyttöön just. Fiksaillaan sit pikkuhiljaa.
Ja kyllähän iso kiitos projektin toteutuksesta kuuluu ystäville, jotka jeesas! Siitä kahesta viikosta olin oikeissa töissä eka viikon, sit lisäks muutaman keikan siihen päälle. Oli hauskaa tulla kotiin, ku oli aina yllätys et kenen jalat sieltä auton alta tänään pistää, ja mitä kaikkee on jo taas tehty. Aikamoisia ylläreitä siellä oliki! Ykski päivä tulin kotiin, ni muutaman palkin sijaan oli hitsattu suurin osa takarunkoo ja sivutavaratilojen lattiaputket uusiks ja levyjä ruuvattiin tavaratiloihin kiinni. Olin vähän et wooooot?!?
Näihin kuviin, näihin tunnelmiin…
Ainii, laitoin aamulla pönttöön neljä litraa tuoretta sekaan. Öljyä.
N
Kiitos kiitos toivotuksista. Perillä Krögiksessä tänään 18:30 ( http://www.steiger.org/bases-and-minist ... er-kroegis ). Dresden oli ihan remontissa ja siellä oli joku kauhee kansanjuhla menossa. Koko kylä aivan tukossa, ja se tietöiden määrä! UUJEEE. Pahimmat paikat koko reissussa, so far. Lisäks Meißenin tie oliki yllättäen poikki (tulvahommelit) ja tein pelimiehen vedon ja annoin Volvolle tennaria oikein tosisti. Kurvasin nimittäin semmoselle, ehkä kuusnumeroiselle, pikkutielle, joka alko muutaman kilometrin 12% nousulla. Ei ees lämmöt noussu. Yhtään.
Puola, tuo keskinopeuksien luvattu maa ei sitten tuottanut pettymystä tälläkään kertaa. Ei varmaan neljänkympin päälle päästy mitenkään, on se semmosta touhuu. Toki motareita pitkin ois päässy liukkaasti vaik mihin, mut niiltä ku ei näe mitään.
Mun mielestä tommonen linja-autohörhöily pitää alkaa just näin. Vähän jotain roipetta kyytiin ja sit pitkälle. Kyllä tällä muutaman päivän kokemuksella jo pystyy sanoo et mikä toimii ja mikä ei, mitä tarvitaan ja mikä jätetään levähdysalueelle. Ja tota autoo parempaa aihioo en ois voinu saada. Se on meidän käyttöön just. Fiksaillaan sit pikkuhiljaa.
Ja kyllähän iso kiitos projektin toteutuksesta kuuluu ystäville, jotka jeesas! Siitä kahesta viikosta olin oikeissa töissä eka viikon, sit lisäks muutaman keikan siihen päälle. Oli hauskaa tulla kotiin, ku oli aina yllätys et kenen jalat sieltä auton alta tänään pistää, ja mitä kaikkee on jo taas tehty. Aikamoisia ylläreitä siellä oliki! Ykski päivä tulin kotiin, ni muutaman palkin sijaan oli hitsattu suurin osa takarunkoo ja sivutavaratilojen lattiaputket uusiks ja levyjä ruuvattiin tavaratiloihin kiinni. Olin vähän et wooooot?!?
Näihin kuviin, näihin tunnelmiin…
Ainii, laitoin aamulla pönttöön neljä litraa tuoretta sekaan. Öljyä.
N
Viimeksi muokannut neppi, 23 Marras 2014 22:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines
Tänään on vapaapäivä, lähettiin Prahaan.
Reilu kaks tuntii sivu. Ei paha. Minuuusta.
Kotoa jos ajaa reilu kaks tuntii mihin tahansa suuntaan, ni on vieläki mehtässä.
Lujia mäkiä on matkalla! Missä on syötön säätö ja ahdonalaisen syötön rajoitinprikka jonka voi heittää mäkeen? Onks näissä semmosia? Yritin pikahakua, mut ei tuottanu tulosta. Ei toi taida ihan säädöissään olla ku hyytyy pienempiinkin mäkiin eikä savua saa vehkeestä irti mitenkään.
Lauantaina kävin Dresdenissä. Co-pilotin liiallisen navigaattoriluottamuksen ja liian vähäisen navigaatiokokemuksen vuoksi ajauduttiin tiukkoihin tilanteisiin. Ei ollu kahta senttii puolellaan tilaa, mut mahtu ku päätin että mahtuu. Toinen vaihtoehto ois ollu peruuttaa kilometri siellä autojen seassa. Ei houkutellu se. Hieno kaupunki seki. Dresden.
Päätin jossain vaiheessa, et joka päivä teen jotain buzzille, ja oon kyl melkein onnistunukki. Pikku hiplailua. Paikalliselta jätteenlajitteluasemalta nappasin atk-tietokonetuulettimia mukaan, josko niistä sais jotain rakenneltua. Lisäks muuan jätelavalta löyty vaik mitä pöydänjalkoja yms...
Pyysivät laittamaan pahvia alle, ku tiputtelee niinku entisellä pojalla se yks paikka. No johan se katsastussetäki siitä mainihti. Lauhdutinta, öljyputkia ja kompurantiivisteitä vissiin vähän hakis. Sais nyt sen syötön eka täysille...
Prahasta kohta Krögikseen lähtevä Neppi.
Reilu kaks tuntii sivu. Ei paha. Minuuusta.
Kotoa jos ajaa reilu kaks tuntii mihin tahansa suuntaan, ni on vieläki mehtässä.
Lujia mäkiä on matkalla! Missä on syötön säätö ja ahdonalaisen syötön rajoitinprikka jonka voi heittää mäkeen? Onks näissä semmosia? Yritin pikahakua, mut ei tuottanu tulosta. Ei toi taida ihan säädöissään olla ku hyytyy pienempiinkin mäkiin eikä savua saa vehkeestä irti mitenkään.
Lauantaina kävin Dresdenissä. Co-pilotin liiallisen navigaattoriluottamuksen ja liian vähäisen navigaatiokokemuksen vuoksi ajauduttiin tiukkoihin tilanteisiin. Ei ollu kahta senttii puolellaan tilaa, mut mahtu ku päätin että mahtuu. Toinen vaihtoehto ois ollu peruuttaa kilometri siellä autojen seassa. Ei houkutellu se. Hieno kaupunki seki. Dresden.
Päätin jossain vaiheessa, et joka päivä teen jotain buzzille, ja oon kyl melkein onnistunukki. Pikku hiplailua. Paikalliselta jätteenlajitteluasemalta nappasin atk-tietokonetuulettimia mukaan, josko niistä sais jotain rakenneltua. Lisäks muuan jätelavalta löyty vaik mitä pöydänjalkoja yms...
Pyysivät laittamaan pahvia alle, ku tiputtelee niinku entisellä pojalla se yks paikka. No johan se katsastussetäki siitä mainihti. Lauhdutinta, öljyputkia ja kompurantiivisteitä vissiin vähän hakis. Sais nyt sen syötön eka täysille...
Prahasta kohta Krögikseen lähtevä Neppi.
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines
Onks sisälämpötilan anturi ainoastaan lämpömittarille, vai käskeeks se myös jotain venttiiliä? Patterit ei lämpiä, anturin ja anturin johtojen välillä on neljän metrin turvaetäisyys.
N
N
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines
Tänään sit hilpastiin Berliiniin. Vajaa kolme tuntii ovelta ovelle.
Camping & Hotel Berlin. Niillä on kaks kämppinkiä ja molemmissa hinnaston mukaan bussimahis. Täällä tosin ei respantyttö tienny asiasta mitään, mut ku en suostunu lähtee pois (oli niin pelottavan kapee tuloväylä etten enää uskaltanu ajaa takas. Tai jotai.) ni soitti jonnekki ja hyvin onnistu ja tilaa oli. Kallishan tuo oli, taisiis ei ollu jos vertaa tän joukko-osaston vaik hotellimajoitushintaa, mut ihan ookoo mesta ja fasiliteetit kunnossa.
Yö tässä ja illalla takas Krögikseen.
On hauskaa!
Nep
Ps Aitobahnoilla on semmosia salaylämäkiä. Näyttää et on tasamaata ja ihmetyttää ku hyytyy tämä laiva, tienvarren puista ja jostain sillantolpista ku ottaa referentziaa ni huomaa et älytön mäkihän tässä. Lisää syöttöä kuhan ehin.
Camping & Hotel Berlin. Niillä on kaks kämppinkiä ja molemmissa hinnaston mukaan bussimahis. Täällä tosin ei respantyttö tienny asiasta mitään, mut ku en suostunu lähtee pois (oli niin pelottavan kapee tuloväylä etten enää uskaltanu ajaa takas. Tai jotai.) ni soitti jonnekki ja hyvin onnistu ja tilaa oli. Kallishan tuo oli, taisiis ei ollu jos vertaa tän joukko-osaston vaik hotellimajoitushintaa, mut ihan ookoo mesta ja fasiliteetit kunnossa.
Yö tässä ja illalla takas Krögikseen.
On hauskaa!
Nep
Ps Aitobahnoilla on semmosia salaylämäkiä. Näyttää et on tasamaata ja ihmetyttää ku hyytyy tämä laiva, tienvarren puista ja jostain sillantolpista ku ottaa referentziaa ni huomaa et älytön mäkihän tässä. Lisää syöttöä kuhan ehin.