Säätelin hieman lisää vetoa 364LA koneen pumpun perässä olevasta lukkomutterilla varustetusta ruuvista, joka oli sinetöidyn kahdella ruuvilla kiinnitetyn peltisen suojan alla. Lähtökohtana oli siis pirun laiska kone, K=1,48. Kierroksia otti ilman kuormaa 3100. Kierros ruuvista myötäpäivään alkoi jo tulla hieman savua putksta ilman kuormaa polkastessa ja max rpm oli enää 2600. Toinen kierros ruuviin ja otti enää 2400. Savuakin pöllähti ilman kormaa jo jonkun verran. Ajossa taas ei savuta ollenkaan ja on paljon parempi mäennousukyky lähtökohtaan nähden jopa tuolla kierroksen lisäämisellä.
Kysymys kuuluukin, mistä saa lisää kierroksia käypäsellä savumäärällä ja onko tuo maksimikierrosten lasku normaalia? Punaviiva on toisin tuo 2500, joten tarvinneeko tuon enempää kiertääkkään? Nopeudenrajoitinkin nappaa jo 2200 103kmh vauhissa.
Mersun syötönsäätö?
- wiima63
- Kansleri
- Viestit: 1167
- Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
- Truck: wiima ja Van Hool
- Location: Somero & Karkkila
- Member id: 155
Re: Mersun syötönsäätö?
Kovalle kuulostaa mutta jos pieni kone niin sitten kai ihan ok....Minkä kokonen, moni sylinterinen ja minkä tehoinen / ikäinen toi kone on ?
Re: Mersun syötönsäätö?
4 litraa iskutilavuutta litran mukeissa. 136 hv. Just tuli 600 tkm mittariin, joka pitää paikkaansa. Vuoden 95 tuotantoa on moottori.
- wiima63
- Kansleri
- Viestit: 1167
- Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
- Truck: wiima ja Van Hool
- Location: Somero & Karkkila
- Member id: 155
Re: Mersun syötönsäätö?
No ei se 2500 ihan hurjalle kuulosta noin pienelle moottorille. mutta jos se punaraja on sen verran niin ei sitä ylikään kannata kierrättää.