18c, 16c ihan minimi missä nukun ja sillonki munasillaan kivan misun kans peiton alla =) Ei tollanen ilmawebasto niin paljo sähköä vedä etteikö sillä autoa yön yli lämpimänä pitäisi, säädettävä teho siinäkin. Toki se täysillä imee ku puhaltaa 300m3 tunnissa 5,5kW teholla. Safire 2kW puhallus tietsikkapuhaltimella, montako kuutioo tunnissa, millä painevasteella, putkilla?
Työkseni voisin nukkua -30c jos liksa on kohillaan ja saan käyttää omia varusteita.
Kulkurin lämmitys
- Reddewil
- Vapaaherra
- Truck: Tukato & FM
- Member id: 037
Re: Kulkurin lämmitys
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- neppi
- Vapaaherra
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
Omilla varusteilla se -30 joo. En kyl millään "tornin" vehkeillä ainakaan lähtis!
Niin mä aattelin sen, et jos siinä puhaltimessa riittäis sen verran potkua, et atk-tietokonepuhallin avusteisesti sais kattokanavatuulettimet korvattuu sillä. Samalla tulis hoidettuu se kattokanavalämmitys.
N
Niin mä aattelin sen, et jos siinä puhaltimessa riittäis sen verran potkua, et atk-tietokonepuhallin avusteisesti sais kattokanavatuulettimet korvattuu sillä. Samalla tulis hoidettuu se kattokanavalämmitys.
N
- Reddewil
- Vapaaherra
Siis 120mm tietsikkapuhaltimella, mitä? Sillä siirtää vaakasuuntaan ilmaa, mutta jos lämmintä pitäisi saada alaspäin tai muuhun kuin luontevaan vapaakiertoon, niin haaveeksi jää. Jos ei puhuta mistään 3-5A (36-60W) serveri-puhaltimesta (joka on muuta kuin hiljanen)
- neppi
- Vapaaherra
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
No jos ei toi sulle käy, ni keksitään jotain muuta. Ü
Mulla on yhteensä ehkä kaheksan metriä kattokanavaa, et ei se kyllä mahdottomia vaadi. Sillä pätkällä ei tuntuis missään, vaikka laittas joka penkin yläpuolelle oman tietokonetuulettimen. On mulla alkuperäisiä kattokanavapuhaltimia vielä neljä olemassa. Jos niiden avulla askartelis super-ahdetun Sapphiren...
Mistä tommonen joku sapphire ottaa imuilman? Letkullako vaiko jollain räppänällä? Pitääks sen ite myllyn olla lämpimässä? Heitän sen sinne kanavapuhaltimen kattokotelon pohjalle. Ainii mut eihän mulla ees oo tommosta lämppäriä!
N
Mulla on yhteensä ehkä kaheksan metriä kattokanavaa, et ei se kyllä mahdottomia vaadi. Sillä pätkällä ei tuntuis missään, vaikka laittas joka penkin yläpuolelle oman tietokonetuulettimen. On mulla alkuperäisiä kattokanavapuhaltimia vielä neljä olemassa. Jos niiden avulla askartelis super-ahdetun Sapphiren...
Mistä tommonen joku sapphire ottaa imuilman? Letkullako vaiko jollain räppänällä? Pitääks sen ite myllyn olla lämpimässä? Heitän sen sinne kanavapuhaltimen kattokotelon pohjalle. Ainii mut eihän mulla ees oo tommosta lämppäriä!
N
- Reddewil
- Vapaaherra
http://lämmitin.fi/index.php/kauppa/diesellammitin-veneeseen-mokille/safire-venelammittimet
Mulle käy mikä vaan, mutta luontevammin se lämpö nousis ylös sieltä lattian tasosta. Se puhallus on oikeasti aika vaisu tuossa laitteessa jos vertaa ilma-webastoon (3x). Kokeilemallahan se selviää!
Mulle käy mikä vaan, mutta luontevammin se lämpö nousis ylös sieltä lattian tasosta. Se puhallus on oikeasti aika vaisu tuossa laitteessa jos vertaa ilma-webastoon (3x). Kokeilemallahan se selviää!
-
- Varakuski
- Truck: VolvoB10MVanHool -86
Hellou vaan kaikille!
Vaikkei tällä hetkellä matkailubussia olekaan, on pakko osallistua keskusteluun hieman...
Jos valovirtaverkon varassa halajaa lämmitellä, niin tämä on ainakin varavoimakoneiden kyljissä osoittautunut toimivaksi:
http://www.hotstart.com/en/home/products/hotflow/
Löytyy 1-12 kW mallit ja näissä on oma kiertovesipumppu.
Tarkkana sitten asentaessa, ensin vedet sisään, sitten vasta virtaa.
Vaikkei tällä hetkellä matkailubussia olekaan, on pakko osallistua keskusteluun hieman...
Jos valovirtaverkon varassa halajaa lämmitellä, niin tämä on ainakin varavoimakoneiden kyljissä osoittautunut toimivaksi:
http://www.hotstart.com/en/home/products/hotflow/
Löytyy 1-12 kW mallit ja näissä on oma kiertovesipumppu.
Tarkkana sitten asentaessa, ensin vedet sisään, sitten vasta virtaa.

If idiots could fly, internet would be an airport