auttakee. miten -71 mersusta jarrurumpu lähtee.
-
- Tosi harrastaja
- Truck: mb
auttakee. miten -71 mersusta jarrurumpu lähtee.
millä helvetillä saan mersustani tuon jarru rummun irtoomaan. sinne pitäis päästä ronkkimaan ja rasvailemaan. oiskohan malli lp-1113. loistava peli muuten
vääntää hienosti

- Liitteet
-
- 9976_Kuvat_seka__300107_054_Small_1.jpg (64.58 KiB) Katsottu 17516 kertaa
-
- Rattimajuri
- Truck: scania f82
- Member id: 658
Re: auttakee. miten -71 mersusta jarrurumpu lähtee.
Jos takaa niin vetoakseli irti ja laakerista auki .Edassä jengoilla rasvakuppi auki ja laakerista irti,ei muuten irtoo napa ja rumpu samaa rautaa .Tietysti kehältä löysäys rantu voi ottaa kiinni.
-
- Tosi harrastaja
selvä homma. kun sitä arvuuteltiin että millä ihmeen konstilla saa pois. jostain kun tarpeeks isot vehkeet rasvakupin irrottamiseen löytäis
-
- Rattimajuri
isoilla putkareilla omasta otin ,ei ollu tiukassa.
-
- Tosi harrastaja
aukeeko ihan normisti vastapäivään?
-
- Rattimajuri
kyllä aukee ihan normaalisti.
-
- Varakuski
- Truck: Mercedes benz lp 913
- Member id: 7
Moro. Mulla kans sama operaatio menossa. Kun laakerit ja kilkkeet sain pois niin piti vielä jarrut käsipelillä säätää kauemmaksi jotta rumpu irtosi. Säätö ainakin mun lp 913:ssa rummun takana, molemmille kengille omat säätöpultit.
Nyt tilasin uudet laakerit ja iskareita pitäis kysellä lisää, kävin eilen suomen vaimentimella, mutta ainakaan vielä ei kauppoja syntynyt
. Nyt siis etupäästä kyse.
Nyt tilasin uudet laakerit ja iskareita pitäis kysellä lisää, kävin eilen suomen vaimentimella, mutta ainakaan vielä ei kauppoja syntynyt

-
- Tosi harrastaja
takapää mulla on ihan ok mut etupää vähä reistaa. seisonu jonkun aikaa vehe ja tinttas jumii etupään jarrut 

http://www.rexbo.eu/mercedes/lp-63/lp-9 ... 00060?lp=2 Täältä löytyy iskaria 46e/kpl ja siitä ylöspäin ,rahti jottain 10e.
-
- Varakuski
Iso Kiitos menopelille linkistä. Olis tosiaan pelkkiin etuiskareihin mennyt rahaa 500 - 600€
.
Mulla kans jarrut jumitti...oli hihnojen liimaukset pettäny ja yksi oli jarrusylinterin yläpuolella
.
Autolla ajettu viimeisen 11 vuoden aikana n. 300km. Mittarissa kaiken kaikkijaan 189 000km.

Mulla kans jarrut jumitti...oli hihnojen liimaukset pettäny ja yksi oli jarrusylinterin yläpuolella

Autolla ajettu viimeisen 11 vuoden aikana n. 300km. Mittarissa kaiken kaikkijaan 189 000km.
Tää firma on iha Ok.Pikkusen harmittaa,aiemmin tilasin orkkis vesipumpun 190e.Nyt ois saman saanut 120e.Kantsii katella muutakin tarjolla olevaa.
-
- Tosi harrastaja
mikähän ois tuon milli koko. ei viihtis ajaa sataa kilsaa vaa sen takii että mittaa sen. saan sopivan hylsyn tuohon. koululta putkareita koitin ettiä mut ei löytyny
-
- Rattimajuri
608 kun mittasin on 59mm. 60 pitää tossa varmaan. jos sulla tossa sama.
-
- Tosi harrastaja
jepjep. onko tuossa jarrujärjestelmässä joku magneettiventtiili joka ei päästä kengiltä painetta pois ilman että saa sähköä?
-
- Varakuski
Mun mielestä ei ole. Kyllä sieltä nestepuolelta pitäis paine hävitä kun ei ole ilmanpainetta. Ja vaikka olis ilmanpainetta niin ei kai se nestepuolelle paineita päästä ennen kuin jarrupoljinta painaa? Näin sen olen ajatellut
. Voin olla väärässä...olen alalla vielä untuvikko, mutta tekemällä/kokeilemalla oppii ja sattuu
. Ja voihan sen varmistaa vielä ilmausnippaa hieman raottamalla jarrusylintereiltä...

-
- Tosi harrastaja
no kun mulla kävi nii hassusti jopa kun tutkin sitä järjestelmää ja siellä oli murikoita joista lähti johtoja. tuli villit ajatukset että mitä jos noista joku ois joku venttiili ja kun mulla toi yks kaapeliki akulta ollu irti jonka aattelin vaa vebastoa pyörittävän ja kun se ei koskaan oo ollu edes kiinni mun aikana. no tökkäsin sen akkuun kiinni ja virrat päälle ja kone käyntiin. vapautin käsijarrun ja senkin valo sammu ekalla kun joskus sammuu kerran kolmesta kymmenestä. tässä vaiheessa vielä painoin jarru poljinta, mutta kun sen vapautin niin auto lähti liikkeelle itekseen eikä mikään paikka ulvonut niin ku aiemmin. no liikuttelin koneen voimallakin ja painelin jarruja ja aina jäi rullaamaan. oli sen verran pimeätä että en voinut tutkia rumpujen tarkistus rei'istä mitä siellä tapahtuu.
-
- Varakuski
Onks siinä paineilmatehosteiset nestejarrut vai täysin ilmatoimiset? Kyllä noissa meitin autoissa varmasti eroavaisuuksia löytyy, onhan niillä kymmenisen vuotta ikäeroakin. Mulla ei jarruihin tule mitään muuta kuin jarruputki/letku. Sain tänään uudet skf:n laakerit etupyörille, vielä pitäis tiivistekeskuksella pyörähtää ja hakea uudet stefat laakereille, kitkaliimaukselle kenkiin uudet hihnat, europartilta uudet iskarit, polttoainesuodattimet ja kaiken näköistä osaa menossa keltapassivointiin. Veholta pitää kysellä korjaus-sarjaa jarrusylintereille, kun ei muualta tunnu löytyvän. On siis kohtalaisesti puuhastelua ennen ku keulan pyörät pyörii
....niin ja nekin pitäs hommaa uudet (renkaat ja vanteet). Tili tuli ja meni.

-
- Tosi harrastaja
paineilmatehosteiset nestejarruthan nuo on. kyllä mullakin jarruihin eteen tulee vaan putket joissa neste virtaa. takapäähän tulee yks putki josta molemmille pyörille jaettu vasta akselilla. ja paineilma kello hoitaa sitten käsijarru puolta vivustolla. nuita antureita/kautta venttiilejä on sitten tuossa nestepuolen pääsylinterin jakajan kyljessä ja sitten käsijarrun valon kytkin mokkula tietty käsijarrun venttiilin kyljessä. viikonloppuna täytyy lisää testailla oliko vaan sähkövika. piuha kiinni piuha irti tekniikalla
mutta talliin kun ajoin niin jarrut vaan ulvo ja eipä auto kauheen kevyesti liikkunut mutta kun piuhan laitto nii köykäseltä tuntu mitä metrin eteen taakse liikutin ja ku kerran itekseen lähti valumaan

- jomi609
- Tosi harrastaja
- Truck: MB 609 kasten
- Member id: 024
Olex kokeillut Turun Jarruosasta , aikoinaan kun yritin MB 608:n etunauhoja Veholta tarjosivat 7cm nauhoja vaikka mulla oli kädessä 10cm nauhat . niin meinaan levyiset .
Sieltä hyllystä se ne haki sylinterin korjaussarjojen kanssa .
Sieltä hyllystä se ne haki sylinterin korjaussarjojen kanssa .
-
- Varakuski
Moro. Meinasin luottaa, että kitkaliimaus hankkii sopivat hihnat ja liimaa kenkiin kiinni. Saavat samalla tarkastaa rummun, että pitääkö sorvata. Oliko sulla yksi hihna per jarrukenkä? Mulla on kaksi... eli yhteensä etupäässä 8kpl jarruhihnoja. Täytyy kysellä vielä sieltä turun jarruosasta korjaus-sarjaa jarrusylintereille. Kiitti vinkistä.
-
- Varakuski
Turun jarruosasta uudet sylinterin kumit ja suojakumit tulossa 

-
- Tosi harrastaja
joo kaks hihnaa per kenkä. etupää käyty läpi. työsylinterit hioin hyväks. ja joka tappi rasvan kanssa kasaan ja niistäki tuli ruosteet hiottua pois. seuraavaks lähtee takapää käsittelyyn. katotaa mitä sieltä löytyy. sisätilat on aika älyttömän jees kuntoo tullu samalla tehtyy ku pimeä tullut koska hyvät katto valot niin näkee tehä. pääsylinterikin pyörähti pöydällä