Pienen pieni projekti Vanhool Volvo B10M -90
- AriW
- Ajoneuvos
- Viestit: 581
- Liittynyt: 29 Loka 2012 18:09
- Truck: Volvo&Volvo
- Location: Järvelä
- Member id: 219
Re: Pienen pieni projekti Vanhool Volvo B10M -90
Tikkurilan Temadurilla vedin. Huono peittävyys ja huonosti hinkatut pohjat,sillä sitä maalia meni. Toihan ku oli vedetty osittain mustaks jonkapäälle vielä kolikoli maalilla tuhrittu. Ei jaksanu hinkkaa kaikkia länttejä pois,ni sillä sai hiukka ruiskii reilummin.
Muutenhan toi Temaduuri on kyl oikein harrastajaystävällistä kamaa,helppo värittää ja kohtuu hintaista. Reilulla parillasataa sai koveteet ja ohenteet + 10 pytyn massaa. Tasottuu kivast ku ohentaa rohkeeesti.
Muutenhan toi Temaduuri on kyl oikein harrastajaystävällistä kamaa,helppo värittää ja kohtuu hintaista. Reilulla parillasataa sai koveteet ja ohenteet + 10 pytyn massaa. Tasottuu kivast ku ohentaa rohkeeesti.
- AriW
- Ajoneuvos
- Viestit: 581
- Liittynyt: 29 Loka 2012 18:09
- Truck: Volvo&Volvo
- Location: Järvelä
- Member id: 219
Re: Pienen pieni projekti Vanhool Volvo B10M -90
Kesä on muuten kivaa aikaa,loppuu vaan kesken.
No onpahan jotain reissunpoikasta saatu tehtyäkin mm. Neste oil rally,kalaretki Norjaan ja muutama tuhannen kilsan siipale perheen kanssa.
Murheena ollut oikeastaan vain tuo "etukardaanin" mutteri sieltä koneenpuoleisesta siivapyörästä. Kaksi kertaa on alkanut lonksumaan ja kolaamaan,kirraamalla saatu korjattua. Mieleen tuli tossa vaan,kuuluiskohan siihen jonkinsortin lukkomutteri perään? Outoa et tollain kestää tuhansia kilsoja,mut sit ykskaks löystyy. Tietty kellaritontut saattaa tehdä pikku kepposia.
On kyllä eri mukavaa reissata kun on tilaa.
Nyt sit alkaa toi lämmöntuoton kehittely ja wc/suihkuosaston nikkarointi. Onpahan hommaa talven ratoksi.
No onpahan jotain reissunpoikasta saatu tehtyäkin mm. Neste oil rally,kalaretki Norjaan ja muutama tuhannen kilsan siipale perheen kanssa.
Murheena ollut oikeastaan vain tuo "etukardaanin" mutteri sieltä koneenpuoleisesta siivapyörästä. Kaksi kertaa on alkanut lonksumaan ja kolaamaan,kirraamalla saatu korjattua. Mieleen tuli tossa vaan,kuuluiskohan siihen jonkinsortin lukkomutteri perään? Outoa et tollain kestää tuhansia kilsoja,mut sit ykskaks löystyy. Tietty kellaritontut saattaa tehdä pikku kepposia.
On kyllä eri mukavaa reissata kun on tilaa.
Nyt sit alkaa toi lämmöntuoton kehittely ja wc/suihkuosaston nikkarointi. Onpahan hommaa talven ratoksi.
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Pienen pieni projekti Vanhool Volvo B10M -90
Kehittele äkkii älyttömän hyvä lämmöntuottosuihkuvessa, ennen talvee, ni voin sit kopioida sen helposti. Itseasiassa kehittele se silleen et saan oman kopioituu ja asennettuu jo ennen 25.10. OK?
N
N
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Pienen pieni projekti Vanhool Volvo B10M -90
50-100l varaaja, sinne lämminvedelle kierrukka ja lattialämmölle, hanalla moottorikiertoon. Tuo varaaja sitten vaikka 9-30kW webastolla kuumaksi termostaattiohjattuna, on lämmintä suihkuun ja lattiaan (shuntilla sopivaksi säädettynä).
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- AriW
- Ajoneuvos
- Viestit: 581
- Liittynyt: 29 Loka 2012 18:09
- Truck: Volvo&Volvo
- Location: Järvelä
- Member id: 219
Re: Pienen pieni projekti Vanhool Volvo B10M -90
Vähän edellämainittu suunnitelma olis niinku mielessä. Ainut että aion väkertää kokonaan oman järjestelmän irrallaan auton omasta nestekierrosta. Pitää vielä vuntsii toi moottorin jäähdytyspuolen lämminvesivaraaja hyötykäyttö politiikka. Tuskin sitä tarttee,elikehitellään lämmin vesi samalla kierrolla kun lattian/takapattereiden lämpökin. Omalla systeemillä,mietin tossa enstekskii pelkkää webastoa (jotain kymppikilowattista) mutta sit tää rupeski miettii sitä Primus/Webasto kombinaatiota. Olisihan siinäki etunsa. Toisaalta kun toi oma Weba on valmiina,ni lienee kaiken paras olis vaa investoida siihen Primus kaasusysteemiin. Olis vähän niinku pelivaraa reservissä.
No lattiaanhan saa kuitenki nesteen kiertämään kohtuu simppelisti,weeseen mä varmaan nostan ylemmäs joka tapauksessa ni sinne saa samalla kivasti putkee kiepuroitua lattiaan. Siitähän sit saa helposti hieman ylijäämälämpövettä kiertelemään noihin vesitiloihin lämmittelemään niitäki.
Melkein paras taitais tulla ilmaweballa,ehkä jopa kahdella. Ne ku survois töhöttämään patterikanaviin ja lattia kaasulla lämpöseks,olis aika retee. Ikkunat ku on aikalailla avoinna,niin taitaa olla aika merkitys tuolla ilman kierrolla. Ainaki nyt tuntuu tarkenevan kyllä mainiosti,mutta toi kolmekymppisen weban pöhötys ynnä 3 kpl. puhaltimia on aika kova ääneltään. Ja polttoainetta/virtaa kuluu kyllä ihan riittävästi.
No pitänee ruveta kaivelemaan osasia ja tarvikkeita,sit katotaan mitä saadaan aikaiseksi ja kuinka toimii.
Ps. Mitä rasvaa latureihin ja mitehäköhä sen "etukardinaalin" mutteri? Ruuvilukite?
No lattiaanhan saa kuitenki nesteen kiertämään kohtuu simppelisti,weeseen mä varmaan nostan ylemmäs joka tapauksessa ni sinne saa samalla kivasti putkee kiepuroitua lattiaan. Siitähän sit saa helposti hieman ylijäämälämpövettä kiertelemään noihin vesitiloihin lämmittelemään niitäki.
Melkein paras taitais tulla ilmaweballa,ehkä jopa kahdella. Ne ku survois töhöttämään patterikanaviin ja lattia kaasulla lämpöseks,olis aika retee. Ikkunat ku on aikalailla avoinna,niin taitaa olla aika merkitys tuolla ilman kierrolla. Ainaki nyt tuntuu tarkenevan kyllä mainiosti,mutta toi kolmekymppisen weban pöhötys ynnä 3 kpl. puhaltimia on aika kova ääneltään. Ja polttoainetta/virtaa kuluu kyllä ihan riittävästi.
No pitänee ruveta kaivelemaan osasia ja tarvikkeita,sit katotaan mitä saadaan aikaiseksi ja kuinka toimii.
Ps. Mitä rasvaa latureihin ja mitehäköhä sen "etukardinaalin" mutteri? Ruuvilukite?
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Pienen pieni projekti Vanhool Volvo B10M -90
Mihin laitetaan laturin rasva ja miten?
- AriW
- Ajoneuvos
- Viestit: 581
- Liittynyt: 29 Loka 2012 18:09
- Truck: Volvo&Volvo
- Location: Järvelä
- Member id: 219
Re: Pienen pieni projekti Vanhool Volvo B10M -90
No vähän öönä mä kans kattelin ku laturin pohjassa on kupit,ruuvasin irti ja kas siellä rasva oleili. Laturin kyljessä oli joku muisto tarrasta jossa sanottiin jotensakin että 100.000km:n välein kaksi kupillista jotain rasvaa tarttis asennella. Se onkin hiukkasen mysteeri et mitähän sinne kuuluu laittaa,varmaan jotain perus laakerivisvaa. On nää kummia pelejä tietämättömälle.
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Pienen pieni projekti Vanhool Volvo B10M -90
Ai sen korkin reikään? Onks siellä enemmänki niitä korkkeja? Miten sen kaks korkillista sinne saa ku jos siinä korkissa on yks korkillinen ni toinen ei enää mahu? Ihme homma! Ü
N
N
- AriW
- Ajoneuvos
- Viestit: 581
- Liittynyt: 29 Loka 2012 18:09
- Truck: Volvo&Volvo
- Location: Järvelä
- Member id: 219
Re: Pienen pieni projekti Vanhool Volvo B10M -90
Kai se olis tarkoitus et se kierretään pohjaan,jolloin se korkillinen ikäänkuin painuu sinne kanavaan.
Se ku toistetaan,ni kai se olis niinku kaks korkillista sit saanu. Luulisin,en tiedä.
Se ku toistetaan,ni kai se olis niinku kaks korkillista sit saanu. Luulisin,en tiedä.
- AriW
- Ajoneuvos
- Viestit: 581
- Liittynyt: 29 Loka 2012 18:09
- Truck: Volvo&Volvo
- Location: Järvelä
- Member id: 219
Re: Pienen pieni projekti Vanhool Volvo B10M -90
Siinähän se talvee odotellessa tuli tekemisenpula,ja siitä johtuen piti toi veskisysteemi siirtää kaatismuotoon sitten.
Tarkoitus nostaa se lattia vähän ylemmäksi ja alle saada mahtumaan harmaavesisäiliö. Pöntön meinasin muuttaa sellaseks pottamalliseksi,ja vielä suihkuki johonkin saatava mahtumaan. Nyt samalla ku on toi reikä avoinna,niin saa kivasti rusikoitua lattialämmön portaille ja paskikseen.
Noita vesitankkeja katellu ja mieleen pamahti ajatus tommosesta laituriponttoonista,lähinnä ku yks oli jotain reilu 200 litraa. Riittäskö harmaalle? 150 litranen kylmälle,ja auton oma noin 75 litranen kuumalle? Isohan to 75:nen vissiin on,mut ku olis valmiina.
Paskispömpelille tuumailin omaa poistoilmaa suoraan katolle,ja korvausilmaa oven alta tilalle. Saattas varmaan toimiakki.
Lämmöntuoton kuumalle vedelle ajattelin saada Primus laitteesta,jos sellasen ny jostain sopovasti löytää. Siitähän sen sitten jakaa mukavasti lattiaankin. Patterikourujen etupäähän suunnittelin ilmawebastoa,mitä ei sitäkään ole toistaiseksi löytyny.
Ajatuksiahan tämmöset suunnitemat vielä on.



Tarkoitus nostaa se lattia vähän ylemmäksi ja alle saada mahtumaan harmaavesisäiliö. Pöntön meinasin muuttaa sellaseks pottamalliseksi,ja vielä suihkuki johonkin saatava mahtumaan. Nyt samalla ku on toi reikä avoinna,niin saa kivasti rusikoitua lattialämmön portaille ja paskikseen.
Noita vesitankkeja katellu ja mieleen pamahti ajatus tommosesta laituriponttoonista,lähinnä ku yks oli jotain reilu 200 litraa. Riittäskö harmaalle? 150 litranen kylmälle,ja auton oma noin 75 litranen kuumalle? Isohan to 75:nen vissiin on,mut ku olis valmiina.
Paskispömpelille tuumailin omaa poistoilmaa suoraan katolle,ja korvausilmaa oven alta tilalle. Saattas varmaan toimiakki.
Lämmöntuoton kuumalle vedelle ajattelin saada Primus laitteesta,jos sellasen ny jostain sopovasti löytää. Siitähän sen sitten jakaa mukavasti lattiaankin. Patterikourujen etupäähän suunnittelin ilmawebastoa,mitä ei sitäkään ole toistaiseksi löytyny.
Ajatuksiahan tämmöset suunnitemat vielä on.






- AriW
- Ajoneuvos
- Viestit: 581
- Liittynyt: 29 Loka 2012 18:09
- Truck: Volvo&Volvo
- Location: Järvelä
- Member id: 219
Re: Pienen pieni projekti Vanhool Volvo B10M -90
Koeajelut Webaston 2000:sella ilmapöhöttimellä suoritettu oikeinkin harrastajaystävälliseen tapaan. Tuikkasin paskapukesta rakennetun ilmahormin toisen pään tonne patterikourun sisään ja toisen pään muuten vaan oleilemaan. Sillai siis että T-kappaleelta jaoin vaan puhalluksen kahteen töttöröön. No enivei,jonkin aikaa ku pöpötin suhisi ja sihisi niin kourun toisestakin päästä sai tuntea lämmön ihanuuden. Eli siinä sitten asiaa pohtiessani totesin että jos kerran tuollainen 2kw pönttö jaksaa -18 asteen pakkasessa tuottaa sen verran lämmintä puhallintuotetta että se edes tuntuu sormenpäässä,ni sehän saattaa riittää sittenkin. Tarkoitus ei ole saada pakkasella lämpöiseksi asti pelkällä töhöttimellä,mutta vois kai se jotain auttaa.
Asennuspolitiikka pitää versioida varmaan sillai et saa myöhemmin/tarvittaessa lisättyä kapasiteetia. Jostain syystä hahmottelin että jos lämmintä ilmaa pukkaa etuosan patterikouruista sisälle,ja takana olis niinku noi ilmanpoistokanava niin voisikohan se edes ajatustasolla saada tasaiseksi auton sisälämpötilaa? No se selviää ku testaa,mut jos on kokemusta asiasta ni olisi kiva ettei tartte tyrimällä edetä. Jos ei muuta ni ainaki kuivaa korvausilmaa voisi saada tuolla meiningillä?
Pääosa lämmöntuotosta olisi tarkoitus toteuttaa lattialämmityksellä,varmaankin kaasun voimalla.Oiskin liian helppoa ku osais ja tietäis.
Nii ja sit sellanen homma,jos laittais tohon kouruun lisäpuhallusta ni voikohan toimia jos laittais toiseen päähän vaik pikku puhaltimen painamaan "vastakarvaan". Silloinhan teoriassa sen pitäis auttaa painamaan lämmintä ulos kanavasta? Ajattelin senkin kokeilla,nyt pakkasella kun huomaa sen eron aika selkeesti.
Asennuspolitiikka pitää versioida varmaan sillai et saa myöhemmin/tarvittaessa lisättyä kapasiteetia. Jostain syystä hahmottelin että jos lämmintä ilmaa pukkaa etuosan patterikouruista sisälle,ja takana olis niinku noi ilmanpoistokanava niin voisikohan se edes ajatustasolla saada tasaiseksi auton sisälämpötilaa? No se selviää ku testaa,mut jos on kokemusta asiasta ni olisi kiva ettei tartte tyrimällä edetä. Jos ei muuta ni ainaki kuivaa korvausilmaa voisi saada tuolla meiningillä?
Pääosa lämmöntuotosta olisi tarkoitus toteuttaa lattialämmityksellä,varmaankin kaasun voimalla.Oiskin liian helppoa ku osais ja tietäis.
Nii ja sit sellanen homma,jos laittais tohon kouruun lisäpuhallusta ni voikohan toimia jos laittais toiseen päähän vaik pikku puhaltimen painamaan "vastakarvaan". Silloinhan teoriassa sen pitäis auttaa painamaan lämmintä ulos kanavasta? Ajattelin senkin kokeilla,nyt pakkasella kun huomaa sen eron aika selkeesti.
- ansa
- Rattiamiraali
- Viestit: 320
- Liittynyt: 27 Marras 2009 04:48
- Truck: Scania K112 Vanhool
- Location: Laihia
- Member id: 106
- Paikkakunta: Laihia
Re: Pienen pieni projekti Vanhool Volvo B10M -90
sen verran tullu harrastevuosien aikana reissattua pakkasilla ,että kovasti tuntuu pieniltä noi lämpökilovatit ,meillä pakkasen painuessa -10 asteen alapuolelle niin webasto dv80.nen ei enää riitä ilmalämpöpumpun kanssa pitämään asumislämpöä autossa vaan rupee siinä vaiheessa pyytämään lisäapua tuolta isolta webastolta ,autossa siis takapään ikkunoita muutama lisäeristetty nukkumapaikkojen kohdalta ja patterilämmitys ,mistä moottori kierto erotettu paikallaolon ajaksi ,että tämmöisiä kokemuksia meidän retkistäAriW kirjoitti:Koeajelut Webaston 2000:sella ilmapöhöttimellä suoritettu oikeinkin harrastajaystävälliseen tapaan. Tuikkasin paskapukesta rakennetun ilmahormin toisen pään tonne patterikourun sisään ja toisen pään muuten vaan oleilemaan. Sillai siis että T-kappaleelta jaoin vaan puhalluksen kahteen töttöröön. No enivei,jonkin aikaa ku pöpötin suhisi ja sihisi niin kourun toisestakin päästä sai tuntea lämmön ihanuuden. Eli siinä sitten asiaa pohtiessani totesin että jos kerran tuollainen 2kw pönttö jaksaa -18 asteen pakkasessa tuottaa sen verran lämmintä puhallintuotetta että se edes tuntuu sormenpäässä,ni sehän saattaa riittää sittenkin. Tarkoitus ei ole saada pakkasella lämpöiseksi asti pelkällä töhöttimellä,mutta vois kai se jotain auttaa.
Asennuspolitiikka pitää versioida varmaan sillai et saa myöhemmin/tarvittaessa lisättyä kapasiteetia. Jostain syystä hahmottelin että jos lämmintä ilmaa pukkaa etuosan patterikouruista sisälle,ja takana olis niinku noi ilmanpoistokanava niin voisikohan se edes ajatustasolla saada tasaiseksi auton sisälämpötilaa? No se selviää ku testaa,mut jos on kokemusta asiasta ni olisi kiva ettei tartte tyrimällä edetä. Jos ei muuta ni ainaki kuivaa korvausilmaa voisi saada tuolla meiningillä?
Pääosa lämmöntuotosta olisi tarkoitus toteuttaa lattialämmityksellä,varmaankin kaasun voimalla.Oiskin liian helppoa ku osais ja tietäis.
Nii ja sit sellanen homma,jos laittais tohon kouruun lisäpuhallusta ni voikohan toimia jos laittais toiseen päähän vaik pikku puhaltimen painamaan "vastakarvaan". Silloinhan teoriassa sen pitäis auttaa painamaan lämmintä ulos kanavasta? Ajattelin senkin kokeilla,nyt pakkasella kun huomaa sen eron aika selkeesti.

- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4280
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Pienen pieni projekti Vanhool Volvo B10M -90
Ei kahdella kilowatilla kyllä tarkene ollenkaan. Kuusi alkaa tuntumaan ja 9 tarvii jos enemmän pakkasta.
Tulevaisuus on sähköinen
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Pienen pieni projekti Vanhool Volvo B10M -90
Kahella kilowatilla pitää tuulilasin sulana =D eristyksestähän tuo kaikki riippuu. 3kW riittää normaalin 100m2 omakotitalon lämpimänä pitämiseen -18 kelissä.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- AriW
- Ajoneuvos
- Viestit: 581
- Liittynyt: 29 Loka 2012 18:09
- Truck: Volvo&Volvo
- Location: Järvelä
- Member id: 219
Re: Pienen pieni projekti Vanhool Volvo B10M -90
No sepä ajatus oliki sellainen että pystytään tolla mopolla kahen kilowatin pömpelillä pitelee tupaa lämpösenä vaikka siinä +10-+15 asteen korvilla. Ja luulisin että se onnistuu koska pihamittari näytti -10 asteen pakkasta,parin kolmen tunnin jälkeen ei sisällä enää hengitys höyrynny. Lähinnä ajatus oli että saadaan patterikanaaliin puhallusta sen verran että tuleva ilma edes tuntuu lämpöseltä,ja tärkeimpäna olis se ilman kierto siellä sisätiloissa. Nyt kun poistoilmalle on kaksi noin 100mm. töttöröö korin takaosassa,niin ainakin tupakinsavu painelee katonrajaa taaksepäin oikeinkin reippaasti. Eli kokeilu on onnistunut.
Kyllähän se pikkupöhötin on mopo,se tietetään mutta kuivan/lämpösen ilman sisäänsaanti sillä onnistuu. Mahdollisuus vaihtaa tehokkaampaan on olemassa,tarpeen niin vaatiessa. Kyllä se mullakin lämpösenä pysyy 30kw webastolla,hukkaan menee vaan sikana löpöö ja virtaa. Raitista korvausilmaakin tulee todella hintsusti,ja ei kyllä tunnu kiertävän ellei oo töhöttimet täysillä.
Minusta toteutus voi onnistuakkin,jos melkein auton mittaisen kouruun pannaan toiseen päähän puhaltamaan niin toisesta päästä käsi tuntee lämpösen ilman hönkäyksen. Ja tämä patentti kertaa kaksi,yhdellä laitteella pakkasen ollessa noin -5 viiva -8 astetta.
Lattian alle vielä kun survoo noin parisataa meteeriä putkea lämpösen veden kanssa,toivottavasti tarkenee.
Kyllähän se pikkupöhötin on mopo,se tietetään mutta kuivan/lämpösen ilman sisäänsaanti sillä onnistuu. Mahdollisuus vaihtaa tehokkaampaan on olemassa,tarpeen niin vaatiessa. Kyllä se mullakin lämpösenä pysyy 30kw webastolla,hukkaan menee vaan sikana löpöö ja virtaa. Raitista korvausilmaakin tulee todella hintsusti,ja ei kyllä tunnu kiertävän ellei oo töhöttimet täysillä.
Minusta toteutus voi onnistuakkin,jos melkein auton mittaisen kouruun pannaan toiseen päähän puhaltamaan niin toisesta päästä käsi tuntee lämpösen ilman hönkäyksen. Ja tämä patentti kertaa kaksi,yhdellä laitteella pakkasen ollessa noin -5 viiva -8 astetta.
Lattian alle vielä kun survoo noin parisataa meteeriä putkea lämpösen veden kanssa,toivottavasti tarkenee.
- AriW
- Ajoneuvos
- Viestit: 581
- Liittynyt: 29 Loka 2012 18:09
- Truck: Volvo&Volvo
- Location: Järvelä
- Member id: 219
Re: Pienen pieni projekti Vanhool Volvo B10M -90
No moroo pöytään. Se olis harjoiteltu paskiskopperon veistelyä sitten niin. Pintamateriaalien kanssa jatkuu painiskelu,ja vielä pitäs kehitellä tuohon porraskuiluunkin jotain kivaa verhoilumazkuu. Mutta voiton puolella aletaan olemaan ja kesällä pääsee toivottavasti kainaloa huuhtasemaan.
https://www.dropbox.com/sc/2oofme9ryphizym/dfEEBShy5F
Tonne koitin laitella paria kuvaa.
https://www.dropbox.com/sc/2oofme9ryphizym/dfEEBShy5F
Tonne koitin laitella paria kuvaa.
- -KHS-
- Rattiamiraali
- Viestit: 292
- Liittynyt: 14 Marras 2012 12:26
- Truck: Carrus 302
- Location: Ylöjärvi
- Member id: 216
Re: Pienen pieni projekti Vanhool Volvo B10M -90
Kuvista olin ymmärtävinäni että vessamontussa sijainnut ovi olisi laitettu pysyvästi kiinni. Onko havainto oikea?
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta, tai odottaa seuraavaa.
- AriW
- Ajoneuvos
- Viestit: 581
- Liittynyt: 29 Loka 2012 18:09
- Truck: Volvo&Volvo
- Location: Järvelä
- Member id: 219
Re: Pienen pieni projekti Vanhool Volvo B10M -90
Kyllä mää sen olin avattavaksi jättävinäni. On se ihan ennallaan,kuva vissii vääristää. Eli havaintonne taitaa olla väärä.
- AriW
- Ajoneuvos
- Viestit: 581
- Liittynyt: 29 Loka 2012 18:09
- Truck: Volvo&Volvo
- Location: Järvelä
- Member id: 219
Re: Pienen pieni projekti Vanhool Volvo B10M -90
No ku tollanen siit sit tuli,kopista. Tai ei se nyt tietty valmis ole,mut sinne suuntaan kuitenkin.
Sitähän tässä oikeastaan on tullu pähkäiltyä että toi niinku pönttö,vessanpönttö. Ku mieli tekis sellasta hienoa kasettipömpelii,mut sit taas sellanen poteropotta olis kans aika kätevä. Onkohan noilla käytössä lopunviimein mainittavia eroja?
Hinnassa ainakin on aika melkoinen ero. Harmi ku ei alkuperäiseen magikkiin saa ulostuloa sojottamaan taaksepäin.



No,verhoiluhommia ja tiskiallas/lavuaari/suihku ja pönttörojektiin sitten vaan.
Nii ja morjes ja hyvät kesänalut kaikille.
Sitähän tässä oikeastaan on tullu pähkäiltyä että toi niinku pönttö,vessanpönttö. Ku mieli tekis sellasta hienoa kasettipömpelii,mut sit taas sellanen poteropotta olis kans aika kätevä. Onkohan noilla käytössä lopunviimein mainittavia eroja?
Hinnassa ainakin on aika melkoinen ero. Harmi ku ei alkuperäiseen magikkiin saa ulostuloa sojottamaan taaksepäin.




No,verhoiluhommia ja tiskiallas/lavuaari/suihku ja pönttörojektiin sitten vaan.

Nii ja morjes ja hyvät kesänalut kaikille.
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Pienen pieni projekti Vanhool Volvo B10M -90
Paperilla eka hierot hyväksi niin kiilto paranee ja kiillotus onnistuu, mut sika homma! Mistä hommasit silumiivalssit?
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- AriW
- Ajoneuvos
- Viestit: 581
- Liittynyt: 29 Loka 2012 18:09
- Truck: Volvo&Volvo
- Location: Järvelä
- Member id: 219
Re: Pienen pieni projekti Vanhool Volvo B10M -90
Joo. 240,320,600,800,1200 ja 2000 paperit vedetty. Autosolia koneella,sinolipesu ja glymin metal polish hanskalla viimeseks. Kyllä kiiltää. Etusethan oli helpot ku ei ollu pinnotettu millään,mut takaset onki Algoan vanteet. Joku hemmetin elaksointi pinnassa,siin onki hommaa. Noi on jostain massavankkurista jääny kulumisen takia pois,eli mun ajoilla kestää vielä vuosia.