Ducaton jakopää

Ajoneuvon alustan teknisiset jutut, huoltovinkkejä jne.
Reddewil
Vapaaherra
Truck: Tukato & FM
Member id: 037

Ducaton jakopää

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Ajattelimpa jakaa päiväisen kokemuksen kanssanne.

Kävin terrasta hakee vähä maalia ja lähin pihasta niin kuuntelin oikealta edestä kolinaa, resonoivaa ääntä muusiikkia kovemmalle ja matkaan. Kilsan päästä kuuntelin uudestaan, ääni jäi pysyväksi, kilsa vielä ja koukkasin huoltikan pihaan ihmettelee.
No jakokopasta törrötti 10mm pultti joka hakkasi "runkoaisaan", koitin pyöritellä kierteelle, ei menny. No tempasin se käpälään ja ihmettelin, koneen päästä poikki oleva pinnapultti. No menin huoltsikalle syömään ja samalla kattelin netistä josko löytys kuvaa jakopäästä, ei löytyny. Venäläinen kasausvideo löyty juutuupista ja pultin piru on hihnankiristäjän pinnapultti! No auto jäi sinne ja taxilla himaan.

Sellanen munkki kävi kun ei tullu konerikkoa että ei varmaan tarvii lotota hetkeen :lol:
Hihnanhan vaihoin viime talvena. Tuo pultti irtosi muistaakseni silloin mutteirn mukana lohkosta. Kaikkee ei voi muistaa, muta momenttiin oon ilmeisesti kiriny :roll:

Nyt kattelen pikkuautoa netistä että pääsen osakaupoille...
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Rosvolinna
Vapaaherra
Truck: B10M + MB515

Re: Ducaton jakopää

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Hannu-Hanhi. Mun tuurilla vastaavanlaisessa tilanteessa auto olisi syttynyt tuleen...
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Reddewil
Vapaaherra

Joo hyvin se meni, ehjäksi tuli, mitä nyt ihme ääntä piti mutta se johtu siitä että laturin remmi otti muoviseen jakokoppaan kiinni. Nooh teki uran ja hiljeni. Ihmettelin asentaessa että ei se koppa voi tulla kiristimen mutterin alle, vaan siellä se on ennenkin ollu. Toki ois kannattanu laittaa kierrelukitetta tai uus lukkomutteri, meinaa ku se kopan muovi painuu niin vanha lukkoprikka ei jarruttele ja mutteri tippuu päästäen kiristärullan liikkumaan pois ja hihna tipahtaa sivuun.
Kas, niin siinä kävi ja auto jäi Vantaan Tikkurilaan. Kaverin avustuksella auto hallille, jakopäätä takasi kasaan. Oli hassusti vartin ajotusmerkki jälessä ja ku nokkaa pyöritti kohilleen niin tiukka ja kas "tyhjä" kohta. No öljykorkista kurkkasin ja nenäkepakkohan siellä on poikki.
Ny tästä halvalla jollekki rojekti. Voidaan karsia rokkivehkeitä ja invertteriä, webastoo ym. Uuden karheet kesäkumet ja huonot talvirenkaat. Leimaa maaliskuulle. Helmat kaikki on tehty ruukin sinkitystä teräslevystä ja pohja on ehjä! Jakopäänremontti tehty 10kk sitten ja öljyt + suod. tässä kuussa!
Moottorinvaihto teetettynä stadissa on sen verran tyyris että olen unohtanut sen, ja sellanen kutina on hanurissa että pelkällä nenäkepillä ei selviä ku onhan siellä joku venttiiki tietenki mutkalla.
Että sellasta joulua ja vissiin junalla kotio.
wiima63
Kansleri
Truck: wiima ja Van Hool
Member id: 155

Viesti Kirjoittaja wiima63 »

No nyt ei mee kyllä ducatolla ajot putkeen. Ei tykkää.
kulkuri
Kansleri

Viesti Kirjoittaja kulkuri »

Siitähän ei oo kun kivenheitto tattarisuolle :wink:
Wilcox
Rattimajuri
Truck: Wilcox/Volvo F610

Viesti Kirjoittaja Wilcox »

Mikä moottori? Löytyy kantta ja muuta osaa 2.5 TDI Sofim/Fiat moottoriin.
Reddewil
Vapaaherra

8140.47 Sofim on pata. Tuossa oli 5 satasta tarjolla -02 2,8 Suoraruisku muta ei mee heittämällä perskele.. Ja 650e sais helmamädän autonki... Taitaa menna paaliin tuo rakas ku kopistelen kaikki terpeellisen irti. Koneen vaihto ois jonku 5-9 sataa teetettynä ny pyhina ;)
Wilcox
Rattimajuri
Truck: Wilcox/Volvo F610

Viesti Kirjoittaja Wilcox »

Soita Kuosmasen Ramille Järvenpäähän. Ramilla saattais olla käyttöä kyseiselle laitteelle.
Numero on 041 5199 519.
kulkuri
Kansleri

Oliks tää ajoauto vai kolarin tulijainen?
ponupannu11
Kippari
Truck: Ajokki-72/Scania 112

Viesti Kirjoittaja ponupannu11 »

Kylläpä tais olla ihan ajoauto.
Reddewil
Vapaaherra

Joo oli ihan ajoauto, männä suvena työnnettiin onnellisesti parikymppiä että heilahti ja joka päivä sille on ollu käyttöä.
Helmat tein vuosi sitten sinkitystä ja alapallot, iskarin yläpään vaihoin, jarruputket ja silleen. Vesikiertonen lattialämmitys + eristys seinät + katto ja verhoilu ja mitähän tähän nyt oon tehny. Puran kyllä webaston, 3x15" subit, vahvarit tv:t, invertterin jne pois ennen ku jos stenalle lähtee.
Toki mieluiten ostasin kannen tähän, koska männät tuskin on saanu kipeetä mutta joku venttiili varmasti on. Kannesta ei kai muuta ole rikki kuin joku venttiili + nokka-akseli. Mutta pelkkää nokkaa ei varmaan löydy mistään, sillähän vois kokeilla ja venttiilit selviis ku mittais puristukset.
Ei tuo korjaaminen vain onnistu niks naks kun auto on Vantaalla ja ite lähen tänään Poriin...
Iski
Kansleri
Truck: Carrus 502 B10M
Member id: 149

Viesti Kirjoittaja Iski »

Pitikö sitä mennä virittämään :wink: mitäs tosta pitäis maksaa?
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
kulkuri
Kansleri

Minkä arvosia noi on ehjinä ?
Reddewil
Vapaaherra

no ajokuntosta saa tonnilla-kahella, ei katsastettu tai jos leimaa, niin seuraavalle kilvelle siihen pitää vaan hitsata 11m helmaa, neliöstä kahteen pohjaa. Omaksi iloksi vaihtaa jakopää ja ostaa renkaat... tuo on kohtuu vähän rutussa ja muuten järissään.
ja jakopää ei hajonnu virityksen takia, mutta ongelmat alko ja kulutus nousi kun vähensin syöttöjä katsastusta silmällä pitäen...
Reddewil
Vapaaherra

Kaveri kerkes kurkata venttiilikopan alle, ykkösen ja kakkosen venttiileissä kipua nähtävissä painimien puolelta katsottaessa. Venttiilit on kuulema kohtisuoraan mäntiä päin ja venttiilivauriot ei kovin yleisiä, osasi joku kertoa. Tästä voisi päätellä että männässäkin voi olla reikä. Odotellaan tietoja kun kansi saadaan pois niin näkee selviikö pelkällä täyd. vaihtokannella.
No pohjosen pikku tukato on katsastettu ja pelaa ku kello. Laiskahan tuo on verrattuna tuohon jääkaappiin, mutta on paljon hiljasempikin =D Webasto pitäs saaha pöhisee, nyt ei virka mitään.
Vastaa Viestiin