kallistuu ja suhisee
-
- Kippari
- Truck: Volvo B9M Carrus 301
kallistuu ja suhisee
Toi uudenkarhee B9M Vulva alko kiukutella kohta uuteen kotiin päästyään, onko jossain ilmakaavioita ku keskitilas oleva venttiili (näitä 2kpl pystyssä peilikuvina vas keskiluukun ja erillisen pellin takana.) vuotaa karan välistä hatun alta eli joko roska tai risa tiiviste, ilmeisesti joku jousituksen venttiili koska vas. Etukulma putoo nopeesti alas sammutuksen jälkeen ja tyhjäkäynnilläkään ei kovinkaan hyvin ryhtiään pidä, muuten ilmat hiljaa ja säilyy kyllä... Kiinnostais vaan opiskella toi järjestelmä kun on ensmäinen auto ja tarkoitus olis ajella eikä tien päällä korjailla
Son viimenen Tissiposki kenen takaa ei tuu ketään...
- Reddewil
- Vapaaherra
- Truck: Tukato & FM
- Member id: 037
Re: kallistuu ja suhisee
Paas purkaen ja ehjää se venttiili niin tiedetään pysyykö ryhrissään sen jälkeen! Toki kuva ois kova niin osais arpoo että mikä murikka on kyseesä =)
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- wiima63
- Kansleri
- Truck: wiima ja Van Hool
- Member id: 155
toimiko se ennen pakkasia ?
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Truck: B10M + MB515
Vesi kiinteässä olomuodossaan saattaa aiheuttaa ongelmia...
Oma katiskani keräsi -15 pakkasella paineita mittarin tappiin +12bar ja tämän jälkeen alkoi ylipaineventtiili viheltämään. Olin viemässä autoa jarrumittaukseen pajalle. Pajalla kuivuri sai lämpöä ja paineet laskivat normaalille tasolle.
Tämä on käynyt muutaman kerran, kun ilmat kylmenevät nopeasti. Parina talvena olen sen itse sulattanut raksalämppärillä. Nuo ALB- ja oviventtiilit saattavat myös joskus jäätää - miksei myös tuo tasosäätö?.
Oma katiskani keräsi -15 pakkasella paineita mittarin tappiin +12bar ja tämän jälkeen alkoi ylipaineventtiili viheltämään. Olin viemässä autoa jarrumittaukseen pajalle. Pajalla kuivuri sai lämpöä ja paineet laskivat normaalille tasolle.
Tämä on käynyt muutaman kerran, kun ilmat kylmenevät nopeasti. Parina talvena olen sen itse sulattanut raksalämppärillä. Nuo ALB- ja oviventtiilit saattavat myös joskus jäätää - miksei myös tuo tasosäätö?.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- wiima63
- Kansleri
- Truck: wiima ja Van Hool
- Member id: 155
sillä kans saa vähä sulateltua että kerää paineet ja painelee jarrulla ne pois. monta kertaa peräjälkeen niin kompura alkaa hakkaa säiliöihin lämmintä ilmaa mikä hyvällä tuurilla sulattaa vesihelmen.
helmojen pressutus ja rätin alle rautaputki ja siitä töhöllä lämmintä ilmaa alustaan tekee kans ihmeitä jos on jäätä järjestelmässä.varoo vaan ettei polta koko autoa.
helmojen pressutus ja rätin alle rautaputki ja siitä töhöllä lämmintä ilmaa alustaan tekee kans ihmeitä jos on jäätä järjestelmässä.varoo vaan ettei polta koko autoa.
- Zyke64
- Rattiamiraali
- Truck: Volvo Carrus 502
Ja nyt varsinkin, ku vesikeleistä siirryttiin pakkasiin, on juurikin tällaisia ongelmia odotettavissa. Varsinkin jos kuivurin ryynit on huonossa hapessa :O
Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O
Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua
Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua

-
- Kippari
Joops, laite on telakalla ja sisustan purku aloitettu, käytellään välillä lämpöjä jne. Varmaan tossa sitten lämpeemmillä purkaa ja putsia ennenku alkaa varsinainen kisakausi... Niitä kaavioita ilmeisesti ihan puhaltamalla ei löydy?
- salminen
- Kokenut kuljettaja
- Truck: Ajokki Express
Tuolla jotain http://www.volvodemort.com/technical/vo ... tml#Page16
Ajokki express Volvo B10 M -87
-
- Kippari
Kiits;-) sehän se oli, tasonsäädön mankku...