Yeah Right... rost freitä rost freitä...

Ja silimiin otti kyllä ku muoveja revin poies...(ei niinkään pellin kiilto...vaan työn jälki...

)
No mutta joka tapauksessa tän tarviis taas kiittää kannustuksesta, eli... Kiitos...
Tässä alkaa pikku hiljaa muuttumaan tämä topikki "reaali" aikaan... vaik mitä oon tuolla hallilla nysväilly ni näyttää siltä etten oo mitään tehny...
Eipä silti on tässä viimeinen kolme viikonloppua ollut jotenkin "seesteisempää" ton rakennus "kiiman" suhteen...on vaan menny jotenkin tieteen jumalille toi aika... No jospa sitä seuraavalla kerralla sitte sais jotain tehtyäkin...

...Mutta...kelaillanpa viäl vähäsen....

- Ensin piirrustellaan...

- Sitten leikataan... ja naputellaan...
En oo näköjään "tokumentoinu" ihan jokaista työvaihetta... Eli ton jälkeen kun mä olin mitannu ja piirtäny noi luukut/kaaret tohon peltiin... leikkasin ne...ja riippuen tapauksesta, jotkut kappaleet leikkasin "kahteen kertaan" eli esim. noi pyörän kaaret...leikkasin siitä ensimmäisellä kerralla sentin kaks liian vähän ja kävin sovittamassa sitä paikoileen...silloin sain "tarkat" mitat ja paikat jonka mukaan tein viimeiset leikkaukset...sit viel yks sovitus...ennen "kanttausta"...en tiedä mikä oli, vaikka en tainnut ku yhden mitan korjata välisovituksen yhteydessä...silti ei luonto antanu periksi tehä sitä kerta rytkäsyllä...

(epäilen...olen siis olemassa...vai onkohan vielä siinäkin jotain epäilyttävää....

) no ei kai se vara venettä kaada...

En oo jaksanu enää pitkiin aikoihin laskee tunteja mitä mulla on menny minkäkin työvaiheen suorittamiseen... mutta auton toinen kylki oli jo huomattavan paljon helpompi tehdä...ja siitä jäi pari tyhmyys virhettä pois....
Toi pelti on myös nyt vielä toistaiseksi "vain" liimalla kiinni mutta esim. saranoiden alle olevat pellit...(suuri osa kyljistä) tulee vielä mekaaninen kiinnitys tämän saranoinnin takia... Onkohan muuten kellään mitään hajua mistä kanattaisi lähteä kyselemään "kirkkaita" rosteri ruuvveja...meinasin vaan et tohon en ny viittis mitään sähkösinkittyä ruuvia laittaa saranan kiinnitykseen...

ja esim. wurth:ilta ei löydy kiiltäviä...muualta en oo viel hirveesti kysellykkään...

Nii semmonen asia vielä tosta pellin työstöstä... tein kaikki "leikkaukset" pikkurälläkällä...1mm laikalla...vapaalla kädellä...silleen suht nopeesti ettei pelti "pala"

en omista muunlaisia "pellileikkureita" ku muutamat peltisakset ja rälläköitä...no on mulla plasmakin mut se ny olis ollu jo vähä liikaa jos sillä olisin leikelly...en tosin kyllä yhtään tiedä mimmonen jälki olis kyseisellä kapistuksella tullu...

- Siinä olis toisen puolen "suuret" pellit paikassaan...ei vielä liimattuna
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...