Nii kuka tilas ku onnibussihan vaan brändi, koostuu yksityisistä liikennöitsijöistä ja sieltäki lähti neljä pois ja perustivat omansa, onniexpress -yhtymän.
Mutta joo hassua että halpisajoon rahtitilattomia kakskerros vehkeitä
Reddewil kirjoitti:Nii kuka tilas ku onnibussihan vaan brändi, koostuu yksityisistä liikennöitsijöistä ja sieltäki lähti neljä pois ja perustivat omansa, onniexpress -yhtymän.
Mutta joo hassua että halpisajoon rahtitilattomia kakskerros vehkeitä
Ei se pelkkä brändi ole. Oli aiemminkin kai pari? omaa autoa, sitten vaihtoi nimensä Pileukseksi? ja nyt kun skottirahaa tuli mukaan, niin muutti nimensä OnniBussiksi? tms. Ja tälle ne uudet autot tulevat. Liikennelupiakin haetaan reilusti noiden aiempien alihankkijoiden ajamille reitelle samoin aikatauluinkin kai. Eli pian kai lähtee OnniBus ja Onniexpress peräkanaa
Rahtitilaa Onnibussissa ei tarvita kun sopivasti hinnoittelemalla ihmisistäkin saa kantavuuskuorman aikaiseksi. Kannattavuuden kannalta ei sinänsä ole väliä täyttääkö auton paketeilla vai ihmisillä.
Rahtitilaa ei tarvitse kuin ehkä matkatavaroille, koska matkahuolto ei kuljetuta rahtia Onnibus-autoilla.
Onnibus on ollut sekä yhtiö että markkinointiyhteenliittymä. Nyt ulkomaisen rahan tultua kuvioihin, ja Onnibusin haettua liikennelupia markkinointiyhteenliittymän muiden liikennöitsijöiden liikennöimille reiteille, perustivat muut liikennöitsijät oman yhteenliittymänsä, OnniExpressin.
Jännittää kyl tää koko homma.
Lahti32 kirjoitti:Piirikortit poistuvat alle 1980 malleissa ja ajo-ominaisuudet alle 1970 mallisissa.
Sitä olen ihmetellyt miksei kaupalliset bussifirmat yritä saada matkustajia hyvällä palveluvalikoimalla. Koko bussi suunniteltaisiin uusiksi siten että olisi kolmenlaisia paikkoja, välipala ja karkkiautomaatit, kunnon vessa, wlan verkko ja pieni kahvio. Matkustaja nousisi alakerran etuaulaan jossa kuljettajalta ostetaan lippu joko etuaulan seisomapaikalle, alakerran kabinettiin, yläkerran käytäväpaikalle, tai yläkerran perälle nukkumapaikalle. Tietysti ylätuulilasin takana paikat maksaisi enemmän verrattuna perus paikalle. Jos olisin suunnittelija, tekisin sivuttain istuttavia ylälasille niin että kalliita paikkoja olisi enemmän kuin neljä. Auto saisi olla 15 metrinen hirviö niin porukkaa mahtuisi. Pari bisneshyttiä vielä niin alkaisi Oulu Jyväskylä yhteydet kiinnostamaan. Samalla uudistuksilla linja autoasemat pääteiden varsiin niin ettei tarttisi sorateillä peruutella. Eihän Se junakaan Limingan keskustassa pysähdy.
Onnipussilla porista kolariin ja ei saanu ku pussikaljaa. Oisin kyl sumpit mieluusti ryystäny. Ja kyllä nämä rahtia kuskaa ku on joku ottamassa vastaan. Matkahuoltohan ei suostu yhteistyöhön. Onneksi kaikki muuttuu neljän vuoden päästä kun kilpailu vapautuu?
mikko kirjoitti:Hemmetin hidasta kyytiä, mikäli seisomapaikoille joku erehtyis.
Onhan noita palveluita. WLAN ja pikkupurtava aivan peruskauraa, kahviakin saa.
kukaan ei tiedä noista. Luullaan yhä että on istuttava tiukasti ahtaassa penkissä paikasta a paikkaan b. Ei tiedetä myöskään koska bussi tulee. Vai onko jo etuajassa mennyt. Seiso siinä sitten räntäsateessa, ei kiitos
Noita kakskerroksisia tulee tuolla etelämmässä motarilla vastaan puolentoist minuutin välein. Takana on tavaraboksi käsilaukulle. Hienoja ovat, ja edullinen liikkumismuoto! Parillakympillä hilpasee melkein välin ku välin. Niinku tyyliin Dresden-Varsova 17€, tai jotain...