Bussipalo

Yleiset tai muut asiat, joille ei ole omaa osastoa
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3097
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Bussipalo

Viesti Kirjoittaja neppi »

Ai nii sillee!
Avatar
Matkamese
Ajoneuvos
Viestit: 799
Liittynyt: 19 Marras 2006 23:15
Truck: Haaveissa taas
Location: Kuusankoski
Member id: 065

Re: Bussipalo

Viesti Kirjoittaja Matkamese »

Tuohon painepesurilla pesuun liittyen: riippuu siitä kuinka suurella paineeella pesee.. Hihnojen tuki- ja kiristysrullien laakerit ei tykkää yleensä vedestä eikä ohjausboksit sun muut sähkölaitteet. Itse tulee harvoin pestyä minkään laitteen moottoria painepesurilla tai sitten ihan kevyellä sumulla huuhtelee liuottimet pois. Tietysti selkeästi esim. moottorinlohkoa voi pestä kovemmalla paineellakin. Painepesuri ottaa paitsi lian myös maalin ja lakan pois tehokkaasti :wink:

Nykyisien henkilöautojen valmistajat taitaa kieltää esim moottoritilan pesun painepesurilla.

Öljyvuodot on varmaan yksi yleinen syy paloihin. Olen nähnyt mahuri bussin jossa turbon öljyputki vuoti aivan lirisemällä maahan ja koko konetila ja moottori oli tuoreessa öljyssä päältäpäin. Melkoinen palopommi!
Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3097
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Bussipalo

Viesti Kirjoittaja neppi »

Näin semmosen ite ihan tosi läheltä tässä pari viikkoo sitte! Ü

N
Avatar
Puu Tiainen
Erityisasiantuntija
Viestit: 880
Liittynyt: 31 Loka 2007 17:51
Location: Etelä Suomi

Re: Bussipalo

Viesti Kirjoittaja Puu Tiainen »

Öljyvuodot ei oo niin pahoja kuin polttoainejärjestelmän vuodot.
Varsinkin korkeapainepuolella olevat polttoainevuodot on vaarallisia.
Nyrkkisääntö: aina kun nafta haisee on vuoto korjattava, jos vuotaa tai roiskii sumuna.
Alussa ei ollut mitään ja sitten se räjähti.
Vastaa Viestiin