Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi
- Carman
- Rattiamiraali
- Viestit: 409
- Liittynyt: 08 Touko 2009 11:24
- Truck: Scania Ajokki Royal
- Location: Vilppula
- Member id: 134
- Paikkakunta: Pirkanmaa, Vilppula
Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi
Mulla oli Royalissa lattiavaneri mätä täsmälleen samasta paikasta, myös käytävän reunapelti oli pehmennyt.
Paikansin vuotopaikan ikkunan alareunaan.
Tuolta galleriasta löytyy kuvakin.
Paikansin vuotopaikan ikkunan alareunaan.
Tuolta galleriasta löytyy kuvakin.
Viimeksi muokannut Carman, 16 Elo 2014 18:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Scania K112 -88
Ajokki Royal
Ajokki Royal
- Matkamese
- Ajoneuvos
- Viestit: 799
- Liittynyt: 19 Marras 2006 23:15
- Truck: Haaveissa taas
- Location: Kuusankoski
- Member id: 065
Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi
Juu ihmeelliset on veden reitit.
Alkaa tämäkin mysteeri selviämään, itse pyrin toiseen suuntaan
Pyöränkotelo on aivan ehjä ja ruosteeton.
Avasin lattiaa ketjusahalla että näkee paremmin ja ketjusaha onkin kätevä tässä hommassa.
Pitää vaan varmistaa mitä on sahaamassa ettei mene sähköjohdot ja ilmalinjat samalla
Kuvia seuraa kohta. Samalla opin mitä tarkoittaa kuivarunkoinen auto: itse metallirunko on ruosteeton mutta lattia voi olla läpimätä. Oppia ikä kaikki.
Kuvia ei tulekaan heti, kuvasivun palvelin on nurin tai jotain...
Alkaa tämäkin mysteeri selviämään, itse pyrin toiseen suuntaan

Pyöränkotelo on aivan ehjä ja ruosteeton.
Avasin lattiaa ketjusahalla että näkee paremmin ja ketjusaha onkin kätevä tässä hommassa.
Pitää vaan varmistaa mitä on sahaamassa ettei mene sähköjohdot ja ilmalinjat samalla

Kuvia seuraa kohta. Samalla opin mitä tarkoittaa kuivarunkoinen auto: itse metallirunko on ruosteeton mutta lattia voi olla läpimätä. Oppia ikä kaikki.
Kuvia ei tulekaan heti, kuvasivun palvelin on nurin tai jotain...
Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.
- Bussiton
- Vapaaherra
- Viestit: 2400
- Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
- Location: Jokela
- Member id: 015
- Paikkakunta: Jokela
Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi
Mutta toi vaneri on helpompi korjata
ja jos lattiaa muuttaa niin joutuu kumminkin vanerit aukoo
ai niin mistä kohtaa tarkemmin tää onkelma oli, niin voisi kattoa löytyykö täältäkin sellasta 



Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
- -LÄTSÄ-
- Ajoneuvos
- Viestit: 697
- Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
- Truck: scania k92
- Location: Järvenpää
- Paikkakunta: Keski-uusimaa
Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi
Mä oon niin "kade"... meinaan vaan ku mää omassani huomasin että lattia vanerissa on "vähän pehmyttä"... Se "pehmee" ylettyki sitte rautarakenteisiin saakka... n.30% lattian kannatin raudoista oli vähä pehmeemmässä kunnossa...(vaihdoin ja korjasin...)
nyt naurattaa mut sillon meinas ruveta "alahuuli väpättää" ja kostua silmäkulma...yms.
Toi puun työstäminen on mun mielestä jotensakki helpompaa ja nopeempaa... 





Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
- Matkamese
- Ajoneuvos
- Viestit: 799
- Liittynyt: 19 Marras 2006 23:15
- Truck: Haaveissa taas
- Location: Kuusankoski
- Member id: 065
Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi
Bussiton, taka-akselin molemmin puolin, epäilin vähän lämmityspatterin vuotaneen kun märkä oli vähän glykolin oloista mutta saattaa olla vettyneestä vaneristakin peräisin. Kosteussuojaa on sivelty tuon vanerin yläpinnalle...normaalia? Eihän tuo muovimatto vuoda ellei ole rikki. Olisko muka sen takia laitettu suojaa jos matto alkaa vuotaa? Vanerin alla oli solumuovin näköinen eriste, joka oli liimattu vanerin alapintaan. Ajokin tapa tehdä lattiat? Tuollainen solumuovi kyllä pitää veden tehokkaasti siellä muovin ja vanerin välissä.
Näytti kyllä noi rautarakenteet ehjiltä, tosin hiekkaa ja tomua on paikoin toistakymmentä senttiä palkkien päällä. Hiekka hautoo tehokkaasti myös kosteana metallipintoja, pitää pestä painepesurilla runkoa nyt kun paikat on hyvin hollilla.
On muuten juuri niin kuin b12m mainitsi: kaksi tankkia ja yhteensä 300 litraa menee niihin.
Lätsä, samaa mieltä...puun työstäminen on huomattavasti kivempaa kuin metallin kanssa touhuaminen.
Meinaan sahauttaa vanerit valmiiksi ainakin lähelle lopullisia mittoja ettei tarvi ulkona sahailla. Tänäänkin satanut useasti ja paljon. Sähkötyökalut ei oikein tykkää vedestä
Varma merkki lattiaongelmista bussia ostaessa: lattiamatto kuprulla ja askelen alla painuu ja tuntuu pehmeältä. Nyt tiedän senkin
pitäis vaan tutkia kaikki paikat kunnolla mutta eihän sitä koskaan tule ainakaan itse tehtyä 
Näytti kyllä noi rautarakenteet ehjiltä, tosin hiekkaa ja tomua on paikoin toistakymmentä senttiä palkkien päällä. Hiekka hautoo tehokkaasti myös kosteana metallipintoja, pitää pestä painepesurilla runkoa nyt kun paikat on hyvin hollilla.
On muuten juuri niin kuin b12m mainitsi: kaksi tankkia ja yhteensä 300 litraa menee niihin.
Lätsä, samaa mieltä...puun työstäminen on huomattavasti kivempaa kuin metallin kanssa touhuaminen.
Meinaan sahauttaa vanerit valmiiksi ainakin lähelle lopullisia mittoja ettei tarvi ulkona sahailla. Tänäänkin satanut useasti ja paljon. Sähkötyökalut ei oikein tykkää vedestä

Varma merkki lattiaongelmista bussia ostaessa: lattiamatto kuprulla ja askelen alla painuu ja tuntuu pehmeältä. Nyt tiedän senkin


Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.
Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi
Ei se nyt niin suuri ihme ole, jos reilu 25 vuotiaassa Ajokissa on lattiat pehmeät... Kun vaikkapa 15 vuotta nuorempia lahtelaisia, tosin matalalattiaisia Scaloja on käytetty lattiaremonteissa jo useita vuosia sitten ensimmäisiä yksilöitä. Jostain Unkarin tuotoksista puhumattakaan...
Oma, vaikkakin rajoittunut näkemykseni onkin, että ikäpolvensa tuotteiksi noista Royaleista valtaosa on aikalaisiinsa nähden yllättävän hyvin säilynyt. Tuon ikäiset deltalaiset on yleensä rakennettu uusiksi pian 10 vuotta täytettyään, ja sama olisi pitänyt tehdä Kutterin Decoille ikkunalinjasta alaspäin. Toinen ajan hammasta aika hyvin kestävä on ollut Lahden 450 ja 451 sarja sukulaisineen. Muotoiluun en jaksa ottaa kantaa tässä yhteydessä
Oma, vaikkakin rajoittunut näkemykseni onkin, että ikäpolvensa tuotteiksi noista Royaleista valtaosa on aikalaisiinsa nähden yllättävän hyvin säilynyt. Tuon ikäiset deltalaiset on yleensä rakennettu uusiksi pian 10 vuotta täytettyään, ja sama olisi pitänyt tehdä Kutterin Decoille ikkunalinjasta alaspäin. Toinen ajan hammasta aika hyvin kestävä on ollut Lahden 450 ja 451 sarja sukulaisineen. Muotoiluun en jaksa ottaa kantaa tässä yhteydessä

Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi
Tarinan mukaan Ajokin tehtaasta ei koskaan tullut yhtäkään bussia jonka katto ei olisi uutena vuotanut. Hyviä niistä tuli sitten kun vähän viimeisteli.
Lattiavanereita ei kannata sahauttaa liian tarkkaan mittaan etukäteen. Vielä 2000-luvullakin Ajokilla eikun Carruksella eikun Volvon Tampereen tehtaalla mitattiin mittanauhalla syntyneen auton sisämitat ja sen mukaan sahattiin sopivat vaneripalat. Piirustusten mukaan ei voinut sahata kun hitsatessa vetely teki joka autosta hieman eri kokoisen.
Lattiavanereita ei kannata sahauttaa liian tarkkaan mittaan etukäteen. Vielä 2000-luvullakin Ajokilla eikun Carruksella eikun Volvon Tampereen tehtaalla mitattiin mittanauhalla syntyneen auton sisämitat ja sen mukaan sahattiin sopivat vaneripalat. Piirustusten mukaan ei voinut sahata kun hitsatessa vetely teki joka autosta hieman eri kokoisen.
Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi
Jepulis, joka ainoa "kattokaivo" piti irrotella ja liimailla uudestaan. Samalla korjailla puhaltimien peltikehikot kuntoon.Wonderi kirjoitti:Tarinan mukaan Ajokin tehtaasta ei koskaan tullut yhtäkään bussia jonka katto ei olisi uutena vuotanut. Hyviä niistä tuli sitten kun vähän viimeisteli.
Paras oli, kun kattokanava toi sadeveden suoraan kuljettajan penkille.

Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi
Aika moni alan ihminen on saanut viilentävän suihkun suoraan kuljettajan paikallle ajokkilaisen kattokanavasta esim. ensimmäisessä jarrutuksessa sadekelilläAddica kirjoitti:Jepulis, joka ainoa "kattokaivo" piti irrotella ja liimailla uudestaan. Samalla korjailla puhaltimien peltikehikot kuntoon.Wonderi kirjoitti:Tarinan mukaan Ajokin tehtaasta ei koskaan tullut yhtäkään bussia jonka katto ei olisi uutena vuotanut. Hyviä niistä tuli sitten kun vähän viimeisteli.
Paras oli, kun kattokanava toi sadeveden suoraan kuljettajan penkille.

- Bussiton
- Vapaaherra
- Viestit: 2400
- Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
- Location: Jokela
- Member id: 015
- Paikkakunta: Jokela
Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi
Juu täällä kans käsi pystyssä
meillä on pihasta lähtiessä alamäkeä niin saa ton kojelaudan aina pestyä 


Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
- Matkamese
- Ajoneuvos
- Viestit: 799
- Liittynyt: 19 Marras 2006 23:15
- Truck: Haaveissa taas
- Location: Kuusankoski
- Member id: 065
Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi
No sinne pitää rakentaa "lattiakaivo" kondenssi- ja sadeveden poistoa varten 
Tänään jatkoin lattioiden purkua mutta jotenkin ajauduin rassaamaan tavaratilan lukkoja

Tänään jatkoin lattioiden purkua mutta jotenkin ajauduin rassaamaan tavaratilan lukkoja

Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.
- Matkamese
- Ajoneuvos
- Viestit: 799
- Liittynyt: 19 Marras 2006 23:15
- Truck: Haaveissa taas
- Location: Kuusankoski
- Member id: 065
Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi
Kun ei ole sen tarkempia suunnitelmia ja piirrustuksia mitä pitää/kannattaa tehdä niin kävin tilaamassa paikallisesta puutavaraliikkeestä 15,6 neliömetriä filmivaneria (5 levyä, 2500x1250x15) hintaan 468€ alennuksen kanssa. Normaalihinta olisi ollut 539€. Ihan hyvä hinta ilmeisesti?
Tuo määrä pitäisi riittää keskiovesta taaksepäin koko lattia-alalle eli tuolla määrällä saa uusittua kaikki vanhat levyt. Tuo lokasuojan kohta kun on korkeammalla niin ajattelin tehdä lattian tason sille korkeudelle ettei tarvi alkaa tehdä korotusta lokarin kohdalle. Tai sitten jätän korotuksen kuten nyt on.
Ainoa mikä pitää varmaan tehdä on tuo lisätuki lokasuojan kohdalle, vai onko 15mm filmivaneri tarpeeksi jäykkää ilman lisätukeakin? Tuota mätää vaneria on pitänyt koossa lähinnä lattian muovimatto, terve vaneri on kyllä huomattavasti jäykempää.
Tuo määrä pitäisi riittää keskiovesta taaksepäin koko lattia-alalle eli tuolla määrällä saa uusittua kaikki vanhat levyt. Tuo lokasuojan kohta kun on korkeammalla niin ajattelin tehdä lattian tason sille korkeudelle ettei tarvi alkaa tehdä korotusta lokarin kohdalle. Tai sitten jätän korotuksen kuten nyt on.
Ainoa mikä pitää varmaan tehdä on tuo lisätuki lokasuojan kohdalle, vai onko 15mm filmivaneri tarpeeksi jäykkää ilman lisätukeakin? Tuota mätää vaneria on pitänyt koossa lähinnä lattian muovimatto, terve vaneri on kyllä huomattavasti jäykempää.
Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.
- Matkamese
- Ajoneuvos
- Viestit: 799
- Liittynyt: 19 Marras 2006 23:15
- Truck: Haaveissa taas
- Location: Kuusankoski
- Member id: 065
Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi
Jos vaikka laittelis parit kuvat, kun ei tänään saanut muuta aikaiseksi kuin poppikoneen vaihdon Pioneeriin, sama merkki kuin Rojalissa alkujaankin. Ikävä kyllä pitää tyytyä toistaiseksi monovastaanottoon kun piuhat sähkökeskuksessa on jotenkin viturallaan. Motonetistä sain uudet piuhat jotta sai liitettyä soittimen auton johdotuksiin.
Irroittelin lisäksi muovimattoa kuumailmapuhaltimen avulla. Märkää vaneria löytyi lisää.
Se ihmeellinen kalvomainen aine on ilmeisesti jotakin liimaa. Mutta hyvin se on pitänyt veden vanerissa, se täytyy sanoa.

Tervettä rautaa lahonneen puun katveessa

Tämä kuva esittää kahta polttoainetankkia.
Irroittelin lisäksi muovimattoa kuumailmapuhaltimen avulla. Märkää vaneria löytyi lisää.
Se ihmeellinen kalvomainen aine on ilmeisesti jotakin liimaa. Mutta hyvin se on pitänyt veden vanerissa, se täytyy sanoa.

Tervettä rautaa lahonneen puun katveessa

Tämä kuva esittää kahta polttoainetankkia.
Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.
- Bussiton
- Vapaaherra
- Viestit: 2400
- Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
- Location: Jokela
- Member id: 015
- Paikkakunta: Jokela
Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi
Eli sulla on toinen pitkittäin ja toinen poikittain
ovat vissiin kiinnittäneet ne tankit siihen mihin joku on nostanut ne kun on tuonut autoon 


Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
- Matkamese
- Ajoneuvos
- Viestit: 799
- Liittynyt: 19 Marras 2006 23:15
- Truck: Haaveissa taas
- Location: Kuusankoski
- Member id: 065
Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi
Joo on tainnut olla siihen aikaa bussien rakentaminen todellista käsityötä. Takimmaiset penkitkin 100mm pulteilla kiinni vaikka 50mm olisi riittänyt
Tuon seinän pahvi pitää kai irrottaa että voi nähdä mikä on ikkunan karmin ja korin välinen tiiviys.
Keskioven rappujen vasen seinä, joka on tuon avatun lattian kohdalla, on tehty jostakin lasikuidun näköisestä levystä ja vanerista. Vaneri lienee lahoa, mutta onko kosteus edennyt alas asti, se pitää vielä tutkia. Näinköhän se reilu 15 neliömetriä vesivaneria riittää....
No, tänään lähtee loput penkit ulos ja irroitan muovimaton kokonaan, vaikka äänestä päätellen tervettäkin vaneria tuntuu olevan. Helpointa kuitenkin on uusia kaikki kerralla niin ei sitten jää epäilyksiä.
Millainen tuo seinän rakenne on? Pehmustettu kerros on keinonahkaa ja superlonia, sitten kai joku kovalevyn tapainen ja...? Eristeitä tuskin on paljoa koska kumisee aika tyhjän oloisesti.
Hankalaa on noiden vesipatterien takaa maton ja levyn irroitus. Patterin putket on juotettu yhtenäiseksi, joten niitä ei saa kuin rautasahalla irti ja siitä tulee isompi homma.
Haluaisin pitää nuo patterit toistaiseksi käytössä, kun eivät ole ilmeisesti vuotaneetkaan.
Maton saa kuumailmapuhaltimella pois mutta levy ja pehmustettu osa seinää on hankalampi purettava.
Tekemätön paikka ilman patterien irroitusta?

Tuon seinän pahvi pitää kai irrottaa että voi nähdä mikä on ikkunan karmin ja korin välinen tiiviys.
Keskioven rappujen vasen seinä, joka on tuon avatun lattian kohdalla, on tehty jostakin lasikuidun näköisestä levystä ja vanerista. Vaneri lienee lahoa, mutta onko kosteus edennyt alas asti, se pitää vielä tutkia. Näinköhän se reilu 15 neliömetriä vesivaneria riittää....

No, tänään lähtee loput penkit ulos ja irroitan muovimaton kokonaan, vaikka äänestä päätellen tervettäkin vaneria tuntuu olevan. Helpointa kuitenkin on uusia kaikki kerralla niin ei sitten jää epäilyksiä.
Millainen tuo seinän rakenne on? Pehmustettu kerros on keinonahkaa ja superlonia, sitten kai joku kovalevyn tapainen ja...? Eristeitä tuskin on paljoa koska kumisee aika tyhjän oloisesti.
Hankalaa on noiden vesipatterien takaa maton ja levyn irroitus. Patterin putket on juotettu yhtenäiseksi, joten niitä ei saa kuin rautasahalla irti ja siitä tulee isompi homma.
Haluaisin pitää nuo patterit toistaiseksi käytössä, kun eivät ole ilmeisesti vuotaneetkaan.
Maton saa kuumailmapuhaltimella pois mutta levy ja pehmustettu osa seinää on hankalampi purettava.
Tekemätön paikka ilman patterien irroitusta?
Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.
- Matkamese
- Ajoneuvos
- Viestit: 799
- Liittynyt: 19 Marras 2006 23:15
- Truck: Haaveissa taas
- Location: Kuusankoski
- Member id: 065
Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi
Ison-Miehen maksu maksettu, sinne tullaan vaikka ilman lattiaa 

Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.
- salminen
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 121
- Liittynyt: 18 Huhti 2011 22:18
- Truck: Ajokki Express
- Location: Kalajoki
Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi
Onnittelut projektista.
Samalta näyttää kuin omassakin projektissa. Meillä vesi oli löytänyt seinän sisään ikkunan alla olevan seinäpellin välistä ja seinän sisältä lattiavaneriin. Eli ikkunan alla olevan kumilistan alla on alumiini profiili joka on niitattu ikkunan alla olevaan rhs putkeen. niittejä oli katkeillu ja proffiili ja seinäpelti oli irti autosta. Porailin loppujakin niittejä irti butyylimassaa väliin ja niitit takaisin. Lasit taitaa olla royalissakin suorat joten melko edullisia teettää uudet. Omaani autoon (express) pronssi+prossi lasit oli 170€ kpl. sis alv.
Samalta näyttää kuin omassakin projektissa. Meillä vesi oli löytänyt seinän sisään ikkunan alla olevan seinäpellin välistä ja seinän sisältä lattiavaneriin. Eli ikkunan alla olevan kumilistan alla on alumiini profiili joka on niitattu ikkunan alla olevaan rhs putkeen. niittejä oli katkeillu ja proffiili ja seinäpelti oli irti autosta. Porailin loppujakin niittejä irti butyylimassaa väliin ja niitit takaisin. Lasit taitaa olla royalissakin suorat joten melko edullisia teettää uudet. Omaani autoon (express) pronssi+prossi lasit oli 170€ kpl. sis alv.
Ajokki express Volvo B10 M -87
- wiima63
- Kansleri
- Viestit: 1167
- Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
- Truck: wiima ja Van Hool
- Location: Somero & Karkkila
- Member id: 155
Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi
Matkamese kirjoitti:Ison-Miehen maksu maksettu, sinne tullaan vaikka ilman lattiaa
tämmösessä toiminnassa on tyyliä

- Matkamese
- Ajoneuvos
- Viestit: 799
- Liittynyt: 19 Marras 2006 23:15
- Truck: Haaveissa taas
- Location: Kuusankoski
- Member id: 065
Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi
Kiitos! Työmaata siis riittää jonniiverran 
Miten se seinäpahvi on kiinni siinä ikkunan alapuolella? Irroitin sen kumilistan, mutta seinäverhoilu ei irtoa eikä näy ruuvejakaan siinä reunassa. Pitää varmaan irrottaa se alumiinikisko missä penkit oli kiinni seinän puolella.

Miten se seinäpahvi on kiinni siinä ikkunan alapuolella? Irroitin sen kumilistan, mutta seinäverhoilu ei irtoa eikä näy ruuvejakaan siinä reunassa. Pitää varmaan irrottaa se alumiinikisko missä penkit oli kiinni seinän puolella.
Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.
Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi
Kaarevat on, ainakin mun autossa. Sopiiko tähän väliin ohi aiheen kysyä, että missä teetätit ikkunat?salminen kirjoitti:Lasit taitaa olla royalissakin suorat joten melko edullisia teettää uudet. Omaani autoon (express) pronssi+prossi lasit oli 170€ kpl. sis alv.
- salminen
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 121
- Liittynyt: 18 Huhti 2011 22:18
- Truck: Ajokki Express
- Location: Kalajoki
Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi
Kyselin muutamista eri lasiliikkeistä, jaakko-tuote olisi ollut halvin mutta minimi määrä oli 5kpl. joten ostin ylivieskasta. http://lasihuolto.com/Addica kirjoitti:Kaarevat on, ainakin mun autossa. Sopiiko tähän väliin ohi aiheen kysyä, että missä teetätit ikkunat?salminen kirjoitti:Lasit taitaa olla royalissakin suorat joten melko edullisia teettää uudet. Omaani autoon (express) pronssi+prossi lasit oli 170€ kpl. sis alv.
Ajokki express Volvo B10 M -87
- Matkamese
- Ajoneuvos
- Viestit: 799
- Liittynyt: 19 Marras 2006 23:15
- Truck: Haaveissa taas
- Location: Kuusankoski
- Member id: 065
Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi
Kaarevat ovat juu. On ilmeisesti vasen puoli uusittu kokonaan, koska listatkin on kirkkaat kuten lasitkin.
Oikealla taas on sumua keskiovesta taakse ja mustaksi maalatut listat. Vasemmanpuoliset periaatteessa kuluvat tai rikkoutuvat herkemmin esim vastaantulevan liikenteen takia vaikka tuulilasiinhan ne kivet ja nastat yleensä sinkoutuu.
Oikealla taas on sumua keskiovesta taakse ja mustaksi maalatut listat. Vasemmanpuoliset periaatteessa kuluvat tai rikkoutuvat herkemmin esim vastaantulevan liikenteen takia vaikka tuulilasiinhan ne kivet ja nastat yleensä sinkoutuu.
Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.
- Matkamese
- Ajoneuvos
- Viestit: 799
- Liittynyt: 19 Marras 2006 23:15
- Truck: Haaveissa taas
- Location: Kuusankoski
- Member id: 065
Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi
Pähkäilin tuota seinän rakennetta aikani ja sitten ei kun purku päälle surutta. No poppareillahan tuo on askarreltu kasaan, on tainnut olla Ajokilla loppuaikoina tarvikevarasto aika finaalissa siitä päätellen mitä sinne on laitettu. Eristeenä uretaanin näköistä 19mm levyä ja takakulmassa styroxia. Vesi tulee kabiiniin ilmeisesti lasin ulkopinnan ja tiivisteen välistä, josta se valuu karmia pitkin verhoiluun ja siitä lattialle, verhoilu kun on tehty kahdesta palasta ja sauma on penkin kiinnityskiskon kohdalla. Jossain vaiheessa takakulmaan on ruutattu silikoonia tuubillinen, mutta ilmeisesti se ei ole tiivistänyt toivotulla tavalla.
Metallirakenteet jälleen aivan moitteettomat
onko tuo galvanoitua vai sinkittyä vai onko se sama asia, en tiedä mutta hyvin on kestänyt aikaa ja oloja.
Toivottavasti vesiongelma on vain korin takaosan ongelma, ei huvittaisi purkaa koko auton sisustaa pois tuon takia. Mutta projektihan tää on ja tulee olemaankin kauan, pikkuhiljaa edetään. Purku vaan sujuu multa paremmin kuin uuden rakentaminen
Todella kylähullua touhua
Metallirakenteet jälleen aivan moitteettomat

Toivottavasti vesiongelma on vain korin takaosan ongelma, ei huvittaisi purkaa koko auton sisustaa pois tuon takia. Mutta projektihan tää on ja tulee olemaankin kauan, pikkuhiljaa edetään. Purku vaan sujuu multa paremmin kuin uuden rakentaminen

Todella kylähullua touhua

Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.
- Matkamese
- Ajoneuvos
- Viestit: 799
- Liittynyt: 19 Marras 2006 23:15
- Truck: Haaveissa taas
- Location: Kuusankoski
- Member id: 065
Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi
Kuvia seinän ja lattian purusta.

Oli oltava tarkkana ketjusahan kanssa kun leikkasi lattiavaneria ettei mennyt ilmastoinnin letkut samalla

Korin palkit on erittäin hyvässä kunnossa

Täältä takakulmasta on ainakin vesi tullut sisään ja ulkopuolella tiiviste on rikki, kerää kaiken lasia pitkin valuvan veden kylkipellin sisäpuolelle eli karmia pitkin lattialle. Vastaavia vuotoja on muuallakin, oli hyvä seurata veden liikkeitä livenä kun satoi rankasti, useita vesinoroja syntyi seinästä lattialle.

Oli oltava tarkkana ketjusahan kanssa kun leikkasi lattiavaneria ettei mennyt ilmastoinnin letkut samalla


Korin palkit on erittäin hyvässä kunnossa


Täältä takakulmasta on ainakin vesi tullut sisään ja ulkopuolella tiiviste on rikki, kerää kaiken lasia pitkin valuvan veden kylkipellin sisäpuolelle eli karmia pitkin lattialle. Vastaavia vuotoja on muuallakin, oli hyvä seurata veden liikkeitä livenä kun satoi rankasti, useita vesinoroja syntyi seinästä lattialle.
Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.
- Iski
- Kansleri
- Viestit: 1261
- Liittynyt: 01 Elo 2012 11:33
- Truck: Carrus 502 B10M
- Location: Nurmijärvi Rajamäki
- Member id: 149
Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi
Joo on ollu keliolosuhteet sellaisia että pienetkin vuodot tulee esiin, kanattaa uusia varmaan kaikki saumat kun aurinko vielä tulee esiin.
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"