Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi
Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi
En malta olla puuttumatta Matkamesen kommenttiin "Ajokin loppuaikojen tarvikevarastoon" liittyen...
Samaisella Ajokin tehtaalla Tampereen Ruskossa nakuteltiin nippuun kokonaisia linja-auton koreja vielä syksyllä 2008, eli reilu 20 vuotta tuon Sinun Royalisi valmistumisen jälkeen. Nämä oikeasti "viimeiset" ajokkilaiset kyllä sitten ovat malliesimerkkejä siitä, miten työmotivaatio kärsii tiedosta, että työt pian loppuvat.
Toisaalta kuten eräs nimimerkki taisi tämän ketjun alkupäässä mainita, ei Ajokilta olisi koskaan valmistunut yhtään oikeasti vesitiivistä koria... Se, että jo 80-luvun puolivälin paikkeilla siirtyivät galvanoituun teräsrakenteeseen (mm. vuosia ennen lietolaista Delta Plania), on pelastanut lukuisan joukon tämän ikäluokan koreja edelleen elinkelpoisiksi.
Samaisella Ajokin tehtaalla Tampereen Ruskossa nakuteltiin nippuun kokonaisia linja-auton koreja vielä syksyllä 2008, eli reilu 20 vuotta tuon Sinun Royalisi valmistumisen jälkeen. Nämä oikeasti "viimeiset" ajokkilaiset kyllä sitten ovat malliesimerkkejä siitä, miten työmotivaatio kärsii tiedosta, että työt pian loppuvat.
Toisaalta kuten eräs nimimerkki taisi tämän ketjun alkupäässä mainita, ei Ajokilta olisi koskaan valmistunut yhtään oikeasti vesitiivistä koria... Se, että jo 80-luvun puolivälin paikkeilla siirtyivät galvanoituun teräsrakenteeseen (mm. vuosia ennen lietolaista Delta Plania), on pelastanut lukuisan joukon tämän ikäluokan koreja edelleen elinkelpoisiksi.
- Bussiton
- Vapaaherra
- Viestit: 2400
- Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
- Location: Jokela
- Member id: 015
- Paikkakunta: Jokela
Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi
Juu ei ole hapanta vielä löytynyt tästä eikä löytynyt kyllä edellisestäkään. No ei ole kyllä vielä hirveesti purettukaan 

Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
- Matkamese
- Ajoneuvos
- Viestit: 799
- Liittynyt: 19 Marras 2006 23:15
- Truck: Haaveissa taas
- Location: Kuusankoski
- Member id: 065
Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi
Ei ole missään mielessä asiantuntija sanomaan Ajokin vaiheista muuta kuin mitä olen lukenut esim. Ajokista julkaistuista historiikeistä ja muista jutuista linja-autokoriteollisuudesta kertovissa kirjoissa.b12m kirjoitti:En malta olla puuttumatta Matkamesen kommenttiin "Ajokin loppuaikojen tarvikevarastoon" liittyen...
Samaisella Ajokin tehtaalla Tampereen Ruskossa nakuteltiin nippuun kokonaisia linja-auton koreja vielä syksyllä 2008, eli reilu 20 vuotta tuon Sinun Royalisi valmistumisen jälkeen. Nämä oikeasti "viimeiset" ajokkilaiset kyllä sitten ovat malliesimerkkejä siitä, miten työmotivaatio kärsii tiedosta, että työt pian loppuvat.
Toisaalta kuten eräs nimimerkki taisi tämän ketjun alkupäässä mainita, ei Ajokilta olisi koskaan valmistunut yhtään oikeasti vesitiivistä koria... Se, että jo 80-luvun puolivälin paikkeilla siirtyivät galvanoituun teräsrakenteeseen (mm. vuosia ennen lietolaista Delta Plania), on pelastanut lukuisan joukon tämän ikäluokan koreja edelleen elinkelpoisiksi.
Ymmärrän kyllä ne tunnelmat, kun työt loppuu. Ei motivaatio voi olla kohdallaan, on myös niin tätä päivää.
Ihmettelinkin lähinnä sitä, että tehdyt ratkaisut, jos ne on alkuperäisiä tehtaan jäljiltä, on paikoin todella typeriä. Tuo muovimatto ja tavallinen vaneri ja sen alla solumuovi liimattuna??? Jokainen taloa remontoinut ymmärtää tuon rakenteen surkeuden kun olosuhteet vaihtelee -35 - +50 ja kosteusprosentti usein 100, mutta ilmeisesti busseja ei ollut tarkoitettu kestämään isältä pojalle.
Mitä tulee galvanoituihin korirakenteisiin niin ne on kestäneet kunnialla kaikki nämä vuodet, sen puolesta nostan hattua Ajokin suunnittelulle ja työlle.
Käytettyihin materiaaleihin ei työntekijät voi vaikuttaa ja siksi ihmettelin kun seinäverhoilu oli niitattu kasaan lähinnä jätepalojen näköisistä levyistä. Ajokin rahoitusongelmat ei ole mikään salaisuus, yhtiö myytiin nimellisellä summalla jossain vaiheessa, koska sillä oli niin suuret velat. Mutta se on jo eri aihe josta en tässä jatka enempää.
Näin "loppukäyttäjänä" nämä ongelmat tulee esiin, ilmeisesti liikennöitsijällä ei ole aikaa/motivaatiota alkaa tutkia pehmeän lattian syytä vaan laittavat pelit kiertoon. Näin se menee.
Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.
- Bussiton
- Vapaaherra
- Viestit: 2400
- Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
- Location: Jokela
- Member id: 015
- Paikkakunta: Jokela
Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi
Onko muuten katossa vanereita? mulla ei ole kun pelkkä kangas, niin aiheutti pikkasen miettimistä kun väsäili noita kerrospunkkia 

Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
- Matkamese
- Ajoneuvos
- Viestit: 799
- Liittynyt: 19 Marras 2006 23:15
- Truck: Haaveissa taas
- Location: Kuusankoski
- Member id: 065
Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi

Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.
- Matkamese
- Ajoneuvos
- Viestit: 799
- Liittynyt: 19 Marras 2006 23:15
- Truck: Haaveissa taas
- Location: Kuusankoski
- Member id: 065
Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi
Takaosan seinäverhoilujen purku tehty ja pitää vetää vähän raitista ilmaa välillä.
Sillä aikaa lataan muutaman kuvan sieniviljelmästä
ja vähän muutakin kuvasatoa.

Todistettavasti tilaustyönä käsin valmistettu: tilausnumero 371 tilaaja Paunu.

Vesipuroja sateen jälkeen.

Mikähän sieni mahtaa olla kyseessä?

Lisää homesientä. Olis edes herkkusieniä.
Sillä aikaa lataan muutaman kuvan sieniviljelmästä


Todistettavasti tilaustyönä käsin valmistettu: tilausnumero 371 tilaaja Paunu.

Vesipuroja sateen jälkeen.

Mikähän sieni mahtaa olla kyseessä?

Lisää homesientä. Olis edes herkkusieniä.
Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.
- Matkamese
- Ajoneuvos
- Viestit: 799
- Liittynyt: 19 Marras 2006 23:15
- Truck: Haaveissa taas
- Location: Kuusankoski
- Member id: 065
Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi
Tämän päivän aikaansaannokset ei ole suuret, suurin osa ajasta on mennyt sähköhässäkän ihmettelyyn.
Bussi on nyt kuitenkin lähes muutoskatsastuskunnossa, paikkaluku on nyt 1+17 kun en ottanut oppaan tuolia pois vielä. Täytyy yrittää sitä vaihtoehtoispaikkaa, että saisi pitää paripenkit ehjinä. Muuten pitää yksi paikka vähentää jostain paripenkistä. No myöhemmin osa bussin penkeistä varmaan korvautuu muunlaisilla istuinpaikoilla.
Rojali päätti taas merkata reviirinsä glykolilla, mutta uutta oli se, että webasto yritti polttaa koko dösän.
Aamulla huomasin että tohotin oli valuttanut lammikon dieseliä eturenkaan kohdalle. Otin kaikki piuhat pois tuosta aparaatista joten ei pitäisi enää inahtaakaan. Kellostakin otin liittimen irti.
Kuvia yllämainituista.



Bussi on nyt kuitenkin lähes muutoskatsastuskunnossa, paikkaluku on nyt 1+17 kun en ottanut oppaan tuolia pois vielä. Täytyy yrittää sitä vaihtoehtoispaikkaa, että saisi pitää paripenkit ehjinä. Muuten pitää yksi paikka vähentää jostain paripenkistä. No myöhemmin osa bussin penkeistä varmaan korvautuu muunlaisilla istuinpaikoilla.
Rojali päätti taas merkata reviirinsä glykolilla, mutta uutta oli se, että webasto yritti polttaa koko dösän.
Aamulla huomasin että tohotin oli valuttanut lammikon dieseliä eturenkaan kohdalle. Otin kaikki piuhat pois tuosta aparaatista joten ei pitäisi enää inahtaakaan. Kellostakin otin liittimen irti.
Kuvia yllämainituista.



Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi
Kylläpäs se vastustaa! Tuo sienohomma oli uutta mulle, ei oo tullu ennen vastaan vaikka vettä tulee tuossa omassakin lattialle aina jostain. Tarviis katon listat ja läpiviennit tilkitä aina ekana. Hanavesi ei tuu sisään mut sadevesi välillä =)
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- wiima63
- Kansleri
- Viestit: 1167
- Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
- Truck: wiima ja Van Hool
- Location: Somero & Karkkila
- Member id: 155
Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi
wiimassa kasvoi ihan ehta tatti ikkunan alapuolella sivupaneelissa..se oli aika ilmestys 

- Matkamese
- Ajoneuvos
- Viestit: 799
- Liittynyt: 19 Marras 2006 23:15
- Truck: Haaveissa taas
- Location: Kuusankoski
- Member id: 065
Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi
Pientä vastatuulta on kyllä. Mutta ihmisen rakentamia laitteita nääkin on ja ihminen ne osaa korjatakin. Kaikkea ei tosin kannata korjata. Saattaa tuo webasto lähteä mutta olkoon painona toistaiseksi. Jos patteriverkon laittaa paloiksi niin eipä tuolla webastolla mitään tee.
No pessimisti kun ei tunnetusti voi pettyä niin kävin paskahuussin kimppuun ovelasti ja kaadoin puhdasta vettä maljaan. No sinnehän se upposi ettei mitään. Vaan pois ei tule. Tiivis on säiliö.
Alla giljotiinivena. Moottoriohjauksella vaan missä sen ohjaus namiska?
WC-nappi kojelaudassa käynnistää poistoilmapuhaltimen ja vessan seinässä oleva katkaisin sytyttää valot ja lisää kierroksia puhaltimeen. Vaan guillotin ei toimi. No onneksi en testannut ns. luomumenetelmällä wc:tä
nyt voisi olla isompi ja likaisempi ongelma käsissä.

No pessimisti kun ei tunnetusti voi pettyä niin kävin paskahuussin kimppuun ovelasti ja kaadoin puhdasta vettä maljaan. No sinnehän se upposi ettei mitään. Vaan pois ei tule. Tiivis on säiliö.
Alla giljotiinivena. Moottoriohjauksella vaan missä sen ohjaus namiska?
WC-nappi kojelaudassa käynnistää poistoilmapuhaltimen ja vessan seinässä oleva katkaisin sytyttää valot ja lisää kierroksia puhaltimeen. Vaan guillotin ei toimi. No onneksi en testannut ns. luomumenetelmällä wc:tä


Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi
Koskahan se on viimeks tyhjennetty? Meinaan vain, et jos siinä pihassa vahingossa löydätki sen napin...
- Matkamese
- Ajoneuvos
- Viestit: 799
- Liittynyt: 19 Marras 2006 23:15
- Truck: Haaveissa taas
- Location: Kuusankoski
- Member id: 065
Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi
Niin kun tuli kaadettua sitä vettä sinne niin saattaa notkistua se mitä siellä ehkä oli.
Yllättävän raikas
tuoksu kuitenkin oli kun poljinta polkaisin 
Yllättävän raikas


Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.
- Iski
- Kansleri
- Viestit: 1261
- Liittynyt: 01 Elo 2012 11:33
- Truck: Carrus 502 B10M
- Location: Nurmijärvi Rajamäki
- Member id: 149
Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi
Onko siinä elektra maggi, voisin melkeen lyödä vetoa, että jos kannen avaat, niin sen verkon sisältä löytyy juhlava kimpale
Ja välisäiliöstä tulee vaan nesteet ulos.

Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
- Matkamese
- Ajoneuvos
- Viestit: 799
- Liittynyt: 19 Marras 2006 23:15
- Truck: Haaveissa taas
- Location: Kuusankoski
- Member id: 065
Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi
Ei siinä lue mitään nimeä tai merkkiä 

Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.
- Matkamese
- Ajoneuvos
- Viestit: 799
- Liittynyt: 19 Marras 2006 23:15
- Truck: Haaveissa taas
- Location: Kuusankoski
- Member id: 065
Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi
Mitä nämä on?

Ihme mokkuloita jotka vuotaa ilmat pihalle.

Samat mokkulat isommassa kuvassa.

Akkujen vieressä joku laatikko, jossa joku kuittauspainike? Joku sulake?
Missähän päin pitäis löytyä ne korilaitteiden sähkösyötön pääsulakkeet?

Ihme mokkuloita jotka vuotaa ilmat pihalle.

Samat mokkulat isommassa kuvassa.

Akkujen vieressä joku laatikko, jossa joku kuittauspainike? Joku sulake?
Missähän päin pitäis löytyä ne korilaitteiden sähkösyötön pääsulakkeet?
Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.
- Cyborgi
- Rattiamiraali
- Viestit: 256
- Liittynyt: 14 Maalis 2014 11:42
- Truck: Volvo b10m, Kutter 9
- Location: Imatra
- Member id: 235
- Paikkakunta: Imatra
Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi
Tuon poksin sisällä seuraavat jutut:
Pitorele päävirtakatkaisin
Cut-in relay(Leikkaa rele)
Bosch split-duty pääkytkin
Starter lämmittimen rele
Sulakkeet
Sulake Ajopiirturin ja virtalukko (5A)
Sulake releille 4, 5 ja 6 (16A)
Kylmäkäynnistys rele
Starttimoottorin rele
Moottoritilan tuulettimen rele (jos asennettu)
Vaihtovirtalaturin suojadiodin
Coach builder's fuse
Lämmittimen sulake
Pitorele päävirtakatkaisin
Cut-in relay(Leikkaa rele)
Bosch split-duty pääkytkin
Starter lämmittimen rele
Sulakkeet
Sulake Ajopiirturin ja virtalukko (5A)
Sulake releille 4, 5 ja 6 (16A)
Kylmäkäynnistys rele
Starttimoottorin rele
Moottoritilan tuulettimen rele (jos asennettu)
Vaihtovirtalaturin suojadiodin
Coach builder's fuse
Lämmittimen sulake
Sisään vaan vaikkei seisokkaan, sanoi mummo kun liikkuvaan bussiin nousi.
- Matkamese
- Ajoneuvos
- Viestit: 799
- Liittynyt: 19 Marras 2006 23:15
- Truck: Haaveissa taas
- Location: Kuusankoski
- Member id: 065
Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi
Ok, kiitos. Ei tuota kovin usein liene avattu.
Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.
Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi
Minulla on tunne, että nuo kuvan kaksi "potikkaa" liittyisi jotenkin autossa alunperin olleeseen UWE TEMPERATOR -lämmönsäätöautomatiikkaan? Muistaakseni se on jossain vaiheessa korvattu rullasäätöisellä lämmityksen ohjauksella... Vesiventtiilit jotka patterikiertoa säätelee, lienee joka tapauksessa paineilmaohjattuja, sinne suuntaan viittaisi. Mikäli paineilmaohjatut venttiilit vuotaa, saattaapi olla lämmitys täysillä koko ajan... Toisaalta saattaa liittyä myös muutostyön jälkeiseen aikaan...
Vessan pa*kasäiliön tyhjennyksestä: kaikissa saman liikennöitsijän uudemmissa autoissa muutamaa hassua poikkeusta lukuun ottamatta pa*kasäiliön pohjaventtiiliä ohjataan paineilmasylinterin voimalla. Jotenkin muistelisin, että näin olisi myös Royaleissa ollut. Etsi "ovenavausnapin" kaltaista kumikalvolla suojattua painonappia keskioviportaikosta, vessasta (kaapit mukaan lukien), "matalasta" moottorin päällä vessan edessä olevasta tavaratilasta. Varmaa on vain se, että ainakaan kojelaudasta tyhjennys ei tapahdu. Sekä se, ettei kyseessä ole (ellei seurakunta ole tehnyt muutosta) Electra-Magiq -kierrätysvessa, vaan ehta Aqua-Matic -vesihuuhteluversio.
Vessan pa*kasäiliön tyhjennyksestä: kaikissa saman liikennöitsijän uudemmissa autoissa muutamaa hassua poikkeusta lukuun ottamatta pa*kasäiliön pohjaventtiiliä ohjataan paineilmasylinterin voimalla. Jotenkin muistelisin, että näin olisi myös Royaleissa ollut. Etsi "ovenavausnapin" kaltaista kumikalvolla suojattua painonappia keskioviportaikosta, vessasta (kaapit mukaan lukien), "matalasta" moottorin päällä vessan edessä olevasta tavaratilasta. Varmaa on vain se, että ainakaan kojelaudasta tyhjennys ei tapahdu. Sekä se, ettei kyseessä ole (ellei seurakunta ole tehnyt muutosta) Electra-Magiq -kierrätysvessa, vaan ehta Aqua-Matic -vesihuuhteluversio.
- Matkamese
- Ajoneuvos
- Viestit: 799
- Liittynyt: 19 Marras 2006 23:15
- Truck: Haaveissa taas
- Location: Kuusankoski
- Member id: 065
Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi
Itsekin arvelin jotain tekemistä olevan lämmityksen kanssa, koska ne potikat on webaston laitetilassa ja tosiaan UWE Temperator on autossa ollut koska yksityiskohtainen ohjekirja suomeksi ja alkuperäinen vielä englanniksi löytyi auton lokeroista. Eli ne voisi tukkia? Ainakin toinen vuotaa niin paljon että kun sormen laittaa sen päällä niin tuntee ilmanpaineen. Ei ihme että paineet katoaa alle tunnissa....b12m kirjoitti:Minulla on tunne, että nuo kuvan kaksi "potikkaa" liittyisi jotenkin autossa alunperin olleeseen UWE TEMPERATOR -lämmönsäätöautomatiikkaan?
Vessan pa*kasäiliön tyhjennyksestä: kaikissa saman liikennöitsijän uudemmissa autoissa muutamaa hassua poikkeusta lukuun ottamatta pa*kasäiliön pohjaventtiiliä ohjataan paineilmasylinterin voimalla. Jotenkin muistelisin, että näin olisi myös Royaleissa ollut. Etsi "ovenavausnapin" kaltaista kumikalvolla suojattua painonappia keskioviportaikosta, vessasta (kaapit mukaan lukien), "matalasta" moottorin päällä vessan edessä olevasta tavaratilasta. Varmaa on vain se, että ainakaan kojelaudasta tyhjennys ei tapahdu. Sekä se, ettei kyseessä ole (ellei seurakunta ole tehnyt muutosta) Electra-Magiq -kierrätysvessa, vaan ehta Aqua-Matic -vesihuuhteluversio.
Jos giljotiiniventtiili toimii paineilmalle niin mikä on sen sähkömoottorilta näyttävän laitteen tehtävä? Saattaahan sinne mennä paineilmaakin, vaikea nähdä tarkasti sinne nurkkaan. Pitää etsiä sitä käytökytkintä.
Akut tyhjeni yön aikana...olin unohtanut pääkytkimen päälle. Nyt sain lainaksi 24V laturin, latailen noin 10A virralla, ei kai ole liikaa?
Akut ei ainakaan lämpene tai muuta ihmeellistä. Yleismittarilla latauksen aikana akuston jännite on noin 27V.
Pitää taas tutkia sitä merkkivalojen virransyöttöä. Uudemman B10M:n manuaalista saattaa löytyä parempi sähkökaavio. Meneehän se lauantai-ilta näinkin

Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.
- -LÄTSÄ-
- Ajoneuvos
- Viestit: 697
- Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
- Truck: scania k92
- Location: Järvenpää
- Paikkakunta: Keski-uusimaa
Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi
Jokos selvitit minkä "laadun" sieni sulla siellä autossa kasvoi... oliko "ruokasieni" vaiko oisko mahollisesti ollu semmonen "motvaation nostattaja sieni"... meinaan vaan ku jotkut kuulema popsii sieniä sekoomis tarkotuksessa... (meidän hullujen ei siinä tarpeessa tarvii enää vetää mitään sieniä...ollaan vissiin sekasi muutenkin...
mut jos siitä sais jotain ylimääräistä energiaa ja motivaatiota ni hyvä... )



Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
- Matkamese
- Ajoneuvos
- Viestit: 799
- Liittynyt: 19 Marras 2006 23:15
- Truck: Haaveissa taas
- Location: Kuusankoski
- Member id: 065
Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi
Veikkaan valkohomesientä, ranskalaiset kuulemma tykkää, minä en
Kunhan saan tämän sähköongelman selvitettyä niin muutoskatsastan Rojalin ja sen jälkeen voi keskittyä sisätiloihin, vaikka olishan tuossa tekniikassakin muutama kohde joka pitäis laittaa kuntoon.
Pitää toivoa ettei tuu lisää ylläreitä tai että sähköputkimies pysyy lestissään eikä riko lisää tekniikkaa
Tulee ihan Jekyll ja Hyde meininki
Toivottavasti tänään on "kympin päivä" niinkuin koululaisilla, jos kaikki menee putkeen
Huumoria ei unohdeta vaikka satais risukasaan
Ps. Toivottavasti sana "sienibussista" ei leviä paikkakunnalla tai on kaikki sekakäyttäjät jonossa tossa bussin ovella


Kunhan saan tämän sähköongelman selvitettyä niin muutoskatsastan Rojalin ja sen jälkeen voi keskittyä sisätiloihin, vaikka olishan tuossa tekniikassakin muutama kohde joka pitäis laittaa kuntoon.
Pitää toivoa ettei tuu lisää ylläreitä tai että sähköputkimies pysyy lestissään eikä riko lisää tekniikkaa

Tulee ihan Jekyll ja Hyde meininki



Toivottavasti tänään on "kympin päivä" niinkuin koululaisilla, jos kaikki menee putkeen

Huumoria ei unohdeta vaikka satais risukasaan

Ps. Toivottavasti sana "sienibussista" ei leviä paikkakunnalla tai on kaikki sekakäyttäjät jonossa tossa bussin ovella


Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.
- Rantarosvo
- Kansleri
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
- Truck: Haaveena vasta
- Location: Lappeenranta
- Viesti:
Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi
Sienibussihan on loistava nimi kulkurille ja ihan ite sen vielä keksitkinMatkamese kirjoitti: Ps. Toivottavasti sana "sienibussista" ei leviä paikkakunnalla tai on kaikki sekakäyttäjät jonossa tossa bussin ovella![]()

Rosmo
- Matkamese
- Ajoneuvos
- Viestit: 799
- Liittynyt: 19 Marras 2006 23:15
- Truck: Haaveissa taas
- Location: Kuusankoski
- Member id: 065
Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi
Olisko vielä jalostuneempi nimi Roquefort 
Onhan siinäkin kyse homesienestä

Onhan siinäkin kyse homesienestä

Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.
- B9M
- Kansleri
- Viestit: 1481
- Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:35
- Truck: Volvo FH12 380 XL
- Location: Kokkola
- Member id: 048
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi
Just viimeviikolla ostin. Pieni pala makso 4,50€. Liisa teki hyvää kastikettaMatkamese kirjoitti:Olisko vielä jalostuneempi nimi Roquefort

#048
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi
Kuusakses kyl niit sekakäyttäjii on ihan nokko, et sil vois kyl tehä hyvän tilin. "Hei! Rahoitan linja-autoharrastustani myymällä sekakäyttäjille sieniä" -tekee aina hyvän vaikutuksen, esim iskurepliikkinä.