Jaahas, kyllä pitää sanoa että sitkeä työ palkitaan. Tosin nyt jälkeenpäin ajatellen olin kyllä oikeilla jäljillä alunperinkin.
Oikosulku siis poltti sulakkeen, järjestelmä toimi niinkuin pitääkin. Ainoa mikä korpeaa on se että auton omat kytkentäkaaviot ovat niin puutteelliset. Volvon alustan omasta B10m-manuaalista sain selville että tuolla sähkökaapin perällä on merkki-ja varoitusvalojen piirikortti. Ajokin papereissa tästä ei mitään mainintaa. Sieltä kaapista löytyy Volvon manuaalissakin selkeästi kuvattu piirikortti, jossa 3 kpl lasisulakkeita. Arvatkaas mitä. Yksi oli palanut. Todella hankalassa paikassa nuo sulakkeet johtonippujen takana. Alkuperäiset oli 2,5A mutta moponetistä ei löytynyt sellaisia. Laitoin uudet sulakkeet 3A vahvuisina. Eiköhän nuo pelitä.
Sitten vielä sulakkeelta syöttö alkuperäisellä johdolla ja vot! kaikki toimii jälleen

Varoitusvalot, keskusvaroitusvalotkin ja kellot kilkattaa. Pikkuisen on voittajafiilis.
Mitä tästä opin: tarkista aina sulake, jos löydät oikean

Tällä kertaa löytäminen kesti viikon verran. No tulipa samalla siivottua melkein muovikassillinen turhia johtoja pois ja tunteepahan nyt paremmin sähkökeskusta jos tarvii ensi kerralla hakea sähkövikaa.
Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.