Hooomenta päivääää...

"Pakko" oli tulla taas tänne roikkuun...

"jOri"... Ei taida pierut viel tota tupaa lämmittää... (vaikka olenkin kova tuottamaan "suolikaasuja"... olis vissiin parempi jos nekin sais purkkiin ja sieltä polttelis pois...

)
No se siitä "luomulämppäristä"... Ilmanvaihto... Tonne "Mh:n kattoon jäi tuo alkuperäinen poistoilma räppänä... lisäksi olisi tarkoitus puhkoa jossain kohtaa seiniä sillä tavalla että... saan keittiöön liesituulettimen pöhöttämään suoraan ulos...(ei tämän "kokkikolmosen" pohjaanpalaneet keitokset jää pyörimään niin pitkäksi aikaa...

) Wc/suihku saa myös oman "reikänsä" mihin ajattelin suuressa viisaudessani tökätä PAX:in... (se ei estä kovinpaljoa ilmanvirtausta silloin kun se ei ole päällä...ja kun käy suihkussa se pöhisee niin kauan kunnes ilmankosteus on laskenut riittävän alas) Ja viimeinen "hallittu" ilmanpoisto reikä tulee tuohon oven viereen tulevaan "ulkovaatteiden kuivauskaappiin"... Sinne olisi tarkoitus heittää yksi vesikiertoinen puhallin lattian rajaan... ajatuksella että kun tulen tuon parhaan kaverini kanssa lenkiltä/kautta muksut tulee märissä ulkovaatteissa sisään... kaappiin saa ripustettua vaatteet kuivumaan ja tökkää vaan puhaltimen päälle ni se ikäänkuin työntää märän ilman pihalle...
"Korvausilma"... Auton alkuperäinen (etupäässä oleva "puhallin" järjestelmä) ei mun järjen mukaan ole täysin tiivis joten sieltä tulee jonkin verran... Sitten meinasin olla niin hurja poikalapsi että jätän tonne ulkooven alareunaan tuon n.10mm x 900mm "reiän"... syystä että tohon porras monttuun tulee vesikiertoinen patteri että sieltä tuleva ilma lämpeää edes vähän ennen kun se on "lattian" rajassa... (en oo keksiny syytä miks se ei toimis...

) Ja kalustuksesta johtuen siihen tulee vähän niinku "tuulikaappi" toisella puolella on tämä kuivauskaappi ja montun toiselle puolelle tulee täyskorkea kaappi missä on jääkaappi...(ja mä oon edelleenki "kaapissa"...

ei vaines...en koe tarvetta piiloutua kaappiin koska kuulun tähän "suureen enemmistöön"...

) no joo taas lipsuu...
Eli siinä on nyt karkeasti toi "perusilmanvaihtohärdellinsuunnitelma"... jos tämä perus korvausilma tuntuu riittämättömältä, ulko-oveen voi puhkaista reiän mistä tulee "reilummin" ilmaa...
Isompi kysymys merkki minulla on se että mulla olis suunnitelmissa runtata tonne keittiöön kaasu... eli se tarvitsee "lain ja asetusten" mukaan riittävän korvausilma kierron... En ole ehtinyt vielä ottaa tarkalleen selvää mitä kaikkea se vaatii mutta tämmönen villi ajatus oli että "surauttaisin" alakaappien alle reiän ulos... joko ihan kylkeen tai sitten lattiaan ja putkella ohjaisin ottamaan ilman jostain muualta kuin "ruumasta" ja siihen on syynä vain se että "hieman häiritsisi" jos tavaratiloissa olisi jotain "pahalle haisevaa" ja se haju tulisi sitä kautta tupaan...
Taas on todettava että... en tiiä ymmärsikö kukaan tästä selityksestä mitään... ja onko tässä mun "hajatelmassa" mitään järkeä... ("peruskoulupohjainen motorhome insinööri" taas vauhissa...

) Mutta jos joku ymmärsi ja huomaa ajatuksessa jonkun suurenpuutteen ni...Sen saa kertoa "ääneen" Koska välillä on "umpiluinen otsalohko" kipiä ku yrittää miettiä itekseen näitä asioita...

(ja hakkaa päätään rautapalkkiin siinä toivossa että herneet kohtais...

)
Sitte toi "aluteippi" En tietenkää oo mikään meedio että tietäisin miten se tämmösessä kestää... mutta juuri esim saunoissa missä ny voi lämpötila ja kosteus vaihtelu olla hyvinkin suurta... on teippien liima yleensä kestäny...
Tässä autossa... Noi pystysaumat repee jos repee... sen vaan aika näyttää... (ei ole minkään asteista kokemusta kuinka paljon tuollaisessa korikehikon pystyputkessa on "eloa"... (voi olla enemmänki ku allekirjoittaneen pääkopassa...

vitsi vitsi... ) Ja nuo pysty ja ylänurkat on "paperoitu" osin myös juuri tuota elämistä "ajatellen"... (pistän kostoksi pari kuvaa niistä soiroista...

)

- "irtolainen"
ja toinen "kohteessa"...

- ja tää on "löytänyt paikkansa"...
Mun mielestä oli moninverroin helpompi pistää tommonen "valmiiksi kantattu" paperisoiro tuonne nurkkiin... eihän se tosin yksin onnistunu ku noin metrin pätkissä ku en löytäny nitojaa mistään millä olis "ampua poksauttanu enste sen sinne höördilleen ja sitte vaan teipannu...(tosin onhan mulla vielä tuotakin turaamista jäljellä...eli josko se vastaan viel kävelis...

)
SITTEN... tuo "luettu" kertamäärä... Voin kertoo että olen "hieman ymmälläni" (noin niinku lievästi sanottuna) Mikä tässä ny noin kiinnostaa... No kuvat ehken vähäsen...niitä ny on tänne tullu "viskottua" vissiin joku nelisen sataa...

(enää ei "neppi" voi mulle motkottaa ettei oo kuvia...

no ei ny sentään... ei hää oo motkottanu...

) Tohon "kiinnostavuuteen" sen verran vielä... Mun typerät jutut ei tee tästä mielenkiintosta... (ellei joku "putouksen näyttelijä" ole ens vuodeks hahmoo vailla ja lueskelee tätä ja tekee "luoneanalyysiä"... kyllä mä sen verran tragikoominen hahmo välillä oon että saa iha itekki ääneen nauraa...

) No mutta edelleenkin sama pätee... Jos että anna mulle "lopputiliä" ni jatkan tämän pakastinlokeronpäiväkirjan kirjuuttelua "katkeraan loppuun saakka" (koska se sitte lieneekään...

)
Että tämmöstä tälläkertaa...

Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...