
Neoplan N122 Doubledecker
- Jone
- Kansleri
- Viestit: 1074
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 14:10
- Truck: Fiat Ducato 2.8 JTD
- Location: Pohjois-Karjala
Kulkuri kuin muutkin
lihavempi vain mutta silti edelleen se ompi pienen pojan unelma. Oli kyllä mahtavaa kun tänään tuossa "studiossa" kun ensi kertaa musailtiin ja vit** Pielisen rannalla! Ei ollut todellista edes se. Laineet liplatti ja tuulet suhisi ja me tehtiin mobiilistudiossa hengentuotteita joita aiemmin pystyi tekemään vain "maallisissa studiossa" UiJui..
Veti oikeesti hiljaiseksi ja antoi hetkeksi työlleen arvoa.

Veti oikeesti hiljaiseksi ja antoi hetkeksi työlleen arvoa.
- H.Tawast
- Rattiamiraali
- Viestit: 294
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 13:43
- Truck: Scania
- Location: Pori
- Member id: 044
- Paikkakunta: Pori
Mikään ei voita omassa kulkurissa vietettyä yötä.... Meillä on Liiteri siivottu ja odottaa emännän seuraavaa pitkää vapaata! Oi tätä onnea, kun vaimolla pitkät vapaat ja itsellä työstälaistaminen käynnissä! Tosin itsekin aloitettava työt heti elokuun alussa... 

Harry ja Päivi
Letkuliiteri/Scania/Kiitokori -80
Letkuliiteri/Scania/Kiitokori -80
- Jone
- Kansleri
- Viestit: 1074
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 14:10
- Truck: Fiat Ducato 2.8 JTD
- Location: Pohjois-Karjala
Tänään sai kyytiä vanhat säilytyskotelot etupyörien koteloiden päältä. Tilalle tulee pöytätasot jossa juominkitelineet. Kuskien taakse tuli turinamiesten paikat 1 puolelleen ja niille myös nuo ko. pöydät. Pöytätasojen lakkaaminen meni niin vituralleen kun enää mennä voi. Huomenna uudestaan paremmalla onnella/järjellä 
edit: Tuli 700 viestiä täyteen. Lieköhän ihan kaikissa mitään tolkkua
Titteli vaan sinnikkäästi pysyy samana. Se tuli 500 kohdalla ja sama edelleen. Odotellaan sitkeästi josko se joskus aikanaan vaikka tuhannessa muuttuu.
Lisäksi kummastelen että tätä ketjua on nyt luettu yli 13.000 kertaa. Se on ihan tajuton määrä. Luulen että näitä jorinoita on sitten joskus ihan mukava lukea kun tilanne on se ettei enää sompa väänny ja kuskinpukki vaihtuu kiikkustuoliin. Lähetämpä siis tässä itselleni terveisiä sinne tulevaisuuteen kiikkustuoliin. Tälläisiä alkeellisia viestimiä me siis käytimme 2007 mutta kivaa oli
27.7.2007 Jone

edit: Tuli 700 viestiä täyteen. Lieköhän ihan kaikissa mitään tolkkua

Titteli vaan sinnikkäästi pysyy samana. Se tuli 500 kohdalla ja sama edelleen. Odotellaan sitkeästi josko se joskus aikanaan vaikka tuhannessa muuttuu.
Lisäksi kummastelen että tätä ketjua on nyt luettu yli 13.000 kertaa. Se on ihan tajuton määrä. Luulen että näitä jorinoita on sitten joskus ihan mukava lukea kun tilanne on se ettei enää sompa väänny ja kuskinpukki vaihtuu kiikkustuoliin. Lähetämpä siis tässä itselleni terveisiä sinne tulevaisuuteen kiikkustuoliin. Tälläisiä alkeellisia viestimiä me siis käytimme 2007 mutta kivaa oli

27.7.2007 Jone
-
- Apukuski
- Viestit: 17
- Liittynyt: 19 Loka 2006 20:06
- Paikkakunta: Raahe
Onneksi olkoon! Tätä sun projektia oon kyllä seurannut suurella mielenkiinnolla alusta asti! Turvallisia kilometrejä.jone-51k kirjoitti:LEIMA TULI! Jippii!!!!!!! Nyt on M1 HA ja iso sellainenJa nyt loppusipistely ja keula kohti Rovaniemeä!

Projekti = Kyvytön yrittää haluttoman kanssa tehdä mahdottomia.
- Jailbird
- Rattimajuri
- Viestit: 224
- Liittynyt: 23 Huhti 2005 21:27
- Truck: Scania k112 Vanhool
- Location: Imatra
- Member id: 012
Onnea isolla kädellä... mielenkiinnolla on seurattu projektia,hyvä että se on nyt tieliikenne kelpoinen niin siitä on helppo jatkaa... vai mitä, kyllä siinä vähän aina pieni jännitys on kun ulkomailta auton tuo varsinkin kun auto "poikkeaa" tavallisesta!?
No syksyn kokoontumisessa sitten ihmetellään ja otetaan "maljat"!
...(rohkaisin mielen ja vihdoin aukaisin sen linkin siitä Setrasta mutta se oli "poistunut " (onneksi))

No syksyn kokoontumisessa sitten ihmetellään ja otetaan "maljat"!
...(rohkaisin mielen ja vihdoin aukaisin sen linkin siitä Setrasta mutta se oli "poistunut " (onneksi))



- Jone
- Kansleri
- Viestit: 1074
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 14:10
- Truck: Fiat Ducato 2.8 JTD
- Location: Pohjois-Karjala
Kiitosta paljon kaikille! Nyt saavuin Rovaniemelle Nepparilla ja hyvin tuli. Kulutus vaan oli luja kun sataa huitelin. 80 on passeli tälle lompakkoa ajatellen. Klo on 7:45 ja yön ajo alla joten taju lähtee just... 
Ja kyllä jännäkakkaa on ollut kalsarissa että saako tän härvelin rekisteriin vai ei. Mutta hyvinhän se meni.

Ja kyllä jännäkakkaa on ollut kalsarissa että saako tän härvelin rekisteriin vai ei. Mutta hyvinhän se meni.
- B9M
- Kansleri
- Viestit: 1481
- Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:35
- Truck: Volvo FH12 380 XL
- Location: Kokkola
- Member id: 048
- Paikkakunta: Kokkola
Onneksi olkoon, olet sinä töitä tehnyt kanssa sen eteen. Tv. Arijone-51k kirjoitti:LEIMA TULI! Jippii!!!!!!! Nyt on M1 HA ja iso sellainenJa nyt loppusipistely ja keula kohti Rovaniemeä!
Ehdotus uudeksi tietokilpailukysymykseksi.
Paljonko voi painaa suomen suurin henkiloauto. Vastaus: 24000kg
#048
- Jone
- Kansleri
- Viestit: 1074
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 14:10
- Truck: Fiat Ducato 2.8 JTD
- Location: Pohjois-Karjala
Nyt uhkaa hotellikuolema kun kesän viimeisiä festareita vietetään Rovaniemellä mutta nyt ei jotenkin sima maistu ja huomiseksi ajopäiväksi ei tee mieli olleskaan krapulaa vaikka mukavat riennot tuolla kyllä olisi.
Su-iltana kyllä tinttaan pienen kooman auton kunniaksi kun pääsen takas Joensuuhun että! Iso duuni takana.
Siitä leimasta ja muusta vielä että kaikki oli helppoa kun oli katsastusmies "tässä päivässä", sekä kamat että tiedot ja taidot. Tietokoneen ruudulta jännättiin jarruja ja halli oli siisti kuin sika pienenä. Laitan kohta kuvat niistä papereista mitkä oli leiman kannalta ne oleellisimmat kun auto tuodaan Suomeen. Itseasiassa pari lappua ja kuitti.. Se mihin mulla tökkäs ekana oli runkonumeron puute. Se pitää olla stanssattuna runkoon ja me tehtiin se ite ja tämä on kuulema "käytäntö" jos sitä vaan ei ole tai se on kulunut pois.
Toinen oli sippitelin(taaempi ei vetävä) kuskin puoleinen jarru. Se olo ihan puhdasta nollaa ja totesimme ettei sinne mee painetta yhtään. Paikallinen rekkahuolto paikallisti vian rikkinäiseen ABS-venttiiliin 2 minuutissa. Sitten huoltomies sano rennosti että: mie käyn nyt syömässä evväät ja vaihan sen sitte..
Me istuttiin kiltisti huoltohallissa ja kolvasin siinä odotellessa invertterin piuhoja.
Sitten taas leimalle ja jännäämään kun aikaa ei ollut "sovitella" jarruja ajamalla ja sitten tuli suurin yllätys ikinä! taka-akselin jarrut ei kelvannut taaskaan. Liika eroa ja reaktioajat persiellään. Katsastusmies aikansa vielä lämmitteli ja ajeli rullalla jarrut pohjassa josko saisi niin tasattua mutta ei. Palvelu oli ensiluokkaista muutenkin mutta sitten se sano että :perkele osaisinkohan minä.. ja sinne syöksyi monttuun ja alkoi säätämään jarruja! Tässä kohtaa mie totesin että on HIEMAN ajat muuttuneet siitä kun ennen kun niitä vit***i niin ne pesetti vaikka auton kun ei miellyttänyt. Nyt sujahti monttuun ja tuli ylös ja taas uudestaan mittailemaan. Tässä vaiheessa poistuin tupakille mutta palattuani oli arvot parantuneet huimasti ja lopulta ne saatiin sellaiseksi että tietokoneohjelma hyväksyi tulokset kokonaisuudessaan. Ja leima oli siis totta.
Hoidettiin enää maksut konttorin puolella ja niitä kertyi 187€ tuonti, jarrumittauksen sun muut sekä kilvet 25€ Alunperin ku kyselin niin summa piti olla kokonaisuudessaan karvan alle 300€ mutta olikin halvempi. Eli ei kallista ollenkaan. Sopiva auto siis Suomeen, määrätyt matkailuvarusteet kyytiin ja parisataa katsastukseen ja homma on siinä noin karkeasti.
Ja loppuun vielä aamuöinen kuva varalaskeutumistieltä lapista.


Siitä leimasta ja muusta vielä että kaikki oli helppoa kun oli katsastusmies "tässä päivässä", sekä kamat että tiedot ja taidot. Tietokoneen ruudulta jännättiin jarruja ja halli oli siisti kuin sika pienenä. Laitan kohta kuvat niistä papereista mitkä oli leiman kannalta ne oleellisimmat kun auto tuodaan Suomeen. Itseasiassa pari lappua ja kuitti.. Se mihin mulla tökkäs ekana oli runkonumeron puute. Se pitää olla stanssattuna runkoon ja me tehtiin se ite ja tämä on kuulema "käytäntö" jos sitä vaan ei ole tai se on kulunut pois.
Toinen oli sippitelin(taaempi ei vetävä) kuskin puoleinen jarru. Se olo ihan puhdasta nollaa ja totesimme ettei sinne mee painetta yhtään. Paikallinen rekkahuolto paikallisti vian rikkinäiseen ABS-venttiiliin 2 minuutissa. Sitten huoltomies sano rennosti että: mie käyn nyt syömässä evväät ja vaihan sen sitte..

Sitten taas leimalle ja jännäämään kun aikaa ei ollut "sovitella" jarruja ajamalla ja sitten tuli suurin yllätys ikinä! taka-akselin jarrut ei kelvannut taaskaan. Liika eroa ja reaktioajat persiellään. Katsastusmies aikansa vielä lämmitteli ja ajeli rullalla jarrut pohjassa josko saisi niin tasattua mutta ei. Palvelu oli ensiluokkaista muutenkin mutta sitten se sano että :perkele osaisinkohan minä.. ja sinne syöksyi monttuun ja alkoi säätämään jarruja! Tässä kohtaa mie totesin että on HIEMAN ajat muuttuneet siitä kun ennen kun niitä vit***i niin ne pesetti vaikka auton kun ei miellyttänyt. Nyt sujahti monttuun ja tuli ylös ja taas uudestaan mittailemaan. Tässä vaiheessa poistuin tupakille mutta palattuani oli arvot parantuneet huimasti ja lopulta ne saatiin sellaiseksi että tietokoneohjelma hyväksyi tulokset kokonaisuudessaan. Ja leima oli siis totta.
Hoidettiin enää maksut konttorin puolella ja niitä kertyi 187€ tuonti, jarrumittauksen sun muut sekä kilvet 25€ Alunperin ku kyselin niin summa piti olla kokonaisuudessaan karvan alle 300€ mutta olikin halvempi. Eli ei kallista ollenkaan. Sopiva auto siis Suomeen, määrätyt matkailuvarusteet kyytiin ja parisataa katsastukseen ja homma on siinä noin karkeasti.
Ja loppuun vielä aamuöinen kuva varalaskeutumistieltä lapista.

- Jone
- Kansleri
- Viestit: 1074
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 14:10
- Truck: Fiat Ducato 2.8 JTD
- Location: Pohjois-Karjala
Tattista!B9M kirjoitti:Onneksi olkoon, olet sinä töitä tehnyt kanssa sen eteen. Tv. Arijone-51k kirjoitti:LEIMA TULI! Jippii!!!!!!! Nyt on M1 HA ja iso sellainenJa nyt loppusipistely ja keula kohti Rovaniemeä!
Ehdotus uudeksi tietokilpailukysymykseksi.
Paljonko voi painaa suomen suurin henkiloauto. Vastaus: 24000kg
Kuski on lihonut tasaisesti mutta jostakin syystä auto laihtui. Papereihin tuli 23.000kg massa. En jäänyt tätä ihmettelemään yhtään vaan poistuin vähin äänin hymy korvissa konttorilta. Onneksi oli korvat että se hymy johonkin stoppaa

- Jone
- Kansleri
- Viestit: 1074
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 14:10
- Truck: Fiat Ducato 2.8 JTD
- Location: Pohjois-Karjala
Kiitosta!
Eilen esittelin kamulle auton sähköjä (paineita odotellessa parkissa) että tänne pääseekin omasta luukusta ulkoa eikä sisältä niinku Scanioissa vaikkakin samassa paikkaa ovat relee ja sulakkeet jne.. Kätevämpi ulkoa sörkkiä isosta luukusta kun penkin välistä sisältä. Enivei, siinä sitten tinttasin luukun kiinni ja alkoi joku summeri huutamaan. Minä ihmettelin että mikäs helevetti se tämä nyt on kun ei aiemmin mitään summeri ole kuulunut. Luukku takas auko koska sieltä se ääni kuului. Nopea silmäys ja löytyi 4 kpl summerikeloja joista 1 mölysi. Kopautin hieman ja se lakkasi, kopautin uudestaan ja se mölysi. Se on siis paineen varoitussummeri joka on huonolla kontaktilla. Ollut siinä siis ikänsä mutta mulle avautui äänellisesti vasta nyt. Ääneltää varsin mieto mutta poraa silti hermoon ja kaikista autoistani olen kytkenyt nuo joko pois tai vaimentanut hiljemmaksi. Ajattelin korvata tuo summerin harvalla ding...ding..ding äänellä. Moisen saa jenkkiautosta tai tehtyä vaikka ovikellosta tms.
Eilen esittelin kamulle auton sähköjä (paineita odotellessa parkissa) että tänne pääseekin omasta luukusta ulkoa eikä sisältä niinku Scanioissa vaikkakin samassa paikkaa ovat relee ja sulakkeet jne.. Kätevämpi ulkoa sörkkiä isosta luukusta kun penkin välistä sisältä. Enivei, siinä sitten tinttasin luukun kiinni ja alkoi joku summeri huutamaan. Minä ihmettelin että mikäs helevetti se tämä nyt on kun ei aiemmin mitään summeri ole kuulunut. Luukku takas auko koska sieltä se ääni kuului. Nopea silmäys ja löytyi 4 kpl summerikeloja joista 1 mölysi. Kopautin hieman ja se lakkasi, kopautin uudestaan ja se mölysi. Se on siis paineen varoitussummeri joka on huonolla kontaktilla. Ollut siinä siis ikänsä mutta mulle avautui äänellisesti vasta nyt. Ääneltää varsin mieto mutta poraa silti hermoon ja kaikista autoistani olen kytkenyt nuo joko pois tai vaimentanut hiljemmaksi. Ajattelin korvata tuo summerin harvalla ding...ding..ding äänellä. Moisen saa jenkkiautosta tai tehtyä vaikka ovikellosta tms.
- Jone
- Kansleri
- Viestit: 1074
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 14:10
- Truck: Fiat Ducato 2.8 JTD
- Location: Pohjois-Karjala
Joo, sen äänen pitää olla selkeä että sen varoituksen kuule mutta se ei saa olla ärsyttävä. Itsessä on vähän muusikon ja äänimiehen vikaa ja korvat on aikas herkät ja moinen meteli ei vetele alkuunkaan. Kojetaulu kyllä ilmaisee asiat myös selkeästi mutta äänestäkin on hyötyä ettei taulua tartte kytätä paineiden takia. Sitä jäin pähkäämään että mitähän ne 3 muuta summeria sitten tuuttaa?
- Jone
- Kansleri
- Viestit: 1074
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 14:10
- Truck: Fiat Ducato 2.8 JTD
- Location: Pohjois-Karjala
Pakoputki vuotaapi. meni pohjoisen reissulla ja nyt pörisee ja jytisee. En ehtinyt tutkia missä vuoto mutta veikkaan ennen pönttöä kun käry on ihan kamala, sellainen pistävä. Pakko laittaa kuntoon pian.
listaampa ennen syksyä/syksylle duunit niin muistaa:
- Webasto kuntoon (suutin, ilmaus jne..)
- Aggregaatti ulos alaluukkuun
- Ylläpitolaturin asennus
- 2. akusto paikalleen ja sille latausdiodi
- Keittiöön vesisäiliöt ja letkut
- Pienet ruostevauriot pinnasta pois
- Renkaat (käytetyt/uudet/nastat ainakin eteen) nyt alla saksan kesäkumit
- Kaikki lämppärit kuntoon (sähkövikoja)
- Uudet nesteet
- Ilmajärjestelmästä vedet pois
- Äärivalon korjaus/vaihto
- Katon ilmanottokotelon korjaus
- 230V kompuralta letku+liitin auton ilmajärjestelmään
- Ikkunatiivisteen paikkaus ja kattoluukun reunan paikkaus
listaampa ennen syksyä/syksylle duunit niin muistaa:
- Webasto kuntoon (suutin, ilmaus jne..)
- Aggregaatti ulos alaluukkuun
- Ylläpitolaturin asennus
- 2. akusto paikalleen ja sille latausdiodi
- Keittiöön vesisäiliöt ja letkut
- Pienet ruostevauriot pinnasta pois
- Renkaat (käytetyt/uudet/nastat ainakin eteen) nyt alla saksan kesäkumit
- Kaikki lämppärit kuntoon (sähkövikoja)
- Uudet nesteet
- Ilmajärjestelmästä vedet pois
- Äärivalon korjaus/vaihto
- Katon ilmanottokotelon korjaus
- 230V kompuralta letku+liitin auton ilmajärjestelmään
- Ikkunatiivisteen paikkaus ja kattoluukun reunan paikkaus