No joo, yllärihän tuo vanerikanava oli kieltämättä, ei oo kyllä paljoa ajateltu. Kerran kastuu niin siinä on oiva kasvualusta homeella. Kyllä tuli ikävä Carruksen alumiinikanavia.
Nuohan on pakko purkaa kaikki pois, pitää miettiä ilmahommat sit eri tavalla, muoviputkella ja suuttimia sopivasti sinne tänne..
Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua
Uusi takaovi malliksi paikoillaan, pikku fiilausta vielä
Liitteet
Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua
Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua
Reddewil kirjoitti:Hienon teit! Onko ovet oikein kirkasta?
Juu, rosteripinta
Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua
Harrastelia kirjoitti:Hienot on ovet!Onko noi saranat jotai kumisaranoita?
Juu, sivuluukuissa vastaavat alkuperäisenä.
Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua
Onkos tuo kumisarana oikeasti suunniteltu kestämään noin pystyasennuksenakin? Ettei painavahko ovi ala roikkumaan. Vaakaan asennettuna ja sivuluukkujen ollessa kevyempiäkin ei samaa ongelmaa tulle vastaan.
Millä saitte noin pitkiin profiileihin kumit paikoilleen ?
Meinaan tuntuu että koossa voi olla eroa ?
Kerran onnistuin hyvin kun taasen .... viewtopic.php?f=16&t=4441
kulkuri kirjoitti:Millä saitte noin pitkiin profiileihin kumit paikoilleen ?
Meinaan tuntuu että koossa voi olla eroa ?
Kerran onnistuin hyvin kun taasen .... viewtopic.php?f=16&t=4441
Asiasta mitään tietämättä, mutta eiköhän tuossa ole ihan uutta valmista saranaa käytetty. Eli ei tarvinnut itse sujutella...
kulkuri kirjoitti:Millä saitte noin pitkiin profiileihin kumit paikoilleen ?
Meinaan tuntuu että koossa voi olla eroa ?
Kerran onnistuin hyvin kun taasen .... viewtopic.php?f=16&t=4441
Asiasta mitään tietämättä, mutta eiköhän tuossa ole ihan uutta valmista saranaa käytetty. Eli ei tarvinnut itse sujutella...
Siis sarana on tehdasvalmisteinen ja toimii myös pystyasennuksessa kohtuu painavissakin ovissa. Ja tiivisteprofiilien asennus urakiskoon sujui hellävaraisen Fairin kanssa ihan helposti. Saranan vaatimus kuitenkin on, että karmi on ehdottoman suora Jaa Kulkurin topikissa olikin saranan kumin vaihto kyseessä. Näissä saranoissa tuo materiaali on enempikin kudosvahvisteinen matto, erittäin jäykkä, mutta löystyy käytössä. Tuossa Carruksessa oli rahtiovessa sivussa samanlainen sarana, tosin hieman järeämpi malli. Hyvin toimi siinäkin. Ja jakeluautoissa näkee kaapin ovien saranoina näitä hyvinkin yleisesti käytettävän. Myös tässä on lastiluukuissa samantyyppinen, eikä siis tuollaista vaihdettavaa kumea. 100eur pintaan on 2m kanki tuota saranaa, TMT-Malisen tuotevalikoimasta
Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua
Taas edistystä, sivuovi valmis ja paikoillaan.
Ja tavaratilan lattia levytetty lähes valmiiksi, kohta seinien kimppuun ja ikkunoiden piilotukseen
Liitteet
Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua
Alkaa tavaratilan puoli olla valmis, seiniin ja väliseinään eristeet ja levyt paikoillen
Liitteet
Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua
No niin, hommat jatkui taas. Kattokanavat ja katon eristeet purettu, vuotavat kattoluukut oli tehnyt tehtävänsä Fanerikanaville
Vielä lattiasta irti penkkien kiinnityskisko ja lattiat auki. Sitten alakas jo uuden teko pikku hiljaa
Liitteet
Putki aikalailla tyhjä
Sisäkuva 2.JPG (82.28 KiB) Katsottu 19764 kertaa
ja toisesta suunnasta sama
Sisäkuva 1.JPG (71.46 KiB) Katsottu 19764 kertaa
Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua
Ja taas purkua lisää. Löyty tuosta keskikäytävän lattian alta jääkapin kompurayksikkö. Jäädytydletkut poikki, kaappi häipynyt joskus mihin lie
Suurempi homma, kun ei ole aikanaan viitsitty huolehtia kattoluukkujen tiivistyksestä. Kohta on kaikki purettu teräspinnoille. KOhta pääsis sit jo rakentamaan toivon mukaan
Liitteet
Purkua lattia.JPG (115.68 KiB) Katsottu 19619 kertaa
Kompura.JPG (112.3 KiB) Katsottu 19619 kertaa
Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua
No niin, kohta ei oo mittään jälellä, lhtee lapasesta. Mutta samalla alkaa hahmottua tuleva sisustan muoto eli vielä pudotetaan lattiat keskeltä tasalattiaksi 1/3 matkalla, jonne keittiö ja viihdekeskus. Täytyy piirrellä malli niin siitä se alkaa muotoutumaan. Mutta paljon on vielä puuhaa ennen sitä. Kattoluukut pois, yksi jää eli etummainen. Tosin sekin irti ja uudelleen asennus vettä ulkopuolella pitäväksi Aikataulut on heitetty romukoppaan jo aikaa sitten
Liitteet
Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua
Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua
Taas projekti nytkähtäny hieman eteenpäin, jos kesän koitoksiin sais valmiiksi
Liitteet
Vähän taas edistystä pitkän pitkä ajan jälkeen :)
sisätila 3.jpg (81.13 KiB) Katsottu 18966 kertaa
Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua
Rosvolinna kirjoitti:Mitäs tuohon tasoitettuun kohtaan tulee?
Viihdekeskus/köökki, vessan etuseinän etupuolelle U-sohva (josta saa punkan tarvittaessa, josta voi telekkaria vahdata. Nyt jo lattiat paria pikkupalaa vaille ummessa, huomenna kuvia lisää kun on valmis. Sitten seinien kimppuun....
Neppi vois niitä kattolevyviritelmäkuvia laitta ku samanmoiset ajatukset on ittelläki
Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua