
http://www.inspectorsec.fi/kauppa/huone ... -m3-h.html
Hetkinen. Tarkennapa vähän milloin sisäilma viilentää tuloilmaa. Ja perustelu sille että lämmön poistaminen ilman talteenottoa on halvempaa? Halvinta ratkaisua en nyt etsikään vaan mukavinta. Kattoluukut on jo olemassa jotka pysyy pakkasella kyllä kiinniReddewil kirjoitti:Parkissa / säilytyksessä tulee se ongelma että kun "poistoilma lämmittää tuloilmaa" niin joka aamu se toimii väärinpäin kunnes sisäilma ei jaksa enää viilentää tuloilmaa. Eikö tavallinen kanavapuhallin ajasi saman asian 1/10 hinnalla. Siihen kun laittas vielä differentiaalianturin (tai kosteusanturilla / lämpöanturilla varustettu malli) että alkaa puhkua vasta kun ulkoa imettävä ilma on lämpimämpää tai kun kosteus nousee...
Lahti32 kirjoitti:Monesti oon haaveillut pienestä iv-koneesta joka pitää bussia kuivana ja asumisaikana pahoja henkiä poissamutta ei ole ollut tarpeeksi pieniä kunnes löysin tällaisen. Tehon kulutus 30w ja talteenoton hyötysuhde n. 60% eli ihan hyvä vaikka talvikäytössäkin.
http://www.inspectorsec.fi/kauppa/huone ... -m3-h.html
Niin meinasin että jos auto jätetään kylmilleen talveksi ja tuo hörisee siellä. Mutta sulla olikin tarkotus pitää lämpimässä autossa, sillon tuo on soiva peli!Lahti32 kirjoitti:Hetkinen. Tarkennapa vähän milloin sisäilma viilentää tuloilmaa. Ja perustelu sille että lämmön poistaminen ilman talteenottoa on halvempaa? Halvinta ratkaisua en nyt etsikään vaan mukavinta. Kattoluukut on jo olemassa jotka pysyy pakkasella kyllä kiinniReddewil kirjoitti:Parkissa / säilytyksessä tulee se ongelma että kun "poistoilma lämmittää tuloilmaa" niin joka aamu se toimii väärinpäin kunnes sisäilma ei jaksa enää viilentää tuloilmaa. Eikö tavallinen kanavapuhallin ajasi saman asian 1/10 hinnalla. Siihen kun laittas vielä differentiaalianturin (tai kosteusanturilla / lämpöanturilla varustettu malli) että alkaa puhkua vasta kun ulkoa imettävä ilma on lämpimämpää tai kun kosteus nousee...
Mikäs vika paperikennossa?Wowbagger kirjoitti: Katselin itse samaa vehjettä, mutta siinä on speksien mukaan paperikenno (eli lämmönvaihdin ei ole alumiinia). Jos näin on, niin kannattaa unohtaa koko laite.
Sit rupee ilma vaihtumaan.Lahti32 kirjoitti:Kävin hakemassa yhden tuollaisen LTO-koneen ja asennan uusimpaan Volvoon. Selkeä palaute eurooppakiertueelta oli että kyllä pitää olla kunnon asuntoautossa oikea ilmanvaihto jos sillä meinaa pidempään reissata
Kohtapa tiedetään tästäkin enemmän. Huomenna laatikko auki ja ihmettelemään