Volvo-kuorkista sekaliikkuja

Kerro omasta projektistasi
pikkujätti
Kuski
Viestit: 28
Liittynyt: 21 Syys 2012 15:28
Truck: MB709D vm. -89
Location: Liljendal
Paikkakunta: Liljendal
Viesti:

Volvo-kuorkista sekaliikkuja

Viesti Kirjoittaja pikkujätti »

Terve kaikille!

Olis tarkoitus päivittää mersu isompaan kun polvillaanolo alkaa ottamaan pataan ja selkään.
Mesen koppi on juhlavat 160cm korkea.
Mitä paremmin tietävät sanoo -90luvun lopun Volvo fl6 ja flc eroista. Kopit taisivat olla samat.
FL 6 mahdun ajamaan vaikka F4 &F6 en. Miten flc istuu pitkän matkan kulkineeksi kun on kapunkien jakeluautoksi suunniteltu? Esim. takajarrut ovat kai levyt. Vaativatko enemmän huoltoa? Muuta? Millainen on kulutusero? Tarkoitus olisi että kulkine olisi hyvän perustekniikan maineessa, vanhahan on aina vanha ja mitä vain voi sattua, mutta jos olisi tiedossa että joku komponentti on jatkuvasti päreinä autossa X... niin en osta Fiat... kyseistä autoa.
Mitä koppidirektiivi sanoo 2.6m leveästä kopista, eli jos meinaan pitää auton 20v. niin minkä levyinen se saa maksimissaan olla ettei tule ongelmia?
Autoa olis tarkoitus käyttää matkailuun eli mökkinä, liikkuvana puuverstaana, hevosautona... ei välttämättä samanaikaisesti.
Saunojahan on pilvin pimein busseissa. Mitä katastaja sanoo kaminasta, joo teknisestihän se on liki sama vehje ja jos insinööri kieltää sellaisen teen saunan, seei ole ongelma, eikä tarvii kertoa vaikka olisi. Googlettamalla en ole löytänyt sellaista, olen vain utelias että onko jollain kamina tai leivinuuni. Kulkurissaan? Webasto tms. on tietysti listalla mutta ilmainen polttoaine ei istu webastoon ellei tekisi puukaasuwebastoa...
Vanhan voi aina korjata
Yritykseni Tiny-e entisöi: http://www.restaurointiturku.fi
Facebookista tuoreet kuvat: Restaurointiliike Tiny-e
pikkujätti
Kuski
Viestit: 28
Liittynyt: 21 Syys 2012 15:28
Truck: MB709D vm. -89
Location: Liljendal
Paikkakunta: Liljendal
Viesti:

Re: Volvo-kuorkista sekaliikkuja

Viesti Kirjoittaja pikkujätti »

Korjaus.
Fl6 ja FLC hytit taisivat olla samoja. No varmaan osa kopeistakin...
Vanhan voi aina korjata
Yritykseni Tiny-e entisöi: http://www.restaurointiturku.fi
Facebookista tuoreet kuvat: Restaurointiliike Tiny-e
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3097
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Volvo-kuorkista sekaliikkuja

Viesti Kirjoittaja neppi »

FLC:n takajarrusatulat on madosta. Nestejarrut ja käsijarru ilmalla. Säätö korkkaa ja käsijarru ei pidä, katsastussetä suuttuu.

Perkins mikä siellä on koneena on vähän mopo. Venemoottori. 80 vauhdissa ollaan kiekkamittarin vihreen yläreunassa. Tossa on 17,5" renkaat, jos laittais 19,5" rauhottuis kiekksmittari vähän.

Monet osat on fl6:n kans samoja, osa (esim jarrut) fl4. En kyllä mistään hinnasta laittais 260 koppia tommoseen. Ei näe enää peileistä taakse ja ilmanvastus nousee niin et joutuu ajaa kakkosella vaa. Ü

Rautajousisena tyhjänä ihan hirveä ajettava!

Startti ja takajarrusatulat hajoo ja maksaa yht 1500€. Mistä tiedän? Ü

N
pikkujätti
Kuski
Viestit: 28
Liittynyt: 21 Syys 2012 15:28
Truck: MB709D vm. -89
Location: Liljendal
Paikkakunta: Liljendal
Viesti:

Re: Volvo-kuorkista sekaliikkuja

Viesti Kirjoittaja pikkujätti »

Kiitos Neppi. Olet ilmeisesti nautiskellut joskus karvasta kalkkia maallisen vaelluksesi aikana. Ilmeisesti FLC ei ole köyhälle järkevä valinta...
Vanhan voi aina korjata
Yritykseni Tiny-e entisöi: http://www.restaurointiturku.fi
Facebookista tuoreet kuvat: Restaurointiliike Tiny-e
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3097
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Volvo-kuorkista sekaliikkuja

Viesti Kirjoittaja neppi »

Eihän köyhälle oo mikään järkevä valinta.

Viime helmikuussa haettiin kaverin kanssa hälle Unkarista 98 FLC. Nyt se on seissy parikuukautta tässä pihassa ku katsuri sen pompautti. Lista oli kohtuullinen, mutta ku yks jälkitarkastus oli just toi käsijarru ni homma oottaa miljardööriytymistäni tovin.

Ei se huono vehe oo mut jos voit valita kutosen ja tommosen väliltä ni ehdottomasti ostat multa ton! Ü

N
pikkujätti
Kuski
Viestit: 28
Liittynyt: 21 Syys 2012 15:28
Truck: MB709D vm. -89
Location: Liljendal
Paikkakunta: Liljendal
Viesti:

Re: Volvo-kuorkista sekaliikkuja

Viesti Kirjoittaja pikkujätti »

Onko kutosessa jotain älyttömiä, kalliita, toteutuksia?
Vanhan voi aina korjata
Yritykseni Tiny-e entisöi: http://www.restaurointiturku.fi
Facebookista tuoreet kuvat: Restaurointiliike Tiny-e
pikkujätti
Kuski
Viestit: 28
Liittynyt: 21 Syys 2012 15:28
Truck: MB709D vm. -89
Location: Liljendal
Paikkakunta: Liljendal
Viesti:

Re: Volvo-kuorkista sekaliikkuja

Viesti Kirjoittaja pikkujätti »

Yritän just välttää älyttömiä rakenteita. Ku ois vaan perusyksinkertaisia toteutuksia ilman kikkailuja.
Vanhan voi aina korjata
Yritykseni Tiny-e entisöi: http://www.restaurointiturku.fi
Facebookista tuoreet kuvat: Restaurointiliike Tiny-e
Avatar
B9M
Kansleri
Viestit: 1481
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:35
Truck: Volvo FH12 380 XL
Location: Kokkola
Member id: 048
Paikkakunta: Kokkola

Re: Volvo-kuorkista sekaliikkuja

Viesti Kirjoittaja B9M »

pikkujätti kirjoitti:Terve kaikille!Mitä koppidirektiivi sanoo 2.6m leveästä kopista, eli jos meinaan pitää auton 20v. niin minkä levyinen se saa maksimissaan olla ettei tule ongelmia...
1998 eteenpäin joutuu hakeen poikkeusluvan leveyteen max on 250cm, 1997 max 260
t. Ari
#048
pikkujätti
Kuski
Viestit: 28
Liittynyt: 21 Syys 2012 15:28
Truck: MB709D vm. -89
Location: Liljendal
Paikkakunta: Liljendal
Viesti:

Re: Volvo-kuorkista sekaliikkuja

Viesti Kirjoittaja pikkujätti »

Hyvä tietää. Kiitos Ari
Vanhan voi aina korjata
Yritykseni Tiny-e entisöi: http://www.restaurointiturku.fi
Facebookista tuoreet kuvat: Restaurointiliike Tiny-e
Vastaa Viestiin