Ei kyllä ihan aukene. Veikkaan kuitenkin että se on takaosan kattotuulettimen suojakoppa joka siinä möllöttää.p.s. mkäkö toi musta on mikä näkyy kuvassa nro 3 takaseinällä?
Volvo B58 vm.74 + Lahti Falcon 430 vm. 87
- KajNyy1
- Vapaaherra
- Viestit: 2415
- Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
- Truck: B10M, Ajokki 7000
- Location: (Algarve Portugal)talvella
- Member id: 061
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Se musta taitaa olla ilmapoistoaukko 

KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
- only4pro
- Vapaaherra
- Viestit: 1859
- Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
- Truck: Volvo B58 Falcon 430
- Location: Loviisa
No niin, nyt ei enää mietitä sitä sun tätä, koska nyt omistan Volvo B58 vm. 74 jonka päälle on rakennettu 86/87 Lahden Falcon alumiinikori (toivottavasti myös tässä mallissa on myös täysin alumiininen tukikehikko).
Huomenna alkaa siten lähempi tutkaaminen, ainakin ensimmäiset 180km (mikkelistä kotiin) sujui suht ok, joku summeri olisi halunut huutaa jotain välillä, mutta mikään merkkivalo ei vilkkunutkaan... Olisko joku oven tunnistin? Ainakin oven takaosa vähän väpättää, pitää varmaan vaihtaa ne kiilat siinä ovessa...
Tässähän on sellainen ovi joka menee n. kaksi senttiä alas ja avautuu sitten ulos ja linjautuu auton mukaisesti...
Huomenna alkaa siten lähempi tutkaaminen, ainakin ensimmäiset 180km (mikkelistä kotiin) sujui suht ok, joku summeri olisi halunut huutaa jotain välillä, mutta mikään merkkivalo ei vilkkunutkaan... Olisko joku oven tunnistin? Ainakin oven takaosa vähän väpättää, pitää varmaan vaihtaa ne kiilat siinä ovessa...
Tässähän on sellainen ovi joka menee n. kaksi senttiä alas ja avautuu sitten ulos ja linjautuu auton mukaisesti...
Mitä tarkoitat tuossa liikennöitsijöillä? Bussipysäkki-sivulla mainittuja pk-seudun liikennöitsijöitä? Vai liikennöitsijöitä yleensä?KajNyy1 kirjoitti:Tuolla päävalikon yleistä asiaa on oiva linkki "bussipysäkki" käy tutkimassa minkälaista tarjontaa NIMENOMAAN liikenöitsijöllä on Joutuvat uusimaan 5% kalustostaan joka vuosi.
- KajNyy1
- Vapaaherra
- Viestit: 2415
- Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
- Truck: B10M, Ajokki 7000
- Location: (Algarve Portugal)talvella
- Member id: 061
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Tarkoitin liikennöitsijöitä yleensä..
Voisko joku löytää faktaa EU-määräyksetä jolla rajoitetaan linja-autojen ikää ammattimaisessa matkustajaliikenteessä 
Mikäli rajoitus on 20 vuotta pitäisi nyt poistuvien autojen olla 1987 vuoden malleja. 20 Vuotta tarkoittaisi myöskin 5% kalustosta.


Mikäli rajoitus on 20 vuotta pitäisi nyt poistuvien autojen olla 1987 vuoden malleja. 20 Vuotta tarkoittaisi myöskin 5% kalustosta.

KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
- KajNyy1
- Vapaaherra
- Viestit: 2415
- Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
- Truck: B10M, Ajokki 7000
- Location: (Algarve Portugal)talvella
- Member id: 061
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Ai tärkein unohtui
paljon onnea alkavalle projektille piitääpi yrittää poiketa katsomaan kun kuljemme kahden viikon kuluttua itäsuomesta kotiinpäin.







paljon onnea alkavalle projektille piitääpi yrittää poiketa katsomaan kun kuljemme kahden viikon kuluttua itäsuomesta kotiinpäin.
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
- only4pro
- Vapaaherra
- Viestit: 1859
- Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
- Truck: Volvo B58 Falcon 430
- Location: Loviisa
No niin, aletaan miettimään varaosia...
Eli pitäisi saada lukot kuntoon ovessa, siinä on kaksi ns tappilukkoa, molemmat omilla lukkopesillä.
Savonlinjan vanha auto, ja minulle kerrottiin että avaimia ei varmaan löydy ja jos löytyisi niin ei välttämättä toimisi, koska ne ei käytä kun sitä riippulukkoa oven alla.
Eli mistäkö pitäisi metsästää lukkoa? Soitin jo lahden autokoriin, eikä heiltä saa siihen sopivaa...
Joku purkaamo? Tässähän on se vippiovi, eli avautuu alas ulos ja taaksepäin.
Lahden autokorissa luulivat että oven olisi valmistanut joku bode?
p.s. onko vippiovi ja liukuovi sama asia?
Eli pitäisi saada lukot kuntoon ovessa, siinä on kaksi ns tappilukkoa, molemmat omilla lukkopesillä.
Savonlinjan vanha auto, ja minulle kerrottiin että avaimia ei varmaan löydy ja jos löytyisi niin ei välttämättä toimisi, koska ne ei käytä kun sitä riippulukkoa oven alla.
Eli mistäkö pitäisi metsästää lukkoa? Soitin jo lahden autokoriin, eikä heiltä saa siihen sopivaa...
Joku purkaamo? Tässähän on se vippiovi, eli avautuu alas ulos ja taaksepäin.
Lahden autokorissa luulivat että oven olisi valmistanut joku bode?
p.s. onko vippiovi ja liukuovi sama asia?
- Jone
- Kansleri
- Viestit: 1074
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 14:10
- Truck: Fiat Ducato 2.8 JTD
- Location: Pohjois-Karjala
Mulla on neoplanissa samanlaiset ovet. Menee tosi tiukasti kiinni ja ei muuten suhise yhtään. Kurkkaan kohta valmistajan sillä muistan että siinä on semmonen lätkä joka sen kertoo. Lukotkin samanlaiset. Alan tänään niitä korjailemaan. Etuoven lukot pelaa jo taka oven ei. Ovessa 2 lukkoa ja molempien pitää pelata että ovi on hyvin lukittu.
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 623
- Liittynyt: 25 Joulu 2006 22:33
- Truck: scania k114 carrus
- Location: uusimaa
aika usein niissä ovissa viimeisen säädön tekee joku pysäkkikatos tai lumipenkka, kas kun ovi tulee hämäävän paljon ulospäin ja linjalla joskus unohtuu moinen
eli saattaa joutua vääntämään kannatintankoja tai niiden kiinnitystä, jotta ovi alkaa mahtua koloonsa
ainakin uudemmissa volvoissa mittarit on sellaisilla piikeillä kiinni mittariston pohjassa, ja keskusvaroitusvalo ja summeri kytketty siten, että mittarin virhenäyttökin huudattaa summeria.
niissä piikeissä on jatkuvasti kosketushäiriöitä ja summerit huutaa "ilman syytä". luunappi pelleilevälle mittarille auttaa taas hetken

(eli miksi niiden mittarin lasit on aina halki...
)


eli saattaa joutua vääntämään kannatintankoja tai niiden kiinnitystä, jotta ovi alkaa mahtua koloonsa

ainakin uudemmissa volvoissa mittarit on sellaisilla piikeillä kiinni mittariston pohjassa, ja keskusvaroitusvalo ja summeri kytketty siten, että mittarin virhenäyttökin huudattaa summeria.
niissä piikeissä on jatkuvasti kosketushäiriöitä ja summerit huutaa "ilman syytä". luunappi pelleilevälle mittarille auttaa taas hetken


(eli miksi niiden mittarin lasit on aina halki...


- only4pro
- Vapaaherra
- Viestit: 1859
- Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
- Truck: Volvo B58 Falcon 430
- Location: Loviisa
Re: Volvo B58 vm.74 + Lahti Falcon 430 vm. 87
Eilen oli toi Tiktakin bändi (ja on muuten tosi nätti toi laulaja Petra, ja mukavantuntunen, mitä nyt pari minuuttia siinä juteltiin, olin järjestyksenvalvojana) meijän firman järjestämällä kokkareilla, ja ne oli liikenteessä Timban vuokralinjurilla (http://www.timba.net/kuljetus.htm se eka, eli joku Suomi EA mainos sivulla).
Sain kurkata sisään ovesta ja se oli just rakennettu silleen toi etuosa kun itsekkin oon ajatellut, molemmin puolin samalla tavalla, ensimmäinen penkkirivi selkä taaksepäin, seuraava selkä menosuuntaan, pöytä väliin ja taas penkki selkä taaksepäin.
Heillä oli sitten senjälkeen väliseinä, koska tässä autossa ei taida olla keittiö tai muuta, kun on 8 nukkumapaikkaa.
päältäpäin oli ihan siistin näköinen auto, ikää en tiedä
Onko kukaan täällä maalauttanut autonsa? Paljonko lompakossa oli tilaa sen jälkeen. Faija kyseli yheltä tutulta ja kuulema maalit olis jo 1400e ja koko hela hoito jopa 7000e
Sain kurkata sisään ovesta ja se oli just rakennettu silleen toi etuosa kun itsekkin oon ajatellut, molemmin puolin samalla tavalla, ensimmäinen penkkirivi selkä taaksepäin, seuraava selkä menosuuntaan, pöytä väliin ja taas penkki selkä taaksepäin.
Heillä oli sitten senjälkeen väliseinä, koska tässä autossa ei taida olla keittiö tai muuta, kun on 8 nukkumapaikkaa.
päältäpäin oli ihan siistin näköinen auto, ikää en tiedä
Onko kukaan täällä maalauttanut autonsa? Paljonko lompakossa oli tilaa sen jälkeen. Faija kyseli yheltä tutulta ja kuulema maalit olis jo 1400e ja koko hela hoito jopa 7000e
- Bussiton
- Vapaaherra
- Viestit: 2400
- Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
- Location: Jokela
- Member id: 015
- Paikkakunta: Jokela
Re: Volvo B58 vm.74 + Lahti Falcon 430 vm. 87
Meillä on just tolleen, et eka rivi naama menosuuntaan, toka selkämenosuuntaan sit pöytä ja taas naama menosuuntaan niin tuli sillä tavalla 12 paikkanen
Paa kuvia meille uteliaille
:oops:Niin ja siitä maalauksesta
tee ite ei se ole noin isossa pinnassa niin kympin päälle, ohkasia kerroksia niin tulee varmasti ihan ok tulos






Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
- only4pro
- Vapaaherra
- Viestit: 1859
- Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
- Truck: Volvo B58 Falcon 430
- Location: Loviisa
Re: Volvo B58 vm.74 + Lahti Falcon 430 vm. 87
Ei valitettavasti ole kuvia, kun kamera jäi kotiin (ja ottaa vähän päähän, olis voinnut poseerata sen Petran kanssa...)
Millä maalilla sen pitää maalata, ja varmaan sellainen pintahiominen riittää? Kannattaako ostaa/vuokrata maaliruisku vai voiko sen tehä ihan oldskool, eli telalla (mutta tela ei taida jättää hienoa jälkeä?)
Millä maalilla sen pitää maalata, ja varmaan sellainen pintahiominen riittää? Kannattaako ostaa/vuokrata maaliruisku vai voiko sen tehä ihan oldskool, eli telalla (mutta tela ei taida jättää hienoa jälkeä?)
- Bussiton
- Vapaaherra
- Viestit: 2400
- Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
- Location: Jokela
- Member id: 015
- Paikkakunta: Jokela
Re: Volvo B58 vm.74 + Lahti Falcon 430 vm. 87
Nythän mä hokasin et sulla on saman vuotinen alusta ja kori kun meillä täällä
No tosta ruiskusta sen verran että niiden hinta ei kyllä päätä huimaa
että on varmaan sama josko ostaa tai vuokraa
mut jos ostaa oman ja tarttee joskus paikka maalata tai haluu muuttaa/vaihtaa väriä niin onpahan oma ruisku valmiina
Niin pane nyt jotain kuvia siitä projektista näkyville 






Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
- only4pro
- Vapaaherra
- Viestit: 1859
- Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
- Truck: Volvo B58 Falcon 430
- Location: Loviisa
Re: Volvo B58 vm.74 + Lahti Falcon 430 vm. 87
No niin, nyt on galleria tehty, löytyy siellä mun nimimerkin alla tai tästä: http://gallery.kylahullutkulkurit.fi/in ... ?cat=10061
- only4pro
- Vapaaherra
- Viestit: 1859
- Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
- Truck: Volvo B58 Falcon 430
- Location: Loviisa
Re: Volvo B58 vm.74 + Lahti Falcon 430 vm. 87
Tarvii mielestäni, näyttää liian "venäläiseltä", ne kun ajaa tollaisilla paljon...
- Bussiton
- Vapaaherra
- Viestit: 2400
- Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
- Location: Jokela
- Member id: 015
- Paikkakunta: Jokela
Re: Volvo B58 vm.74 + Lahti Falcon 430 vm. 87
Helpointahan olisi vetästä pari raitaa
muuttaa kyllä ulkonäköä helposti ja nopeesti 


Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4280
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Volvo B58 vm.74 + Lahti Falcon 430 vm. 87
Onpa tutun näköisiä paikkoja
- Tankkimittarissa johto irti, näyttää silloin ylitäyttä
- Varoitusvaloissa kaksi palanutta polttimoa, imusarjassa kai on joku lämmitin, S= pysähtyy valo
- Looda konehuoneessa jokin jäähdytysnesteeseen liittyvä ilmapönttö?
- Tarkista huolella polttoainesuuttimien tiivisteet (jos alutiivisteet, vaihda kuparisiin, Pudasjärvellä roihahti mahuri-Volvo viikonloppuna maan tasalle, varmaan sai polttoainetta turbolle....)
- Korjaa heti turbon öljyvuoto, satasella saat osat Volvolta, muutamat kulkurit ovat noita vaihtanu
- Luukkujen kaasujousia hankkiessa kiinnitä huomiota jousen voimakkuuteen sopivat n. 400N tai alle, aluluukku on kevyt ja liian voimakas jousi rasittaa saranalistaa
- Tärinä 1300r/min..... otan osaa...Ah kuinka on ollut ihanaa tutkia tuota
Syitä / syy: Kytkinasetelma löysä / Kytkinlevyn jouset rikki tai löysät / Kytkinlevyn keskiö rikki / Eli kytkinlevy heittää epätasapainoon
aja 1300 r/min
polkaise kevyesti kytkintä
jos muuttuu, vika on kytkimessä
jos ei
jarrukompressori loppusuoralla
täriseekö vain kompuran käydessä / etukannatinkumi kova, kumi maksaa 80e Volvolla ja on n. 9 tunnin homma korjaamossa + korjaamohenkilökunnan hylkimisreaktiot siihen sivuluukkuun, IRJA on vaihtanu ite koko koppasysteemin kompressorin vaihdon yhteydessä (ykspyttysestä kakspyttyseen) jolloin horkka kuulemma poistui. Minä laitan ens talvena omasta kytkimen kondiksee tasapainottamalla vauhtipyörineen päivineen. On se matka taittunu pikku tärinöistä huolimatta, ainahan nuo vähän tärisee mutta silti vähemmän kuin vanhat sca
noo eipä mennä muita solvaamaan

- Tankkimittarissa johto irti, näyttää silloin ylitäyttä
- Varoitusvaloissa kaksi palanutta polttimoa, imusarjassa kai on joku lämmitin, S= pysähtyy valo
- Looda konehuoneessa jokin jäähdytysnesteeseen liittyvä ilmapönttö?
- Tarkista huolella polttoainesuuttimien tiivisteet (jos alutiivisteet, vaihda kuparisiin, Pudasjärvellä roihahti mahuri-Volvo viikonloppuna maan tasalle, varmaan sai polttoainetta turbolle....)
- Korjaa heti turbon öljyvuoto, satasella saat osat Volvolta, muutamat kulkurit ovat noita vaihtanu
- Luukkujen kaasujousia hankkiessa kiinnitä huomiota jousen voimakkuuteen sopivat n. 400N tai alle, aluluukku on kevyt ja liian voimakas jousi rasittaa saranalistaa
- Tärinä 1300r/min..... otan osaa...Ah kuinka on ollut ihanaa tutkia tuota










Tulevaisuus on sähköinen
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4280
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Volvo B58 vm.74 + Lahti Falcon 430 vm. 87
Niin, minä en maalais tuota
Komee kuin mikä. Tutustu maalausprojektiini galleriassani. maalit 10L ja tarvikkeet n. 600 euroa ja työaikaa koko kalenterivuosi.

Tulevaisuus on sähköinen
- only4pro
- Vapaaherra
- Viestit: 1859
- Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
- Truck: Volvo B58 Falcon 430
- Location: Loviisa
Re: Volvo B58 vm.74 + Lahti Falcon 430 vm. 87
Juu, no katsotaan mitä mieltä Kai on, hänen pitäis tulla viikonloppuna käymään.
En usko että tulee vaihdelaatikosta, koska tämä tärisee myös paikallaan seisoessaan...
Myös huomasin että hitaassa vauhdissa ei halu ratti kääntyä kunnolla, vauhdissa kyllä. Ohjaustehostimessa on öljyä.
Mistäkö pitäisi siihen etsiä vikaa? Olisko tehostin menossa uusiksi?
En usko että tulee vaihdelaatikosta, koska tämä tärisee myös paikallaan seisoessaan...
Myös huomasin että hitaassa vauhdissa ei halu ratti kääntyä kunnolla, vauhdissa kyllä. Ohjaustehostimessa on öljyä.
Mistäkö pitäisi siihen etsiä vikaa? Olisko tehostin menossa uusiksi?