Koneen lämpötila

Ajoneuvon alustan teknisiset jutut, huoltovinkkejä jne.
Avatar
Cyborgi
Rattiamiraali
Viestit: 256
Liittynyt: 14 Maalis 2014 11:42
Truck: Volvo b10m, Kutter 9
Location: Imatra
Member id: 235
Paikkakunta: Imatra

Re: Koneen lämpötila

Viesti Kirjoittaja Cyborgi »

Jaa... Nythän tää menee vaikeeksi. Osaisiko joku kertoo mihin nuo liitännät kannattaa sitten laittaa?
Patterien putket oli liitetty temarien kanteen ja alavesiletkuun. Etukenno oli haaroitettu termarin kannesta tulevaan putkeen ja lisälämmittemen putkeen. Lisälämmittimestä oli muistona vain noet ja pari sulkuventtiiliä. Kaikki muutkin lämmitysputkissa olleet venttiilit oli kiinni, joten selvisi sekin miksi ei koskaan puhaltanut lämmintä mistään tuubista

Nyt on kyllä pakko tunnustaa, en ymmärrä kyllä mitään auton lämmönsäädöstä. Oletin että, toimii kuten taloissa.
Sisään vaan vaikkei seisokkaan, sanoi mummo kun liikkuvaan bussiin nousi.
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4280
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Koneen lämpötila

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Sieltä alkuperäiseltä paikalta otat menoveden ja palautat alavesiletkuun.
Tulevaisuus on sähköinen
Avatar
wiima63
Kansleri
Viestit: 1167
Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
Truck: wiima ja Van Hool
Location: Somero & Karkkila
Member id: 155

Re: Koneen lämpötila

Viesti Kirjoittaja wiima63 »

Mun b10m lähtee koneen päältä patteritermostaatilta eteenpäin patterilinjalle ja etukennolle vesi. Menee webastolle mistä haarautuu pattereille ja etukennolle. Etukennon paluu on alavesiletkuun mistä se palaa moottorille. Mulla on siellä auton alla paluuputkessa orginaali sulkuventtiili. Jos se on kiinni etukennolle ei virtaa lämmimvesi. Webaston voi purkaa ainakin mun autossa pois ja kierrot kiinni mutta siltikin tuo etukennon kierto pelaa. Tietenkin sillon kun se alavesiletkun paluuhana on auki.
Avatar
Cyborgi
Rattiamiraali
Viestit: 256
Liittynyt: 14 Maalis 2014 11:42
Truck: Volvo b10m, Kutter 9
Location: Imatra
Member id: 235
Paikkakunta: Imatra

Re: Koneen lämpötila

Viesti Kirjoittaja Cyborgi »

Lahti32, noin taidan tehdä. Lisään vaan yhden venttiilin jolla saan säädettyä etukennolle meneevän veden virtausta. Tässä kun ei ole mitään toimivaa säätöä tuolle lämmölle.
Sisään vaan vaikkei seisokkaan, sanoi mummo kun liikkuvaan bussiin nousi.
Avatar
Cyborgi
Rattiamiraali
Viestit: 256
Liittynyt: 14 Maalis 2014 11:42
Truck: Volvo b10m, Kutter 9
Location: Imatra
Member id: 235
Paikkakunta: Imatra

Re: Koneen lämpötila

Viesti Kirjoittaja Cyborgi »

Alkaa viimeinkin valmistua vesiputki remppa. Vesipumppu, termarit ja jokune vesiletkunpätkä vaihdettu. Jäähdyttimen vedentason anturi uusittu. Kaikki pattereihin liittyvä putkisto purettu pois. Palaneen strocon jäänteet nakattu kankaalle. Etukennolle menevä putkitus valmisteltu, jää kesken kun ei ole kaasujuotos vehkeitä tähän hätään saatavilla.
Moottorin päällä olleet johdot meni vaihtoon. Suojakuoret hävinneet jonnekin ja maadoittivat miten sattui.
Purettu ylimääräisiä paineilmaletkuja jokunen metri. Jostakin kumman syystä jätetty letkut paikoilleen, vaikka toimilaite poistettu. Letkuihin oli taivutettu mutka nippusiteellä tukkeeksi.
Käsitoiminen moottorin sammutin korjattu. Osottautui vialliseksi, kun kerrankin ois ollut tarve toimia. Hieman hankala sammuttaa konetta, kun auto pukeilla ja paineilma karkoteillä.
Vielä puuttuu koneen lämpötilan anturi ja liitin polttoainelinjaan (pitää tulpata strocon syöttölinja). Ovat vaan osottautuneet hieman hankaliksi löytää (ainakin tästä kaupungista).
Sisään vaan vaikkei seisokkaan, sanoi mummo kun liikkuvaan bussiin nousi.
Vastaa Viestiin