Päevvee että pätkähti...

(vaikka taitaapa tuo ilta jo olla.)
Pukaatti kirjoitti:Millon tuut meillekin askartelee kaappeja

Sulla saattas "nuoruus huveta" jos mää tulisin teille väkertelee kaapistoja...nii hiasta tää mun touhaaminen on...
(saattas tääki "postaus" kuulua paremminkin tonne "mikä kiukuttaa..." osastolle.
No... "Rakas päiväkirja..." (se PLPK... vai mikä se ny oli. ) ensin pari kuvaa ja sitte "vuodatus"
eka...

- Aluillaan...
- WP_20151102_20_09_01_Pro.jpg (194.33 KiB) Katsottu 22243 kertaa
Ja aikasa ku tossa pöydällä värkkäilee ni alkaa jo ehkä keittiön yläkaapistoa muistuttamaan...
Elikkäs tuon näköstä tässä vaiheessa.

- eikä se valmis oo vieläkään...
- WP_20151102_21_52_00_Pro.jpg (189.79 KiB) Katsottu 22243 kertaa
Liekkö tuo kellee yllätys että mää taas sovittelen...

(välillä en oikeesti tiiä mitä pitäs tehä... itkeekkö vaiko nauraa tälle omalle touhulle ja turaamiselle, no ehkäpä mää yritän naureskella viel toistaseks... )
Lissee turhia kuvia turhalta selittäjältä... ("selittää ne hiihtäjätki...mut hiihtää ne jotku selittäjätki" )

- toisesta "kuvaperspektiivistä"...
- WP_20151102_21_54_00_Pro.jpg (180.75 KiB) Katsottu 25401 kertaa
Ja viimisenä yks kuva "kiinniripustamisen hajatelmasta"

- "bolt on..."
- WP_20151102_21_53_18_Pro.jpg (139.31 KiB) Katsottu 22243 kertaa
Ja sitte...sitä selittelyä ja vuodatusta.
Tossa tokassa ja kolmannessa kuvassa on näkyy toi kaapiston "katto" tommosena ylieveenä lippana. no tuo levyhän sinne ei tietään löydä, vaan sahailen sinne oikeen kokosen levyn jahka oon saanu päätettyä mimmosen "valolipan" mää siihe haluun...(ja minne suuntaan ne valoloiset sieltä "sojottaa"

) elikkä se on viel "myssyssä" (enkä tarkota että tekisin päätöksen "yömyssyissä"

) Ja samaisessa "päähineessä" on myöskin tuo kaapiston pohja. Ja syy sille on yläkaapiston ulkonäössä, koska ku mä oon mä...niin enhä mää senkään suhteen voi olla "normaali" vaan sekin pitää ny näillänäkymin tehä sitte mahollisimman hankalasti...

Mutta joo, en mää sen kanssa kauaa arvo...tarvii vaan mittailla pikkusen lautasia että mimmoset "ruuanaluset" sinne mahtuu (siis ne lautaset. )
Toi kiinnitys tulee tapahtumaan "pulttaamalla" eli jos joku tätä lueskellu muistaa et mää jätin "esille" ne orggis kiinnityspisteet missä kirjahyllyt on ollu aikoinaan yläpäästään kiinni. Nyt ne on vetästy vaan pultilla kiinni mutta ajattelin olla niin hurjapoika että vetäsen sinne kierretangon pätkät valmiiksi, pursotan uretaani vaahtoo ympärille ja vedän sitte vaan muttereilla lopullisen kiinnityksen. (toki se ruuvataan tosta myös "alasidepuusta" seinään ) Tiedän ja tiedostan että ku mää vien tonne kylmään rautaan pultin suoraan sisältä kiinni niin onhan se talvella "nuppimärkänä" tai jopa kuurassa... mutta sen riskin otan siitäsyystä et mää uskon että toi saattas pysyä seinässä kii jos vaik "kopsahtaa".

Jaahas... joskoha mää ny jättäsin noi "kalut" (kiinteät kalusteet.

) hetkeksi ja alkaisin jossaki kohtaa vaik värjäilee seiniä valmiiksi...lopulliseen pintaansa, sitte sais roiskii kattopaneloinin, saumata ton lattian...ja ja ja no anyway, sais jotaki "lopullista" esille. ja noi kalusteet meinasin viimeistellä ja pinnata sitämukaa ku niitä asentelen paikkaansa. (sitä ennen pitäis vetästä parit piuhat ja putket tonne kalusteiden alle ja taakse.

Joten nepä saapi sitte hetken hyllyssä pölyyntyä.

(sekin on tänään sarjassamme asioita mikä "ärsyittää"...siis se ku ei saa "mättää valamista paikkaansa" vaan aina pitää nysvätä ja nypertää.

) No kaipa se pikkusen motivoi et saa edes jotakin lähes valmista esiin.

No... mää jatkan sitte ku oon "rauhottunu" eli saavuttanu sisäisen rauhan, sen "tänään ei vi....ta läheskään niin paljo ku eilen" olon... mut älkää ystävät hyvät piättäkö hengitystä siihe saakka, voitta pian pökrätä, nii "syvällä" tämänpäiväinen harmitustila on.
Heippa

Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...