Projekti nro 1, Volvo Wiima -85

Kerro omasta projektistasi
b12m
Rattiamiraali
Viestit: 455
Liittynyt: 02 Joulu 2008 00:46
Location: Tampere

Re: Projekti nro 1, Volvo Wiima -85

Viesti Kirjoittaja b12m »

Niinpä. Uteliaisuuttani koetan selvitellä asiaa lisää.

Korostan, ettei tarkoitukseni ole kinata aiheesta. Ratkaisu ja sen perusteet kiinnostaa kovasti.
Tirehtööri
Tosi harrastaja
Viestit: 47
Liittynyt: 29 Marras 2015 19:10
Location: Oulu

Re: Projekti nro 1, Volvo Wiima -85

Viesti Kirjoittaja Tirehtööri »

Juu, papereissa lukee 6700 akseliväliksi. Pituutta ei kerro ja reilu 16t kantavuus. Leveyttä se 2500 myös.
Tänään häätyy mennä kahtoon tarkemmin paikan päälle.
Tirehtööri
Tosi harrastaja
Viestit: 47
Liittynyt: 29 Marras 2015 19:10
Location: Oulu

Re: Projekti nro 1, Volvo Wiima -85

Viesti Kirjoittaja Tirehtööri »

Noniiin..

Auto saatiin henkiin. Moottori kävi nätisti, lämmöt pysyi kurissa, vesi kiersi, webasto toimi, öljyä oli hyvin ja ei savuttanut, mitä alun sahaamisen jälkeen. Latasi akkuja, tankit täynnä ja ei nikottelua. Lämmintä puski ikkunaan ja sai jo kajuuttaa sulamaan.

Ainoa ongelma ilmanpaineiden kanssa. 5,5 nosti barit, mutta kun tuli 6baria, alkoi jokaisen renkaan luota kuulumaan suhinaa ja barit tippui takaisin 5-5,5 barin tienoille. Kysymys kuuluukin, onko hinaukseen otettu letkut irti kaikilta pusseilta, kerta keula ja perä tuettu alustasta puupölkyillä ylös vai onko vuoto jostain muualta tai voiko olla jäässä järjestelmä? Jarrut tuntui avaavan kerta valot sammui ja kun sammutti, niin barit jää siihen 5 paikkeille. Koria kun koittaa napista nostaa, alkaa suhisemaan varsinkin oikean eturenkaan kohdalta. Viisaimmat?

https://www.dropbox.com/s/knzlvgmo41fa4 ... 5.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/oh7uchcrxuj3y ... 9.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/npohk8ytjyhzr ... 9.jpg?dl=0
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3097
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Projekti nro 1, Volvo Wiima -85

Viesti Kirjoittaja neppi »

Siis rungon ja korin välissä jotkut pölkyt?!?

Veikkaan, että jousipussit on pudonnu ylälautasista irti ja ilmat karkaa sieltä välistä. Sama selittää myös korinnoston suhinaa. Konttaappa sinne alle ja tsekkaa miten ilmapussit makaa.
Tirehtööri
Tosi harrastaja
Viestit: 47
Liittynyt: 29 Marras 2015 19:10
Location: Oulu

Re: Projekti nro 1, Volvo Wiima -85

Viesti Kirjoittaja Tirehtööri »

Häätyypi saada mukaan joku, joka ymmärtää nuista. Itsellä ei tietotaito ole vielä kummoinen, niin 450km reissut kahtomaan pölijänä autoa ei hyödytä.
Täytyisi saada nyt alkuun lavetille ja kerta ei alustaa saa ylös, niin pyöräkoneelle töitä.
Viimeksi muokannut Tirehtööri, 20 Joulu 2015 14:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3097
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Projekti nro 1, Volvo Wiima -85

Viesti Kirjoittaja neppi »

Ohassiellä Rollossaki Kylähulluja. Laita vähän kyselyä ni joku käy ohiajaessa.
janne
Kokenut kuljettaja
Viestit: 122
Liittynyt: 10 Tammi 2011 18:12
Truck: Scania L113 Vähämaa
Location: rovaniemi

Re: Projekti nro 1, Volvo Wiima -85

Viesti Kirjoittaja janne »

Joo voin tulla kattoon ku oot maisemissa. 0400 kaks3 yks 085, siis jos en oo töisä. Soita hyvissä ajoin.
Tirehtööri
Tosi harrastaja
Viestit: 47
Liittynyt: 29 Marras 2015 19:10
Location: Oulu

Re: Projekti nro 1, Volvo Wiima -85

Viesti Kirjoittaja Tirehtööri »

täng juu, auto on tosiaan raskoneen pihassa, että saa käydä kahtomassa ominpäinkin, mutta joulun jälkeen jos välipäivillä eksyisi taas sinne ja viimeistään seuraava lauantai.
janne
Kokenut kuljettaja
Viestit: 122
Liittynyt: 10 Tammi 2011 18:12
Truck: Scania L113 Vähämaa
Location: rovaniemi

Re: Projekti nro 1, Volvo Wiima -85

Viesti Kirjoittaja janne »

Miepä yritän keretä käydä kattoon, millä meinasit viedä tuon?
Tirehtööri
Tosi harrastaja
Viestit: 47
Liittynyt: 29 Marras 2015 19:10
Location: Oulu

Re: Projekti nro 1, Volvo Wiima -85

Viesti Kirjoittaja Tirehtööri »

Kuljetusliike Vanhaselta saatu edullisin tarjous nyt, lavetilla.
Tirehtööri
Tosi harrastaja
Viestit: 47
Liittynyt: 29 Marras 2015 19:10
Location: Oulu

Re: Projekti nro 1, Volvo Wiima -85

Viesti Kirjoittaja Tirehtööri »

Keulan tunkkaaminen ylös ja paalua väliin, että pysyy. Miten tämä tehdä käytännössä?
Tunkilla ylä-asentoon, pölli oikeaan väliin ja tunkki alas?
Lavetille siirtoa ajatellen, pitäisi saada keula pysymään korkealla. Perästä pukataan/nostetaan pyöräkuormaajalla.
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3659
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Projekti nro 1, Volvo Wiima -85

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Etujousien korkeudensäätöventtiililtä kompuralla ilmaa sisään. Keula nousee ajokorkeuteen.

Voi sitä tietenkin runkosta tunkata ja laittaa pölliä väliin. Sinne tunkatun auton alle ei kovin mielellään mene pölkkyjä asentelmaan.

Jos kohdalleni osuisi - niin kokeilisin tuota ilman laittoa huoltoluukun kautta. Ei voi ainakaan auto pudota asentajan päälle.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Tirehtööri
Tosi harrastaja
Viestit: 47
Liittynyt: 29 Marras 2015 19:10
Location: Oulu

Re: Projekti nro 1, Volvo Wiima -85

Viesti Kirjoittaja Tirehtööri »

Huomenna pitäisi keula saada nostettua, joten huomenna hääräämään sitä. Saa nähdä miten käy, maanantaille kun pitäisi saada lavetille.
Suaapi tulla paikalliset kahtoon kaveriksi ja tänne voipi laitella hullut viestiä. Päivittelen huomenna tiuhaan tahtiin tilannetta kuvin. :)
junior
Rattiamiraali
Viestit: 443
Liittynyt: 28 Heinä 2013 15:40
Truck: volvo b58
Location: turku

Re: Projekti nro 1, Volvo Wiima -85

Viesti Kirjoittaja junior »

Tänään jopa hetken mietin että pitäiskö hypätä ratin taa kurvailla bussin kanssa katsomaan tuota huomista savottaa onneks tuli järki päähän etten lähde ajelemaan täytyy nyt seurata vaan foorumin kautta miten projekti edistyy
Tirehtööri
Tosi harrastaja
Viestit: 47
Liittynyt: 29 Marras 2015 19:10
Location: Oulu

Re: Projekti nro 1, Volvo Wiima -85

Viesti Kirjoittaja Tirehtööri »

junior kirjoitti:Tänään jopa hetken mietin että pitäiskö hypätä ratin taa kurvailla bussin kanssa katsomaan tuota huomista savottaa onneks tuli järki päähän etten lähde ajelemaan täytyy nyt seurata vaan foorumin kautta miten projekti edistyy
Turusta asti? Oisin voinut tarjota jopa kahvit! :lol:
Avatar
Pukaatti
Vapaaherra
Viestit: 2595
Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
Truck: volvo b10m dp carrus
Location: Volvon alla yleensä
Member id: 244
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Projekti nro 1, Volvo Wiima -85

Viesti Kirjoittaja Pukaatti »

junior kirjoitti:Tänään jopa hetken mietin että pitäiskö hypätä ratin taa kurvailla bussin kanssa katsomaan tuota huomista savottaa onneks tuli järki päähän etten lähde ajelemaan täytyy nyt seurata vaan foorumin kautta miten projekti edistyy
Viittiiks ajaa Kausalan kautta kun meet Ouluun tästä Savonlinnan kautta? :)
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
junior
Rattiamiraali
Viestit: 443
Liittynyt: 28 Heinä 2013 15:40
Truck: volvo b58
Location: turku

Re: Projekti nro 1, Volvo Wiima -85

Viesti Kirjoittaja junior »

Jos olisin aikaisemmin tiennyt että saa ilmaiset kahvit niin olisin kyl lähtenyt ajelemaan eihän sinne oo ku reilu 800km matkaa
Tirehtööri
Tosi harrastaja
Viestit: 47
Liittynyt: 29 Marras 2015 19:10
Location: Oulu

Re: Projekti nro 1, Volvo Wiima -85

Viesti Kirjoittaja Tirehtööri »

Noniin. Tästä pitäisi vielä saada tämä nurkka ylös. Toisen nurkan olivat jo hinattaessa nostaneet ja tunkeneet pöllin väliin. Siitä kohta kuvaa.

3pv kinkkua vetäneenä, alkaa mahassa mourimaan kun tuolla maassa hetken pyörii. Osaa kummasti arvostaa viereisen huoltoaseman vessaa. :mrgreen:
Liitteet
20151226_140000.jpg
Tirehtööri
Tosi harrastaja
Viestit: 47
Liittynyt: 29 Marras 2015 19:10
Location: Oulu

Re: Projekti nro 1, Volvo Wiima -85

Viesti Kirjoittaja Tirehtööri »

Laittaapa makiasti vastaan.
Tunkki = ei oo
Hinaussilmukka = ei mtn hajua

2 laatikkoa kyljistä lukossa. Koitettu rikkoa lukot ja päästä sisään. Lukot kyllä rikki mutta luukut pysyy kiinni.
Varmasti kaikki tarpeellinen näiden takana tai sitten ei.
100€ sille pimeänä, joka tuon käy valmistelemassa lavetille laittokuntoon ja vodkapullo vielä kylkeen.
Itte noviisina ja uutena, jolla uupuu suurin osa välineistä, niin en nyt pysty tälle muuta tekemään.
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3097
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Projekti nro 1, Volvo Wiima -85

Viesti Kirjoittaja neppi »

Ne on varmaan tiivisteestä jäässä ne luukut. Onks sieltä jostain toisesta luukusta mahdollista ryömiä niitä sisäpuolelta potkimaan?

Ei kai niitä kukaan lukossa pidä? Paitsi 'Bussiton', mut se käytti ensin pyhättömän viikon arkipäivät niitten lukkojen rassaamiseen / entisöintiin.

Jos löytyy hinausvaijeri, sen voi työntää hinauslenkin kiinnitysreijästä läpi ja sit laittaa sinne takapuolelle jonku hylsysarjasta jatkovarren poikittain. Kestää vetää.

Pyydä VPK:ta käymään nostotyynyharjoituksessa!
junior
Rattiamiraali
Viestit: 443
Liittynyt: 28 Heinä 2013 15:40
Truck: volvo b58
Location: turku

Re: Projekti nro 1, Volvo Wiima -85

Viesti Kirjoittaja junior »

Ois kyl pitänyt lähtee katsomaan tätä projektia mul ois ollu mukana pari pullotunkkia kemppi rälläkkä sekä muutama muu pikku työkalu mitä tienpäällä voi tarvita.
Tirehtööri
Tosi harrastaja
Viestit: 47
Liittynyt: 29 Marras 2015 19:10
Location: Oulu

Re: Projekti nro 1, Volvo Wiima -85

Viesti Kirjoittaja Tirehtööri »

Usko oli hetken koetuksella. Kiinni olevat ja pysyneet luukut toimivat lukoiltaan paineilmalla ja kerta 5barin jälkeen valskaa ainakin oikean pussin kautta ja jostain syystä kaikilta renkailta, niin luukut pysyivät kiinni. Liekkö irroitettu letkuja tmv, kun tosiaan valskaa 6barin kohdalla jokaisen renkaan luota.

No mutta, homma näyttää luonnistuvan kera pyöräkoneen kanssa. Koitetaan aluksi kyytiin hivuttaa lavetille ja katotaa siitä sit, miten jatketaan. Paikalle saa tulla kahtomaan ja aikatauluksi veikkaan keskipäivää.
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3097
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Projekti nro 1, Volvo Wiima -85

Viesti Kirjoittaja neppi »

Se alkaa siellä 5bar jälkeen työntää jousille ilmaa (eka täytetään jarrut) ja jos siellä ei oo ne pussit paikallaan ni se ei vaan täyty se systeemi.
Tirehtööri
Tosi harrastaja
Viestit: 47
Liittynyt: 29 Marras 2015 19:10
Location: Oulu

Re: Projekti nro 1, Volvo Wiima -85

Viesti Kirjoittaja Tirehtööri »

Juu, sieltä pukkaa ilmat pusseilta ulos.

Sehän nous tuo pakkanen sitten ihan kunnolla. Häätypi siirtää huomiselle/keskiviikolle, kun tippuu melkein nollaan.
Tirehtööri
Tosi harrastaja
Viestit: 47
Liittynyt: 29 Marras 2015 19:10
Location: Oulu

Re: Projekti nro 1, Volvo Wiima -85

Viesti Kirjoittaja Tirehtööri »

Näin. Ratsaille saatiin ja vedettyä JKM-Steelin pihaan. Seuraavaksi auto ylös ja aletaan ihmettelemään, mutä sieltä löytyy. 8)
Liitteet
IMG-20160102-WA0002.jpg
IMG-20160102-WA0001.jpg
Vastaa Viestiin