
Projekti slide-outin kera
- kulkuri
- Kansleri
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
- Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen
Re: Projekti slide-outin kera
tuohon täsmälleen samaan paikkaan tulee omalaitekin aina ajettua papinniemessä 

- j0ri
- Rattiamiraali
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
- Truck: K112-Lahti 450 Eagle
- Location: Savonlinna
Re: Projekti slide-outin kera
Ei oo ollu ajatuksissa pyöritellä aggrea ajossa. Sillon sähköä jauhaa auton oma laturi.
Olihan tuolla Papinniemessä useampikin ison auton mentävä paikka, tuo oli vapaana ja varsin passeli.
Olihan tuolla Papinniemessä useampikin ison auton mentävä paikka, tuo oli vapaana ja varsin passeli.
Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. 
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)

-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Projekti slide-outin kera
Noh. Miteskäskös täällä menee? Ei oo nähty ku viimeks jossai risteyksessä ku hinasin sitä liimaliiterii pajatiellä.
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
- Rantarosvo
- Kansleri
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
- Truck: Haaveena vasta
- Location: Lappeenranta
- Viesti:
Re: Projekti slide-outin kera
Miun on pitäny jo pitkään kysyä, et mitä kuuluu slideout suunnitelmille. Semmonen mielikuva kuitenkin aikonaan jäi, että täysin haudattu idea ei olis.
Rosmo
- kulkuri
- Kansleri
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
- Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen
Re: Projekti slide-outin kera
mahtaako olla uutta ehtinyt jOri tehdä 

- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Projekti slide-outin kera
Pitää soittaa kohta miehelle ku ei kuulu 

Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
- j0ri
- Rattiamiraali
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
- Truck: K112-Lahti 450 Eagle
- Location: Savonlinna
Re: Projekti slide-outin kera
Tere tere. Kiirettä on hieman töissä piisannut.. Tänään tavis toimistopäivä, mut maanantaina n. 17h työpäivä ja eilen tiistaina tais tulla melkein 19h. Eipä viime viikollakaan paljoa huonommaksi jäänyt.. Syksyllä vielä luulin että silloin oli kiirettä ja tekemistä, nyt on mennyt normit uusiksi
Mutta onneksi on liukuvatyöaika ja kaikkee, juuri pääsin plussatunneissa kolmelle numerolle. Muuta en oo kyllä vielä saanut kuin noita plussanumeroita, kun tulis väljempi hetki että vois niitä ees käyttää pois..
Mutta se siitä vuodatuksesta, vaikka arvatenkin bussissa en oo saanut yhtään mitään aikaan. Tai no melkein..
Ostin nimittäin jiirisirkkelin pöytineen ja harjoittelin saunan lauteiden tekoa kotimökissä. Entiset purettiin pois, itsenäisyyspäivänä sirkkelöin ja kasasin uuden rungon. Viime sunnuntaina läjäsin lautehet ja päästiin kylpemään. Tuli hyvä, vaikka ite sanonki! Tällä harjoittelulla uskaltaa lähteä bussin saunaa rakentamaan! 
Tässä jo mietittiin että ois kiva hiihtolomailemaan lähteä bussilla. En tiedä saisko sitä viikon pari liu-uttua töitten parista bussipuuhiin ja rakentaisi sen saunan ja lämmitysjärjestelmän, muutoin voi olla vähän kylymä hiihtoloma-aikaan retkeillä.
Slide-Outistakaan ei oo luovuttu, eikä luovuta. Suunnitelma on ja pitää, mutta ajankohta on vielä määrittelemätön. Yksi kappale slaidareita vielä meidän autoon tehdään!


Mutta se siitä vuodatuksesta, vaikka arvatenkin bussissa en oo saanut yhtään mitään aikaan. Tai no melkein..


Tässä jo mietittiin että ois kiva hiihtolomailemaan lähteä bussilla. En tiedä saisko sitä viikon pari liu-uttua töitten parista bussipuuhiin ja rakentaisi sen saunan ja lämmitysjärjestelmän, muutoin voi olla vähän kylymä hiihtoloma-aikaan retkeillä.
Slide-Outistakaan ei oo luovuttu, eikä luovuta. Suunnitelma on ja pitää, mutta ajankohta on vielä määrittelemätön. Yksi kappale slaidareita vielä meidän autoon tehdään!
Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. 
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)

-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Projekti slide-outin kera
Lähe Jori lauantaina sinne ääpeesee? Renkonmäkelää?
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
- j0ri
- Rattiamiraali
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
- Truck: K112-Lahti 450 Eagle
- Location: Savonlinna
Re: Projekti slide-outin kera
Hiihtolomareissu lähenee, eikä autossa ole vielä toimivaa lämmitysjärjestelmää..
Lattialämmityskin on kesken eikä se yksinään riittäisikään. Ilppi on hankintalistalla, mutta pakkasilla senkin teho taitaisi olla liika pieni.
Foorumilla on ilmaweboja porukat viritelly ja näistä juttuja oon lueskellut. Ajattelin että ilmalämmitin voisi olla helpoin tapa saada lämpöstä ja sitten joskus myöhemmin ilppi kun jäähdytystä kaipaillaan.. Vuodenvaihteessa tilailin kaksi 4kW:n venäläistä Planar 44D dieselkäyttöistä ilmatöhötintä. Kustansivat 580 euroa kappaleelta. Eli hiukka evukkaampia kun Webasto tai Eberi. Saapi nähdä miten toimivat.
Lämmittimet tulivat tällä viikolla, mukana oikeastaan kaikki tarpeellinen paitsi ilmaröörit, sähkö ja dieseli. Ajattelin yhden laittaa etummaiseen ruumaan, josta rööritys asuintilan etuosaan eli olkkariin ja haara ruumakamariin. Toisen töhöttimen asentelin tänään takimmaiseen ruumaan. En tosin ehtinyt kuin kiinnittää pelkän polttimen ja tökätä pako- ja imuputket paikoilleen. Aika tuhraantui Kumi-Lolan kanssa painimiseen ja auton esille kaivamiseen lumikinosten takaa. Tältä taemmalta polttimelta on tarkoitus vetää röörit peräkamariin ja keittiöön.
Polttimille on hommattuna oma marinoitu Motonetin 100Ah:n akku ja polttimien mukana tuli 7 litran kiisselisäiliöt. Eli pidän lämmittimet täysin erillisinä muusta järjestelmästä. Asuintiloihin tulee polttimien omat pikkuiset ohjauspanelit. Molemmista polttimista ajattelin vielä haarauttaa lämpimän ilman ruumaan, jonka avulla voisi ehkä saada ruumaan lämpöä sen verran että vedet ja putket pysyisivät sulina. Luukkuihin toki eristettä sisäpintaan. Ajatuksissa on laittaa venttiilit, joilla voi valita polttimet kierrättämään sisäilmaa tai imemään ulkoa raikasta.
Jostain täytyisi taikoa vielä 60mm rööriä haarautuksia varten. 100mm rööriä löytyy jo.
Yhteisteholtaan näiden 8kW:n lisäksi mulla on se siirreltävä 3kW:n valopetroolilämmitin. Lämmittimiä täytyis päästä kohta testailemaan vaikka tuossa kotipihassa, jotta sais vähän vihiä pärjääkö pakkasessa vai uhkaako hiihtolomareissulla jäätymiskuolema..
Tosin jäi kesäkiisselit tankkiin, joten jos ei kelit tästä lämpiä, taitaa auto kyllä jäädä pihaan..


Foorumilla on ilmaweboja porukat viritelly ja näistä juttuja oon lueskellut. Ajattelin että ilmalämmitin voisi olla helpoin tapa saada lämpöstä ja sitten joskus myöhemmin ilppi kun jäähdytystä kaipaillaan.. Vuodenvaihteessa tilailin kaksi 4kW:n venäläistä Planar 44D dieselkäyttöistä ilmatöhötintä. Kustansivat 580 euroa kappaleelta. Eli hiukka evukkaampia kun Webasto tai Eberi. Saapi nähdä miten toimivat.
Lämmittimet tulivat tällä viikolla, mukana oikeastaan kaikki tarpeellinen paitsi ilmaröörit, sähkö ja dieseli. Ajattelin yhden laittaa etummaiseen ruumaan, josta rööritys asuintilan etuosaan eli olkkariin ja haara ruumakamariin. Toisen töhöttimen asentelin tänään takimmaiseen ruumaan. En tosin ehtinyt kuin kiinnittää pelkän polttimen ja tökätä pako- ja imuputket paikoilleen. Aika tuhraantui Kumi-Lolan kanssa painimiseen ja auton esille kaivamiseen lumikinosten takaa. Tältä taemmalta polttimelta on tarkoitus vetää röörit peräkamariin ja keittiöön.
Polttimille on hommattuna oma marinoitu Motonetin 100Ah:n akku ja polttimien mukana tuli 7 litran kiisselisäiliöt. Eli pidän lämmittimet täysin erillisinä muusta järjestelmästä. Asuintiloihin tulee polttimien omat pikkuiset ohjauspanelit. Molemmista polttimista ajattelin vielä haarauttaa lämpimän ilman ruumaan, jonka avulla voisi ehkä saada ruumaan lämpöä sen verran että vedet ja putket pysyisivät sulina. Luukkuihin toki eristettä sisäpintaan. Ajatuksissa on laittaa venttiilit, joilla voi valita polttimet kierrättämään sisäilmaa tai imemään ulkoa raikasta.
Jostain täytyisi taikoa vielä 60mm rööriä haarautuksia varten. 100mm rööriä löytyy jo.
Yhteisteholtaan näiden 8kW:n lisäksi mulla on se siirreltävä 3kW:n valopetroolilämmitin. Lämmittimiä täytyis päästä kohta testailemaan vaikka tuossa kotipihassa, jotta sais vähän vihiä pärjääkö pakkasessa vai uhkaako hiihtolomareissulla jäätymiskuolema..

Tosin jäi kesäkiisselit tankkiin, joten jos ei kelit tästä lämpiä, taitaa auto kyllä jäädä pihaan..


Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. 
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)

-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Projekti slide-outin kera
Tarviikko apua auto kanssa? Voin yrittää tulla jeesaa jos ei oo mammalle merkattu iltavuoroja. Klaarksonilla ei oo ku 100mm torvea. Oiskohan LVI palvelulla 60mm? Ite tarviisii 90mm. Kato ettei pakokaasuja pääse imeytyy imuilmaan!
Se kesälöpö ei kulje kyllä mitenkään, jos löytäsit tankin /tankkien tyhjennys roput ja käyt ilpolta hakee suotimet uudet sinne sit. Miulla pari suodinta mut tolvosta ei käy kaaniaan
Se kesälöpö ei kulje kyllä mitenkään, jos löytäsit tankin /tankkien tyhjennys roput ja käyt ilpolta hakee suotimet uudet sinne sit. Miulla pari suodinta mut tolvosta ei käy kaaniaan

Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4280
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Projekti slide-outin kera
Tilasitko suomesta lämmittimet?
Nuohan ei maksa Venäjällä paljon mitään.
Nuohan ei maksa Venäjällä paljon mitään.
Tulevaisuus on sähköinen
- Rantarosvo
- Kansleri
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
- Truck: Haaveena vasta
- Location: Lappeenranta
- Viesti:
Re: Projekti slide-outin kera
Muistelisin että bensalla saa hätätilassa lisää pakkasen kestävyyttä dieseliin. Sitä en muista paljonko sitä voi laittaa ja sietääkö "nyky"pelit sitä.
Rosmo
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Projekti slide-outin kera
Helpointa on kyll tyhjentää tankit. Sit kun se on jäässä suotimia myöten jossai Rantasalmen kapeella tiellä ni shhhaaatttaaa patittaa. ..
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
Re: Projekti slide-outin kera
Kannattaa ennemmin laittaa ihan oikeeta dieselin jäänestoa. Bensa kyllä pitää naftan juoksevana, mutta syttymisherkkyys ja naftan voiteluominaisuudet heikkenee.Rantarosvo kirjoitti:Muistelisin että bensalla saa hätätilassa lisää pakkasen kestävyyttä dieseliin. Sitä en muista paljonko sitä voi laittaa ja sietääkö "nyky"pelit sitä.
btw onko sinne tankkiin jäänyt ihan puhdas kesälaatu, vai välilaatu?
E: Niin, ja ei niitä naftoja kannata ropusta ulos laskea, ellei se nyt sitten ole ihan suutamyöden täynnä se tankki.. Jäänestoa ja lämmintä löpöä päälle, niin tankissa oleva aine kyllä tokenee. Suodattimetkin on helppo homma, sen kun vaihtaa uusiin, mutta jos siirtoputket on ihan yhtä jöötiä, niin sitten onkin vähän hommia.
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Projekti slide-outin kera
Ittellä ei kesälaatu ja talvi jostai syystä sekoitus?
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3659
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Projekti slide-outin kera
Paljon tuota kesälaatua on tankissa?j0ri kirjoitti:Tosin jäi kesäkiisselit tankkiin, joten jos ei kelit tästä lämpiä, taitaa auto kyllä jäädä pihaan..![]()
Kanisterilla talvilaatua sekaan ja antaa käydä kunnolla lämpimäksi. Sitten mittarille ja lisää kiisseliä tankkiin. Nuo polttoainefilsut ovat melko lämpimässä paikassa linja-autoissa. Ainakin B10M auton filsut ovat koneen kyljessä.
LT-volkkarin olen onnistunut hyydyttämään - siinä vedeneroitin sijaitsee pyöräkotelossa ja jäätyy ensimmäisenä.
Kerran minulta on kesälaatu jähmettynyt Weban filtteriin. Filsu irti, föönillä lämpimäksi talvilaadut sisään ja muutama käynnistysyritys. Lähti toimimaan
Pienenä lisäyksenä - mikäli parafiini on jo kiteytynyt suodattimiin talvilaadun tai bensan lisääminen ei auta. - Filsu pitää vaihtaa tai sulattaa.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Re: Projekti slide-outin kera
Kerroppa sitten kaikille miten nuo planarin lämmittimet toimii itsekkin sellaista harkinnut kun ei oo webastoon varaa.
- j0ri
- Rattiamiraali
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
- Truck: K112-Lahti 450 Eagle
- Location: Savonlinna
Re: Projekti slide-outin kera
Joo, takaruuman poltin on asennettu ruuman takaseinään, eli poltin ruuman puolella, seinän läpi pako- ja imuputket eliskä ne ulos taka-akselin puolelta. Toinen poltin tulee vastaavasti etummaiseen ruumaan ja pakoputki etuakselilta ulos.
Tänään virittelin väliaikaisesti piuhat, putket ja letkut pumppuineen kaikkineen paikoilleen. Käyttöpaneeli osoittautui melkoisen mystiseksi.. Sivuilla merkkivaloja, joiden selityksiä ei ole merkattu paneliin itseensä. Tulille poltinta yrittelin saada mutta ei lähtenyt. Polttoainepumppu naksahteli muutaman kerran, eikä letkut täyttyneet kunnolla kiisselistä. Sitten piti lähteä jo toisiin puuhiin.
Nyt iltasella palasin ja täytin itse polttoaineletkut ja muutaman yrittelyn jälkeen lähtikin ekat savut laitteesta ulos.. Ja sitä muuten piisasi.
Hitaasti se lähti kiihtymään ja ehkä 10-15 minsaa töhistintä pyörittelin. Loppuvaiheessa savutuskin alkoi jo helpottamaan tai sitten siihen tottui. Kuumaa jo pukkas lopussa, vaikka reipas parinkympin pakkanen paikalla vallitsi.
Käyttöpanelin sielunelämä ei oikein vielä selvinnyt. Polttimen osasin laittaa päälle ja pois, mutta nyt täytyy kyllä manuaaliin turvautua. On sen verran outo kapistus vaikka ei ole kuin kolme nappia..
Suomesta nämä tilasin, en tiiä mitä Venäjällä olisi maksanut.
Seuraavaksi kiinteät asennukset ja reikiä ja röörejä asuntiloihin saakka.
Auton omassa polttoainetankissa on pelkkää kesälaatua, mutta onneksi vain tira pohjalla. Aikomus oli vaihtaa ehjä tankki tilalle, joten jäi tankkaamatta talvilaatua. Eipä kyllä ole vielä tankkikaan vaihtunut..
Taidan kaataa sekaan talvikiisselit ja odotella lauhoja kelejä. Kuumailmapuhaltimella lämmittelisi suodattimia ja sit kokeilisi käyntiin..?
Ja Pukaatti, en minä apukäsiä välttämättä tarvihe ku kahdenkin komentaminen on jo haastavaa..
Mutta höpötellähän sitä välillä vois. En oo siun rojektiakaan nähny ku kuvista..
Tänään virittelin väliaikaisesti piuhat, putket ja letkut pumppuineen kaikkineen paikoilleen. Käyttöpaneeli osoittautui melkoisen mystiseksi.. Sivuilla merkkivaloja, joiden selityksiä ei ole merkattu paneliin itseensä. Tulille poltinta yrittelin saada mutta ei lähtenyt. Polttoainepumppu naksahteli muutaman kerran, eikä letkut täyttyneet kunnolla kiisselistä. Sitten piti lähteä jo toisiin puuhiin.
Nyt iltasella palasin ja täytin itse polttoaineletkut ja muutaman yrittelyn jälkeen lähtikin ekat savut laitteesta ulos.. Ja sitä muuten piisasi.


Käyttöpanelin sielunelämä ei oikein vielä selvinnyt. Polttimen osasin laittaa päälle ja pois, mutta nyt täytyy kyllä manuaaliin turvautua. On sen verran outo kapistus vaikka ei ole kuin kolme nappia..
Suomesta nämä tilasin, en tiiä mitä Venäjällä olisi maksanut.
Seuraavaksi kiinteät asennukset ja reikiä ja röörejä asuntiloihin saakka.

Auton omassa polttoainetankissa on pelkkää kesälaatua, mutta onneksi vain tira pohjalla. Aikomus oli vaihtaa ehjä tankki tilalle, joten jäi tankkaamatta talvilaatua. Eipä kyllä ole vielä tankkikaan vaihtunut..

Ja Pukaatti, en minä apukäsiä välttämättä tarvihe ku kahdenkin komentaminen on jo haastavaa..

Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. 
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)

-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Projekti slide-outin kera
Juupsista. Soita jos tarviit jeesiä! Vaihda suosiolla uudet suotimet kuiteskii kun ensin saat vaikka vanhoilla jyskämään. Projekti liikkuu taas viikon päästä kaupungilla
kolmio perässä. ..

Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
Re: Projekti slide-outin kera
Mulla sellanen "wanhan kansan tieto", ettei kesä- ja talvilaatu oikein hyvin sekoitu keskenään KYLMÄSSÄ... Eli että täytyis saaha lämpöseen sekottumaan, jos sellasta "fifty-sixty" mixiä hakee...Pukaatti kirjoitti:Ittellä ei kesälaatu ja talvi jostai syystä sekoitus?
Re: Projekti slide-outin kera
Joo, ne ei oikein lähde sekottumaan jos se kesälaatu on vähän paksummassa kunnossa. Siksi jos sinne kaataa kannulla talvilaatua päälle kannattaa pitää huoli että se talvilaatu on lämmintä, niin se lämmittää sen olemassaolevan vaftan ja sekottuu siihen.b12m kirjoitti:Mulla sellanen "wanhan kansan tieto", ettei kesä- ja talvilaatu oikein hyvin sekoitu keskenään KYLMÄSSÄ... Eli että täytyis saaha lämpöseen sekottumaan, jos sellasta "fifty-sixty" mixiä hakee...Pukaatti kirjoitti:Ittellä ei kesälaatu ja talvi jostai syystä sekoitus?
- j0ri
- Rattiamiraali
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
- Truck: K112-Lahti 450 Eagle
- Location: Savonlinna
Re: Projekti slide-outin kera
Ei löytyny Savonlinnan LVI-palvelusta 60mm putkea, mutta Laakerista ja Varaosasta vein viimeisen kiepin 50mm putkea. Tai no, jäi sinne ohuemmalla seinämällä metrin tuubi vielä. Onneksi saadaan tänne kohta Motonet, ehkä valikoimat hiukka runsastuu
Eilisen puolipäivää etsin rasiaporaa.. Alkoi jo hiukka kypsyttämään moinen puuha, kuka pöllii mun työkalut!
Piti sit käydä ostaa uusi. Enpä oikeastaan muuta enää ennättänytkään kun tehdä muutamat reijät ja vetää röörit paikoilleen.
Tänään sunnuntaina vedin kaapelit ja pa-putken eturuumaan asti. Polttimille on omat löpösäiliöt ja nyt ne sijoitetaan eturuumaan vierekkäin. Heleppo tankata samalla ku autokin. Auton tankkaus siis samaisen ruuman vierestä.
Reippaan tunnin testailin asennuksia. Kuumaa töhisi sisälle makkariin ja vessaan. Jopa auton keskivaiheilla keittiössä ehdittiin tuossa testissä siirtyä kuudesta pakkasesta pariin plussaan. Vessassa ja makkarissa oli jo selkeästi enempi. Vaikkei edes kierrätetty sisäilmaa vaan ruumasta imettiin. Imupuolen meinasin järjestää valinnaisesti ulkoa raikasta tai sisältä vähemmän raikasta.
Takapolttimen 100mm lähtö jaettu muovipötikässä 3x50mm, joihin nuo 50mm putket on tuupittu alu-teipillä. Meinasin muuttaa tuon 4x50mm lähdöksi vielä niin ei kurista niin pahasti. Onkohan muuten tuo aluteippi kestävä ratkaisu? Lyhyellä testaamisella ei ilmenny ongelmia.
Etupoltin, imuilman järjestely ja suulakkeet vielä, sittenhän alkaa jo valmista tämän suhteen olemaan
Tänään ei paljoa tuota pakkasta enää ollut. Kaatelin tankkiin 15 litraa huoneenlämpöistä kesäkiisseliä, odottelin tunnin ja ekasta käyntiin. Eikä ees pahemmin savutellut, joskin lumi oli melko nokista auton takana.. Auto siis heräsi talvihorroksesta kivuttomasti. Pitää toki vielä lisää läträtä talvikiisseliä sekaan.
Agregaattiakin käyttelin lämpimäksi. Hokasin siinä samalla että siinähän on 12V lähtö. Siinäpä yksi keino latailla Planareitten akkua.

Eilisen puolipäivää etsin rasiaporaa.. Alkoi jo hiukka kypsyttämään moinen puuha, kuka pöllii mun työkalut!

Tänään sunnuntaina vedin kaapelit ja pa-putken eturuumaan asti. Polttimille on omat löpösäiliöt ja nyt ne sijoitetaan eturuumaan vierekkäin. Heleppo tankata samalla ku autokin. Auton tankkaus siis samaisen ruuman vierestä.
Reippaan tunnin testailin asennuksia. Kuumaa töhisi sisälle makkariin ja vessaan. Jopa auton keskivaiheilla keittiössä ehdittiin tuossa testissä siirtyä kuudesta pakkasesta pariin plussaan. Vessassa ja makkarissa oli jo selkeästi enempi. Vaikkei edes kierrätetty sisäilmaa vaan ruumasta imettiin. Imupuolen meinasin järjestää valinnaisesti ulkoa raikasta tai sisältä vähemmän raikasta.
Takapolttimen 100mm lähtö jaettu muovipötikässä 3x50mm, joihin nuo 50mm putket on tuupittu alu-teipillä. Meinasin muuttaa tuon 4x50mm lähdöksi vielä niin ei kurista niin pahasti. Onkohan muuten tuo aluteippi kestävä ratkaisu? Lyhyellä testaamisella ei ilmenny ongelmia.
Etupoltin, imuilman järjestely ja suulakkeet vielä, sittenhän alkaa jo valmista tämän suhteen olemaan

Tänään ei paljoa tuota pakkasta enää ollut. Kaatelin tankkiin 15 litraa huoneenlämpöistä kesäkiisseliä, odottelin tunnin ja ekasta käyntiin. Eikä ees pahemmin savutellut, joskin lumi oli melko nokista auton takana.. Auto siis heräsi talvihorroksesta kivuttomasti. Pitää toki vielä lisää läträtä talvikiisseliä sekaan.
Agregaattiakin käyttelin lämpimäksi. Hokasin siinä samalla että siinähän on 12V lähtö. Siinäpä yksi keino latailla Planareitten akkua.

Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. 
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)

-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
- wiima63
- Kansleri
- Viestit: 1167
- Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
- Truck: wiima ja Van Hool
- Location: Somero & Karkkila
- Member id: 155
Re: Projekti slide-outin kera
aika snadit vaan yleensä ne aggrejen 12v lähdöt. luokkaa 8 amppeeria. eli huomattavasti parempi lopputulos kun työntää aggrella 230v laturia mikä lataa akun.
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Projekti slide-outin kera
Nonni. Hyvä et läks jyskämään. Mistä väkästelit ne 3x 50 jaot?
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
- Timppa
- Ajoneuvos
- Viestit: 513
- Liittynyt: 17 Maalis 2005 22:13
- Truck: Carrus 602 B 10 M
- Location: Hollola
- Member id: 2
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
Re: Projekti slide-outin kera
Kannattaa asentaa pieni polttoainesuodatin mallia läpinäkyvä ja pitää kuulemma olla metalli verkollinen , siitä näkee onko ilmavuotoa.
Jos suodattimeen tulee käyttämättömyyden aikana ilmaa on liitoksissa parantamisen varaa . Suodatinta saa eberi ja veba liikkeistä.
Jos suodattimeen tulee käyttämättömyyden aikana ilmaa on liitoksissa parantamisen varaa . Suodatinta saa eberi ja veba liikkeistä.