Korin lämmönjohtavuus
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Korin lämmönjohtavuus
On tuo seinien eristys jo huippuluokkaa, lämpö hukkaantuu katosta enää. Seinät 35% katto 60% jostain muistan lukeneeni, suhde jotakuinkin noin kuitenkin niinkuin eristysvaatimuksetkin taloissa. Kameralla näkis kyllä hyvin, palkit loistanee ainakin kuvassa.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4280
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Korin lämmönjohtavuus
Laskeskelin huvikseni U-arvoja bussin rakenteille. Niistä sitten sovelsin vertailutietoa ja laskin tehontarpeen meidän Volvolle -20 asteessa. Kovin on kesken näköjään vielä että on joka paikasta eristetty kunnolla. Laskentaan käytin Dof Tech lämpö laskentaohjelmaa. Tehontarpeen ja kulutuksen osuudet laskin laskentapalvelut.fi energialaskentaohjelmalla.
U- arvoja
- vakio 50mm seinä / katto 1.009 (kivikirkon seinä 1.096, hyvä talon ikkuna 1,000)
- sivulasi 3.226
- tuulilasi 5.676
- etuovi 2.754
- kattoluukku 3.098
- lattia Carrus 18mm vaneri 3.098
- lattia Lahti kennovaneri 2.511
- kylmäsilta kankaalla päällystetty 4.886
Eristämällä:
- seinä/kattoon päälle 30mm SPU = 0,423
- kokonaan SPU 60mm = 0.343
- kokonaan SPU 80mm = 0.315
- kokonaan SPU 100mm=0,210
- lattialämmityslevylattia = 1,372
Vertailun vuoksi uuden talon arvoja:
- seinä 0.13...0.17
- katto 0.09
- lattia 0.09...0.16
- ikkuna 0.68...1.00
Aika kaukana ollaan talosta....Tärkeintä lienee kylmäsiltojen pois maalaaminen tai teippaaminen tai muuten eristäminen. Kylmäsiltojen osuus oli meidän autossa tarkasti laskemalla 68% energiantarpeesta. Toiseksi suurin kuluttaja on lattia, neliöitä on paljon jossa paikoitellen heikko eristys, sitten katto, ikkunat ja kattoluukut. Tavallisessa vakiobussissa on tämä järjestys vielä erilainen koska on enemmän ikkunaa ja ykkösen vakioseinää ja kattoa on paljon, meillä on suurin osa seinistä ja pieni osa katosta lisäeristettyä.
U- arvoja
- vakio 50mm seinä / katto 1.009 (kivikirkon seinä 1.096, hyvä talon ikkuna 1,000)
- sivulasi 3.226
- tuulilasi 5.676
- etuovi 2.754
- kattoluukku 3.098
- lattia Carrus 18mm vaneri 3.098
- lattia Lahti kennovaneri 2.511
- kylmäsilta kankaalla päällystetty 4.886
Eristämällä:
- seinä/kattoon päälle 30mm SPU = 0,423
- kokonaan SPU 60mm = 0.343
- kokonaan SPU 80mm = 0.315
- kokonaan SPU 100mm=0,210
- lattialämmityslevylattia = 1,372
Vertailun vuoksi uuden talon arvoja:
- seinä 0.13...0.17
- katto 0.09
- lattia 0.09...0.16
- ikkuna 0.68...1.00
Aika kaukana ollaan talosta....Tärkeintä lienee kylmäsiltojen pois maalaaminen tai teippaaminen tai muuten eristäminen. Kylmäsiltojen osuus oli meidän autossa tarkasti laskemalla 68% energiantarpeesta. Toiseksi suurin kuluttaja on lattia, neliöitä on paljon jossa paikoitellen heikko eristys, sitten katto, ikkunat ja kattoluukut. Tavallisessa vakiobussissa on tämä järjestys vielä erilainen koska on enemmän ikkunaa ja ykkösen vakioseinää ja kattoa on paljon, meillä on suurin osa seinistä ja pieni osa katosta lisäeristettyä.
Tulevaisuus on sähköinen
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Korin lämmönjohtavuus
Mie laskin E arvoja kun shelliltä ainetta otin 

Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Korin lämmönjohtavuus
Ei kai tuo lattia käytännössä suuri kuluttaja ole? Jos vaikka käännetään kylmälaukku yläsalasin ja "lattiaksi" laitetaan paperi niin hyvin siellä lämpö pysyy. Mutta jos laitetaan keksintö niin että paperi on ylhäällä niin "lattian" tyroksilla ei ole merkitystä, saati sitten kun on hallitsemattomia ilmavuotoja. Korostuu nuo lämpöerot ja vuodot näillä -20 keleillä kun ero on seinän puolilla yli 40c...
Toki lämmin lattia on kiva mutta sitä eristämällä auto ei kauhiasti lämpimämmäksi tule. Katto ja ne pirun ikkunat!
Toki lämmin lattia on kiva mutta sitä eristämällä auto ei kauhiasti lämpimämmäksi tule. Katto ja ne pirun ikkunat!
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4280
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Korin lämmönjohtavuus
Kyllä sivulasit ja lattia on yhtä huonoja. Toisella puolella pakkanen. Sinne se lämpö imeytyy.
Onhan se bussin vakiolattia oikeastikin kylmä. Ei paljon viitsi sukkasillaan kulkea
Kattokin on yllättävän huono. Tuohon kun lisätään kylmäsillat niin ei se 30kW Webasto ole yhtään liian iso -20 pakkasessa.
Onhan se bussin vakiolattia oikeastikin kylmä. Ei paljon viitsi sukkasillaan kulkea
Kattokin on yllättävän huono. Tuohon kun lisätään kylmäsillat niin ei se 30kW Webasto ole yhtään liian iso -20 pakkasessa.
Tulevaisuus on sähköinen
- pelti
- Kansleri
- Viestit: 1165
- Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
- Truck: Hymer camp
- Location: vantaa
- Viesti:
Re: Korin lämmönjohtavuus
Nepparin kattohan on: ulkopelti - 5 cm tyhjää - muovinen sisäverhouspaneli. Nepparissahan kulkee ilmastoinnin ilma tuolla peltisen katon ja tuon sisäverhoilupanelin välissä, eli koko katto on yhtä kanavaa. Mutta tuolla ei ole mitään eristemateriaaleja, ellei tuota 5 cm ilmarakoa sellaiseksi lasketa. Vähän houkuttaisi tuonne peltiä vasten laittaa vaikka joku 1 cm foami tms.. mutta ei toi sentti taida paljoa tehdä? Vesa, paljonko laskennallisesti olis hyötyä?
peltiliiteri.com
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4280
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Korin lämmönjohtavuus
Neoplan vakiokatto U= 5,333pelti kirjoitti:Nepparin kattohan on: ulkopelti - 5 cm tyhjää - muovinen sisäverhouspaneli. Nepparissahan kulkee ilmastoinnin ilma tuolla peltisen katon ja tuon sisäverhoilupanelin välissä, eli koko katto on yhtä kanavaa. Mutta tuolla ei ole mitään eristemateriaaleja, ellei tuota 5 cm ilmarakoa sellaiseksi lasketa. Vähän houkuttaisi tuonne peltiä vasten laittaa vaikka joku 1 cm foami tms.. mutta ei toi sentti taida paljoa tehdä? Vesa, paljonko laskennallisesti olis hyötyä?
+10mm lisäeristys solukumilla U= 3,650
+30mm SPU.lla U= 0,677
Vakiorakenne on todella huono. Vakiokatto vastaa tuulilasia. Lisäeristämällä noin 10mm solukumilla vähän, vastaa sivulasia hädin tuskin. Laittaisin 30mm SPU niin tulee kuusi kertaa parempi katto.
Tulevaisuus on sähköinen
- AriW
- Ajoneuvos
- Viestit: 581
- Liittynyt: 29 Loka 2012 18:09
- Truck: Volvo&Volvo
- Location: Järvelä
- Member id: 219
Re: Korin lämmönjohtavuus
Kyllä se katto minusta vaikutti eniten,sitten tosiaan ne lasit ja sitten lattia. Oikeastaan lattian eristämisestä ei paljoa muuta iloa ole ollut kun että ajosuoritteen jälkeen kesällä se ei ole niin kamalan kuuma. Kylmää se ei kyllä paljoakaan eristä varsinaisesti,paitsi auttaa lämpöä karkaamasta ruumaan. Eipä se sinne kovin innokkaasti kyllä pyri,mutta olen huomannut ettei ruuman katto hikoile niinkään.
Akkunoiden kohdalla noi patterit vaikuttaa ehkäpä eniten,lämpö päällä huomaa ku kylmä oikein humisee tuulilasista sisään.
Vanhoolissa oli katossa eristeet valmiina,laitoin 10mm. solua ja 9mm. vaneria siihen kaveriksi. Sen eron huomasi ihan tosissaan otsalla.

Akkunoiden kohdalla noi patterit vaikuttaa ehkäpä eniten,lämpö päällä huomaa ku kylmä oikein humisee tuulilasista sisään.
Vanhoolissa oli katossa eristeet valmiina,laitoin 10mm. solua ja 9mm. vaneria siihen kaveriksi. Sen eron huomasi ihan tosissaan otsalla.
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4280
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Korin lämmönjohtavuus
Näkyy olevan erilaisia kattoja busseissa, on eristettyä, levytettyä, onttoa ja valokattoa.
Ei ole turhaa työtä eristäminen ei.
Ei ole turhaa työtä eristäminen ei.
Tulevaisuus on sähköinen
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4280
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Korin lämmönjohtavuus
Niin no kyllähän se pakkanen kiertää joka puolelta bussia. Lämpö joka tuotetaan pattereissa, löytyy katonrajasta ja vastaavasti lattialämpö lattiasta.
Itse panostan lattiaa vielä lisää. Siinä kun istuu bussissa koneella illan niin ei tarvitse alkaa nilkkoja repimään... Kun on laattia lämpöinen
Itse panostan lattiaa vielä lisää. Siinä kun istuu bussissa koneella illan niin ei tarvitse alkaa nilkkoja repimään... Kun on laattia lämpöinen
Tulevaisuus on sähköinen
- Zuikkis
- Ajoneuvos
- Viestit: 922
- Liittynyt: 24 Elo 2015 17:45
- Truck: K113 Golden Eagle
- Location: Hollola
- Member id: 315
- Viesti:
Re: Korin lämmönjohtavuus
Puhallusvillaa tai urtsivaahtoa tuo rako täyteen.pelti kirjoitti:Nepparin kattohan on: ulkopelti - 5 cm tyhjää - muovinen sisäverhouspaneli. Nepparissahan kulkee ilmastoinnin ilma tuolla peltisen katon ja tuon sisäverhoilupanelin välissä, eli koko katto on yhtä kanavaa. Mutta tuolla ei ole mitään eristemateriaaleja, ellei tuota 5 cm ilmarakoa sellaiseksi lasketa. Vähän houkuttaisi tuonne peltiä vasten laittaa vaikka joku 1 cm foami tms.. mutta ei toi sentti taida paljoa tehdä? Vesa, paljonko laskennallisesti olis hyötyä?

- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4280
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Korin lämmönjohtavuus
Juurikin noin ja sitten toivotaan pehmeää lumisadetta päälleZuikkis kirjoitti:Puhallusvillaa tai urtsivaahtoa tuo rako täyteen.pelti kirjoitti:Nepparin kattohan on: ulkopelti - 5 cm tyhjää - muovinen sisäverhouspaneli. Nepparissahan kulkee ilmastoinnin ilma tuolla peltisen katon ja tuon sisäverhoilupanelin välissä, eli koko katto on yhtä kanavaa. Mutta tuolla ei ole mitään eristemateriaaleja, ellei tuota 5 cm ilmarakoa sellaiseksi lasketa. Vähän houkuttaisi tuonne peltiä vasten laittaa vaikka joku 1 cm foami tms.. mutta ei toi sentti taida paljoa tehdä? Vesa, paljonko laskennallisesti olis hyötyä?ja sitten korvaavat ilmakanavat siihen alemmas..

Tulevaisuus on sähköinen
Re: Korin lämmönjohtavuus
Meillä laitettiin seiniin ja kattoon finnfoamia yhteensä 70mm, rungon sisään 40mm ja 30mm sitten päälle... kaikki levyt liimalla ja vaahdolla tiiviisti toisiinsa...ei ilmarakoja mihinkään väliin. Sisäpuolen 30mm levyjen väliin/ saumoihin 12mm:n vanerikoolauksen alle tuli 20mm finnfoami. näiden päälle verhoilumateriaaliksi 2mm:n alumiinikomposiittilevy...valkoiseksi pulverimaalattu pinta molemmin puolin. Verhoilulevyt liimalla ja ruuveilla vanerikoolauksissa... ei yhteyttä runkoon !!!
Lattiassa ennestään vaneria 2 kerrosta joiden välissä joku todennäköisesti ääntä eristävä levy, vahvuus yhteensä 35mm....
tämän päälle laitettiin vielä 30mm finnfoamia ja 15mm vaneri.... luulis tarkenevan... sitä en tiedä että mikä on oikea ja paras
systeemi eristää mutta tällä kertaa tehtiin näin
Lattiassa ennestään vaneria 2 kerrosta joiden välissä joku todennäköisesti ääntä eristävä levy, vahvuus yhteensä 35mm....
tämän päälle laitettiin vielä 30mm finnfoamia ja 15mm vaneri.... luulis tarkenevan... sitä en tiedä että mikä on oikea ja paras
systeemi eristää mutta tällä kertaa tehtiin näin

- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Korin lämmönjohtavuus
Oisko intoa tulla eristämää meidän taloa 

Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
Re: Korin lämmönjohtavuus
Meitillä on katossa rytoksia ja osaksi seinissä myös nuo alkuperäiset nyt on tullut vähän viileämmillä keleillä tullut ajelua niin olen laittanut velipojan tekemään lisää eristyksiä ja nyt on käytetty 30mm spu levyä
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Korin lämmönjohtavuus
Tossa kaveri ajaa työkseen noita nykyajan busseja niin kaikki sanovat tosi kylmiksi. Paikkurissa saa haalari päällä ajella ja pipa /pipo korvilla ja syvässä. Tuumas vaa et esmes meikän b10m saa ajaa t paidassa pakkasella
se on kyllä lämmin kapine täytyy todeta.

Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4280
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Korin lämmönjohtavuus
Huonompaan suuntaan menee uudemmat bussit. Seinässä 20mm styroksi, muuten ontto. Katon eristeet niin huonosti laitettuja että kattokankaan poistamisella varisee alas kaikki 30mm styroksin palat. Moottorit lämpenee hitaasti ellei webasto auta koko ajan.
Tulevaisuus on sähköinen
-
- Rattimajuri
- Viestit: 234
- Liittynyt: 21 Touko 2008 06:06
- Truck: MB 508
- Location: Rautavaara
Re: Korin lämmönjohtavuus
Mikäpä se nykyään ei menisi huonompaan suuntaan. Kaikki tehdään mahdollisimman halvalla ja kestämään mahdollisimman vähän aikaa. Ilmastopelleily on valjastettu tukemaan tätä kaikkea. Pääasia on, että osakkeenomistaja nettoaa.
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Korin lämmönjohtavuus
Sitte ku pitää päästöt olla euro miljoona luokkaa ni eivät tietty kuluta mitää mut ei tule lämpöökään. Sit huudatetaa stokoja ja epereitä ja vepatsoja jamitänäitänytonkaan koko aja ni ei se kulutus ainakaa pienene, päinvastoin. Mammalle just ekopötpöt Pösö ja luulen että laturi ei montaa vuotta kestä kun on sähkövastuksia pitkä rivi konehuoneessa vesiletkuissa ja ilmatunneleissa tuottamassa lämpöä.
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
- -LÄTSÄ-
- Ajoneuvos
- Viestit: 697
- Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
- Truck: scania k92
- Location: Järvenpää
- Paikkakunta: Keski-uusimaa
Re: Korin lämmönjohtavuus
Ugh...
Pistänpä määki kauhani tähän soppaan
Tossa mun katiskassa on eristys hoidettu aika pitkälti samalla tavalla kuin vileki95:sen autossa...
Eli 40mm SPU korikehikon väliin leikattuna (seinät) liimaten ja taustat vaahdoten.
Sen jälkeen seiniin 40 "saneeraus SPU" eli siinä on 20mm reunaohennus rimoitusta/koolausta varten.
Katossa on pohjalla kehikon välissä 50mm SPU (liimattu ja vaahdotettu) ja sen päällä samanlainen 40mm saneeraus levy (vaahdolla liimattuna)
Koolauksen virkaa ajaa 21mm filmivaneri soirot (ei happane eikä halkeile niinku minä
)
Lattiassa on 50mm SPU mihinkä ajoin akkusirkkelillä urat lattialämmitys putkia varten.
Eli 80mm seinissä... 90mm katossa...50mm lattiassa SPU uretaani levyä.
Lattian tekisin nyt toisin jos nyt tekisin sitä... Laatta lattian alle 20 tai 30mm foam, lattialämmitys putkiston asennus. "Spiraali mallilla" , 20mm foam soiroja putkien väliin, samantapainen putkiurien "valu" mitä tämän hetkinenkin hässäkkä (kuituvahvistettu tasoite "lisäkuidulla"
) Ja siihen päälle laatta... nyt oli tuo laatan koko semmonen että piti olla isolle laatalle tarkoitettu laasti ja senkin laastin "vahvistin" samaisella kuidulla. (Ja levitin omavalmiste "kampa/hammas lastalla" 16mm hammas
)
Koko sementtipohjaisten kiinnitys/tasoitus laastien tarkoitus/ajatus (ajattelu ei edelleenkään sovi minulle
) oli vain se että josko se lämpö leviäis pikkasen tasaisemmin lattiassa ("lämmönjako kerros")
Eristys toimii ainakin jollain muotoa koska aika tarkalleen vuosi takaperin auto oli ns. ulkoruokinnassa ja siellä tarkeni hyvin nukkua ja olla 3kw raksalämppärin varassa vaikka keula/matkustamo oli osastoimatta eikä laseissa ollut mitään lämpöö eristävää juttua. Porrasmonttu/ovi on edelleenkin eristämättä ja peräosassa lv-varaajan poterosta puuttuu eristeet (se oli niin kylmä että nallelimpparit jääty sinne
)
Lämppäri ei hirveesti huilannu kun pihalla oli -27 ja autossa +18 mutta kyllä se välillä malttoi olla hönkimättä.

Pistänpä määki kauhani tähän soppaan

Tossa mun katiskassa on eristys hoidettu aika pitkälti samalla tavalla kuin vileki95:sen autossa...
Eli 40mm SPU korikehikon väliin leikattuna (seinät) liimaten ja taustat vaahdoten.
Sen jälkeen seiniin 40 "saneeraus SPU" eli siinä on 20mm reunaohennus rimoitusta/koolausta varten.
Katossa on pohjalla kehikon välissä 50mm SPU (liimattu ja vaahdotettu) ja sen päällä samanlainen 40mm saneeraus levy (vaahdolla liimattuna)
Koolauksen virkaa ajaa 21mm filmivaneri soirot (ei happane eikä halkeile niinku minä

Lattiassa on 50mm SPU mihinkä ajoin akkusirkkelillä urat lattialämmitys putkia varten.
Eli 80mm seinissä... 90mm katossa...50mm lattiassa SPU uretaani levyä.
Lattian tekisin nyt toisin jos nyt tekisin sitä... Laatta lattian alle 20 tai 30mm foam, lattialämmitys putkiston asennus. "Spiraali mallilla" , 20mm foam soiroja putkien väliin, samantapainen putkiurien "valu" mitä tämän hetkinenkin hässäkkä (kuituvahvistettu tasoite "lisäkuidulla"


Koko sementtipohjaisten kiinnitys/tasoitus laastien tarkoitus/ajatus (ajattelu ei edelleenkään sovi minulle

Eristys toimii ainakin jollain muotoa koska aika tarkalleen vuosi takaperin auto oli ns. ulkoruokinnassa ja siellä tarkeni hyvin nukkua ja olla 3kw raksalämppärin varassa vaikka keula/matkustamo oli osastoimatta eikä laseissa ollut mitään lämpöö eristävää juttua. Porrasmonttu/ovi on edelleenkin eristämättä ja peräosassa lv-varaajan poterosta puuttuu eristeet (se oli niin kylmä että nallelimpparit jääty sinne

Lämppäri ei hirveesti huilannu kun pihalla oli -27 ja autossa +18 mutta kyllä se välillä malttoi olla hönkimättä.

Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Re: Korin lämmönjohtavuus
Deletoin "aiheettoman osan" lainauksesta, mutta: moottorit ei nykyään lämpene ollenkaan pakkasella, ellei ulkopuolisesta kamiinasta saa tukea. Etenkin Euro5, EEV ja Euro6 -versiot. Valitettavasti...Lahti32 kirjoitti:Huonompaan suuntaan menee uudemmat bussit. Moottorit lämpenee hitaasti ellei webasto auta koko ajan.
Tai sitten nuo nykyiset, pienet koneet (vaikkapa Nissanin 8-litrainen Volvon katureissa ja asiakkaan halutessa myös turistibusseissa) vaan yksinkertaisesti on niin hyviä, ettei lämpöä tarvita?
- Bussiton
- Vapaaherra
- Viestit: 2400
- Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
- Location: Jokela
- Member id: 015
- Paikkakunta: Jokela
Re: Korin lämmönjohtavuus
Mahtuukos Lätsän autossa enään seisomaan sisällä 

Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
- Rantarosvo
- Kansleri
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
- Truck: Haaveena vasta
- Location: Lappeenranta
- Viesti:
Re: Korin lämmönjohtavuus
En usko että elvis lookissa ainakaan. Hemmetinmoinen homma saada lettirasva katosta poisBussiton kirjoitti:Mahtuukos Lätsän autossa enään seisomaan sisällä

Rosmo
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4280
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Korin lämmönjohtavuus
Lätsän autossa laskennallinen tehontarve alle 3000w. Oliko lämmitin juurikin tuota tehoa?
Tulevaisuus on sähköinen
- -LÄTSÄ-
- Ajoneuvos
- Viestit: 697
- Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
- Truck: scania k92
- Location: Järvenpää
- Paikkakunta: Keski-uusimaa
Re: Korin lämmönjohtavuus





Seinän vieressä on aikasta tarkalleen 2 metriä korkeutta ja keskellä autoo 6 senttiä enemmän... Eli gyyl mää mahun siel seisomaan jopa pienen "Elvis töyhtön" kaa... Kengät ei vaan saa sillon olla kovin paksupohjaset ku on torttu ojennuksessa.

Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...