Volvo B58M -74 Kytkin ?
- Satarac
- Kippari
- Viestit: 54
- Liittynyt: 21 Huhti 2008 09:07
- Truck: Volvo B58M Kutter-85
- Location: Leineperi
- Member id: 188
Volvo B58M -74 Kytkin ?
Tänää lähettiin reissuun ja kytkin alko temppuilla alkumetreillä.
Mistähän mahtaa ola kysymys kun kytkin irroittaa ja ottaa kinni tosi pohjassa.
Ei tiennyt alkumetreillä pohjassa mitään kun peruutin. oli pakka painaa SOPT nappulaa että sai pysäämään.
Hjelppa VÄ
Mistähän mahtaa ola kysymys kun kytkin irroittaa ja ottaa kinni tosi pohjassa.
Ei tiennyt alkumetreillä pohjassa mitään kun peruutin. oli pakka painaa SOPT nappulaa että sai pysäämään.
Hjelppa VÄ
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4280
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Volvo B58M -74 Kytkin ?
Neste vähissä? Laita nestettä ja polje noin 1000 kertaa niin ilmautuu.
Nesteputki saattaa olla ruostunut puhki tai poljinsylinteri mennyt
Nesteputki saattaa olla ruostunut puhki tai poljinsylinteri mennyt
Tulevaisuus on sähköinen
- Satarac
- Kippari
- Viestit: 54
- Liittynyt: 21 Huhti 2008 09:07
- Truck: Volvo B58M Kutter-85
- Location: Leineperi
- Member id: 188
Re: Volvo B58M -74 Kytkin ?
Jep. Missähän toi neste säiliö mahtaapi olla ?
Tossa kuskin vasemman polven vieressä on joku sen näköinen säiliö.
Tossa kuskin vasemman polven vieressä on joku sen näköinen säiliö.
- pelti
- Kansleri
- Viestit: 1165
- Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
- Truck: Hymer camp
- Location: vantaa
- Viesti:
Re: Volvo B58M -74 Kytkin ?
Onko kytkin jollain tavoin paineilma-avusteinen? Iteltä kun katolta! alkoi vuotamaan kattokanavien ilmaläppien ohjauksen paineilmapuoli, niin samassa paineilmapiirissä on kytkimen tehostus. Eli toi paineilmavuoto vaikutti myös kytkimen käyttäytymiseen.
peltiliiteri.com
- Satarac
- Kippari
- Viestit: 54
- Liittynyt: 21 Huhti 2008 09:07
- Truck: Volvo B58M Kutter-85
- Location: Leineperi
- Member id: 188
Re: Volvo B58M -74 Kytkin ?
Toi voisi olla,
Kun juuri viikolla katkoin ton letkun tuolta takarapänän kohilta.
Kun juuri viikolla katkoin ton letkun tuolta takarapänän kohilta.
Re: Volvo B58M -74 Kytkin ?
En usko että ois paineilma-avusteinen eikös se mene tankona suoraan laatikolle nesteet tarkistaisin sekä katso että siirto tanko liikkuu kunnolla. Eikä näin talvella saisi ees ajella kun tulee kaikkia vikoja esille
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4280
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Volvo B58M -74 Kytkin ?
No höpö höpöjunior kirjoitti:En usko että ois paineilma-avusteinen eikös se mene tankona suoraan laatikolle nesteet tarkistaisin sekä katso että siirto tanko liikkuu kunnolla. Eikä näin talvella saisi ees ajella kun tulee kaikkia vikoja esille
On paineilma tehostettu. Ainakin meillä ilmapuolen kytkinpiiri on erillinen mutta saattaahan se jollain tulla mieleen ottaa siitä lisälaitteita.
Tehostin on laatikon kyljessä. Siitähän kuuluu kytkintä poljettaessa sellainen tsih joka polkaisulla. Kytkimen vierestä löytyy nestesäiliö. Kaatele sinne dot 4 jarrunestettä nyt ihan aluksi ettei tilanne pahene lisäilman takia
Onko kytkin kevyt vai jäykkä polkea.
Tulevaisuus on sähköinen
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Volvo B58M -74 Kytkin ?
Itellä on kytkin ja etuovi samassa ja takaovikin....egs.... yms. Mut jos 78 vuonna tuli 4 piiriventtiili vasta näihin ni onko tässä kuitenki tehostin kytkimellä varmasti? Laita kaikki tiedot autosta tarkkaan ni puutiainen varmana tietää. Ja tarkka kysymyskin. ... 

Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4280
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Volvo B58M -74 Kytkin ?
Mulla on 1974 mallisen ohjekirja jossa näytetään tehostettu kytkin. Siitä päättelin että jo tuolloin se on ollut vakiona. Oma b58 on vuodelta 1979 ja monilta osilta kuin b10m.
Tosin kaikki kytkimeen liittyvä on lentänyt takavasemmalle ja tilalla on Allisonin automaatti.
Tosin kaikki kytkimeen liittyvä on lentänyt takavasemmalle ja tilalla on Allisonin automaatti.
Tulevaisuus on sähköinen
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Volvo B58M -74 Kytkin ?
Diijjoo no sit. Eiku myymään osia 

Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
Re: Volvo B58M -74 Kytkin ?
Lahti32 kirjoitti:No höpö höpöjunior kirjoitti:En usko että ois paineilma-avusteinen eikös se mene tankona suoraan laatikolle nesteet tarkistaisin sekä katso että siirto tanko liikkuu kunnolla. Eikä näin talvella saisi ees ajella kun tulee kaikkia vikoja esille
On paineilma tehostettu. Ainakin meillä ilmapuolen kytkinpiiri on erillinen mutta saattaahan se jollain tulla mieleen ottaa siitä lisälaitteita.
Tehostin on laatikon kyljessä. Siitähän kuuluu kytkintä poljettaessa sellainen tsih joka polkaisulla. Kytkimen vierestä löytyy nestesäiliö. Kaatele sinne dot 4 jarrunestettä nyt ihan aluksi ettei tilanne pahene lisäilman takia
Onko kytkin kevyt vai jäykkä polkea.
Meitillä ei kyl ollut laatikon kyljessä mitään paineilma juttuja tai sitten ne oli piilotettu niin ettei huomattu silloin kun purettiin tuo manuaali aski pois. Opin sentään taas jotain etten ymmärrä näistä isoista autoista mitään

- Satarac
- Kippari
- Viestit: 54
- Liittynyt: 21 Huhti 2008 09:07
- Truck: Volvo B58M Kutter-85
- Location: Leineperi
- Member id: 188
Re: Volvo B58M -74 Kytkin ?
No niin nyt toimii.
Vaihdettu polkimenpään sylinteri (sama kuin uudemmissakin Volvoissa, Autosale Pori 50€ ) . Aikaa meni 6h.
Pikkasen ahdas työskentelytila vaikka sain kuskinpekin pois mutta jalkaa en.
Tukin syliterin säiliöputken reijän, laiton syliterin täyteen nestettä ja tukin putkenreijän jarruvaseliinillä et pysyy nesteet sisällä, kun on kerran alaspäin,
Eikun paikalleen vähän lämpöä putken liittimeen että vaseliinni notkistu.
Ilmauksen jätin väliin koska ei jaksanut kiinostaa eikä tarvinnutkaan.
Kiitti vinkeistä Kaverit.
Vaihdettu polkimenpään sylinteri (sama kuin uudemmissakin Volvoissa, Autosale Pori 50€ ) . Aikaa meni 6h.
Pikkasen ahdas työskentelytila vaikka sain kuskinpekin pois mutta jalkaa en.
Tukin syliterin säiliöputken reijän, laiton syliterin täyteen nestettä ja tukin putkenreijän jarruvaseliinillä et pysyy nesteet sisällä, kun on kerran alaspäin,
Eikun paikalleen vähän lämpöä putken liittimeen että vaseliinni notkistu.
Ilmauksen jätin väliin koska ei jaksanut kiinostaa eikä tarvinnutkaan.
Kiitti vinkeistä Kaverit.