Nyt kuntoonsaattamisen kohde on vm.-88 MB 609D.
Asiaan!
Marsu on seissyt muutaman vuoden katsatamattomana ja tietysti ulkona. Pimeänä helmikuisena arki-iltana hiipuvan otsalampun valossa se näytti sanoakseni ohiajosiistiltä. Kaupat kuitenkin tehtiin ja kävin noutamassa sen siirtolapulla seuraavan viikonloppuna kotiin. Ohjaustehostimen remmi pois, uudet akut, nesteiden tarkistukset, etunakkeihin hieman ilmaa ja eiku baanalle.
Ohjaustehostimen remmi oli otettava pois koska ohjaustehostimen pumpunkiinnitys oli pettänyt. Tämä vika oli tiedostettuna ennen ostoaktia. No, joo ja paljon muuta mistä myöhemmin lisää.
Ajoltaan Marsu oli ihan kohtuullinen, eli sitä ei oikeastaan tarvinnut "ajaa" vaan se tuli sillai itsestään. Kerran pysähdyin matkalla ja koittelin navat.....eivät lämmenneet. Kotopaikkakunnalla olin sopinut valmiiksi Marsulle hallipaikan, mikä edellisiin pohjolanhalli rojekteihin verrattuna on todellista nannaa. Halli on lämmittämätön, mutta tilava, betonilattia, kohtuullisen hyvät valot ja pitkä rasvamonttu.
Jätin Marsun halliin lepäämään.
Ensimmäinen kohde oli tuo ohjaustehostimenpumpun kiinnityksen korjaus. Purettuani niin paljon, että sain tuon loivan U:n mallisen kiinnitysraudan pois suutinputkien välistä alkoi iskemään pienehkö vatutuksen ja huokauksien sarja. U-rautaa oli yritetty kiinnittää pulttien petettyä ilmeiseti puikkohitsillä. Eip olluna onnistunut


U-rauta
Otin yhteyttä tuttuun, joka on tehnyt kaikenmuailman remontteja kysyäkseni häneltä kulmaporaa. Hänen poikettua katsomassa Marsua lupautui hän poraamaan pultit kannesta. Porauksen onnistumiseksi on syyläri, keulapala, suutinputket jne.. purettava pois tieltä.

Porauskohdat
Tuulettajan siivistä kokeillessani kuului vesipumpusta "klonks". Vesipumppu pois ja uusi tilalle. Jatkuuuuuuuuuuuuuuu