Ei hitto mä kirjoitin varmaan kuustoista sivua ja sit "tapahtui virhe" ja kaikki hävis..... No mut siis 1,3 on tää peli ajettu. Kone kävi kyllä siistimmin ku ykskään Volvo mitä kävin testaamassa. Toi takaovi on selkeä miinus mut täytyy keksiä sinne jotain. Sauna, suihku ja käynti ulos? Tai vaan umpeen koko ovi? Ja tosiaan värejähän näissä ei pääse valitsemaan. Tai toki pääsis mut ei viiti just maalattua alkaa pilaamaan... Mulle toi turkoosinvihreä toimii kyllä hyvin. On jopa omassa makuuhuoneessa melkein samanvärinen lattia tällä hetkellä.... Kerran kuulin tyypistä joka laittoi puol miljoonaa omakotitaloon ja maalas sen sit harmaaks et makuja on monia.... Nyt tarviis vinkkiä ku saisin valita eteen uudenkarheat nastat tai kesäkumit...eli kumpaa suosittelette? Nastoilla ei tietenkään pääse kesällä mut oisko selkeetä hyötyä talvimatkailussa ja saisko kesärenkaat sit taas hankittua selkeesti edullisemmin jostain muualta? Ja sit pitäis päättää et hakeeko Trafilta? lupaa tolle matkailuautoks vai lähenkö autokouluun? Ja tietenkin vinkkiä siitä et puranko samantien kaikki ja aloitan rakentelun vai kannattaisko eka kesä mennä kevyemmillä ratkaisuilla ja katella miten auto pelaa ja lapset viihtyy....
Onkos tässäkin yksi alkuperän tavallaan paljastava "ominaisuus", eli takaoven ja taka-akselin väliseen avaruuteen sijoitettu vessa? Se selittäisi normaalia taaempana sijaitsevan takaoven lisäksi oven etupuolella sijaitsevan puolikorkean sivuluukun...
Tämä taisi ensimmäiset vuotensa palvella Matkapoikien kuljetuksissa, tuolloin ratkaiseva tekijä liikennöitsijävalinnoissa oli palvelun hinta jaettuna kyytiin "mahtuvien" matkustajien määrällä. Ts. istuin-/matkustusmukavuus oli sivuseikka :/
Nettikoneeseen tuli myyntiin ja lähdin samantien kattomaan. Vm on -96. Osaisko joku neuvoa vielä tossa rengasasiassa? En väheksy Pukaatin ajatusta mut ei viittis nyt heti lähtee ostaan uusia renkaita ku mukaan ois mahd saada toimivatkin kumit. Saattaapi olla että tota rahaa menee tässä rojektissa vielä johonkin muuhunkin... Ja jos jollekin on jääny muuta toimivaa kampetta varastoon mitä mä ehdottomasti tuun tarvitsemaan ni saa kaupata Yvllä. Ja sit haluutteko ottaa kantaa tohon purkuasiaan, kaikki pois vaan vai? Autokouluun jo ilmoittauduin....
siis jos siula on nastakumit ni tarttet tietty kesäset, m+s hoitaa molemmat. Esmes joissai maissa et voi nastoilla ajaa edes talvella. Liekkö siun ajeluille merkitystä mut helpottaa elämää.
Selitin ehkä vähän huonosti....bussissa on siis alla uudehkot nastarenkaat, mut myyjä sanoi et voi vaihtaa tilalle myös kesärenkaat. Ni mietin sitä et onko nastoista merkittävää hyötyä talvimatkailussa? Vai vaihdetaanko tilalle kesärenkaat ja mä pärjään niillä pari talvireissua siinä missä nastoillakin? Tietenkin riippuu varmaan vähän kesärenkaista et millaiset on...kaikki ei vissiin oo m+s vai onko??
Talvipintaiset nastattomat olisi kätevin. Ajelisi niillä kesänkin läpi, kylähullujen ajomäärillä ei sula kesällä alle. Kesärenkaaksi tarkoitetut on talvessa onnettomat.
Nastattomat yksiselitteisesti. Etupyörissä riittää ku on reilusti pintaa, se sen suuntavakauden tekee. Melkein väittäisin että parempi sivuttaispito on "kesärenkaassa" ku "talvirenkaassa" pl. jotkin äärimmäiset olosuhteet. Palakuvioiset vaan taemmille akseleille missä sivuttaispidolla on vähemmän merkitystä.
En tiiä mikä kenenkin kukkarossa painaa, mut mitä karkeampi kuvio renkaissa on, sitä suurempi vierintävastus niissä on -> kulutus kasvaa.
Lyhyesti, hyvillä nastattomilla teet todennäköisesti enemmän ku hyvillä nastarenkailla.
Lahti32 kirjoitti:Piirikortit poistuvat alle 1980 malleissa ja ajo-ominaisuudet alle 1970 mallisissa.
Takamoottorisessa autossa nastat etupyörissä on kyllä ihan perustellut, mutta käytännössä uudet m+s renkaat pitää saman kuin 2 vuotta vanhat nastarenkaat.. Ja kulkuri käytössä ne etuset joutuu jokatapauksessa heivaamaan todennäköisimmin siksi että ne kuivuu alle eikä kuluneisuuttaan.
Optimaalisin tilanne sulle on jos saat tingittyä uudet eturenkaat mukaan. Vielä parempi olisi jos ne olisi ihan m+s pinnat. Pinnattuja älä eteen huoli.
E: Lakihan ei yli 3500kg autoon talvirenkaita vaadi. Huhuja on liikkeellä että jotain talvirengaspakkoa puuhailisivat, mutta jos se tulee niin lienee suunnilleen sama kuin ruotsalaisilla jossa vaaditaan vetäville talvirengastyyppisiä renkaita (eli normaalit pohjoismaiset vetopyörät) ja 5mm uraa.
Jees....kiitos neuvoista! Voisin saada kohtuukuntoiset kesärenkaat vanteineen siihen lisäks matkaan et eiköhän näillä päästä alkuun. Vaihellaan sit samalla renkaat aina ku muihinkin autoihin...
Poutapilvi kirjoitti:Jees....kiitos neuvoista! Voisin saada kohtuukuntoiset kesärenkaat vanteineen siihen lisäks matkaan et eiköhän näillä päästä alkuun. Vaihellaan sit samalla renkaat aina ku muihinkin autoihin...
En ota kantaa tuohon sun renkaanvaihtointoon, mutta olisi hyvinkin suositeltavaa hankkia se n. 550nm naksahtava momenttiavain, raskaan kaluston renkaita on vhän hankala vetää rannemomenttiin.
No nyt siinä on alla uudet m+s -renkaat eli asia loppuunkäsitelty. Kiitos näkemyksistä! Sisustaa suunnittelen kovasti, onko jollain loistokasta ideaa ton erittäintakaoven hyödyntämiseen?
Sauna ja pesuhuone perälle, omalla sisäänkäynnillä. Umpiväliseinä jonka etupuolella sitten muut tilat. Tai varasto perälle. Makuuhuone on vähän vilpoinen oven vieressä, tein tällaisen takaoviauton ja kyllä sitä mietittiin miten sen peräosan hyvin järjestelisi