Scania K113 VanHool 1990
- Timppa
- Ajoneuvos
- Viestit: 513
- Liittynyt: 17 Maalis 2005 22:13
- Truck: Carrus 602 B 10 M
- Location: Hollola
- Member id: 2
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
Re: Scania K113 VanHool 1990
Molemmat ovet auki saa helteellä nopean tuuletuksen
Re: Scania K113 VanHool 1990
Sitä ei vaan saa vetää tuolla autolla, tulee liian pitkä.Rosvolinna kirjoitti: Tuo 7700 kylpyvaunu kuulostaa mielenkiintoiselta.

- Iski
- Kansleri
- Viestit: 1261
- Liittynyt: 01 Elo 2012 11:33
- Truck: Carrus 502 B10M
- Location: Nurmijärvi Rajamäki
- Member id: 149
Re: Scania K113 VanHool 1990
Olikos se 18 metriä max pituus.Jule kirjoitti:Sitä ei vaan saa vetää tuolla autolla, tulee liian pitkä.Rosvolinna kirjoitti: Tuo 7700 kylpyvaunu kuulostaa mielenkiintoiselta.
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
Re: Scania K113 VanHool 1990
Taisi olla 18,25m tms. Joku murtoluku se oli, alle 19m kuitenkin.Iski kirjoitti:Olikos se 18 metriä max pituus.Jule kirjoitti:Sitä ei vaan saa vetää tuolla autolla, tulee liian pitkä.Rosvolinna kirjoitti: Tuo 7700 kylpyvaunu kuulostaa mielenkiintoiselta.
- höpelö
- Kippari
- Viestit: 50
- Liittynyt: 27 Helmi 2015 15:54
- Truck: Scania K113 Vanhool
- Location: Joensuu
Re: Scania K113 VanHool 1990
Saa tänne kirjotella omista autoista ja visioistaan, helpottaa/ vaikeuttaa sitteomaa projektia, ei saa ihan kaikkee omassa pienessä päässä mietittyy valmiiksi..
Ei tuu saunaa mullekkaan ku rupee käymään rajalliseks tuo tila jos vielä saunan johonki tyrkkää, perheen kanssa pääasiassa matkaillaan ni etitään sitte se sauna aina matkan varrelta ku tulee tarve..
Keskioven aattelin jättää auki niinku oli jo tuossa aikasemmin perusteltu siitä näillänäkymin tulis kulku sisään parkissa ollessa, vanhan wc:n paikalle tulis vähä niinku eteinen ja siitä pääsis luukun kautta käsiks "tekniseen tilaan" mikä on lämmin. Onhan nuo keski portaat vähä jyrkät mut siirrytään sitte käyttämään etuovea ku vanhenee / humaltuu niin paljo ettei polvet enää nouse..
Siinä ois viimesen päälle ohjelmilla ja jopa oikeessa laidassa vähä 3D:tä ku papari taipuu pohjakuva ja ei ihan kokonaan ees mahtunu, mut jokainen tietää mitä heti tuulilasin takana on.(jos jollain on siinä jotaki muuta ku ratti ja kuskin pukki ni kuvia tänne, haluun nähä! ja vielä senki missä se ratti sitte on)
Takimmaisena on makuuhuone jossa 160levee sänky poikittain ja kuskin puolella 80 levee yläsänky pitkittäin, keittiö ja kylppäri toisella puolen, sit tuossa portaitten vastapäätä on semmonen 40cm korotus lattiassa ku aattelin et kellariin tulevassa huoneessa vois käytävän toisella puolen vaikka aikuinenki istumaan/ polvillaan olemaan paremmin ja siihen yläpuolelle tulee seinälle nousevalaivasänky, sen edessä on sohva missä päällä taas seinälle nouseva sänky, vastapelurina pöytäryhmä, sen eessä 1 rivi penkkejä nokka menosuuntaan ja toisella puolen 2 riviä menosuuntaan.
Lattian madallus tapahtuu varmaan sohvan edestä ja toiselta ruolen portaiden takaa.. Tuo lattiahan lähtee nousemaan heti keulasta taaksepäin myös korotetulla osalla et pitää miettiä jos sen oikasis ja miten iso ero jäis lasketun ja korotetun välille.. lattialämmityksen kierto hitusen mietityttää nuille korotetuille alueille..
Ja tarkotus ois eristää tuo mökki kokonaan nuitten penkkien takapuolelta, ilppi tulis tuohon portaikkoon kattoon.. Kauheet on suunnitelmat mut katotaan miten äijän käy..
Ei tuu saunaa mullekkaan ku rupee käymään rajalliseks tuo tila jos vielä saunan johonki tyrkkää, perheen kanssa pääasiassa matkaillaan ni etitään sitte se sauna aina matkan varrelta ku tulee tarve..
Keskioven aattelin jättää auki niinku oli jo tuossa aikasemmin perusteltu siitä näillänäkymin tulis kulku sisään parkissa ollessa, vanhan wc:n paikalle tulis vähä niinku eteinen ja siitä pääsis luukun kautta käsiks "tekniseen tilaan" mikä on lämmin. Onhan nuo keski portaat vähä jyrkät mut siirrytään sitte käyttämään etuovea ku vanhenee / humaltuu niin paljo ettei polvet enää nouse..

Siinä ois viimesen päälle ohjelmilla ja jopa oikeessa laidassa vähä 3D:tä ku papari taipuu pohjakuva ja ei ihan kokonaan ees mahtunu, mut jokainen tietää mitä heti tuulilasin takana on.(jos jollain on siinä jotaki muuta ku ratti ja kuskin pukki ni kuvia tänne, haluun nähä! ja vielä senki missä se ratti sitte on)
Takimmaisena on makuuhuone jossa 160levee sänky poikittain ja kuskin puolella 80 levee yläsänky pitkittäin, keittiö ja kylppäri toisella puolen, sit tuossa portaitten vastapäätä on semmonen 40cm korotus lattiassa ku aattelin et kellariin tulevassa huoneessa vois käytävän toisella puolen vaikka aikuinenki istumaan/ polvillaan olemaan paremmin ja siihen yläpuolelle tulee seinälle nousevalaivasänky, sen edessä on sohva missä päällä taas seinälle nouseva sänky, vastapelurina pöytäryhmä, sen eessä 1 rivi penkkejä nokka menosuuntaan ja toisella puolen 2 riviä menosuuntaan.
Lattian madallus tapahtuu varmaan sohvan edestä ja toiselta ruolen portaiden takaa.. Tuo lattiahan lähtee nousemaan heti keulasta taaksepäin myös korotetulla osalla et pitää miettiä jos sen oikasis ja miten iso ero jäis lasketun ja korotetun välille.. lattialämmityksen kierto hitusen mietityttää nuille korotetuille alueille..
Ja tarkotus ois eristää tuo mökki kokonaan nuitten penkkien takapuolelta, ilppi tulis tuohon portaikkoon kattoon.. Kauheet on suunnitelmat mut katotaan miten äijän käy..

- wiima63
- Kansleri
- Viestit: 1167
- Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
- Truck: wiima ja Van Hool
- Location: Somero & Karkkila
- Member id: 155
Re: Scania K113 VanHool 1990
pohjaratkaisuun sen verran mielipidettä että vaihda keittiön ja laivasängyn paikat koska se porras on kuitenkin hieman viileämpi paikka on kivempi nukkua kun ei kylmä hohkaa sieltä. pihakokkailussa tulee kanssa enemmän ja vähemmän asiaa keittiöön millon minkäkin takia niin siit on kätevä napata mitä tarttee kun se on oven kohdalla. meillä on hoolissa keskiovi asumiskäytössä ja etuovi kiinni. kyllä ne portaat on vähän jyrkät mutta kyllä niitten kanssa tulee toimeen.
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Scania K113 VanHool 1990
Joo itellä kun portaista mennää pikkulaan ni on selkeä lämpöero. Nyt ilmavepatso onneksi vähä jelppaa ettei oo nii kylymä.
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3659
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Scania K113 VanHool 1990
Nakkaa keittiö toiselle puolelle. Pysyy tavarat paremmin kyydissä liikenneympyröissä. Pysäkit ja P-paikat ovat ojaan päin kaadolla. Ärsyttävää, jos pikkupysähdyksessä joutuu keittelemmän vastamäkeen.
Yöpaikoissa sitten tulee laitettua klapia renkaan alle vaaterin aikaansaamiseksi.
Yöpaikoissa sitten tulee laitettua klapia renkaan alle vaaterin aikaansaamiseksi.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- höpelö
- Kippari
- Viestit: 50
- Liittynyt: 27 Helmi 2015 15:54
- Truck: Scania K113 Vanhool
- Location: Joensuu
Re: Scania K113 VanHool 1990
Tuo keittiö on tässä vedoksessa siks tuossa kohen ku keskioven vastapäätä ois tarkotus korottaa lattiaa/ lastenhuoneen kattoa nii keittiökaapisto jäis hitusen rajalliseks, mutta on jo tulossa kovaa kyytiä uusia visioita heidän sioittelusta. Keittiö pysyyedelleenki keskitien puolella ku toisella puolen ei oo tilaa, kattiloiden kaapissa pysymiseen vaikutta kuski. 

- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3659
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Scania K113 VanHool 1990
Kyllä ne kaapissa pysyy minunkin ajosssa - ei se ole ongelma. Tuon ojaanpäin kallistuksen opin käytännön kokemuksesta, kun kaikki itemit pyrkivät käytävälle; jääkaapista ja tasolta. Röllin ensimmäinen tilapäiskyökki oli kuskinpuoleella muutaman viikon ajan.
Kaapeihin voi rakentaa kynnyslistan helpottamaan tavaroiden paikoillaan pysymistä.
Kaapeihin voi rakentaa kynnyslistan helpottamaan tavaroiden paikoillaan pysymistä.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- wiima63
- Kansleri
- Viestit: 1167
- Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
- Truck: wiima ja Van Hool
- Location: Somero & Karkkila
- Member id: 155
Re: Scania K113 VanHool 1990
mää mietin tuota sun lastenhuone sovellusta jotta eihän sitä saa mitenkään järkevästi toteutettua kun on kardaani tiellä kellarissa mutta sittenhän mää vasta tajusin jotta scanian alustallahan sulla oli eli takatuuppari.
meillä mennään ympyrät hitaasti mutta moottoritien rampit täysiä. sillon keittiö taas onkin oikeella puolella
meillä mennään ympyrät hitaasti mutta moottoritien rampit täysiä. sillon keittiö taas onkin oikeella puolella

Re: Scania K113 VanHool 1990
Mä pulttaan myös keittiön kuskin puolelle, koska sille nyt ei vaan ole tilaa toisella puolella, pitää vaan rakentaa keskuslukitus laatikoihin.
Kuinkakohan kovalla voimalla esim jääkaapin ovi koittaa kaarteessa aueta?
Kuinkakohan kovalla voimalla esim jääkaapin ovi koittaa kaarteessa aueta?
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3659
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Scania K113 VanHool 1990
Rampin kaato on keskipisteeseen päin, kiertoliittymän ulospäin. On muuten veikeä tuollainen väärää suuntaan kallellaan oleva mutka...ainakin jäisenä 
1½-litran limppari haluaa avata oven melko pienissäkin mutkissa. Joku salpa pitäisi väsätä. Komeimmat kilinät saa aikaan astianpesukoneen korilla, kun unohtaa naksauttaa lukon pohjaan. Pari kertaa on melamiinit hypänneet käytävälle.

1½-litran limppari haluaa avata oven melko pienissäkin mutkissa. Joku salpa pitäisi väsätä. Komeimmat kilinät saa aikaan astianpesukoneen korilla, kun unohtaa naksauttaa lukon pohjaan. Pari kertaa on melamiinit hypänneet käytävälle.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Scania K113 VanHool 1990
Laittaa kaappiin sisälle kalavaa'an ja siittä näkee mihin viiva jäi kunajoit kaarteeseen n. 132kmh
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
- höpelö
- Kippari
- Viestit: 50
- Liittynyt: 27 Helmi 2015 15:54
- Truck: Scania K113 Vanhool
- Location: Joensuu
Re: Scania K113 VanHool 1990
Nonni! Ompas vähän luiskahtanu aikaa viime päivityksestä.. On tässä kuiteski oltu aktiivisia ja vähemmän aktiivisia linjurin kanssa.. Tuli kesä-heinäkuussa pakollinen reilun kuukauden tauko ku tuli rakennettua heinäkuun alussa uusi tyttölapsi perheeseen, (tai vaimohan sen oikeestaan teki, olin vaan henkisenä tukena
).
Viimeisien kuvapäivitysten jälkeen on poistunut autosta kaikki vaneri tavara ja osa raudastaki ja rupesihan sitä ruostettaki löytymään..
Portaat lähdössä ulkoruokintaan, tulee semmoiset mutkamalliset tilalle.. samoin oven vierus seinä siirtyi ulos. On muuten kerralla kätevä tuommonen plasmaleikkuri, kaikilla pitäis olla sellanen, itelläkään ei oo tuo on lainassa!
Oli vessan nurkka vanerit vissiin olleet useemman vuoden kosteina ku ol ruvennurauta katoamaan vierestä..
Joka toinen pystytolppa ol tämmönen..
Pohjan himmelit on kaikki siistiä kirkasta putkea.. Kuskinpuolen eturenkaan takana tuommonen kupla mut palkki tuossa takana kuitenki luja.. Auto on juuriniin hyväkuin tämän ikäinen voi olla.. Olen oikeestaan yllättyny miten vähän on ruoste vauriota, odotin ehkä että ois olluhuonompi, mut hyvä näin!
Lattiaaki on vähän poistunu, siihen on hyvä ruveta tasaista runkoa tekemään..
Siinäpä sitä pikkusen tilannepäivitystä, homma alkaa taas etenemään ku pitää poistua aina 6v pojan kanssa pois vaimon jaloista, niin on hyvä mennä linjuria rakentamaan..!

Viimeisien kuvapäivitysten jälkeen on poistunut autosta kaikki vaneri tavara ja osa raudastaki ja rupesihan sitä ruostettaki löytymään..

Portaat lähdössä ulkoruokintaan, tulee semmoiset mutkamalliset tilalle.. samoin oven vierus seinä siirtyi ulos. On muuten kerralla kätevä tuommonen plasmaleikkuri, kaikilla pitäis olla sellanen, itelläkään ei oo tuo on lainassa!

Oli vessan nurkka vanerit vissiin olleet useemman vuoden kosteina ku ol ruvennurauta katoamaan vierestä..
Joka toinen pystytolppa ol tämmönen..
Pohjan himmelit on kaikki siistiä kirkasta putkea.. Kuskinpuolen eturenkaan takana tuommonen kupla mut palkki tuossa takana kuitenki luja.. Auto on juuriniin hyväkuin tämän ikäinen voi olla.. Olen oikeestaan yllättyny miten vähän on ruoste vauriota, odotin ehkä että ois olluhuonompi, mut hyvä näin!

Lattiaaki on vähän poistunu, siihen on hyvä ruveta tasaista runkoa tekemään..
Siinäpä sitä pikkusen tilannepäivitystä, homma alkaa taas etenemään ku pitää poistua aina 6v pojan kanssa pois vaimon jaloista, niin on hyvä mennä linjuria rakentamaan..!
- höpelö
- Kippari
- Viestit: 50
- Liittynyt: 27 Helmi 2015 15:54
- Truck: Scania K113 Vanhool
- Location: Joensuu
Re: Scania K113 VanHool 1990
Ainii, on tullu hommailtua tässä kevään/kesän reissuilla kaikkea kivaa autoon.
- Qlima ilppi
- mdf panelia kattoon
- seinämallin wc pönttö
- keittiökalusteet
- penkkejä 5 paria + kartturin penkki
- sähköorttopedisuperhyperrecaromyllytinpenkki kuskille
- suihkukaappi
- 2kpl laivasänkyjä
- peruutuskamera
- patjat kotiin, entiset jousipatjattimet pääsee linjuriin
- spu puhallus eriste seiniin ja kattoon (ei vielä paikallaan)
Tampereen reissun tuliaisia Transportterin täydeltä, pitivielä ottaa rengas muuramesta kyytiin mut pitijättää toiseen kertaan ku alko olla vähän ahdasta..
- Qlima ilppi
- mdf panelia kattoon
- seinämallin wc pönttö
- keittiökalusteet
- penkkejä 5 paria + kartturin penkki
- sähköorttopedisuperhyperrecaromyllytinpenkki kuskille
- suihkukaappi
- 2kpl laivasänkyjä
- peruutuskamera
- patjat kotiin, entiset jousipatjattimet pääsee linjuriin
- spu puhallus eriste seiniin ja kattoon (ei vielä paikallaan)
Tampereen reissun tuliaisia Transportterin täydeltä, pitivielä ottaa rengas muuramesta kyytiin mut pitijättää toiseen kertaan ku alko olla vähän ahdasta..
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Scania K113 VanHool 1990
Berkhofit on tehty tommosesta samanlaisesta ruskeesta!
Toi peräkammariratkaisu on hyvä. Meillä oli sama (ja taitaa tulla tähänki...). Yläsänky oli kylläki penkan puolella, ku jotenki aattelin et auto on jossain tienvarsi- / huoltoasemapysäköinnissä monesti sinnepäin vähän kallellaan, ni kivempi nukkua, ku kaato on seinään päin, eikä äitin ja iskän sänkyyn...
Hyvä et sulla on remonttijenkkalaatikossa tupladekki ni voit tehä varmuuskopioita samalla ku rälläköit! Arvostan.
Toi peräkammariratkaisu on hyvä. Meillä oli sama (ja taitaa tulla tähänki...). Yläsänky oli kylläki penkan puolella, ku jotenki aattelin et auto on jossain tienvarsi- / huoltoasemapysäköinnissä monesti sinnepäin vähän kallellaan, ni kivempi nukkua, ku kaato on seinään päin, eikä äitin ja iskän sänkyyn...
Hyvä et sulla on remonttijenkkalaatikossa tupladekki ni voit tehä varmuuskopioita samalla ku rälläköit! Arvostan.
- höpelö
- Kippari
- Viestit: 50
- Liittynyt: 27 Helmi 2015 15:54
- Truck: Scania K113 Vanhool
- Location: Joensuu
Re: Scania K113 VanHool 1990
Peräkammarin yläsänkysioitus on jo muuttunu metsän puolelle,samoin ku keittion ja taaemman laivasängyn paikka.
se tupladekki on perintökalleus ja ihan pirun hyvä, kaivoin sitä tallista romujen alta ni oli toinen kaikatin jossain rengaskoneen alla ja pääs hitusen rispaantumaan kiinnike, mut pika fiksi teipillä ja homma roilottaa..
Ja tupladekki sen takia et voin nauhottaa rälläkän ulvontaa stereona ja laittaa illalla toisen pojalle ja toisen itelle tuutulauluks ja johan läks uni tulemaan..
se tupladekki on perintökalleus ja ihan pirun hyvä, kaivoin sitä tallista romujen alta ni oli toinen kaikatin jossain rengaskoneen alla ja pääs hitusen rispaantumaan kiinnike, mut pika fiksi teipillä ja homma roilottaa..
Ja tupladekki sen takia et voin nauhottaa rälläkän ulvontaa stereona ja laittaa illalla toisen pojalle ja toisen itelle tuutulauluks ja johan läks uni tulemaan..
- höpelö
- Kippari
- Viestit: 50
- Liittynyt: 27 Helmi 2015 15:54
- Truck: Scania K113 Vanhool
- Location: Joensuu
Re: Scania K113 VanHool 1990
Nyt on taas yksiilta tuumailtu ja laulatettu rälläkkää.. vähän aiheuttaa pohtimista lattia ku pitäis laskea etupäätäkin vajaa 10cm, mutta haluaisin kuitenkin säilyttää ovimontusssa olevan jääkaapin ku se sattu vielä toimimaankin..
leikkasin nyt kuitenki melkein edestäasti lattian pois ni saahan tuohon tehtyä uuden lattian rungon mihin korkoon haluaa sitten kuhan tietää jääkö kaappi vai ei, olis vaan aika kriittisiä senttejä ku sitte säis takaovelleasti yli 190cm korkeutta, muuten jää jonnekkin 185..
tuossa pari kuvaa siitä alla olevasta rungosta minkä päälle lattia sitte tulee asustamaan..
pääsi näköjään apupoika kuvaan..
leikkasin nyt kuitenki melkein edestäasti lattian pois ni saahan tuohon tehtyä uuden lattian rungon mihin korkoon haluaa sitten kuhan tietää jääkö kaappi vai ei, olis vaan aika kriittisiä senttejä ku sitte säis takaovelleasti yli 190cm korkeutta, muuten jää jonnekkin 185..
tuossa pari kuvaa siitä alla olevasta rungosta minkä päälle lattia sitte tulee asustamaan..
pääsi näköjään apupoika kuvaan..

- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3659
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Scania K113 VanHool 1990
Siellähän on oikein kunnon remontti käynnissä.
Lisää senttejä huonekorkeuteen saa tekemällä ohuemman lattian ja laittamalla etristeet tavaratilan lattiaan ja luukkuihin. Lämmitys koko koriin. Takamoottorialustassa tuo olisi helppo homma.
Lisää senttejä huonekorkeuteen saa tekemällä ohuemman lattian ja laittamalla etristeet tavaratilan lattiaan ja luukkuihin. Lämmitys koko koriin. Takamoottorialustassa tuo olisi helppo homma.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- höpelö
- Kippari
- Viestit: 50
- Liittynyt: 27 Helmi 2015 15:54
- Truck: Scania K113 Vanhool
- Location: Joensuu
Re: Scania K113 VanHool 1990
Onhan tuolinjurin tekeminen aika työlästä, ois tuohon aikaan jo pellittäny perus henkilöauton kokonaan..
tuohon lattiaan tarttee kaikki sentit ku ois tarkotus täräyttää lämmitysputket siihen ni pitää kuiteski siihen jonkin verran eristettä saaha..
tuohon lattiaan tarttee kaikki sentit ku ois tarkotus täräyttää lämmitysputket siihen ni pitää kuiteski siihen jonkin verran eristettä saaha..
-
- Rattimajuri
- Viestit: 243
- Liittynyt: 13 Heinä 2015 14:22
- Truck: mb 407 ja Carrus 302
- Location: Pirkanmaa
- Member id: 285
- Paikkakunta: www.instagram.com/armasbussi
Re: Scania K113 VanHool 1990
hommia on vä vähän
millasta lattialämmitystä oot nuunitellu? uretaani levyyn urat vaan vai kuinka?

ARMAS scania k113 carrus 302 vm-95
MB 407 vm-67
MB 407 vm-67
- höpelö
- Kippari
- Viestit: 50
- Liittynyt: 27 Helmi 2015 15:54
- Truck: Scania K113 Vanhool
- Location: Joensuu
Re: Scania K113 VanHool 1990
Juurikin tällä lailla olen suunnitellut.. Ensin rungon väleihin levyt, joko spu tai finfoam(riippuen rahatilanteesta), sitten vaneri, sitte 20mm eriste levy(jompikumpi edellisistä), siihen uritukset putkille, putket uriin ja pintaan vaneri jos muovimatto tai sit laminaatti suoraan.. En tiiä onkomiten hyvä mut nuin oon aatellu..jooseppi kirjoitti:hommia on vä vähänmillasta lattialämmitystä oot nuunitellu? uretaani levyyn urat vaan vai kuinka?

- Rantarosvo
- Kansleri
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
- Truck: Haaveena vasta
- Location: Lappeenranta
- Viesti:
-
- Rattimajuri
- Viestit: 243
- Liittynyt: 13 Heinä 2015 14:22
- Truck: mb 407 ja Carrus 302
- Location: Pirkanmaa
- Member id: 285
- Paikkakunta: www.instagram.com/armasbussi
Re: Scania K113 VanHool 1990
Itse tein kans lattialämmityksen runkoputkien väliin 30mm finfoami sen päällä 30mm finfoami ja sirkkelillä urat. Uriin alumiinimiini teippi muutamia suiroja vierekkäin ja sin 18mm filmivaneri päälle. En tiä toimiiko olenkaan mut täytyy kokeilla jos ei toimi niin niin hanat sit kiinni
ARMAS scania k113 carrus 302 vm-95
MB 407 vm-67
MB 407 vm-67