Meinasin jo toivoa rakentajalle/omistajalle onnea tuon Opticruisen kanssa... Mutta jos tämä ensivuotensa Ahvenanmaalla viettänyt auto omaa ehjän laatikon, niin hyvä.
Kuten jo aiemmin joku kertoikin, ei Viper -lämmityksenohjain kaipaa Webastoa mihinkään toimiakseen. Jossain muualla on ongelma, mikäli ohjaimeen ei eloa tule.
Onnea joka tapauksessa tuoreehkolle projektille, taisit saada auton aika edullisesti?
Pukaatti kirjoitti:Onko tuo pelti niiku sisäpuolen pelti vaiko miten?
Juu.. tuossa on pintapelti, solukumieriste noin 1cm, alumiinipelti noin 3mm, styrox 4cm ja sisäverhouslevy.
Pintapelti on maalattavana. liimaan pätkän päistä kiinni ja koitan hieman lämmittää koko kylkeä. tiiä sitten onnistuuko tehdä suoraa sivua... pitää joskus vaikka paremmin sitten laittaa...
b12m kirjoitti:Meinasin jo toivoa rakentajalle/omistajalle onnea tuon Opticruisen kanssa... Mutta jos tämä ensivuotensa Ahvenanmaalla viettänyt auto omaa ehjän laatikon, niin hyvä.
Kuten jo aiemmin joku kertoikin, ei Viper -lämmityksenohjain kaipaa Webastoa mihinkään toimiakseen. Jossain muualla on ongelma, mikäli ohjaimeen ei eloa tule.
Onnea joka tapauksessa tuoreehkolle projektille, taisit saada auton aika edullisesti?
Tuntuu toimivan tuo opticruise ihan hyvin. Vaihtaa tasaisesti eikä mitään ongelmia ole ollut. Mitä ongelmia noissa on ollut?
En ole nyt tuohon viperiin kerennyt paneutua, mutta jostain syystä mistään napista ei tapahdu mitään. En ole tosin vielä lukenut ohjettakaan, jonka sain koritehtaalta.
En tarkemmin osaa sanoa, mitä ongelmia Opticruiseissa on ollut. Ensimmäisistä bussisovelluksista en kuitenkaan ole moneltakaan kuullut mitään hyvää sanottavaa, ongelmat toki voivat olla myös käyttäjäperäisiä.
Tuleeko siihen Viperiin edes virta kun auton käynnistää? Lahtikoissa yleensä kytketty Viper "sytytysvirran" taakse niin, että laite sammuu kun virta-avain käännetään pois ajoasennosta. Virran päälle käännön jälkeen pitäisi syttyä näyttöpaneeliin valo ja lukea "ViperOff". Jos virtanen kateissa, niin ensiksi tutkisin, tuleeko ohjaimelle virta. Nuo perusmallin Viperit on olleet varsin vikavapaita, taustavaloja on toki pimentynyt vanhemmiten ja jokunen suttunäyttö on myös tullut vastaan.
b12m kirjoitti:
Tuleeko siihen Viperiin edes virta kun auton käynnistää? Lahtikoissa yleensä kytketty Viper "sytytysvirran" taakse niin, että laite sammuu kun virta-avain käännetään pois ajoasennosta. Virran päälle käännön jälkeen pitäisi syttyä näyttöpaneeliin valo ja lukea "ViperOff". Jos virtanen kateissa, niin ensiksi tutkisin, tuleeko ohjaimelle virta. Nuo perusmallin Viperit on olleet varsin vikavapaita, taustavaloja on toki pimentynyt vanhemmiten ja jokunen suttunäyttö on myös tullut vastaan.
Viperiin tulee virta vissiin ihan oikein. virran kun kääntää päälle niin lukee viper off, auton kun käynnistää, niin lukee commtest ja kohta näyttöön tulee set +22. Kuitenkaan mistään napista ei tapahdu mitään.
Vedät himmelin palkkeihin liimamassat, lämmität pintapellin ja niittaat popniiteillä kulmista kiinni. Upotukset niiteille ja pattisalvaa päälle.
Luulisi tulevan suoraa. Ei tuo lämmitys mitenkään välttämätöntä ole. Mikäli himmeli ja levy ovat samassa lämpötilassa. Tietenkin jos maalaat auton mustaksi niin lämpölaajeneminen on suurempaa.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Onko akunkenkä jo ollut irti tuon viperi ongelma takia? Itselle ei tule kuin yksi lahtelaisen lämmityslaitteisto vika mieleen ja sekin oli hajonnut ilmastoinnin kompressorin kytkimen rele. Volvo/Carrus sarjaan sitten saikin perehtyä oikein urakalla ja myöhemmin alkupään Omniexpressitkin työllisti lämmityslaitteiden osalta.
Mielenkiinnolla myös kuulisin noita optikrusentaja vaivoja. Omakohtaisen kokemuksen mukaan 4 sarjan oc.t pelitti ehkä vähän hitaasti, mutta silti ihan luotettavasti.
Optikrusentaja on osuva nimitys, vanhuuttaan vaihteet usein rusahtelee päälle, ja joskus ei meinaa pakkia tai vapaata löytyä. Mutta ne taitaa olla Scanian lootan ominaisuuksia ihan riippumatta vaihteensiirtotavasta. Kun muistaa että tavallinen laatikko siellä on johtojen päässä niin muistaa ennen pakille laittamista käyttää eteenpäinvaihdetta silmässä ja helpottaa paljon. Ja kun muistaa kaasutella kuin manuaalilla ajaisi niin kenguruloikkaakaan ei juuri tule.
vee4 kirjoitti:Onko akunkenkä jo ollut irti tuon viperi ongelma takia? Itselle ei tule kuin yksi lahtelaisen lämmityslaitteisto vika mieleen ja sekin oli hajonnut ilmastoinnin kompressorin kytkimen rele. Volvo/Carrus sarjaan sitten saikin perehtyä oikein urakalla ja myöhemmin alkupään Omniexpressitkin työllisti lämmityslaitteiden osalta.
Mielenkiinnolla myös kuulisin noita optikrusentaja vaivoja. Omakohtaisen kokemuksen mukaan 4 sarjan oc.t pelitti ehkä vähän hitaasti, mutta silti ihan luotettavasti.
Useaan otteeseen on akunkenkä ollut irti... Pitää katsoa jossain vaiheessa käyttöpaneeli, josko siinä olisi jotain hämminkiä..
On se opticruise vähän hidas tai hitaan tuntuinen välillä, mutta siihen kun tottuu niin ei haittaa ainakaan mua. Jonkun pari kolmesataa kilsaa olen tällä ajellut ja lähes ongelmitta on mennyt. Mitä nyt muutaman pienen rusahduksen on tehnyt ja tuo pakki on pari kertaa ollut menemättä suoraan päälle, mutta kun käyttää ykkösellä niin sitten menee.
Hidashan se Opticruise on, jos vaikkapa alkupäänkin I-Shifteihin vertaa. Eikä vaihtojen tasaisuudenkaan suhteen olla ihan samassa osavaltiossa. Mutta jos loota vain on ehjä ja toimii kuten se on uutena toiminut, niin varmasti sillä kulkurikäytössä pärjää aina mukavammin kuin manuaalilla.
Hitauttakin saa karsittua, kun laittaa liikkeelle lähtö vaihteeksi kakkosen (saa valittua muistiin) niin silloin laatikko hyppää kolmosen yli kun lähtee risteyksistä. Toki kevyellä kaasujalalla käytetään kolmosta, mutta ei tuo mitään repimistä ole harkata yhtä pykälää.
Omien kokemusten mukaan perus sähkökeppi on pahempi rusauttelemaan kuin oc. Etenkin keppi vehkeellä alaspäin vaihto 3. rosauttaa aluevaihtajaa melko ikävästi jos laatikko ei ole tikissä.
Ainakin kuorma-autoissa se kepin power tai eco asento vaikuttaa juuri tuohon pykälien harppomiseen. Ecoasennolla tuntuu jättävän ainakin alapäässä joka toisen välistä. Tosin se vaihto ainakin tuntuu hitaammalta silloin kun se harppoo, kun siinä vaan odotellaan että koneen kierrokset putoaa.
Jule kirjoitti:Ainakin kuorma-autoissa se kepin power tai eco asento vaikuttaa juuri tuohon pykälien harppomiseen. Ecoasennolla tuntuu jättävän ainakin alapäässä joka toisen välistä. Tosin se vaihto ainakin tuntuu hitaammalta silloin kun se harppoo, kun siinä vaan odotellaan että koneen kierrokset putoaa.
Ja pakokaasujarru kun on ehjä, sekä päällä, niin ei odotella ikuisuuksia, kun käyttää sitä kierrosten himmaamiseen ihan automaattisesti.
Terve! Onko poikkeusluvalla joku "viimeinen käyttöpäivä" jossain on mainintoja että poikkeuslupien voimassaolo lakkaisi. Voiko näin olla että taannehtivasti voivat mitätöidä annetun poikkeusluvan.
hannu-makela kirjoitti:Terve! Onko poikkeusluvalla joku "viimeinen käyttöpäivä" jossain on mainintoja että poikkeuslupien voimassaolo lakkaisi. Voiko näin olla että taannehtivasti voivat mitätöidä annetun poikkeusluvan.
2020 vuoden loppuun luki Trafin poikkeuslupapäätöksessä. Onhan tässä monta vuotta aikaa hommata linja-autokortti tai ottaa pätkä auton keskeltä pois
Työt on meinannut haitata harrastuksia, mutta on tässä taas jotain tullut tehtyä...
Suojan kaariluukku muotoutuu alumiinista ja pakkelista kohtuu helposti. Kylkipeltiin pala uutta väliin. Toivottavati ei kovin kupruile auringossa...
Autotilan lattia on nyt levytetty.
Jokohan sitä ensiviikolla konttorille leimaushommiin??