Onks siulla irtonaista mittaria millä vois mitata torvelle tulevan paineen, ettei olis tiputettu jossain välissä. Yhessä hinaajassa aikonaan ei torvi soinu alle 15barin paineella, mut sitten ko soi se kuulu 6-8km päähän. No siinä oli se "kalvo" joka soi, n. 1mm alumiinia ja starttipaine oli 32baria ja startin jälkeenkin reilu 20bar.
Hetken ko säädät, niin torvea soittaessa kylkiluukut aukee
Röllissä on torvet etuoven kanssa samassa röörissä. Paineet tulee olla ylhäällä ennen kuin soi kunnolla, mutta silloin kyllä kuuluu... Muistaakseni jossain 6par kohdalla alkaa toimimaan.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Syöttöö en ole päässyt testaa (vielkää) mut kävin katsomassa mitä volvon alle kuuluu ja kuvasin sunnuntain luontokuvan : eli mikä tuo takimmaisen bosch valmisteisen potikan merkitys on? Etummaisella säädetään esmes oville ja kytkimelle painetta. Ainakin volvolla kerrottiin mutten ehtiny kysellä tuota toista.
Joo ei tiiä kukkaa, mutta eniveis : kiertelin jonniin verran sitä ahdonalaista syöttöä lisää muttei ahtopaine mittari vielkää tapissaan ja ei oikein mustaakaan karmeesti vielä anna. Laitetaanko lisää? Antaako önkää miten synkkään teillä? Kulku parantui kyllä selkeästi aiemmasta näillä "säädöillä "
Alusta massattu n. Vaihteistoon asti ja "uusi pakoputkisto " saavutti olinpaikkansa auton alle. Huom : maalasin oikein pannat kuvissa näkyvät pukit ovat vain dekoratiivisistä syistä paikallaan ja kotesuojan päällä on nyt paksumpi massa, ensin ML pohjaan ja sit jäykkä päälle.
Mulla on ainakin sähkökaapin päällä eka kovalevy sitten styroksia ja sitten pelti. Tiedän kun sinne on joku antenni porattu läpi, niin rakenteen näkee aika hienosti.
No hei taas. Tuota onko wc lle olemassa helppoa kytkentää siten että se olisi jatkuvassa virrassa? Ohi kaiken kytkimien ja v lukkojen? Eilen huomattiin et parkissa ku miula on tapana ottaa päävirrat poijjes ni eipäs toimi pönttö?
Pimeessä pitäs päästä pöntölle? eiks siulla ollu hupiakku erikseen? Noin niinkun karkeesti ottaen, akun ja päävirtakytkimen välistä kun ottaa pytylle virtaa, niin pitäs toimia, mut hieman hämmentää ajatus, että et tarvii sähköä parkissa mihinkään muuhun kun pyttyyn.
Dii. .. siis auton oma vessa toimii 24v ja auton omia sähköjä 24v ei tartte mihinkää parkissa. Tai en ainakaan minä sen verran roplasin pönttöö että siellä lähtee puhallin käyntiin samalla kun on valot päällä. Täytyisi löytää kohta mistä sinne syöttö tulee ja riipasis vaikka hupipuolelta 24v pönttöön ni ei tarttis miun rampata päävirtakytkintä painelee.
Sarjassamme matonpesua ja yleistä siivousta. .. Katto vielä imuroimatta mut saa jäähä huomiselle tai ylihuomiselle
No toi selventää asiaa jo paljon, et hupi on ilmeisesti 12V ja hyyskä 24V. No ei siinä varmaan hirveesti oo vaihtoehtoja, pitkällä piuhalla jostain missä sitä on. Tai näin se ainakin murphyn lain mukaan menee, että se löytyy vain ja ainoastaan sieltä auton ääripäästä huussista katottuna.
Nepparissa vedin vapaa-ajan akulta ( niiden pääkytkimen takaa) piuhan wc:n huuhtelunappiin. Siinä somasti vieressä irtonaisena roikkuu (suojattuna) se bussin oma 24v piuha. Muutos oli iisi. Huussissa ei Oo vapaa-
-ajan valoo, pitäis tehdä. Mulla on Parkissa ja ajossa vapaa-ajan akut käytössä jääkaappia ja invertteriä varten
.
Tarkennusta, eli miulakin hupiakut 24v kytketty ja erotettu mekaanisella pääkytkimellä ajoakuista /käynnistysakuista .
Joo ja just tota valojuttua mieki niiku funtsin, siis siihe pöndee on tosiaa Nopsa vettää uudet kaapelit mut yritän löytää sen tulokaapelin ni sais kerralla kaikki toimimaan.
Hyvin muute häviää kitsku akuista kun ilppi ja jääkaappi sekä astianpesukone jyskää päällä ja tietsikan laturi punasena kun netflix pyörii
Nyt ei enää mee miun jakeluun, missä tässä on se ongelma jos hupipuolikin on 24V
Tutkaile sen hyyskän virrantarve, ettei tuu yllätyksenä valojohtojen lämpiäminen/sulakkeiden palaminen. Saattaapi pumppu haukata enemmän ko valot.
Tilanne on nyt tämä : bussin wc istuin ja wc:n valaisin sekä tuuletin toimii ainoastaan auton päävirtakytkin kytkettynä.
Kun olemme "parkissa " auto sammutettu ja päävirta pois niin wc istuin, valaisin, tuuletin ovat ilman virtaa.
-> Tarttis löytää se + ja - miinus syöttökaapeli jotta saisin kytkettyä ylläolevat jutut toimimaan siten ettei tarvitse päävirran olla kytkettynä ollenkaan.
nepparin kojetaulussa on nappi "WC" josta tulee kokonaisuuteen sähköt (ei enää pönttön huuhteluun). Mutta eihän sieltä kojetaulusta erkkikään seuraa sitä johtohässääkkä. Joku relehän siellä varmaan on mistä henki sinne huussiin kulkee. Siihen syöttö vapaa-ajan akusta?
Justiinsa noin. Paitsi tässä ei oo huussin nappia mut usko on vahva et löydön sähkökaaviosta syötön. Pitää vaan kattoo ettei muuta ole samassa lähössä kiinni. Yritän tehdä sulaketaulusta sen uuden syötön ja merkata auton kaavioon sen.
Eli hupiakuista 24v jatkuvaa wc sulakkeelle .Onpahan sulakkeen takaa virrat ja oikeassa paikassa eikä siellä "jossain " ruumassa. Mut hyvän johdotuksen saa kyllä hupiakuista suoraankin kun laittaa vain uuden kaapelin kunnolla kiinni ja reitittää hyvi .
Juu o paitti ku löytää mistä syöttö menee veskii ja siihen sit juurikin hupisähö. Wc syöttökaapelia siis metästän. Jos löytyy sulaketaulusta lähtö ni modaan siihen suoraan.