Muistaakseni 7.60 pitkä, juuri sopiva pidemmällä ei mahdu enään sukulaisten pihalle
Pitää kyllä nostaa kättä kun tulee toinen vastaan
Kohta varmaan joutais sohva pois takaa. Tarjouksia kehiin jos tuntuu että olisi tarpeellinen Laittelen sänkyjä tilalle. Ja jos joku tarvitsee hattuhyllyä ja siinä olevia puhaltimia ja valoja niin niitäkin olis pätkä jo irrallaan ja lisää poistan kun ehdin.
Mut jos enään käy sukulaisten luona niin loppuu näkeminen kokonaan. Meinaavat että on pohjoinen kaukana. Toki täältä on alamäki
Nyt on bussi taas työn alla. Vaihdelaatikosta aloitellaan. Katsellaan samalla kytkin kuntoon. Nyt kun ei meinaa irroittaa kunnolla. Voimansiirron jälkeen katsellaan koneen kulkupuoli kuntoon, nyt kun tuntuu ettei turbo ole matkassa ollenkaan...
Nonniin... loota osina pöydällä. Nyt osia metsästämään. Kytkin löytyi ja on tilattu. Vanha levy olikin mallia ihan itse tehty. Joku isomman vehkeen levy, mikä oli kirveellä pienennetty. No, ainakin kantikas jos ei muuta Jännästi kulunut. Toinen puoli levyä oli kulunut melkein niitteihin ja toisella puolella pintää vielä reilusti. Keskiön jousia poikki. Asetelmasta yksi jousen kärki poikki.
Vauhtipyörä lähti sorvaamoon "hiontaan". Pitäisi tulla hyvä paketti
Laatikko on nyt kasassa. Toivottavasti pelaa. Kasaaminen on pysähtynyt vääriin kytkinosiin. Uusia odotellessa...
Kytkinsylinteri on hoonattu ja kasattu uusilla tiivisteillä. Vauhtipyörä hiottu. Vaihteensiirto mekanismi tuli korjattua. uusia puslia ja tiivisteitä. Nyt pitäis välykset kepissä vähentyä
Kiire vain meinaa tulla, taas. Juhannuksena pitäisi olla liikenteessä. Sohva pitäisi korvata sängyillä, valoja lisäillä ym. pientä...
Setran vaihdekepin erikoiset liikkeet korjautuu uusilla vaihdevaijereilla. Mutta siis oothan ison homman tehny! Hattua nostan, ja nostanki! On sopivasti päässä, ku täällä on taloissa öisin niin kylmä, ettei mitään järkee!
Tässä Setrassa on "kardaanilla" toteutettu vaihteensiirto. Ei ole vaijereita. Toivotaan että loota toimii, toinen manuaali minkä olen purkanut ja kasannut ensimmäinen toimi hyvin... oli kyllä ihan mukava rojekti. Piti hitsata uusi toppari vaihteensiirtäjälle koteloon. Uusia kierteitä piti tehdä. Tiivisteet piti tehdä itse. Mutta tässä sitä oppii, toivottavasti ei lopu ikä kesken ennen kuin on oppinut kaiken :=)
Kohta olis tekniikka hyvässä iskussa. Nyt kun jarrut on laitettu, ja vaihteisto, ja kytkin. Moottorikin on rempattu entisen omistajan(tai jonku niistä) toimesta.
Sillähän ajaa kohta kuuhun ja takas! Mää luulin että kaikissa Zetoreissa on vaijerit. Ehkä olin väärässä? Onks kori hyvä? Eihän siinä kohta oo enää mitään tekemistä ku noin on läpikäyty. Eiku uutta rojektia!
Työkalut pysyy näköjään käsissä Tee sänky sillain että saa myös huoltoluukut auki, eihän niitä koskaan tarvi avata, mutta kun tekee päälle lattian ja kiinteet systeemit, niin annappa olla auki vaan
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
Juurikin näin olisi tarkoitus tehdä. Kyllä konehuoneeseen pitää päästä käsiksi. Ei sentään niin luotettavaa vanhaa tekniikkaa
Pieni vesivuoto nurkassa hidasti hommia. Ei sitä huomannut kun oli sohva edessä. Nyt pitää odotella kuivia kelejä että pääsee katolle etsimään vuotoa. Varmaankin lämmittimen juuresta...
Noh niin... Viikonloppu vierähti kumman nopeaan. Jotakin sentään sain aikaiseksi. Sängyt jäi aukeaviksi, niin pääsee kaikkiin luukkuihin vielä käsiksi hyvin. Seuraavaksi vähän valoja laittelemaan. Verhot lähti pesuun
Non niin. Juuri ennen jussia sain vedettyä hieman valoja ja puhelimen laturille pistokkeen. Aina se menee edelliselle yölle ennen kuin saa kaiken valmiiksi
Noin 2000km tuli ajeltua. Laatikko ja kytkin pelaa mielestäni ihan hyvin. Mistään henkilöautomaisesta vaihtamisesta ei vielä pääse nauttimaan, mutta paljon parempi. Ainoa minkä huomasin niin 5 vaihde tuppaa hyppäämään pois kun joutuu tekemään äkkinäisen moottorijarrutuksen. Tasaisella vedolla ei ole mitään ongelmaa. Tulikohan liian pienet välykset ja oliskohan moottorin ja vaihdelaatikon kumit jo turhan väljät? Keppi heilahtaa aikalailla kun kiihdyttää ja jarruttaa...
Taas olis jotain pientä huoltoa tullut tehtyä. mm. ilmansuodattimen löysin uuden
Puhdasvesipuolen uppopumpuista oli letkut irronneet. Ihmettelin kun ensin hiipui vedentulo, ja sitten loppui kokonaan. Nyt on letkut taas kiinni, ja vesi lentää. Huomenna nokka kohta Jyväskylää rippijuhliin.
Kyllä Bustecilta on kyselty. Jotain löytyy, hinnat vain on aika karmivat. Tähän pikkuiseen kun ei ole tarjontaa ja kysyntää niin hinnat on mitä on. 210 on vissiin pelkillä paineilmajarruilla. 208 neste+paineilma. Pari kirjaa löytyy. Jos kehtaat (matkamese) laittaa vaikka kannesta kuvan (siis kirjan kannesta ) niin voisin katsoa onko eri kuin minun.
Nyt on pieni tauko auton kanssa. Hallin rakennus loppuun, niin voisi mahdollisesti ottaa auton sisälle talveksi. Jos saan autoa madallettua hieman. Luukut ja antennit pois katolta ja renkaaat tyhjäksi niin pitäisi juuri mahtua Olispa ymmärtänyt tehdä hallista parikymmentä senttiä korkeamman
Kohtapuolin voisi taas laitella hieman bussia. Onkos kokemuksia ahtopainemittarin asennuksesta? Semmoisen meinasin laitella niin näkisi hieman mitä turbo touhuilee...Jos touhuaa yhtään mitään Ilmeisesti noin pitkä veto kannattaa tehdä putkella. Sitä sinistä muoviputkea(paineilma) ajattelin.
Tässä kuussa pääsee tarjoamaan autoa leimalle. Nyt ei pitäisi tulla isompia ongelmia.
Nyt olisi auto leimattu. Nopeusmittari lopetti paluumatkalla toimintansa. Oliskohan johto poikki tai liitin irti... Muuten ei ollut ongelmia. Meinasi olla liukas keli.
villev51 kirjoitti:Kohtapuolin voisi taas laitella hieman bussia. Onkos kokemuksia ahtopainemittarin asennuksesta? Semmoisen meinasin laitella niin näkisi hieman mitä turbo touhuilee...Jos touhuaa yhtään mitään Ilmeisesti noin pitkä veto kannattaa tehdä putkella. Sitä sinistä muoviputkea(paineilma) ajattelin.
Ahtopainekellolta pystyy varmaan helpoiten ryöstään jos moinen löytyy ~imusarjasta mikä tahansa letku, ja nyloni käy hyvin.
Henkilöauton ledi-boostgaugea ei kannata hommata huonolukuisuutensa ja turhan asteikon myötä.
Hydrauliliikkeestä silikoni vaimennettu 0 - 1.5bar riittää varmasti, maksaisko jonkun 15e, alipainetta ei tarvi olla.
Valon voi sovittaa halutessaan päällä olevaan puhkaistavaan ilmareikään. Näihin sopii suoraan se nyloni letkukin.
Nyt kun lumet on vihdoin sulanut niin on päästy muilta kiireiltä hieman bussin kimppuun.
paineilma puolta tutkiskelin hieman kun meinaa olla laiskanlainen nostelemaan paineita. Purin kompuran. Kaikki ehjää. sylinteri ehkä hieman kulunut soikeaksi. Joku joskus uusinut männänrenkaat ja hoonannut. Venttiilit ehjä ja jouset myös. Hieman likaiset, olisikohan jouset kuoleentuneet...? Ajattelin kerätä pullot nurkista ja ojanpenkalta, ja tilata sylinterin, männän, renkaat ja venttiilit jousineen ja tiivisteineen. Kun Ebaystä näytti kohtuudella saavan. Jospa se siitä.