Jarrupiirien paineet hukassa
- -KHS-
- Rattiamiraali
- Viestit: 292
- Liittynyt: 14 Marras 2012 12:26
- Truck: Carrus 302
- Location: Ylöjärvi
- Member id: 216
Jarrupiirien paineet hukassa
Nyt ei nouse paineet jarrupiireissä. Toiseen tulee reilut 2 bar ja toiseen 4 bar. Ei nouse auton omalla kompuralla, mutta ei myöskään paineilmaliitäntään liitetyllä paineella. Ovet kuitenkin toimivat ja auto nousee ajokorkeuteen.
Haldexin tuplakuivuriin on vaihdettu keväällä kumpikin patruuna ja tiivisteet. Tämän jo purin uudelleen ja käsitykseni mukaan se on oikein kasattu. Etuoven koneikko pihisee hiukan oven ollessa kiinni, mutta koska pihinä lakkaa oven ollessa auki, niin se tuskin selittää ongelmaa.
Joku paikka voi olla käyttämättömyyttään jumissa, mutta mikä?
Onko jollakulla saapuvilla Scania K113:n rungon paineilmakaaviota?
Haldexin tuplakuivuriin on vaihdettu keväällä kumpikin patruuna ja tiivisteet. Tämän jo purin uudelleen ja käsitykseni mukaan se on oikein kasattu. Etuoven koneikko pihisee hiukan oven ollessa kiinni, mutta koska pihinä lakkaa oven ollessa auki, niin se tuskin selittää ongelmaa.
Joku paikka voi olla käyttämättömyyttään jumissa, mutta mikä?
Onko jollakulla saapuvilla Scania K113:n rungon paineilmakaaviota?
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta, tai odottaa seuraavaa.
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Jarrupiirien paineet hukassa
Voikohan 4 piiriventtiili aiheuttaa moista? Tosin ekahan se täyttää jarrut ja sitten loput.
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
- pelti
- Kansleri
- Viestit: 1165
- Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
- Truck: Hymer camp
- Location: vantaa
- Viesti:
Re: Jarrupiirien paineet hukassa
Tässä nepparin kuva, mulla kanssa kaanian tekniikkaa. Ei toki 1:1, mutta jos saa jotain ajatusta
peltiliiteri.com
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Jarrupiirien paineet hukassa
Ookko kopauttanu mittaritaulua nyrkillä? Ei kai sen vielä kahessa - neljässä pitäis nousta? Jos kerran jarrut, jousitus ja apulaitteet toimii oikein, epäilen mittalaitevikaa.
- -KHS-
- Rattiamiraali
- Viestit: 292
- Liittynyt: 14 Marras 2012 12:26
- Truck: Carrus 302
- Location: Ylöjärvi
- Member id: 216
Re: Jarrupiirien paineet hukassa
Vaihdoin mittareille menevät piuhat päikseen. Mittareiden näyttämät paineet muuttuivat myös päikseen.
Vaihteet eivät myöskään mene päälle. Kuulostaa ihan siltä kuin koittaisi ilman kytkintä vaihtaa. Tästä päättelen että paine ei riitä kytkimen käyttämiseen.
Jousitukselle ja oville menee ilmeiseti paineet eri "oksaa" pitkin kuin jarruille.
Vaihteet eivät myöskään mene päälle. Kuulostaa ihan siltä kuin koittaisi ilman kytkintä vaihtaa. Tästä päättelen että paine ei riitä kytkimen käyttämiseen.
Jousitukselle ja oville menee ilmeiseti paineet eri "oksaa" pitkin kuin jarruille.
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta, tai odottaa seuraavaa.
- -KHS-
- Rattiamiraali
- Viestit: 292
- Liittynyt: 14 Marras 2012 12:26
- Truck: Carrus 302
- Location: Ylöjärvi
- Member id: 216
Re: Jarrupiirien paineet hukassa
Tässä on nyt semmoinen ilmakaavio. Merkkien selityksiä en toistaiseksi ole tähän löytänyt.
- Liitteet
-
- K113ilmakaavio.pdf
- (276.42 KiB) Tiedosto ladattu 825 kertaa
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta, tai odottaa seuraavaa.
- pelti
- Kansleri
- Viestit: 1165
- Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
- Truck: Hymer camp
- Location: vantaa
- Viesti:
Re: Jarrupiirien paineet hukassa
mulla Nepparissa kytkin kiukus, kun kattokanavan painailmalla toimiva venttiili hapettui puhki ja päästi sen verkon haaran paineet pihalle. Eli kannattaa katsoa noi ilmastoinnin ohjausvenat kanssa ettei sieltä paineet katoa. Mulla se oli katolla se venttiili, siellä korokkeen alla.
Niin ja se suhisi vaan toisessa asennossa (kun ilma pääsi läpi) joten jotta sen kuuli piti lämmitys olla päällä
Niin ja se suhisi vaan toisessa asennossa (kun ilma pääsi läpi) joten jotta sen kuuli piti lämmitys olla päällä

peltiliiteri.com
- -KHS-
- Rattiamiraali
- Viestit: 292
- Liittynyt: 14 Marras 2012 12:26
- Truck: Carrus 302
- Location: Ylöjärvi
- Member id: 216
Re: Jarrupiirien paineet hukassa
Joo, toi oli tilanne mullakin, mutta otin katolle menevien putkien magneettiventtiileiltä piuhat irti, niin loppu pihinä. Ei auuttanut tällä kerralla.
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta, tai odottaa seuraavaa.
- -KHS-
- Rattiamiraali
- Viestit: 292
- Liittynyt: 14 Marras 2012 12:26
- Truck: Carrus 302
- Location: Ylöjärvi
- Member id: 216
Re: Jarrupiirien paineet hukassa
Paineilmakaavion mukaan kumpaakin jarrupiiriä syötetään suoraan paineilmasäiliöstä (kahdesta eri säiliöstä). Jarrupolkimen käyttämässä venttiilissä on suoraan lähdöt mittareiden antureille. Näkisin että vianhaku tyssää tältä illalta painemittarin puutteeseen.
Mittarin kun laittaa kiinni vuorotellen kumpaankin jarrupiiriin, niin sillähän sitten selviää onko kyseessä anturivika, vai oikea alipaine. Parempia ideoita?
Mittarin kun laittaa kiinni vuorotellen kumpaankin jarrupiiriin, niin sillähän sitten selviää onko kyseessä anturivika, vai oikea alipaine. Parempia ideoita?
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta, tai odottaa seuraavaa.
- pelti
- Kansleri
- Viestit: 1165
- Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
- Truck: Hymer camp
- Location: vantaa
- Viesti:
Re: Jarrupiirien paineet hukassa
Eix säiliöissä Oo tyhjennysproppu? Saisko siihen mittarin kiinni, näkis mitä missäkin säiliössä painetta? Täysin hatusta vedetty arvaus.en Oo noita omiakaan säiliöitä kuvannut/avannut.
peltiliiteri.com
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3659
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Jarrupiirien paineet hukassa
Veikkaan, että saat irtomittarilla samoja lukemia. Nelipiiriventtillin ja säiliöiden pohjassa olevat tyhjennysventtiilit tutkisin ensin. Ne joskus kiukuttelevat, jos säiliöt ovat päässeet tyhjiksi ja proput eivät pidä ilmaa sisässään.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Jarrupiirien paineet hukassa
Volvossa on ovet,kytkin, kattoventtiilit,jousitus,egs samassa hupipiirissä. Ensin se täyttää jarrut ja kun sinne saadaan paine ni sitten vasta täyttää muut. Talvella huomattiin että takajousitus kun vuoti niin kytkin hävisi aina kesken ajon. Jarrut kyllä pelasivat vielä hetken mutta jos erehtyi painelemaan jarruja paljon niin veti jarrut päälle. Vuoto ei ollut kummoinen siellä vaihteistoon tulevassa putkessa. Se pikkinen suhina sieltä pois ja takajousista pieni suhina pois ja auto pelasi. Tässä omassa kun ei montaa säiliötä ole (2 pientä ja 1 iso) se märkäsäiliö jos rupee olemaan täynnä vettä ja pari vuotoa siellä täällä ni ei jaksanu oikein pelata pienellä ilma määrällä minun auto. Ja kompressorilla sai karjuuttaa vaikka kuinka ja ei jaksanu täyttää autoa.
Voisiko tosiaan se 4 piiriventtiili aiheuttaa moista mitä siulla nyt on vikana? Tuosta paineenmittauksesta ni jos autoa kierrättää paikallaan niin suhataako kuivari? Se jos suhahtaa niin eikös se silloin tekisi paineet sinne asti ja vika olis sen ja jonkun muun välillä? Aivan siis Mutuilua tämä mutta kunhan pähkäilin. Scanialla orkkis 4 piiriventtiili on n. 220e. Asensin omaani scanian orkkiksen kun oli PALJON halvempi kun sinisellä tiskillä. Miulla on yksi ehjä käytetty 4 piiriventtiili antaa lainaan jos haluat? Voin postittaa.
Voisiko tosiaan se 4 piiriventtiili aiheuttaa moista mitä siulla nyt on vikana? Tuosta paineenmittauksesta ni jos autoa kierrättää paikallaan niin suhataako kuivari? Se jos suhahtaa niin eikös se silloin tekisi paineet sinne asti ja vika olis sen ja jonkun muun välillä? Aivan siis Mutuilua tämä mutta kunhan pähkäilin. Scanialla orkkis 4 piiriventtiili on n. 220e. Asensin omaani scanian orkkiksen kun oli PALJON halvempi kun sinisellä tiskillä. Miulla on yksi ehjä käytetty 4 piiriventtiili antaa lainaan jos haluat? Voin postittaa.
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
- -KHS-
- Rattiamiraali
- Viestit: 292
- Liittynyt: 14 Marras 2012 12:26
- Truck: Carrus 302
- Location: Ylöjärvi
- Member id: 216
Re: Jarrupiirien paineet hukassa
Onko kuvassa nelipiiriventtiili vai jotain muuta?
- Liitteet
-
- Onko tämä nelipiiriventtiili?
- 4piirikai.jpg (57.46 KiB) Katsottu 26259 kertaa
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta, tai odottaa seuraavaa.
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3659
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Jarrupiirien paineet hukassa
On. Ainahan sen voi avata ja putsata, mutta ei se uusikaan pahaa autolle tee. Aika keskeinen osa toiminnan kannalta.
Käy vielä kerran ajatuksen kanssa vikakaavio läpi.
Kompura, kuivain, nelipiiri, säiliöiden pohjaventtiilit, putkivuodot, painemittarit.
Käy vielä kerran ajatuksen kanssa vikakaavio läpi.
Kompura, kuivain, nelipiiri, säiliöiden pohjaventtiilit, putkivuodot, painemittarit.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Jarrupiirien paineet hukassa
Mulla oli vähän eri näkönen. Purin ja putsasin ja vaihdoin kovettuneet tiivisteet joskus Saksassa. Sattu olee toinen samanlainen varaosalaatikossa. Kahesta huonosta tuli yks hyvä. Myöhemmin vaihoin paremman tilalle, Paimelasta seki.
Siellä on myös muita, vähän samannäkösiä venttiileitä, joista en tienny mitä ne on mut putsasin silti. Tuntui sillä joku vaikutus olevan johonki.
Pihiseeks siellä joku jossain?
Se on varmaan jäässä se sun nelipiiri.
Siellä on myös muita, vähän samannäkösiä venttiileitä, joista en tienny mitä ne on mut putsasin silti. Tuntui sillä joku vaikutus olevan johonki.
Pihiseeks siellä joku jossain?
Se on varmaan jäässä se sun nelipiiri.
- -KHS-
- Rattiamiraali
- Viestit: 292
- Liittynyt: 14 Marras 2012 12:26
- Truck: Carrus 302
- Location: Ylöjärvi
- Member id: 216
Re: Jarrupiirien paineet hukassa
Toi vekotin on muuten nelipiirisuojaventtiili, tuolla kun hakee, niin löytyy parempia kuvia kuin pelkällä nelipiiriventtiilillä.
Tota paineilmakaaviota (ai'emmassa viestissäni liitteenä) olen nyt lukenut. Hommaa hidastaa pirusti kun ei tunne piirrosmerkkejä, eikä mulla ole osaluetteloa, josta voisi tarkistaa mikä osa on vaikkapa "2". Entä mitä merkitsevät katkoviivalla piirretyt putket? Paras arvaukseni on että jatkuvalla viivalla piirretyissä putkissa on jatkuva paine ja katkoviivalla piirretyissä paine riippuu jonkun venttiilin tilasta.
Osa 15 on mun logiikan mukaan tuo nelipiirisuojaventtiili.
Jarrupiirejä on paineilman näkökulmasta kaksi, toisessa etu- ja teliakseli ja toisessa vetävät pyörät. ABS:n sähköjen näkökulmastahan piirit ovat etu oikea + vetävä vasen + teli oikea ja toisessa piirissä etu vasen + vetävä oikea + teli vasen.
Yksityiskohtana kaaviosta löytyi venttiili, joka ei anna jarrupainetta telille, silloin kun se on kevennettynä.
Ollaan kaavion ruuduissa B1 ja B2:
Laite 8 on ilmankuivuri, jossa on neljä liityntää 1 = sisään, 2 = ulos, mutta mikä on 3:n ja 4:n merkitys?
Laite 4 on takaiskuventtiili, jonka läpi syötetään ulkopuolinen paineilma.
Laite 87 on mahdollisesti paineensäätö. Sen liityntään 4 tulee varmaankin takaisinkytkentä, jonka perusteella painetta lisätään tai vähennetään.
Tässä pitäisi nyt varmaankin löytää tuon pöntön 81 kyljestä 12mm putki MF ja varmistaa että sinne tulee kaikki saapuvilla oleva paine. Jos ei tule, niin vika on kuivurissa tai paineensäätöventtiilissä. Jos painetta taas tulee, niin sitten tutkitaan tuleeko painetta pöntöille 58, 14, 12 ja 13.
Tässä kohdassa homma menee mielenkiintoiseksi, koska paineettoman auton alla ei ole tilaa ryömiä.
Nyt nalle apuun Raks ja Psih.
Tota paineilmakaaviota (ai'emmassa viestissäni liitteenä) olen nyt lukenut. Hommaa hidastaa pirusti kun ei tunne piirrosmerkkejä, eikä mulla ole osaluetteloa, josta voisi tarkistaa mikä osa on vaikkapa "2". Entä mitä merkitsevät katkoviivalla piirretyt putket? Paras arvaukseni on että jatkuvalla viivalla piirretyissä putkissa on jatkuva paine ja katkoviivalla piirretyissä paine riippuu jonkun venttiilin tilasta.
Osa 15 on mun logiikan mukaan tuo nelipiirisuojaventtiili.
Jarrupiirejä on paineilman näkökulmasta kaksi, toisessa etu- ja teliakseli ja toisessa vetävät pyörät. ABS:n sähköjen näkökulmastahan piirit ovat etu oikea + vetävä vasen + teli oikea ja toisessa piirissä etu vasen + vetävä oikea + teli vasen.
Yksityiskohtana kaaviosta löytyi venttiili, joka ei anna jarrupainetta telille, silloin kun se on kevennettynä.
Ollaan kaavion ruuduissa B1 ja B2:
Laite 8 on ilmankuivuri, jossa on neljä liityntää 1 = sisään, 2 = ulos, mutta mikä on 3:n ja 4:n merkitys?
Laite 4 on takaiskuventtiili, jonka läpi syötetään ulkopuolinen paineilma.
Laite 87 on mahdollisesti paineensäätö. Sen liityntään 4 tulee varmaankin takaisinkytkentä, jonka perusteella painetta lisätään tai vähennetään.
Tässä pitäisi nyt varmaankin löytää tuon pöntön 81 kyljestä 12mm putki MF ja varmistaa että sinne tulee kaikki saapuvilla oleva paine. Jos ei tule, niin vika on kuivurissa tai paineensäätöventtiilissä. Jos painetta taas tulee, niin sitten tutkitaan tuleeko painetta pöntöille 58, 14, 12 ja 13.
Tässä kohdassa homma menee mielenkiintoiseksi, koska paineettoman auton alla ei ole tilaa ryömiä.
Nyt nalle apuun Raks ja Psih.
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta, tai odottaa seuraavaa.
Re: Jarrupiirien paineet hukassa
Ilmansyöttö kuivainen liittimestä ulkopuolisesta kompressorista tai vaikka renkaasta niin kuulee jos vuotaa jostain, ellei vuotoa ja paineet nousee, vika olis oletettavasti kompressorissa, siinä venttiilit
Melkovarmasti " ohutta pelti" jotka ajan myötä murenee joskus pikeentyykin jos öljyä saavat.
Jos kuivain ohjaa kompressorin venttiilinkeventimiä ne jumittuu imupuoli auki eikä pumppaa (tämä vanha kytkentä on yleensä jos ollut Poistettu käytöstä ja ulospuhallus kuivaimesta). Onhan kompressorin ja kuivamen välillä ylipaineventtiilli mutta sen kuulee jos viallinen sytkyttää ilmat ulos.
Viallisena .
Melkovarmasti " ohutta pelti" jotka ajan myötä murenee joskus pikeentyykin jos öljyä saavat.
Jos kuivain ohjaa kompressorin venttiilinkeventimiä ne jumittuu imupuoli auki eikä pumppaa (tämä vanha kytkentä on yleensä jos ollut Poistettu käytöstä ja ulospuhallus kuivaimesta). Onhan kompressorin ja kuivamen välillä ylipaineventtiilli mutta sen kuulee jos viallinen sytkyttää ilmat ulos.
Viallisena .
Re: Jarrupiirien paineet hukassa
Ilmansyöttö kuivainen liittimestä ulkopuolisesta kompressorista tai vaikka renkaasta niin kuulee jos vuotaa jostain, ellei vuotoa ja paineet nousee, vika olis oletettavasti kompressorissa, siinä venttiilit
Melkovarmasti " ohutta pelti" jotka ajan myötä murenee joskus pikeentyykin jos öljyä saavat.
Jos kuivain ohjaa kompressorin venttiilinkeventimiä ne jumittuu imupuoli auki eikä pumppaa (tämä vanha kytkentä on yleensä jos ollut Poistettu käytöstä ja ulospuhallus kuivaimesta). Onhan kompressorin ja kuivamen välillä ylipaineventtiilli mutta sen kuulee jos viallinen sytkyttää ilmat ulos.
Viallisena .
Melkovarmasti " ohutta pelti" jotka ajan myötä murenee joskus pikeentyykin jos öljyä saavat.
Jos kuivain ohjaa kompressorin venttiilinkeventimiä ne jumittuu imupuoli auki eikä pumppaa (tämä vanha kytkentä on yleensä jos ollut Poistettu käytöstä ja ulospuhallus kuivaimesta). Onhan kompressorin ja kuivamen välillä ylipaineventtiilli mutta sen kuulee jos viallinen sytkyttää ilmat ulos.
Viallisena .
Re: Jarrupiirien paineet hukassa
Ilmansyöttö kuivainen liittimestä ulkopuolisesta kompressorista tai vaikka renkaasta niin kuulee jos vuotaa jostain, ellei vuotoa ja paineet nousee, vika olis oletettavasti kompressorissa, siinä venttiilit
Melkovarmasti " ohutta pelti" jotka ajan myötä murenee joskus pikeentyykin jos öljyä saavat.
Jos kuivain ohjaa kompressorin venttiilinkeventimiä ne jumittuu imupuoli auki eikä pumppaa (tämä vanha kytkentä on yleensä jos ollut Poistettu käytöstä ja ulospuhallus kuivaimesta). Onhan kompressorin ja kuivamen välillä ylipaineventtiilli mutta sen kuulee jos viallinen sytkyttää ilmat ulos.
Viallisena .
Melkovarmasti " ohutta pelti" jotka ajan myötä murenee joskus pikeentyykin jos öljyä saavat.
Jos kuivain ohjaa kompressorin venttiilinkeventimiä ne jumittuu imupuoli auki eikä pumppaa (tämä vanha kytkentä on yleensä jos ollut Poistettu käytöstä ja ulospuhallus kuivaimesta). Onhan kompressorin ja kuivamen välillä ylipaineventtiilli mutta sen kuulee jos viallinen sytkyttää ilmat ulos.
Viallisena .
Re: Jarrupiirien paineet hukassa
Ilmansyöttö kuivainen liittimestä ulkopuolisesta kompressorista tai vaikka renkaasta niin kuulee jos vuotaa jostain, ellei vuotoa ja paineet nousee, vika olis oletettavasti kompressorissa, siinä venttiilit
Melkovarmasti " ohutta pelti" jotka ajan myötä murenee joskus pikeentyykin jos öljyä saavat.
Jos kuivain ohjaa kompressorin venttiilinkeventimiä ne jumittuu imupuoli auki eikä pumppaa (tämä vanha kytkentä on yleensä jos ollut Poistettu käytöstä ja ulospuhallus kuivaimesta). Onhan kompressorin ja kuivamen välillä ylipaineventtiilli mutta sen kuulee jos viallinen sytkyttää ilmat ulos.
Viallisena .
Melkovarmasti " ohutta pelti" jotka ajan myötä murenee joskus pikeentyykin jos öljyä saavat.
Jos kuivain ohjaa kompressorin venttiilinkeventimiä ne jumittuu imupuoli auki eikä pumppaa (tämä vanha kytkentä on yleensä jos ollut Poistettu käytöstä ja ulospuhallus kuivaimesta). Onhan kompressorin ja kuivamen välillä ylipaineventtiilli mutta sen kuulee jos viallinen sytkyttää ilmat ulos.
Viallisena .
Re: Jarrupiirien paineet hukassa
Ilmansyöttö kuivainen liittimestä ulkopuolisesta kompressorista tai vaikka renkaasta niin kuulee jos vuotaa jostain, ellei vuotoa ja paineet nousee, vika olis oletettavasti kompressorissa, siinä venttiilit
Melkovarmasti " ohutta pelti" jotka ajan myötä murenee joskus pikeentyykin jos öljyä saavat.
Jos kuivain ohjaa kompressorin venttiilinkeventimiä ne jumittuu imupuoli auki eikä pumppaa (tämä vanha kytkentä on yleensä jos ollut Poistettu käytöstä ja ulospuhallus kuivaimesta). Onhan kompressorin ja kuivamen välillä ylipaineventtiilli mutta sen kuulee jos viallinen sytkyttää ilmat ulos.
Viallisena .
Melkovarmasti " ohutta pelti" jotka ajan myötä murenee joskus pikeentyykin jos öljyä saavat.
Jos kuivain ohjaa kompressorin venttiilinkeventimiä ne jumittuu imupuoli auki eikä pumppaa (tämä vanha kytkentä on yleensä jos ollut Poistettu käytöstä ja ulospuhallus kuivaimesta). Onhan kompressorin ja kuivamen välillä ylipaineventtiilli mutta sen kuulee jos viallinen sytkyttää ilmat ulos.
Viallisena .
Re: Jarrupiirien paineet hukassa
? Tais läheä sarja tulella? Käyttäjän virhe kaiketi, saako täältä poistettua aiheettoman viestin?
- -KHS-
- Rattiamiraali
- Viestit: 292
- Liittynyt: 14 Marras 2012 12:26
- Truck: Carrus 302
- Location: Ylöjärvi
- Member id: 216
Re: Jarrupiirien paineet hukassa
Nelipiiriventtiili irroitettu. Oli ihan kamalassa paikassa. Siirsin sen yhden huoltoluukun taakse, niin siihen saa jatkossa kätensä kiinni homattavasti helpommin.
Virittelin painemittariin semmoiset liitännät, että sen voi ruuvata nyt venttiiliin ulostuloon tai letkun päähän. Venttiilille tulee täysi paine, samoin joka rööristä tulee pihalle täysi paine. Kojelaudassa mittarit näyttävät entisiä lukemiaan. Mitäs seuraavaksi?
Virittelin painemittariin semmoiset liitännät, että sen voi ruuvata nyt venttiiliin ulostuloon tai letkun päähän. Venttiilille tulee täysi paine, samoin joka rööristä tulee pihalle täysi paine. Kojelaudassa mittarit näyttävät entisiä lukemiaan. Mitäs seuraavaksi?
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta, tai odottaa seuraavaa.
- -KHS-
- Rattiamiraali
- Viestit: 292
- Liittynyt: 14 Marras 2012 12:26
- Truck: Carrus 302
- Location: Ylöjärvi
- Member id: 216
Re: Jarrupiirien paineet hukassa
Nuo 12mm muoviputket napsuvat poikki kuin tulitikut. Tenuko ne on ajansaatossa haurastuttanut?
Alkaa pikkuhiljaa harmittamaan.
Alkaa pikkuhiljaa harmittamaan.
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta, tai odottaa seuraavaa.
- -LÄTSÄ-
- Ajoneuvos
- Viestit: 697
- Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
- Truck: scania k92
- Location: Järvenpää
- Paikkakunta: Keski-uusimaa
Re: Jarrupiirien paineet hukassa
Tiedän tunteen tuosta "napsuilusta"... Siinä oli syy miksi uusin töllistä kaikki nylonputket samalla vi***tutuksella... Nyt on kova usko ettei minun enää tarvitse vähään aikaan niihin kajota. (toki auto on edelleenkin käyttämättömänä eli eihän ne edes varsinaisesti pääse rasittumaan.
)
Tsemppiä putkisessioille.

Tsemppiä putkisessioille.

Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...