UUSI KYLÄHULLU
- RATTI-MATTI
- Apukuski
- Truck: Volvo B6FA,Wiima 303
UUSI KYLÄHULLU
Tässä ois yksi uusi hullu,vanhojen hullujen joukkoon.
Ostin tässä aivan vasta linjurista tehdyn kulkurin
Auto on VOLVO B6FA/WIIMA303 1984.
Pituus 10,5 m ,moottori 5,5 litran turbo.
Asuntoautoksi tehty tänä vuonna,vielä hieman kesken.
Ikkunat pitää tummentaa,sisustusta muokata,huolto tehdä ja ohj tehostimen stefa vaihtaa, se vuotaa kovasti.
Muuten on kyllä hyvä peli,koneremppa tehty,paljon muutakin uusittu.
Varuteitalöytyy:spriikeitin ,jääkaappi akkukäyttöinen,aggregaatti,wc,kaapistoja,sänkypuoli heikko(uusitaan täysin) .
Poikasena ajelin isän linkkureilla ( niitä oli 80-luvulla n 20 kpl) jonkin verran hupia.
On se AIVAN MAHTAVA ajaa omalla linjurilla, naapurit hieroo silimiään!
RATTI-MATTI
Ostin tässä aivan vasta linjurista tehdyn kulkurin
Auto on VOLVO B6FA/WIIMA303 1984.
Pituus 10,5 m ,moottori 5,5 litran turbo.
Asuntoautoksi tehty tänä vuonna,vielä hieman kesken.
Ikkunat pitää tummentaa,sisustusta muokata,huolto tehdä ja ohj tehostimen stefa vaihtaa, se vuotaa kovasti.
Muuten on kyllä hyvä peli,koneremppa tehty,paljon muutakin uusittu.
Varuteitalöytyy:spriikeitin ,jääkaappi akkukäyttöinen,aggregaatti,wc,kaapistoja,sänkypuoli heikko(uusitaan täysin) .
Poikasena ajelin isän linkkureilla ( niitä oli 80-luvulla n 20 kpl) jonkin verran hupia.
On se AIVAN MAHTAVA ajaa omalla linjurilla, naapurit hieroo silimiään!
RATTI-MATTI
- otto
- Rattiamiraali
- Truck: Scania DS11
- Member id: 59
Re: UUSI KYLÄHULLU
TERVETULOA vaan joukkoon ja eikun makaroonit kaappiin ja hankalaan.
"Heelmä"scania Ds11turbo-74 ajokki 5000
- H.Tawast
- Rattiamiraali
- Truck: Scania
- Member id: 044
Tervetuloa mukaan porukkaan, nyt nopeasti stefa vaihtoon ja sitten suunta Hankalaan
.

Harry ja Päivi
Letkuliiteri/Scania/Kiitokori -80
Letkuliiteri/Scania/Kiitokori -80
- Bussiton
- Vapaaherra
- Member id: 015
Tervetuloa joukkoon !
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
- KajNyy1
- Vapaaherra
- Truck: B10M, Ajokki 7000
- Member id: 061
- Viesti:

KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
- RATTI-MATTI
- Apukuski
Kiitos kovasti kaikille tervehdyksistä!
Valitettavasti emme pääse Hankalaan, mutta ens kesänä ajelemme kyllä jo muutaman reissun,saa nähä missä sitte käymme.Mulla ois muuten MÖNKIJÄ myytävänä ,tarttee rahaa auton laitteluun.
Mönkijä on vm 05 HONDA 350 FE nappivaihteilla,puskulevy,lumiketjut,työvalo...
Ollut mulla uudesta asti vajaa 2v, TAKUUTA vielä yli 2v jälellä.
Ajettu 6200 km, huollettu aina merkkiliikkeessä.
Netti-motossa pojan(ville ) nimellä myytävänä hintapyyntönä on 4900 € .
Paikkakunta YLIKIIMINKI,OULUN vieressä.
p. 040-836 4495
Valitettavasti emme pääse Hankalaan, mutta ens kesänä ajelemme kyllä jo muutaman reissun,saa nähä missä sitte käymme.Mulla ois muuten MÖNKIJÄ myytävänä ,tarttee rahaa auton laitteluun.
Mönkijä on vm 05 HONDA 350 FE nappivaihteilla,puskulevy,lumiketjut,työvalo...
Ollut mulla uudesta asti vajaa 2v, TAKUUTA vielä yli 2v jälellä.
Ajettu 6200 km, huollettu aina merkkiliikkeessä.
Netti-motossa pojan(ville ) nimellä myytävänä hintapyyntönä on 4900 € .
Paikkakunta YLIKIIMINKI,OULUN vieressä.
p. 040-836 4495
- Lahti32
- Vapaaherra
- Truck: Jäämeri Express
Kah, yllättäen tuli sullakin tarve myydä mönkijä.... Hupanen juttu kun bussiharrastuksen edessä muut mitättömämmat jutut saa väistyä.... Minä kans realisoin yhtä ja toista että sai saunan tehtyä... Mönkijä siinä meni ja kanootti, ostamma sit joskus taas, kaikkea ei voi saada..... Kuulosti olevan naapurin kulkurillakin huippu honda mönkkäri kaupan...
Viimeksi muokannut Lahti32, 31 Elo 2007 13:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tulevaisuus on sähköinen
Onnea kulkurin hankinnan johdosta.
Silmien hieraisusta tuli mieleen kokemukseni Vehoniemen automuseon 100%nen päänkääntöindeksistä. Bussin arvioiti vei voiton kun ihmisten kiinnostus näyttelykuntoisten Moparien ihastelulta..
Riemukkaita kilometrejä.
Silmien hieraisusta tuli mieleen kokemukseni Vehoniemen automuseon 100%nen päänkääntöindeksistä. Bussin arvioiti vei voiton kun ihmisten kiinnostus näyttelykuntoisten Moparien ihastelulta..
Riemukkaita kilometrejä.
- Matkamese
- Ajoneuvos
- Truck: Haaveissa taas
- Member id: 065
Tervetuloa porukkaan!
Itsekin tuoreena bussin omistajana olen jo saanut töissä lisänimen "liikennöitsijä"
Pukkaa jo hupikeikkaa työkavereiden vaatimuksesta
.....
Naapurin kanssa olin juttusilla ja pääsen hänen halliin vaihtelemaan öljyjä ja muuta huoltoakin tekemään jos Setra mahtuu sinne halliin
Olis vaan rasvamontut ja vehkeet siellä...ihan toista kun tasamaalla tuljutessa.
Itsekin tuoreena bussin omistajana olen jo saanut töissä lisänimen "liikennöitsijä"

Pukkaa jo hupikeikkaa työkavereiden vaatimuksesta

Naapurin kanssa olin juttusilla ja pääsen hänen halliin vaihtelemaan öljyjä ja muuta huoltoakin tekemään jos Setra mahtuu sinne halliin

Olis vaan rasvamontut ja vehkeet siellä...ihan toista kun tasamaalla tuljutessa.
Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.
- RATTI-MATTI
- Apukuski
Naapurien kanssa kannattaa olla hyvissä väleissä,aina voi tarvita apua,vaikka kulkurin huoltamisessa.
Oma kulkurini oli tällä viikolla naapurin (kuorma-autoilija) hellässä hoivassa.
Ostin öljyt,suodattimet,jne itse, ja naapuri vaihtoi mun volvoon moott öljyt +suod,ilmanputsarin,tarkisti perä- ja vaihteistoöljyt,kiristi laturin,tark pakkasnesteet,rasvasi alustan ja isoin homma oli ,kun käytti ohj tehostimen pois ja vaihto stefan rattiakselille.
Kaikki tämä maksoi 150 € työ ja saman verran osiin = alta 300 €.Ei paha ,minusta.
Kulkurissani on oikea eturengas pinnoitettu.Ed mainittu autoilija kehoitti heti vaihtamaan siihen uuden,jonka jo sovinkin paikallise rengasliikkeen kans:10*22,5 hankook alle vaihettuna 310 €.
Onko kellään pinnattuja etusissa?Ei kuulemma ole ammatti autoilijoilla nykyään ,ennenvanhaan kylläkin oli.
Vielä on ikkunoiden tummennus-kalvojen asennus edessä,ennenkuin auto laitetaan talvilepoon.
Annan kalvo-asennuksen ammattimiesten käsiin,ite en kehtaa alkaa opetteleen, vaikka se maksaaki 700€/ 14 akkunaa,töineen tarvikkeineen sis alv.+takuu.
Kevättalvella sitte sisustuksen kimppuun,tulee 2 uutta kerrossänkyä lapsille ,parisänky perälle ja keittiökaapistoihin jotain muutosta ja uudet ovet ainaki...
Ajeltu on vasta tässä kotikylällä,mullaki on jo kyläläisten ja työkavereiden antama arvonimi:liikennöitsijä (isäni oli 45 v liikennöitsijä tällä kylällä,n 20 autoa,n 25 kuskia)
Onpa joku sanonu kylähulluksikin,mistä olen kyllä vain tykänny!!!!!!!!!!!
Saa kommentoida.
Oma kulkurini oli tällä viikolla naapurin (kuorma-autoilija) hellässä hoivassa.
Ostin öljyt,suodattimet,jne itse, ja naapuri vaihtoi mun volvoon moott öljyt +suod,ilmanputsarin,tarkisti perä- ja vaihteistoöljyt,kiristi laturin,tark pakkasnesteet,rasvasi alustan ja isoin homma oli ,kun käytti ohj tehostimen pois ja vaihto stefan rattiakselille.
Kaikki tämä maksoi 150 € työ ja saman verran osiin = alta 300 €.Ei paha ,minusta.
Kulkurissani on oikea eturengas pinnoitettu.Ed mainittu autoilija kehoitti heti vaihtamaan siihen uuden,jonka jo sovinkin paikallise rengasliikkeen kans:10*22,5 hankook alle vaihettuna 310 €.
Onko kellään pinnattuja etusissa?Ei kuulemma ole ammatti autoilijoilla nykyään ,ennenvanhaan kylläkin oli.
Vielä on ikkunoiden tummennus-kalvojen asennus edessä,ennenkuin auto laitetaan talvilepoon.
Annan kalvo-asennuksen ammattimiesten käsiin,ite en kehtaa alkaa opetteleen, vaikka se maksaaki 700€/ 14 akkunaa,töineen tarvikkeineen sis alv.+takuu.
Kevättalvella sitte sisustuksen kimppuun,tulee 2 uutta kerrossänkyä lapsille ,parisänky perälle ja keittiökaapistoihin jotain muutosta ja uudet ovet ainaki...
Ajeltu on vasta tässä kotikylällä,mullaki on jo kyläläisten ja työkavereiden antama arvonimi:liikennöitsijä (isäni oli 45 v liikennöitsijä tällä kylällä,n 20 autoa,n 25 kuskia)
Onpa joku sanonu kylähulluksikin,mistä olen kyllä vain tykänny!!!!!!!!!!!
Saa kommentoida.
Matkamese kirjoitti:Tervetuloa porukkaan!
Itsekin tuoreena bussin omistajana olen jo saanut töissä lisänimen "liikennöitsijä"![]()
Pukkaa jo hupikeikkaa työkavereiden vaatimuksesta.....
Naapurin kanssa olin juttusilla ja pääsen hänen halliin vaihtelemaan öljyjä ja muuta huoltoakin tekemään jos Setra mahtuu sinne halliin![]()
- Lahti32
- Vapaaherra
- Truck: Jäämeri Express
Sehän on varsin siistikuntoisen näköinen kulkuri. Millainen alusta tuo B6FA on, näyttää lyhyeltä, onko kuorma-auton tekniikkaa? Olikohan TEVE900 autossa sama alusta? Keulassa kone?
Tulevaisuus on sähköinen
- RATTI-MATTI
- Apukuski
Joo,on siisti,ei kuitenkaan loistava,ollu tarkoilla pitäjillä:eka p ja o komulaisella sonkajärvellä sitte velj laitisella kiuruvedellä.
Konerem tehty 160 tkm sitte.
Keulakoneella,akseliväli 6,05 m.koko pituus 10,4 m
En tiiä tevestä.
Alusta on volvon oma ,malli on :B 6 FA , kone 5,5 ltr turbo ,180 hv
5 vaihetta ja tiheä perä,kulkee max 115 km/h,ajelen 80 -90, on sopiva mulle
Oulaisten liikenteellä tai käkelällä on samanlainen,mun mielestä vie´lä lyhkäsempi,jotai 8 m?
Aatteli käydä vielä lumijoella ennen ,ku auto seisontaan.
Matti

Konerem tehty 160 tkm sitte.
Keulakoneella,akseliväli 6,05 m.koko pituus 10,4 m
En tiiä tevestä.
Alusta on volvon oma ,malli on :B 6 FA , kone 5,5 ltr turbo ,180 hv
5 vaihetta ja tiheä perä,kulkee max 115 km/h,ajelen 80 -90, on sopiva mulle
Oulaisten liikenteellä tai käkelällä on samanlainen,mun mielestä vie´lä lyhkäsempi,jotai 8 m?
Aatteli käydä vielä lumijoella ennen ,ku auto seisontaan.
Matti