JOO Nyt ollaan kahden "asunnon"loukussa Eli on laitettu nyt tollanen ilma-alusta vehe ja mallia : Scania K 112 / Delta Star vm.-86 Kuvia on tuolla gallerian puolella. Katotaan mitä nyt sit jatkossa tehdään
Tossa noi molemmat peräkkäin kun köyhäntalon porsaat
Liitteet
Molemmat.jpg (78.27 KiB) Katsottu 20102 kertaa
Viimeksi muokannut Bussiton, 08 Loka 2007 23:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Onnea alkavalle projektille. Aihio on mitä mahtavin. Tuon kun saat sisustettua mieleiseksesi, niin ei sua kotoa sen jälkeen löydy, varmaan aina tekee mieli tielle.
Ei tietä vielä Yksi suunnitelma on alkaa rakentaan "uutta" ja ajella vanhalla siihen asti et on valmis Muuten aika samalla kaavalla tehtäis kun toi eka tosin lopullisemmaksi eli kunnon väliseinät ja silleen Vähän toi keskiovi mietityttää ja sit takavessa ei oikein sovi suunnitelmiin Saas nähä miten käy Ainahan voi ostaa vaikka uuden jos alkaa liikaa "häiritä"
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Onnea uuden perheenjäsenen tiimoilta. Katsellessani bussiasi tuli mieleln MC Larenin motordomet (home tuntui liian pieneltä termiltä). Eli laita kaksi autoa vierekkäin jA KORKEA teltta väliin.
Kävit sitten iisalmesta hakemassa? Tänään soitteli kaveri ja sano että kaikki järkevät on männy, yks wiimalainen ilman moottoria olisi. Jos on sulla kaupan toi delta, niin ilmottele ja jos ei edes olis, niin meilelläni tulisin ihailemaan jos saan!
joo, penkkejä ei kannata varastoida, täälläkin tarvittas penkkejä ja jos viel löytys sellaisia miss ois 2 istuttavia (2 kpl) ja 3 istuttavia (1 kpl), väli pöytäkin ois hakusessa jos sellainen jää ylitte.
Joo tervetuloa Delta-koplaan vaan, itsellä vähän uudempi Superstar/-88 ollut "työnalla pari vuotta". Oli aika paljon rempattavaa alustassa, oli tosin etelärannikolla elämäsä viettänyt suolapilvien keskellä. Ootko itse käynyt alustaa tihruamassa? On tainnut tuo sinun autosikin viettää suuren osan täällä etelässä aluksi Pohjolan Liikenteellä pikavuoroautona rekkarista päätellen. Sitten täältä myyty "Lappalaiselle", eli Pohjolan Turistiautolle, nykyiselle Pohjolan Matkalle. Yli 2 miljoonaa ajettu varmaankin, eli alkaa olla sopivasti sisäänajettu. Omassa vaan 1.4 milj. kun on ollut keikkavehkeenä aikaisemman elämänsä. Voitaneen lähetellä sis. postia, kun ei ehkä muita kiinnosta tämä turina näistä Stareista.
Näyttäs seisovan tossa luovutuskirjassa et on lähtenyt 4.6.-86 Pohjolan liikenteelle Kajaaniin Ja sit on näköjään liikenneluvan perusteella sahattu Oulu-Kajaani väliä On käyty myös tuolla itärajankin takana Kilometreistä ei ole tarkkaa tietoa Tossa edellisessä mittarissa ( joka ei oikein suostunut enään yhteistyöhön ) oli jotain reilut 900 tkm No katsastettu se on ainakin viimekuussa
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Tuo vessahomma on aikas kevyt homma siirrellä mihin vaan. Itselläni on veski keskioven vieressä alhaalla tunkkainen ja ahdas rotankolo. Nostan sen ylös vaikka se viekin enempi tilaa. Saa ainakiin sitten kunnolla hoidella naamanpesut ym. touhut suoralla selällä. Veskin kohtaan rakentelen sisältä (vain) lastattavan tavaratilan ja vaikka poikasille makuusopen.
Kova keskiovi on mielestäni myös hyvä homma, paineet kun on aina loppu vähänkin kauemmin parkkeeratessa.
Saisikohan ovien paineilmakoneistot kohtuu vaivalla erotettua muusta paineilmajärjestelmästä niin että esim. jousituksen vuotaessa paineet taivaan tuuliin ovien omiin extrasäiliöihin jäisi vielä painetta. Moottorin käydessä vakio kompura täyttäisi myös ovipiirin säiliöt. Lisänä pidemmille leiriytymisille ja oven availuleikeille voisi olla pieni sähkökompura automaattikäynnistyksellä.
Teiden Ritari kirjoitti:Saisikohan ovien paineilmakoneistot kohtuu vaivalla erotettua muusta paineilmajärjestelmästä niin että esim. jousituksen vuotaessa paineet taivaan tuuliin ovien omiin extrasäiliöihin jäisi vielä painetta. Moottorin käydessä vakio kompura täyttäisi myös ovipiirin säiliöt. Lisänä pidemmille leiriytymisille ja oven availuleikeille voisi olla pieni sähkökompura automaattikäynnistyksellä.
Sama ajatus käynyt mullakin....tai sitten vaan pitää korjata ne ilmavuodot. Mutta jos ovea availee niin loppuu se ilma kuitenkin jossain vaiheessa. Pieni kompura kyllä hoitaisi tuon "täydennyksen" koneen ollessa seis...
Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.
Pakko kommentoida näkeneenä, että ihmeen hyvässä kunnossa on sisältä kuten ulkoakin tämä yksilö. Itselle kirkastui nytten scania-miesten jutut. Ei se Volvon mahuri niin ihmeellinen olekkaan. Runkoratkaisu tuntuu olevan hyvä tässä mallissa ja vaikka korista en mitään tiedäkkään, niin yli 20v koriksi uskomattoman hyvässä iskussa tämä kysinen yksilö on, niin sisältä kun ulkoakin! Takaovi on karu, mutta toimiva. =) Palataan asiaan, toivottavasti! Ja kiitos esittelystä!
Reddewil kirjoitti:Ei se Volvon mahuri niin ihmeellinen olekkaan.
Eipä se tosiaan mikään ihme vehe ole, eipä oo kovin ihmeelistä pitääkään tollaista yksinkertaista tekniikkaa Perusvehje josta kokemusta kaikilla, kuten Scaniakin. Vanhemiten on molemmissa merkeissä omat probleemansa, riippuu yksilöstä. Noo, Volvo on luotettava auto vanhanakin, kulkureista monet ovat ajaneet vanhoilla Volvoilla maailman ääriin ja takaisin. Eipä oo isommin temppuillut vaikka missä on käyty (koputtaa puuta....)