Do niin nyt se olis sitten mallia 1+16 vähän katteli tuo katsastusmies noita penkinkiinnitys pisteitä mut sain nuo lattian "mutterit" noissa kiskoissa piiloon Ja mitalla mitattiin et on yli puoli autoa vielä linja-auto käytössä Eli oni tavallista paremmat jalkatilat tässä autossa
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Bussiton kirjoitti:Ja mitalla mitattiin et on yli puoli autoa vielä linja-auto käytössä Eli oni tavallista paremmat jalkatilat tässä autossa
Pitääkö se olla yli puolet autosta? Mitä sitten taakse tulee? Itse ajattelin purkaa penkit pois ja jättää vaan tyhjää taakse. Ja eikös penkit saa olla 1+1+16 (kuljettaja + opas + 16)? Tuleeko sulla tavaratilaa taakse?
Itse kävin jo aikaisemmin kyselemässä katsastusmieheltä miten toi penkkien vähennys toimii, niin hän sanoi vaan että penkit pois ja näytille. Ei tarvi seinäkiskot poistaa eikä mitään sellaista.
Ajattelin jos laittaisi eteen 3*4 penkit, ja sitten johonkin auton keskiosaan selkänojat ulospäin yhden penkkiviritelmän (eli kahden istuttava) molemminpuolin.
Tilausajot luotettavasti ja nykyaikaisella kalustolla.
Taakse tulee sit varmaan sänkyjä ja kaappeja Mut saa kuulemma tehä mitä vaan Paitsi et sitten täytys käydä merkkauttamaan otteeseen esim. sänkyjä ja kaappeja
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Sitkeässä on tuo puolet pituudesta sääntö joka ei ole ollut enää vuosiin voimassa, ei ainakaan ollut enää 2005 kun minun auto muutettiin 1+16 paikkaseksi. Mutta jos sillä saa mielenrauhaa katsastusmies niin mikäs siinä. Matkustajatila on yhtenäinen umpinaiseen väliseinään saakka, siihen ovi niin edelleen hyväksytään matkustajatilaksi. Paitsi ettei se sääntö oikeesti ole voimassa.
Jokos bussiton laitat kuvia penkeistä, taitaa olla irti jo
No ..kele eiks ookkaan tullut Täytyy laittaa illalla kotikoneelta uudestaan Onkohan taas ollut toi oikeinkirjotus kohillaan Tarttis varmaan pitäytyä tossa kymmen sormi järjestelmässä eli yksi kirjottaa ja yheksän huilaa
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
only4pro kirjoitti: Ja eikös penkit saa olla 1+1+16 (kuljettaja + opas + 16)?
Eikun 1+16 jos D1:lla ajetaan. Matkaoppaan penkki on virallisesti matkustajan penkki eli lasketaan mukaan.
Eikös matkustajamäärän saa vieläkin ylittää otteeseen merkitystä, eli jos laittaa 10:lle oikeat penkit ja pari mukavaa pehmeää sohvaa vaikka Maskusta, voi laittaa 1+10 rekisteriotteeseen ja silloin harvoin kun oikein paljon porukkaa on kyydissä istuttaa ylimääräiset sinne soffalle. Käsittääkseni ihan laillisesti. Jos turvavyöt vaaditaan homma tietysti muuttuu.
Bussiton kirjoitti:No ..kele eiks ookkaan tullut Täytyy laittaa illalla kotikoneelta uudestaan Onkohan taas ollut toi oikeinkirjotus kohillaan Tarttis varmaan pitäytyä tossa kymmen sormi järjestelmässä eli yksi kirjottaa ja yheksän huilaa
Kokeillaan. Mulla on uusi langatonlaajakaista mukana bussissa viikonlopun. Pitääpäs kokeilla liikkuuko sähköpostit mökin pihassa Kuusamon itärajan tuntumassa
only4pro kirjoitti: Ja eikös penkit saa olla 1+1+16 (kuljettaja + opas + 16)?
Eikun 1+16 jos D1:lla ajetaan. Matkaoppaan penkki on virallisesti matkustajan penkki eli lasketaan mukaan.
Eikös matkustajamäärän saa vieläkin ylittää otteeseen merkitystä, eli jos laittaa 10:lle oikeat penkit ja pari mukavaa pehmeää sohvaa vaikka Maskusta, voi laittaa 1+10 rekisteriotteeseen ja silloin harvoin kun oikein paljon porukkaa on kyydissä istuttaa ylimääräiset sinne soffalle. Käsittääkseni ihan laillisesti. Jos turvavyöt vaaditaan homma tietysti muuttuu.
Kun omaa autoa katsastin, niin katsastusmies väitti että oppaanpenkkiä ei lasketa matkustajapaikaksi. Samoin rekisteriotteessa lukee että kuljettajan lisäksi 17 istumapaikkaa ja pienoislinja-auto.
VANHOOL kirjoitti:
Kun omaa autoa katsastin, niin katsastusmies väitti että oppaanpenkkiä ei lasketa matkustajapaikaksi. Samoin rekisteriotteessa lukee että kuljettajan lisäksi 17 istumapaikkaa ja pienoislinja-auto.
Minulle sanottiin, että oppaan penkki lasketaan matkustajapaikaksi, vaikka siinä lukee: ei matkustajille tarkistettiin siellä konttorissa jostakin ohjekirjasta tuo juttu, joten lienee paikkansa pitävä. Jos olisin halunnut jättää sen paikoilleen olisi pitänyt ottaa yksi varsinainen penkki pois joten otin tuon oppaan penkin pois kun se on vähän hankala kulkemisen kannalta, aina kipattava pois tieltä.
Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.
VANHOOL kirjoitti:Kun omaa autoa katsastin, niin katsastusmies väitti että oppaanpenkkiä ei lasketa matkustajapaikaksi. Samoin rekisteriotteessa lukee että kuljettajan lisäksi 17 istumapaikkaa ja pienoislinja-auto.
Juu, eikös pienoislinja-auto ole alle 22 paikkaa, mutta silloin tarvitset D kortin?
Kirjassa lukee että jos on paikkoja enemmän kun 16 niin tarttee sen D:n...
Tilausajot luotettavasti ja nykyaikaisella kalustolla.
VANHOOL kirjoitti:Kun omaa autoa katsastin, niin katsastusmies väitti että oppaanpenkkiä ei lasketa matkustajapaikaksi. Samoin rekisteriotteessa lukee että kuljettajan lisäksi 17 istumapaikkaa ja pienoislinja-auto.
Aivan, minun otteessa taitaakin lukea "Istumapaikkoja: 51" (tarkistin tänään määrään) ja toisessa kentässä "Kuljettajan vieressä: 1"
EDIT: Oho, taisikin toi 150 viestin raja tulla vastaan... nyt sitä kruisataan Rattimajurina
Viimeksi muokannut only4pro, 29 Loka 2007 22:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tilausajot luotettavasti ja nykyaikaisella kalustolla.
[quote="Lahti32"]Sitkeässä on tuo puolet pituudesta sääntö joka ei ole ollut enää vuosiin voimassa, ei ainakaan ollut enää 2005 kun minun auto muutettiin 1+16 paikkaseksi. Mutta jos sillä saa mielenrauhaa katsastusmies niin mikäs siinä. Matkustajatila on yhtenäinen umpinaiseen väliseinään saakka, siihen ovi niin edelleen hyväksytään matkustajatilaksi. Paitsi ettei se sääntö oikeesti ole voimassa
niin tuo näyttää olevan taitaa olla joka katsastusiehellä oma näkemys asiasta.kun käytin heelmän leimassa ei mittailtu mitään,laski istuma paikat ja sillä hyvä.