b12m kirjoitti:Alkuperäinen, keulalla etukardaanin välityksellä pyöritetty laturi korvattu moottorin päälle siirretyllä. Millainen on jäähdyttimen flektin käyttöjärjestelmä nykyään? Sekin pyörinyt alun perin etukardaanivetoisena, moneen B58:iin vuosien saatossa vaihdettu sähköpuhaltimet tilalle.
Muutamalla tuplaperäisellä Volvolla olen itse saanut joskus ajella. Toimiva "norrlandsväxel" vaihtaa minusta paljon nätimmin ilman kytkintä ylöspäin, kuin kytkimen kanssa. Alaspäin vaihtokin meni ilman kytkintä hienosti noissa yksilöissä. Mutta tarkkana saa olla kierrosten kanssa juuri pikkupuolelle vaihtaessa. Itse vaihdoin pikkuperälle vauhdissa vain suurimmalla vaihteella, jos tarve oli.
Delta 400 on kyllä hieno kori, onneksi noita on muutama säästynyt. Museoitunakin taitaa olla ainakin kolme yksilöä, kaikki Scanian takamoottorialustalla.
Melkoisia mulkkauksia tehty aikanaan, tuossa on kaksi sähköpuhallinta nokas, ja 4 ilmasäiliötä, en tierä minne tuonne on aikanaan kartaani saatikka oheistarpeet sopinu, luulinkin jotta se kartaanihomma on ollut vain B10:n juttuja kun kartaanista ei ole mitään jäänteitä edes nokkapyörässä, toki moottoriakin tuosta on rempattu, lieneekö eres alkuperäinen kun hätinä öljynsä värjää ja jysähtää käyntiin aika helposti.
Tykkään kans korimallista, vaikkakin tuo pelliputkikehikko tuntuus vaativan huomiota ihan riittävästi... olis saanu olla rosteria... bussidatan perusteella ei näitä ole Volvon alustalla kuin rontti kymmenen ollutkaan suomes käytös, liekö ulos sitten monta viety.
Ne museoyksilöt tosiaan on kaanioota kaikki, ja omialtaasia siihen hommaan juurikin harrastajankannalta tympiän moottorin sijoittelunsa vuoksi.
Perän käyttöä ehrin pari reissua harjoitella, nätisti tuntuis menevän päälle, eli lienee kunnossa rattailtaan, mukavasti auttaa nois ahtais pihois venkslaamises.