Rajoitin tuli pakolliseksi 1988 rek alkaen , asennuspakko 1990 (v ?)luvulla alkaen ,,linja autot jotka kats 100 km/h aiemmin. Epäilen hyväksytäänkö muita kuin tehdas laitteet, asia voi olla eri jos tekn nopeus
ei ylitä 89 km/h
Tuohon autoon sopii se vaijerilla toimiva esim bosch joka maksoi irtoosana -90luvulla sarjana n3000Fimk (500€) on muitakin tyyppejä, tuo bosch ei tarvinnut lisäosia jos autossa oli kinzlen elekt
Sähköinen piirturi, on myös muita merkiä paineilmatoimista ja” veederoot ” piirturi oli jokin ongelma,
tarvi lisäosia, tai erilaisen ja mekaaniset ns vaijeripiirturit tarvi myös lisäosan.
Jos auto rek 1987 ei tarvitse rajoitinta vaikka rek kuorma autoksi, henkilö/ matkailuautona ei rajoitin
tarvetta ts osalla voi olla tarpeeton autossa kiinni.
Oletus purkaamolta löytyy ( rek 88 tai uudemmat) volvo kuorma-auton tai linja -auton moottorista tuollainen bosch ttyyppinen rajoitin, lisäksi pitää ottaa ruiskutuspumpun kaasuvipu, siinä on ”jousirakenne”( lisäkiinnitys raj vaijerille) ts kun kuski painaa kaasun pohjaan rajoitin vetää kierrokset alaspäin max 89/90 km/h. Vaijeri noissa oli 1-2 m mittainen eli
Rajoitin box osa voi olla rungossa tai kuorma autoissa konetilassa buldogissa rungossa tai ohj pohjassa, tais joissain sopia maskin allekkin ( laitoin tuollaisen 98 vuonna nokka / N volvoon rajbox ohjamon puolelle kun vaijeri riitti, työ aikaa tuollaisen perus asennukseen tais olla 4 tunnin luokka)
Asennus on yksinkertainen homma voi vaikka itse tehdä konetilatyöt ja vetää tarvittavat johdot
koelautaan, piirturiin kytkentä , testaus ja sinetöinti alan liike ja tod joka tarvitaan vuosittain kats,
noita lisätöitä kunlaskee tulee yhtäkalliksi kuorma autona kuin matkailuautona vuosittain, € menee
vain eri osoitteisiin
Kuorma auto testaukset ajopiituri 2 v välein, nopeusrajoitin vuosittain ym
Henkilö/matkailuauto trafimaksu 2 aks n1200€/v
Tuossa boschin nop rajoittimessa yks johto joka tarkoitettu kytkeä autoihin joissa synkronoimaton
vaihteisto, laitetaan tunnistin kytkinpolkimeen niin saa välikaasut anettua, sen jos vahingossa kytkee
vasemamman vilkun johtoon rajoin pysyy käytöstä pois niin kaun kuin vilkku vas päällä
