B10m virrat kateissa.
-
- Tosi harrastaja
- Viestit: 49
- Liittynyt: 02 Tammi 2018 02:35
- Truck: Volvo b12 carrus
- Location: Helsinki
B10m virrat kateissa.
Terve, onko kellään kokemusta 94vm volvo b10m virroista. Autosta akku loppunut ja latauksen jälkeen ei kytke päävirtoja napista päälle. Ihan mykkä koko vehje. Koitettiin startata tyhjillä akuilla, vähän pyörähti jolloin jätin lataamaan. Onko tuolle oma sulake vai rupeenko mittailemaa. Kuskin yläpuolisesta luukusta niitä tavallisia sulakkeita.
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4280
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: B10m virrat kateissa.
Yleismittaria päävirtakontaktorille. Lähtikö se kuitenkin lataamaan? Osa nykylatureista on niin hienoja että niillä menee tyhjä akku hukkaan eikä löydä sitä. Ensiavuksi vanhalla muuntajamallilla tai toisella ajoneuvolla virtaa patteriin
Päävirtakontaktorit kyllä osaa mennä jumiinkin jos käyttö on hyvin vähäistä
Päävirtakontaktorit kyllä osaa mennä jumiinkin jos käyttö on hyvin vähäistä
Tulevaisuus on sähköinen
-
- Tosi harrastaja
- Viestit: 49
- Liittynyt: 02 Tammi 2018 02:35
- Truck: Volvo b12 carrus
- Location: Helsinki
Re: B10m virrat kateissa.
Ainakin näytti lataavan väitti myös akun varaukseksi 65 lataamaan laittaessa. Täytyy mittailla katkasija viikonloppuna, ja antaa apuvirtaa kuorma autosta. Tuo kyllä pitänyt virrat aina ja akutkin uudenkarheat. Nyt kuukauden käynnistämättömänä ja kadonnut virrat.
Edit. Eli siis meneekö tuo nyt jollai releellä tuo päävirta?
Edit. Eli siis meneekö tuo nyt jollai releellä tuo päävirta?
Re: B10m virrat kateissa.
viewtopic.php?f=13&t=3618
Jossain palstalla on sähkökaaviot siitä selviää päävirta-, ohjaus-ym virtapiirit
Sähköinen pääkytkin , ohjausvirralla kytketään, jotain sulakkeita ja pikkureleitä löytyy akkukotelon yhteydestä
Kuitenkin helpoista/ yleisistä viosta kannattaa alkaa etsiä esim akunkengät, kaapeliliitokset +/maa jne,
sulakkeet ym
Pääkytkimen ohittavat: piirturit, ym virtaa käyttävät ( jotain box ym) kyllä vie akut tyhjäksi kk aikana, ts ei tarvii vikaa olla laitteissa..
Jossain palstalla on sähkökaaviot siitä selviää päävirta-, ohjaus-ym virtapiirit
Sähköinen pääkytkin , ohjausvirralla kytketään, jotain sulakkeita ja pikkureleitä löytyy akkukotelon yhteydestä
Kuitenkin helpoista/ yleisistä viosta kannattaa alkaa etsiä esim akunkengät, kaapeliliitokset +/maa jne,
sulakkeet ym
Pääkytkimen ohittavat: piirturit, ym virtaa käyttävät ( jotain box ym) kyllä vie akut tyhjäksi kk aikana, ts ei tarvii vikaa olla laitteissa..
Viimeksi muokannut BussMAN, 01 Kesä 2018 09:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Tosi harrastaja
- Viestit: 49
- Liittynyt: 02 Tammi 2018 02:35
- Truck: Volvo b12 carrus
- Location: Helsinki
Re: B10m virrat kateissa.
Ei suostu aukeemaan toi topicci.
koitan etsiä kaaviota viellä jos sillä selkenisi.
Akkukengät vaihdettu tuossa talvella kaikki.
Täytys varmaan ahkerammin käyttää sitä, mutta nyt eioo ollu ajoaja ei turhaa tyhjäkäyntiä viittis. Latailla sit vaan.
koitan etsiä kaaviota viellä jos sillä selkenisi.
Akkukengät vaihdettu tuossa talvella kaikki.
Täytys varmaan ahkerammin käyttää sitä, mutta nyt eioo ollu ajoaja ei turhaa tyhjäkäyntiä viittis. Latailla sit vaan.
- KajNyy1
- Vapaaherra
- Viestit: 2415
- Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
- Truck: B10M, Ajokki 7000
- Location: (Algarve Portugal)talvella
- Member id: 061
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: B10m virrat kateissa.
Minulla on vm 1980 B10M pääkytkimen kuva ei periaate ole varmaan muuttunut.
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen